Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av og900turbo:

kommer bli grymt, ssderna vart mycket snygga o stilrena!!

De är grymt snygga. Älskar den svarta borstade aluminium botten på dem.

UPS kom med något nytt idag.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Är det inte lite för överdimensionerat till ditt bygge ^^...svar -Jo hehe

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

Skönt att du kan svara på det själv, så slipper jag state the obvious. Storleken blir inget problem och det är jävligt najs med svarta kablar. Då slipper jag göra något åt det själv.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Skönt att du kan svara på det själv, så slipper jag state the obvious. Storleken blir inget problem och det är jävligt najs med svarta kablar. Då slipper jag göra något åt det själv.

Hahahaa, det är inte storleken jag syftar på utan wattagen
Kan säkert komma till hands till ett senare projekt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

Hahahaa, det är inte storleken jag syftar på utan wattagen
Kan säkert komma till hands till ett senare projekt

Nej, du har nog rätt. Bättre att jag köper ett 400w agg och låter det här ligga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Nej, du har nog rätt. Bättre att jag köper ett 400w agg och låter det här ligga.

Ahh precis, eller....ahh du kan.ju göra som du vill men det är ingen dålig ide heller, finns ju fullmodulära agg från ocz för en bra peng annars

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

Ahh precis, eller....ahh du kan.ju göra som du vill men det är ingen dålig ide heller, finns ju fullmodulära agg från ocz för en bra peng annars

Eller så gottar jag mig i att jag fick ett nätagg och är schysst tillbaka genom att inte lägga det på hyllan utan att göra någonting med den. För mig är det mest rätt, ingen har nog dött av lite overkill, pun intended.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Eller så gottar jag mig i att jag fick ett nätagg och är schysst tillbaka genom att inte lägga det på hyllan utan att göra någonting med den. För mig är det mest rätt, ingen har nog dött av lite overkill, pun intended.

http://i39.tinypic.com/4gm1lj.jpg

Hehe det skadar ju inte direkt
Go for it!
Vad bir det för sleeve btw ?

Permalänk
Avstängd

nu har du alla delar eller? varför skulle garantin försvinna för du tar bort klistermärkerna? ser fram emot lite bygg bilder nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

varför skulle garantin försvinna för du tar bort klistermärkerna? ser fram emot lite bygg bilder nu!

Det står på i princip alla klistermärken att garantin går ut om de skadas.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

Hehe det skadar ju inte direkt
Go for it!
Vad bir det för sleeve btw ?

Mdpc-x; svart, vit och Color-X. Men det blir troligen inte sleevat. Jag har andra planer.

Skrivet av og900turbo:

nu har du alla delar eller? varför skulle garantin försvinna för du tar bort klistermärkerna? ser fram emot lite bygg bilder nu!

Yes! All hårdvara är accounted for. Och det är som Marcusk säger, den försvinner ofta när man tar bort klistermärkena, nätagget har ju en särskilld klisterlapp "warranty void if removed" som sitter över en skruv.

Kanske kan tänka mig bjussa på någon bild. Chassit är ju i delar nu, genomgår några smärre avskalningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Mdpc-x; svart, vit och Color-X. Men det blir troligen inte sleevat. Jag har andra planer.

Okej, skall bli intressant att se

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

Okej, skall bli intressant att se

Yes, det ska det!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

Kan du inte skriva något positivt någon gång istället för bara klaga? Men du kanske vill han ska skicka tillbaka agget och be om ett sämre. Spelar väl ingen roll om de är mer W än han behöver.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Kan du inte skriva något positivt någon gång istället för bara klaga? Men du kanske vill han ska skicka tillbaka agget och be om ett sämre. Spelar väl ingen roll om de är mer W än han behöver.

Jag har tänkt ganska mycket på det här de senaste dagarna och det är ofta som jag fått bita mig i läppen för att inte skriva det jag tänker. Det har varit så rätt länge, men jag har förlikats med det faktum att jag inte kan förändra någon annan, jag kan bara förändra mitt eget förhållningssätt mot dem som tycker annorlunda än mig, som inte förstår mig, eller som inte har samma värderingar som mig. Mot dem som helt enkelt skiljer sig från den normativitet som jag fostrats till. Spontant så känns det som att mitt blodtryck är lägre, lite för lågt i dagsläget faktiskt, och jag tycker det är roligare att dela med mig av och göra det jag gör. Allt känns mer harmoniskt och jag tillåter inte den negativiteten som vissa förmedlar röra mig i ryggen. Haters gonna hate.

Jag tycker däremot att det är bra att det finns dom som fortfarande orkar reagera, som du gjort nu. Att folk kan klaga på det jag gör eller använder tycker jag kan vara okej, jag är ändå utbildad lärare och har tränats i snart sju år på att hantera människor så jag klarar av kritik utan att ta det personligt. Det är en del av professionen. Men det är jag, jag är vuxen, utbildad, och framförallt har jag inte lagt hårt förvärvda pengar på min hårdvara, vilket många, de allra flesta andra här har gjort. Jag tycker det är obefogat och elitistiskt att klaga på
ndras byggen eller dylikt. Att föreslå förbättringar eller lyfta det som är bra tror jag däremot stenhårt på! Jag är.medveten om att jag inte varit bättre själv, men jag arbetar aktivt med att förändra det och jag har genom det vuxit och utvecklats.

Det här är ingenting som jag känner behövs diskuteras vidare i min projekttråd. Viktigare är istället att jag kan uppdatera med riktigt schyssta grejer i helgen. Ska försöka få tillbaka objektivet av svärfar så jag slipper fota med mobilen och 55-200 objektivet. Lite smått jobbigt inomhus

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

25 visningar till 100.000! Känns jävligt kul att så många har varit intresserade av det jag gör! Har får ni en liten uppdatering, som jag egentligen inte tänkt bjuda på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ojoj ser spännande ut detdär! Dremeln i högsta hugg ikväll då?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk

Ska bli kul att se hur mycket (lite) det kommer att återstå av chassits grund utförande när det är färdigt

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Proffsmoddare

POWER LVL OVER 100.000!

Och där var jag över 100.000 visningar! Fan vad gött! Jag är stolt och ödmjuk på samma gång! Tack!

Skrivet av Spille:

Dremeln åker eventuellt fram imorgon! Jag jobbar ikväll, och egentligen imorgon också, men brukar vara ont om besökare innan sju så jag kanske drar med mig chassit dit och kapar lite. Beror på hur nördig jag vågar vara inför mina arbetskamrater.

Skrivet av LightForz:

Ska bli kul att se hur mycket (lite) det kommer att återstå av chassits grund utförande när det är färdigt

Så mycket ska inte försvinna, eller ja, det blir ju en hel del. Men mycket kommer att tillkomma också.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmobbare

Grattis till 100'000, bror!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Grattis till 100'000, bror!

Tack brotha from an otha motha!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar det du gör Hade gärna sett ett avslut på till exempel ditt Arraybygge då jag är mycket imponerad av det, men detta ser förstås också grymt ut!

Edit: Det verkar ju ganska avslutat nu när jag kollade byggloggen, jag tänkte mer på ett slutgalleri Snyggt iaf.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spille:

Skrivet av xHenke:

Gillar det du gör Hade gärna sett ett avslut på till exempel ditt Arraybygge då jag är mycket imponerad av det, men detta ser förstås också grymt ut!

Edit: Det verkar ju ganska avslutat nu när jag kollade byggloggen, jag tänkte mer på ett slutgalleri Snyggt iaf.

Jag hade gärna sett det också, men pallade inte fler motgångar med det kontroversiella bygget så jag lät det vara klart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Och där var jag över 100.000 visningar! Fan vad gött! Jag är stolt och ödmjuk på samma gång! Tack!

Dremeln åker eventuellt fram imorgon! Jag jobbar ikväll, och egentligen imorgon också, men brukar vara ont om besökare innan sju så jag kanske drar med mig chassit dit och kapar lite. Beror på hur nördig jag vågar vara inför mina arbetskamrater.

Grattis till 100k!

vad jobbar du med egentligen? trodde du va lärare jo men inte ska du väl va rädd för att visa lite nördigt moddande de kanske blir sugna de med

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spille:

Grattis till 100k!

vad jobbar du med egentligen? trodde du va lärare jo men inte ska du väl va rädd för att visa lite nördigt moddande de kanske blir sugna de med

Jag är klar lärare om 3 månader, men jag jobbar varje dag nu i mars som lärare, sen på kvällar och helger jobbar jag som fritidsledare. När jag väl är ledig så voluntärarbetar jag som kock, städare, stalldräng, djurskötare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag är klar lärare om 3 månader, men jag jobbar varje dag nu i mars som lärare, sen på kvällar och helger jobbar jag som fritidsledare. När jag väl är ledig så voluntärarbetar jag som kock, städare, stalldräng, djurskötare.

wtf xD vad är du för människa som hinner med allt detdär?! Typ tröttnat på o sova?

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spille:

wtf xD vad är du för människa som hinner med allt detdär?! Typ tröttnat på o sova?

Skrev en uppsats, men min säkerhetsnyckel var ogiltig så du får ett kort svar istället. Voluntärarbetet är hemsysslor, och det är sällan som jag följer med min sambo till stallet. Låt oss fokusera på mitt bygge istället för mitt yrkesliv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Skrev en uppsats, men min säkerhetsnyckel var ogiltig så du får ett kort svar istället. Voluntärarbetet är hemsysslor, och det är sällan som jag följer med min sambo till stallet. Låt oss fokusera på mitt bygge istället för mitt yrkesliv.

ah okey! ja jo bara nice o veta lite mer om mannen bakom Theory ska du sätta in nån av fläkthållarna du höll på med för ett tag sen?

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spille:

ah okey! ja jo bara nice o veta lite mer om mannen bakom Theory ska du sätta in nån av fläkthållarna du höll på med för ett tag sen?

Gör i ordning ett frågeformulär så kan du få dina svar. Jag har storlek 42, ibland 43 på skor förresten. ;-P Fläkthållarna blir av. Bl00m känner en kille som skulle fixa det i överblivet aluminium ifrån Bl00ms Silent Shadow bygge. Wolverine ska väl eventuellt göra ett försök på dem också när det blir lite varmare i garaget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Gör i ordning ett frågeformulär så kan du få dina svar. Jag har storlek 42, ibland 43 på skor förresten. ;-P Fläkthållarna blir av. Bl00m känner en kille som skulle fixa det i överblivet aluminium ifrån Bl00ms Silent Shadow bygge. Wolverine ska väl eventuellt göra ett försök på dem också när det blir lite varmare i garaget.

haha! Ohh! så de blir lite borstat/polerat alu och kanske lite gravering då?

Visa signatur