Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

It´s White

Lite modifieringar som jag gjort efter att laddat upp albumet första gången:
- Skaffat sleaves till GPU
- satt vramkylning på GPU

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här kommer lite bilder på mitt nya Chassi med vattenkylning.
Komponenter från dem gamla datorn e överflyttade.
Vattenkylning, ljus, fläktar e nytt.

Chassi NZXT Switch 810 White
Moderkort Msi P67A-C45
Cpu Intel I5 2500-K
Ram 8GB Corsair XMS3 1600Mhz 4st 2GB
Gpu Gigabyte GTX 560ti 1GB
Corsair Force series SSD 115GB
HDD 1TB
Fläktstyrning Scythe KAZE Q-12 (12st Fläktar)
Nätagg Corsair CX-600

Vattenkylning
Cpu block EK-Supreme LTX
Gpu block EK-VGA Supreme HF
Radiator EK-CoolStream RAD XTX 360 triple
Pump Phobya DC12-220 12Volt
Reservoar Phobya Balancer 150 Black nickel
Slang Masterkleer 10/16 UV White
Anslutningar Slangsockel G1/4 NK10 FatBoy
Fläktar Lite blandat Enermax, NZXT, Noctua

It´s White

Permalänk
Medlem

snyggt

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Hedersmedlem

Såg lite naket ut på grafikkortet utan någon som helst minneskylning..

Och den silvriga fläktkontrollern sabbade det annars mycket väl följda färgmönstret ;p

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

du är inte lite nervös att bakre fläkten ska tugga upp slangen? ser ut att va nära

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Medlem

Det där blev helt sjukt nice, jag och en kompis sitter och moddar hans switch just nu och det blir riktigt nice. Men vi har inte vattenkylningen som du har.

Men jag bara undrar, vad fick dig att välja ett GTX 560 till hela det här? Känns som att ett 580 kanske hade vart ett lite finare alternativ om det inte var för långt ur budget såklart!

Men annars sjukt nice jobbat!111!11one1!!11

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Grafikkort lär det bli ganska svettigt för...

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Såg lite naket ut på grafikkortet utan någon som helst minneskylning..

Och den silvriga fläktkontrollern sabbade det annars mycket väl följda färgmönstret ;p

Jupp graffet var lite naket SIlvrig fläktjontroller fick det bli då denna modell bara fanns i svart o silver. Hittade ingen annan kontroller som man kunde koppla in så här många fläktar i.

Skrivet av swerobin91:

du är inte lite nervös att bakre fläkten ska tugga upp slangen? ser ut att va nära

Nopp, slangen sitter rätt så fast. Man får putta på den om den skall nudda.

Skrivet av MuLLvaD3n:

Det där blev helt sjukt nice, jag och en kompis sitter och moddar hans switch just nu och det blir riktigt nice. Men vi har inte vattenkylningen som du har.

Men jag bara undrar, vad fick dig att välja ett GTX 560 till hela det här? Känns som att ett 580 kanske hade vart ett lite finare alternativ om det inte var för långt ur budget såklart!

Men annars sjukt nice jobbat!111!11one1!!11

Tackar :).
560ti fick det bli då jag bara flyttat min gamla dator in i detta nya chassi. Men en uppgradering på graffekort kommer det att bli innom rimlig tid. Just nu behöver jag inte bättre heller.. Då jag ändå inte vill ha hög upplösning i det spel jag lirar (BF3) just nu ligger jag mellan 90-110 FPS

Skrivet av Kaptendum:

Grafikkort lär det bli ganska svettigt för...

Permalänk

Snyggt och stilrent! Ser att du kopplat pumpen så att utloppet löper direkt in i reservoaren. Är det meningen? Vad jag läst, så brukar man koppla slangarna tvärt om, så att pumpen suger från reservoaren. Dessutom har du monterat CPU-blocket i 90 graders vinkel mot instruktionerna; utloppet ska ju egentligen sitta högst, så att eventuell luft tar sig ut lätt. Håller just precis på att montera samma grejer nämligen. Men det kanske finns en anledning till att du gjort som du gjort.

Visa signatur

Beehive Easy-does-it: Asus Prime Z370-A, Intel Core i7 8700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, EVGA Supernova G3 750 W, GTX 1080 Ti, 2x8 GB DDR4 3000MHz, Samsung 970 EVO NVM-e 500GB, Seagate Barracuda 64MB 2TB
Do. Or do not. There is no try. [Jedi Master Yoda]

Permalänk
Skrivet av Joppe Apa:

Snyggt och stilrent! Ser att du kopplat pumpen så att utloppet löper direkt in i reservoaren. Är det meningen? Vad jag läst, så brukar man koppla slangarna tvärt om, så att pumpen suger från reservoaren. Dessutom har du monterat CPU-blocket i 90 graders vinkel mot instruktionerna; utloppet ska ju egentligen sitta högst, så att eventuell luft tar sig ut lätt. Håller just precis på att montera samma grejer nämligen. Men det kanske finns en anledning till att du gjort som du gjort.

Pumpen suger från reservoaren just nu.
Det med cpu blocket visste jag inte.. hittar inget om vilket håll den skall moneras på i mina instrukltioner jag fick med. tyckte det var snyggast att texten var så man kunde läsa. Får ta o kolla upp det? Tycker att cpu-n blir lite varm.

Permalänk
Skrivet av Gizzmokwak:

Pumpen suger från reservoaren just nu.
Det med cpu blocket visste jag inte.. hittar inget om vilket håll den skall moneras på i mina instrukltioner jag fick med. tyckte det var snyggast att texten var så man kunde läsa. Får ta o kolla upp det? Tycker att cpu-n blir lite varm.

Såg inte att du hade vänt pumpen, det ser förstås helt rätt ut. Men i instruktionerna till mitt EK-supreme HF står det i alla fall att det ska vändas så att det mest centrerade hålet i "E:et" är inlopp, lägst, och hålet i "K:et" ska vara utlopp, högst. LTX-blocket som du har ser ju lite annorlunda ut, men jag tror definitivt det ska vridas 90 grader för att få ut luft.

Visa signatur

Beehive Easy-does-it: Asus Prime Z370-A, Intel Core i7 8700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, EVGA Supernova G3 750 W, GTX 1080 Ti, 2x8 GB DDR4 3000MHz, Samsung 970 EVO NVM-e 500GB, Seagate Barracuda 64MB 2TB
Do. Or do not. There is no try. [Jedi Master Yoda]

Permalänk
Medlem

Klippa någon cm på den långa slangen till cpu-blocket och lite flänsar på gpu-minnena och du är hemma! Bra jobbat

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Skrivet av Manneh:

Klippa någon cm på den långa slangen till cpu-blocket och lite flänsar på gpu-minnena och du är hemma! Bra jobbat

Tror inte jag får plats med flänsar på alla minnena. .Men skall sätt på övriga.. Nån sa till mig att det redan satt på orginal. Och då sket jag i att köpa flänsar.

Permalänk

Herreguuuud! Otroligt snyggt, man blir riktigt avundsjuk hahah Får väl göra något liknande i framtiden.

Visa signatur

__________________
| Corsair Carbide 400R | i5 3570k@3,4GHz |Intel Stockkylare|
| ASRock Z77 Pro4 | MSI Radeon HD7850 |
| 8Gb Corsair VENGEANCE 1600MHz |
| Seagate Barracuda 500gb | Fractal Design Tesla 650W 80+ |

Permalänk
Skrivet av Joppe Apa:

Såg inte att du hade vänt pumpen, det ser förstås helt rätt ut. Men i instruktionerna till mitt EK-supreme HF står det i alla fall att det ska vändas så att det mest centrerade hålet i "E:et" är inlopp, lägst, och hålet i "K:et" ska vara utlopp, högst. LTX-blocket som du har ser ju lite annorlunda ut, men jag tror definitivt det ska vridas 90 grader för att få ut luft.

I min beskrivning står det inget om att hålen skall ligga eller stå över varandra.. Och det står att jag kan välja vilket hål som helst att ha in/ut slang som.

Permalänk
Skrivet av Cruelirony1:

Herreguuuud! Otroligt snyggt, man blir riktigt avundsjuk hahah Får väl göra något liknande i framtiden.

Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizzmokwak:

Tror inte jag får plats med flänsar på alla minnena. .Men skall sätt på övriga.. Nån sa till mig att det redan satt på orginal. Och då sket jag i att köpa flänsar.

http://puu.sh/jpzM Där jag ringat in bör du sätta flänsar, finns att köpa på ebay för noll och ingenting
http://www.ebay.com/itm/8-X-Copper-Heat-Sink-For-DDR-DDR2-DDR... det är väl värt dessa kronor att inte ta risken

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Skrivet av Manneh:

http://puu.sh/jpzM Där jag ringat in bör du sätta flänsar, finns att köpa på ebay för noll och ingenting
http://www.ebay.com/itm/8-X-Copper-Heat-Sink-For-DDR-DDR2-DDR... det är väl värt dessa kronor att inte ta risken

Tackar för bra arbetet med bild.. Jag skall fixa det på måndag. Hittade dessa på Inet. Kostar några kronor mer men då kan jag åka sj och hämta http://www.inet.se/produkt/5321130/zalman-zm-rhs1-vga-ram-kyl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizzmokwak:

Tackar för bra arbetet med bild.. Jag skall fixa det på måndag. Hittade dessa på Inet. Kostar några kronor mer men då kan jag åka sj och hämta http://www.inet.se/produkt/5321130/zalman-zm-rhs1-vga-ram-kyl...

Godis! De du hittade har ju termisk tejp med så det bara är att dra bort plasten och köra! Lite finare var dem med

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

http://puu.sh/jpzM Där jag ringat in bör du sätta flänsar, finns att köpa på ebay för noll och ingenting
http://www.ebay.com/itm/8-X-Copper-Heat-Sink-For-DDR-DDR2-DDR... det är väl värt dessa kronor att inte ta risken

Minnerna klara sig nog. Det jag oroar mig för är vrmen som kyls helt passivt. Jag skull einte våga ha gpu-only block utan en rejäl sidfläkt.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Minnerna klara sig nog. Det jag oroar mig för är vrmen som kyls helt passivt. Jag skull einte våga ha gpu-only block utan en rejäl sidfläkt.

Sitter ju en fläkt 10 cm höger om grafikkortet inne i burken som blåser direkt på kortet.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut! Jag fick mitt Switch just före helgen och det känns oerhört prisvärt, ruskigt mkt chassi för slantarna!
Imorgon får jag nog igång mitt bygge, jag kyler med luft och hoppas på en riktigt tyst burk...pwm tfw? Återstår att se...

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Minnerna klara sig nog. Det jag oroar mig för är vrmen som kyls helt passivt. Jag skull einte våga ha gpu-only block utan en rejäl sidfläkt.

Skrivet av Gizzmokwak:

Sitter ju en fläkt 10 cm höger om grafikkortet inne i burken som blåser direkt på kortet.

Har aldrig sett ett naket 560Ti men jag antod att det var vrmen som den enda kylflänsen satt över. Men om det inte är det så är det ju givet att du måste sätta dit en eller två. Särskilt om du ska överklocka. Som tidigare sagt så är det dumt att snåla om det skulle brinna.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt, ett fullsleevat nätagg så är det klart.
Vad heter modellen på dina Enermaxfläktar?
Mvh.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Har aldrig sett ett naket 560Ti men jag antod att det var vrmen som den enda kylflänsen satt över. Men om det inte är det så är det ju givet att du måste sätta dit en eller två. Särskilt om du ska överklocka. Som tidigare sagt så är det dumt att snåla om det skulle brinna.

Det sitter en fläns där, men vrmen kan bli riktigt varm. Speciellt om man överklockar. Även om den säkert klarar sig så vinner man nog nästan mer på att luftkyla hela grafikkortet än att vattenkyla gpu:n och låta vrmen vara passivt kyld. Sen sitter det ju en fläkt där fram så helt passivt är det inte. Tror att hwmonitor kan se vrmens temp så kolla där. Blir det varm så kan du vinna väldigt mycket på att modda dit en fläkt

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Det sitter en fläns där, men vrmen kan bli riktigt varm. Speciellt om man överklockar. Även om den säkert klarar sig så vinner man nog nästan mer på att luftkyla hela grafikkortet än att vattenkyla gpu:n och låta vrmen vara passivt kyld. Sen sitter det ju en fläkt där fram så helt passivt är det inte. Tror att hwmonitor kan se vrmens temp så kolla där. Blir det varm så kan du vinna väldigt mycket på att modda dit en fläkt

Nu vet jag inte varför du citerar mig, skriver "du". Det är inte min burk Men du har helt rätt!

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Det sitter en fläns där, men vrmen kan bli riktigt varm. Speciellt om man överklockar. Även om den säkert klarar sig så vinner man nog nästan mer på att luftkyla hela grafikkortet än att vattenkyla gpu:n och låta vrmen vara passivt kyld. Sen sitter det ju en fläkt där fram så helt passivt är det inte. Tror att hwmonitor kan se vrmens temp så kolla där. Blir det varm så kan du vinna väldigt mycket på att modda dit en fläkt

Såg det men skrev sista halvan 10 min efter den första och glömde bort vem jag skrev till

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Mycket elegant chassi, snyggt har du även byggt i det! 5p

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Skrivet av EW200:

Jäkligt snyggt, ett fullsleevat nätagg så är det klart.
Vad heter modellen på dina Enermaxfläktar?
Mvh.

Ska skaffa sleeve till Grafikkortet också.
Fläktarna heter Enermax TB silence VR Dom låter rätt så mycket monterade på radiatorn. Står att dom skall vara riktigt tysta. Men låter dubbelt så mycket som mina NZXT. Har man Enermax fläktarna på lägsta hastighet låter dom mycket mer än NZXT som är på full speed.

Skrivet av _NsMs_:

Det sitter en fläns där, men vrmen kan bli riktigt varm. Speciellt om man överklockar. Även om den säkert klarar sig så vinner man nog nästan mer på att luftkyla hela grafikkortet än att vattenkyla gpu:n och låta vrmen vara passivt kyld. Sen sitter det ju en fläkt där fram så helt passivt är det inte. Tror att hwmonitor kan se vrmens temp så kolla där. Blir det varm så kan du vinna väldigt mycket på att modda dit en fläkt

Ska skaffa flänsar också till kortet... Kommer och funka fint till mitt 560ti.. Dock gör det inte det på alla kort.. Många måste ha fullcover block.

Permalänk
Medlem

Megusta!

Permalänk
Medlem

Nice bygge riktigt snyggt vart har du köpt fläktkontrollen ifrån?