Lagg sedan Origin-uppdatering

Permalänk
Avstängd

Lagg sedan Origin-uppdatering

Har aldrig varit med om lagg på någon server förut, och jag har spelat sedan jag fick mitt förbeställda exemplar. Dock har alla servrar laggat idag sedan jag installerade den senaste Origin-uppdateringen imorse, någon som vet om det beror på detta eller vad anledningen kan vara?

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ens in game. Vännerlistan laddas inte och "join server" står och tickar...

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

det jag märker är ,att inte mina upplåsta saker visas i listan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Har aldrig varit med om lagg på någon server förut, och jag har spelat sedan jag fick mitt förbeställda exemplar. Dock har alla servrar laggat idag sedan jag installerade den senaste Origin-uppdateringen imorse, någon som vet om det beror på detta eller vad anledningen kan vara?

Hade liknande problem och löste det genom att boka av en inställning i origin hete "aktivera origin ingame".

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av YGLeXz:

Jag kommer inte ens in game. Vännerlistan laddas inte och "join server" står och tickar...

samma här... arrgh!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

bara jag som fått 1st extra = har 2st Medal of Honor i Origin :S blev för ett tag sedan!? ... måste ju vara nått errorr är samma kod i båda typ.. men kull iaf att efter ca 1år går iaf bf3 beta ikonen ta bort... starkt jobbat!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av YGLeXz:

Jag kommer inte ens in game. Vännerlistan laddas inte och "join server" står och tickar...

Hade samma problem. Löstes genom följande steg:

1. Sign out of Battlelog.
2. Clear any cookies related to the Battlelog site.
3. Exit and restart Origin.
4. Now try and launch BF3 from Origin.

Källa http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/8216953.page

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

De fungerar inte för mig, fast jag precis uppdaterade Origin, jag fastnar på connecting hela tiden och får ett meddelande
"Game disconnectet: could not join game"

skulle vilja veta om de är någon som har haft samma problem och har en lösning.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Har själv upplevt det, grova FPS-lagg på upp till 100 fps. Drog ner allt till Low, har kanske 140 fps på grand bazar och bam så smäller det.
Har även upplvet Väldigt mycket "rubber-banding" efteråt också. Testade att pinga några en serverar som battlelog påstod att jag hade hade ca. 10, 27, 32 ms till. Fick utslagen på bl.a. 56, 129, 201, 5 ms osv. på alla.. innan har jag haft kanske ~5-10 ms i skillnad.

Permalänk
Medlem

Hej, jag upplever också väldigt mkt lagg. Framförallt på caspian border & kharg island i slutet på de matcherna när allt har förstörts som mest. Har aldrig upplevt något sånt innan, och jag har nyss bytt grafikkort så börjar nojja att det är det som spökar...? Någon som har liknande problem får gärna ropa hej så jag kan utesluta grafikkorts problem..

Permalänk
Medlem

Jag märker av bra mycket mer delay i spelet. Dör ännu mer bakom cover nu än förr.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av YGLeXz:

Jag kommer inte ens in game. Vännerlistan laddas inte och "join server" står och tickar...

Har liknande problem här alla servrar med mer en 16 spelare går inta att joina efter senaste patchen jag brukade oftast spela med 64 pers så nu är det helt öde på banorna.

Permalänk
Skrivet av xdavvex:

Hej, jag upplever också väldigt mkt lagg. Framförallt på caspian border & kharg island i slutet på de matcherna när allt har förstörts som mest. Har aldrig upplevt något sånt innan, och jag har nyss bytt grafikkort så börjar nojja att det är det som spökar...? Någon som har liknande problem får gärna ropa hej så jag kan utesluta grafikkorts problem..

Samma här, CF 6970.

Alltså, är det bara jag som tycker att efter varenda jäkla uppdatering så har prestandan blivit sämre? Hoppas ta mig fan att den nya patchen reder upp saker och ting. Men på den nya patchen tror jag på, den känns inte lika utsressad. Hoppashoppas!

Permalänk
Medlem

Talesätt som passar att skicka till dom på Origin "If it aint broke dont fix it!"

Permalänk
Medlem

Okej Man måste updatera PunkBuster manuellt helt idiotiskt att man ska behöva söka igenom hela internet för få reda på detta så sämst och PB´s hemsida ser ut som den kommer från mitten av 90-talet samma med deras applikation.