Crossfire med två tillvärkare.

Permalänk
Medlem

Crossfire med två tillvärkare.

Hej! Jag har ett HIS radeon 6950, och skulle gärna villja köra crossfire, men nu har det grafikkortet slutat att tillvärkas. Kan man köra 6950 med två olika "manufactors" eller vad det nu heter, tillexempel HIS och ASUS?

Tack på förhand

// IzEpInK -

Visa signatur

"Certainly avoid yourself. He is a newbie and might not realize it. You'll hate his code deeply a few years down the road." - Sortie

Permalänk
Medlem

Ja, men om de har olika fabriksöverklockning så kommer det kortet med lägsta klocken bestämma klocken för båda kort.(*tillverkare* btw)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av LTsm:

Ja, men om de har olika fabriksöverklockning så kommer det kortet med lägsta klocken bestämma klocken för båda kort.(*tillverkare* btw)

Ja det kommer fungera men nej, det kraftigare kortet klockar inte ner sig. Detta är missinformation som på något vänster blivit sanning. Om du däremot använder program som MSI afterburner och bockar i sync clock-settings så kommer det synka.

Permalänk
Medlem

Som ovan redan sagt funkar helt okej att köra 2st grafikkort från 2 olika återförsäljare tex ett asus 6950 och ett från his.
Och att köra 2 kort med olika fabriksöverklockningar så klockas inte det ena när för det andra har lägre baseclock.
Jag kör 2st xfx det ena är black edition det kör 940mhz core och 1150mhz minne medans mitt vanliga bara kör 900mhz core 1050mhz minne, och det som har högre inställningar fortsätter köra i dom högre inställningarna även om det andra kortet e saktare.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|