Omg Quad GTX 680 benchmark :D

Permalänk
Skrivet av landahl:

Alltså jag blir så jäkla förvirrad eftersom olika sidor visar olika resultat av 680 vs 7970. Jag ska köra 2 st kort i min dator som jag ska ha i slutet av april. Vad sjutton ska ja välja för kort??? Ja spelar endast i 2560x1600. Förvirringen är total!!!!!

Vänta till veckan innan köpet och se hur driverutiner och så hjälper dom båda korten. Båda korten borde klara spel på ett bättre sätt än vad dom gör redan. Det är som sagt en drivrutinsfråga. I CF är 7970 pinsamt dåligt verkar vara samma med gtx 680.

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Aster:

Det är helt enkelt så att hd7970 är snabbare i högre upplösningar, inte att minnet tar slut

7970 som har 3gb att röra sig med oavsett antal kort skalar relativt linjärt med 1-4 kort.
gtx680 tappar redan vid två kort i SLI och då ska absolut inte minnet vara ett problem.

Skillnaden är helt enkelt att den smala minnesbussen är en begränsning som inte går att undkomma oavsett minnesmängd för gtx680. Det enda 4gb varianten kommer medföra till gamers är en högre prislapp tyvär.

Jag tror att det är många nvidia fanboys här och då är risken att man inte alltid får nyanserade svar. "Aj fan "mitt" kort var inte så bra som jag hoppats på i just detta inlägg.

Skrivet av Failbygge:

Vänta till veckan innan köpet och se hur driverutiner och så hjälper dom båda korten. Båda korten borde klara spel på ett bättre sätt än vad dom gör redan. Det är som sagt en drivrutinsfråga. I CF är 7970 pinsamt dåligt verkar vara samma med gtx 680.

Om du inte är fanboy av något speciellt märke så tycker jag du skall ha is i magen, vänta tills det är dags. Jämför lite dagarna innan och välj det som "känns" bäst.
Många gånger kommer den där magkänslan som gör att man bestämmer sig och sedan känns det OK. Bara för att man valt det man VILL ha.

Visa signatur