EVGA lanserar Geforce GTX 680 Super Overclocked

Permalänk
Melding Plague

EVGA lanserar Geforce GTX 680 Super Overclocked

Det blir fler överklockade grafikkort när EVGA sätter tänderna i Geforce GTX 680 och förvandlar referensmodellen till Super Overclocked.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Läste detta på deras sida "Minimum of a 550 Watt power supply."
http://www.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=02G-P4-2682-KR&f...

Ajdå, har ett 500 watt på min nuvarande stationära

watt grejen
Permalänk
Medlem

Låter alltid som något nytt med fabriksöverklockning när man läser de här artiklarna.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Skulle köpt det direkt ifall det hade 4GB också, sitter nu och funderar på ifall man ska köpa ett 680 GTX då det kommer i 4GB eller vänta på 7990.

Hur som helst riktigt trevligt att dom utökar korten mer och mer, fabriks överklockat är alltid välkommet då jag sällan klockar själv.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Fortfarande 2gb och referenskylaren... Inte intesserad:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Gäsp....väck mej när kort med eftermarknads kylare kommer.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på eftermarknads kylare, vem vill ha referenskylaren?......

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Kommer ta tid innan de börjar byta kylare och ännu mera tid innan de ändrar i kretskortet och lägger till minnen.. antagligen ett par veckor tills de börjar byta kylare och en till två månader om inte mer tills de börjar sälja 4gb korten.

Permalänk
Skrivet av S2Andy:

Jag väntar fortfarande på eftermarknads kylare, vem vill ha referenskylaren?......

Referenskylare är att föredra om man har planer på att SLIa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ishink:

Kommer ta tid innan de börjar byta kylare och ännu mera tid innan de ändrar i kretskortet och lägger till minnen.. antagligen ett par veckor tills de börjar byta kylare och en till två månader om inte mer tills de börjar sälja 4gb korten.

Det är mycket möjligt, men ingen jag har pratat med vill ha referenskylaren och alla på nätet vad jag sett sitter väntar på ordentligt kylare typ Asus DCII eller GIgabytes Windforce serie osv.... det är inte förrän då dom kommer börja sälja ordentligt

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Skrivet av S2Andy:

Jag väntar fortfarande på eftermarknads kylare, vem vill ha referenskylaren?......

De som ska vattenkyla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

Referenskylare är att föredra om man har planer på att SLIa.

Jo det är sant men hur många SLIar med ett 5000kr kort?, samt har jag själv kört SLI med typ windforce osv och funkar perfekt (580 GTX)....
har ju göra med hur bra luftgenom strömning du har i chassiet också

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

De som ska vattenkyla...

Är det änns lönt att vatten kyla? då det redan går så svalt med just referensmodellen? kan ju tänka mig att med eftermarknadskylare blir det ännu lägre, mitt 480 ligger på max 60c med Zalmans kylare och fläktarna på lägsta möjliga, men det e klart vattenkylning är kungligt

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Skrivet av S2Andy:

Jo det är sant men hur många SLIar med ett 5000kr kort?, samt har jag själv kört SLI med typ windforce osv och funkar perfekt (580 GTX)....
har ju göra med hur bra luftgenom strömning du har i chassiet också

Jag har planer på att köpa två stycken faktiskt så fort korten finns på lager igen. Tar nog en stund men kan vänta, ingen brådska liksom. Blir referens för mig i alla fall vilket fall. Korten lär inte gå så mycket varmare på grund av det, 28 nm etc, kortet lär klara sig fint på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chryspyon:

Jag har planer på att köpa två stycken faktiskt så fort korten finns på lager igen. Tar nog en stund men kan vänta, ingen brådska liksom. Blir referens för mig i alla fall vilket fall. Korten lär inte gå så mycket varmare på grund av det, 28 nm etc, kortet lär klara sig fint på det.

Ja det är ju inget fel på refernsmodellen, varför jag vill ha eftermarknaskylare är just för dom kan vara lite tystare SAMT i mitt fall sitter vattenkylning i bakkant på lådan och spottar grafikkortet ut varmluft bak så sugs värmen in av vattenkylningen ;(.....

Hos mig har jag märkt skillnad på att ta luften inne ifrån lådan gentemot utifrån och in, skillnad på cirka 10c, så funkar perfekt för mig att ta luften utifrån och in, men som sagt kör jag referens modell på grafikkortet så spottar det ut värmen rakt in i vatten kylaren

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Jag väntar fortfarande på eftermarknads kylare, vem vill ha referenskylaren?......

vi som använder vatten till vår elektronik

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Men oj vilka trevliga brutna grafer man kan göra med sned vy! Suck.
Tillbaks on topic, verkar det ju inte skilja sig så mycket mot referens, ett referens med höjd offset (och kanske lite höjd tdp) kommer med andra ord att hamna på samma frekvenser!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

Sisådär 5% högre klockfrekvenser både i normal och i boost. Är det verkligen värdigt namnet "Super Overclocked"?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av S2Andy:

Jo det är sant men hur många SLIar med ett 5000kr kort?, samt har jag själv kört SLI med typ windforce osv och funkar perfekt (580 GTX)....
har ju göra med hur bra luftgenom strömning du har i chassiet också

Ganska många gör det, jag har tex 3x 680 och är nog inget vidare med 3x windforce kort

fick tag på 3x 680 samma dag fruktansvärt tur kan man säga

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av S2Andy:

Är det änns lönt att vatten kyla? då det redan går så svalt med just referensmodellen? kan ju tänka mig att med eftermarknadskylare blir det ännu lägre, mitt 480 ligger på max 60c med Zalmans kylare och fläktarna på lägsta möjliga, men det e klart vattenkylning är kungligt

Lönsamt för plånboken nej men du kan klocka mycket mer om du har bra loopar och korten kommer gå i lägre temperaturer på höga frekvenser och att det blir nästan helt ljudlöst

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Black_Pete:

Sisådär 5% högre klockfrekvenser både i normal och i boost. Är det verkligen värdigt namnet "Super Overclocked"?

Inte direkt, nej.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Är komponenterna mer påkostade hos deras varient men layouten av allt är identisk med referens, eller är allt lika som referens kortet bara att de har en garanterad överclockning?

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Lite orelaterat, men är det någon som vågar gissa när mellanklassvarianterna av Kepler kommer?

Permalänk
Skrivet av gustaf:

Lite orelaterat, men är det någon som vågar gissa när mellanklassvarianterna av Kepler kommer?

http://www.nordichardware.se/nyheter/71-graphics/45597-nvidia...

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av mitrix:

Men oj vilka trevliga brutna grafer man kan göra med sned vy! Suck.
Tillbaks on topic, verkar det ju inte skilja sig så mycket mot referens, ett referens med höjd offset (och kanske lite höjd tdp) kommer med andra ord att hamna på samma frekvenser!

...det börjar bli tjatigt med diagramkommentarerna.... ....men det här var tamejf(beeep) värst hittills. Börjar på 40% och ställda i nån sorts perspektivvy så ingen skall ha en chans att uppfatta de riktig värdena. Dvs nästan ingen skillnad alls. Bra gjort!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

jäklar 6.2 ghz

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Någon som har någon aning när Asus GeForce GTX 680 DirectCU II kommer??

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av S2Andy:

Är det änns lönt att vatten kyla? då det redan går så svalt med just referensmodellen? kan ju tänka mig att med eftermarknadskylare blir det ännu lägre, mitt 480 ligger på max 60c med Zalmans kylare och fläktarna på lägsta möjliga, men det e klart vattenkylning är kungligt

Ja, vattenkyler du så kommer du aldrig vinna i prestanda per krona, varken med ett 680 eller ett 480 det är nog inte heller det man är ute efter om man skaffar vattenkylning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt Nvidia GTX 680 kort kommer upp i 1110 MHz i GPU boost oklockat. Är det standard för dom korten som finns nu?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2Andy:

Är det änns lönt att vatten kyla? då det redan går så svalt med just referensmodellen? kan ju tänka mig att med eftermarknadskylare blir det ännu lägre, mitt 480 ligger på max 60c med Zalmans kylare och fläktarna på lägsta möjliga, men det e klart vattenkylning är kungligt

För mig var det mest nästa "naturliga steg", jag hade pillat så mycket jag kunde med luft i mitt chassi och jag ville utforska vidare. Det blir lite av en manisk jakt på lägre temperaturer, även fast kortet inte mår sämre av 60 grader än det gör av 40 så vill man få ner det så lågt det går. Det är dessutom riktigt stiligt rent estetiskt, och det hjälper oss som är petiga med ljudnivåer att hålla suset från datorn nere. Det är väl egentligen aldrig "värt" att vattenkyla rent pengamässigt, men det beror ju lite på hur man prioriterar. Att lägga 2.5k på vattenkylning till ett grafikkort som kostade 4.5k är ju inte ekonomiskt nånstans men brinner man för det och har det som hobby så tycker jag personligen att det är en minst lika bra sak att lägga pengar på som kläder, möbler eller en semester.