Problem med order som jag ej vill ha

Permalänk
Medlem

Problem med order som jag ej vill ha

Hej

Jag skulle för ett tag sedan beställa ett nytt grafikkort från datorbutiken och vad som då hände var att efter jag skickat orden kom det ett felmeddelande och sidan kunde inte visas. Jag antog då att ordern inte skickats och eftersom det aldrig kom en orderbekräftelse struntade jag i saken. Det kom dock för ett tag sedan en avi-från posten så tydligen har ordern skickats. Nu är dock saken att jag inte längre vill ha kortet och jag har skickat tre mail till datorbutiken för att fråga vad jag kan göra. De två svar jag fått säger endast att jag ska hämta ut paketet och skicka tillbaka det och betala frakten. Min uppfattning är dock att datorbutiken bör stå för frakten iom att deras hemsida inte fungerade som den borde när jag beställde vilket lett till problemet.

Vad kan jag göra, vem har rätten på sin sida?

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Du måste väl rimligen fått en levbekräftelse eller mail när varan skickades från dem? Har du verkligen uppgett rätt mailadress i formuläret?

Permalänk
Medlem

låter väldigt skumt att du inte fått en bekräftelse...

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att jag skrivit rätt e-post. Om man börjar skriva något i "adressformuläret" kommer den upp iaf

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

skit i att hämta ut kortet bara då skickas det tillbaka och du får en räkning för frkten men du kan ju bara riva räkningen

Permalänk
Medlem

låt paketet ligga på posten dom.. 20? 30? dagar den ligger kvar.. och leta nån köpare där du bor.. en möjlighet?

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

eller så säger du att nån annan beställt graffet i ditt namn för att jävlas och eftersom du inte fått nån orderbekräftelse så kan dom ju inte säga nått

Permalänk
Medlem

Betala frakten. Om det går vidare kan det bli dyrt. En hundring i frakt är ett billigt pris om dom går vidare och får rätt. Annars kan det gå till inkasso osv

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dozix
eller så säger du att nån annan beställt graffet i ditt namn för att jävlas och eftersom du inte fått nån orderbekräftelse så kan dom ju inte säga nått

de loggar ju såklart allas IP

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk

Ring datorbutiken istället för eposta

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

Ja man tycker att du borde ha fått både orderbekäftelse och leverans bekräftelse eftersom allt sköts automatiskt... Men som sagt, om du låter det ligga kan det bli väldigt dyrt, i värsta fall så kan det blir frakt + inkasso krav, om du inte betalar då så skickar dom det till kronofogden och då tillkommer ännu mer inkasso avgifter + att du får en anmärkelse... kan sluta på långt över tusenlappen...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

db.com suger... kan konstateras efter alla turer som många av oss varit med om!

Visa signatur

______________________
Coolvik

Permalänk
Medlem

ömm... du vet väl att db.com är bland dom 3 största datorbutikerna i Sverige, vore konstigt om dom inte hade några problem alls... Jag tror däremot inte att alla fakta har kommit fram i detta fall.

F.ö så är nog db.com ett praktexemplar (i de flesta fall) när det gäller leveranstider, priser och support. Förutsatt att man har kollat överallt och går rätt till väga, har haft några retuer till dom och allt har gått smidigt, har begärt fraktlapp varje gång, hur många skickar en fraktlapp till dig när du ska retunera nånting, och det har inte varit några problem alls. Visst, jag har fått vänta nån vecka nån gång men med tanke på priset och det stora antalet ordrar som dom hade under den tiden så är det ok.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Jag tycker iofs om DB, men Tarasus du kan väl inte beskylla dom för att vara snabba? Har beställt därifrån många gånger (och många gågner till kommer det att bli), men snabba......nej.

Permalänk
Medlem

Det löste sig.

Största anledningen till att jag inte ringde var att den enda info om telefoner jag kunde hitta på hemsidan var att dom hade problem med telefonväxlarna.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frallan
Jag tycker iofs om DB, men Tarasus du kan väl inte beskylla dom för att vara snabba? Har beställt därifrån många gånger (och många gågner till kommer det att bli), men snabba......nej.

Skrev faktiskt inom parantes (i de flesta fall)

Många gånger är dom snabba men det är klart att dom som alla andra leverantörer ibland har problem med sina leveranser, kanske lite oftare *hehe*

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K