Battlefield 3 BUGGTRÅD för senaste patchen....

Permalänk
Medlem

* TV missile spränger fortfarande egen heli TK's
* Flyg behöver bara "Nos" ifrån heat seekers från Helis så missar de
något annat bla bla

Skulle EA/DICE inte fixa så flyg sprängdes om man krascha ?

inte funkar det mot träd iaf. Är nog ett bra sätt att undvika dogfights ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Har upptäckt att man dör av Bad Luck ganska ofta, sen så fungerar inte kniven riktigt som den ska häller. Händer ofta att när jag står bakom en fiende och trycker på F så tar gubben bara fram kniven och inte knivar.

Sen är Repair Torch op som fasen mot fordon

Hmm. De skulle ju öka skadan från 'debris'/skrot från explosioner men visst skulle den som orsakade skadan stå som killer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Hmm. De skulle ju öka skadan från 'debris'/skrot från explosioner men visst skulle den som orsakade skadan stå som killer?

Skickades från m.sweclockers.com

Har hänt flera gånger att jag dött utan att jag varit när någon explosion eller fiender.

Permalänk
Medlem

Helikoptrar spränger tankar med en enda raket, o man hör inte alltid när man blir locked on.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Har hänt flera gånger att jag dött utan att jag varit när någon explosion eller fiender.

Den där bad luck är lite lustig ibland fortfarande ja. Har inte direkt märkt att man fått extra kills för den där debris saken, men det kanske är sånt man inte tänker på. Verkar inte helt funktionellt iaf.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Helikoptrar spränger tankar med en enda raket, o man hör inte alltid när man blir locked on.

Det är inte en TV-missile då?
Men ja, det känns som att ibland så poofar man bara utan förvarning.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Är det lika ofta som innan är det nog ingen bugg...

hahaha, helt rätt...hade samma problem innan

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk

bara jag som får game disconnect something went wrong ganska ofta

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket problem med att Stinger/Igla inte vill låsa överhuvudtaget eller att det tar väldigt lång tid innan den börjar. Jag vet att räckvidden är nerfad och att "below radar" är buffad.

Permalänk
Medlem

skärmen blir vit och spelet krashar, har aldrig hänt förut innan patchen.

Somthing went wrong osv..

Permalänk

Min skärm blir också vit och sedan crashar BF...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferum:

skärmen blir vit och spelet krashar, har aldrig hänt förut innan patchen.

Somthing went wrong osv..

Skrivet av Goransson10:

Min skärm blir också vit och sedan crashar BF...

Min blir inte vit men jag får bf3 have stopped working. Ljudet låser sig ofta ett par sekunder först och sen hänger sig spelet och man får ctrl-alt-delete:a för att komma till rutan. Testar repaira nu och se om det hjälper.

Kan inte minnas att det hänt förut.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk

precis som Eronki sa så hör man ibland inte att man blir locked och sen blir det bad luck lite oftare nu eller så är det bara jag som har otur

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk

Här är en bugg som kvarstår

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem

Det går inte skjuta ner jets med lock-on. Även fast motståndaren inte avfyrar sina flares så går mina guided missiles upp i rök just bakom han

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunkas:

Det går inte skjuta ner jets med lock-on. Även fast motståndaren inte avfyrar sina flares så går mina guided missiles upp i rök just bakom han

Kan bara hålla med Stingern har blivit skitkass, samma med IGLAn. Dem har fuckat upp spelet rejält med den senaste patchen.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Det är inte en TV-missile då?
Men ja, det känns som att ibland så poofar man bara utan förvarning.

Kolla nu vad Tv-missile är för nå, gör helis ännu mer overpowered! O tankjävlarnas räckvidd med målsökande har minskat rejält.
Hur tar man lättast ner helis nu??? Jag suger på att flyga helikopter men är en bra skytt i'n, är skytt ytterst sällan dock, står flera pers o väntar på att helin ska spawna.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Kan bara hålla med Stingern har blivit skitkass, samma med IGLAn. Dem har fuckat upp spelet rejält med den senaste patchen.

Man måste nästan skjuta iväg stingern i jet:ens riktning, men det är sällan som man hinner låsa innan den passerat en. Har även märkt att heat-seekers hos attackhelikoptrarna inte heller riktigt kommer ifatt jets. Jag lyckades skjuta 5st heatseekers på en jet utan att den gick ner. Första och femte flare:ade pilot bort. Då gav jag upp och gick på tank-jakt med mina guided rockets (vilka är riktigt grymma).

Skrivet av Eronki:

Kolla nu vad Tv-missile är för nå, gör helis ännu mer overpowered! O tankjävlarnas räckvidd med målsökande har minskat rejält.
Hur tar man lättast ner helis nu??? Jag suger på att flyga helikopter men är en bra skytt i'n, är skytt ytterst sällan dock, står flera pers o väntar på att helin ska spawna.

TV-missiles ska dock tydligen ha en tendens att spränga upp helikoptern. Har inte hunnit testa den så mycket själv då den tog rätt lång tid att låsa upp, så jag fick den först nyligen.

Många gånger så känns det som att helikoptrar är riktigt OP mot marktrupper/fordon, men man märker när motståndarlaget faktiskt försöker med AAV, Stingers/javelins.

När jag själv kör attackhelikopter så brukar jag försöka slå ut en långsamt flygande attackhelikopter med guided rockets (en upgrade som ger de vanliga rocket podsen lite utav en passiv heat-seeker förmåga. Dvs, att de justerar sin bana mot en värmekälla om den är i närheten. Den är riktigt bra för att plocka ut t.ex. AAV:s från andra sidan caspian, men även tanks etc.

En motståndarhelikopter med below radar är dryg att försöka få med sina heatseekers, men går han ner så har man en fin vinkel och kan ofta läsa honom så att det går att träffa honom hyffsat med rockets. Förhoppningsvis får man in någon rocket då och då och till slut antingen döda honom, få honom att hoppa ut eller helt enkelt göra någon manöver så att han kommer upp i höjd lite, och då är man redo med heat seeker.

Från marken är de jobbiga om de vet hur man kör och har en bra gunner. Hovrar de går det ju att försöka ta ner med en smaw, annars är det i princip LMG/HMG:n på tanks eller AAV tycker jag.

Favoritmålet när jag sitter i en Jet är dock en ouppmärksam heli-pilot, de går ner snabbt med machinegunnen

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

heli och jet kan inte skjuta ner jet med lock on rakert

Skrivet av Fetbalk:

* TV missile spränger fortfarande egen heli TK's
* Flyg behöver bara "Nos" ifrån heat seekers från Helis så missar de
något annat bla bla

Skrivet av lunkas:

Det går inte skjuta ner jets med lock-on. Även fast motståndaren inte avfyrar sina flares så går mina guided missiles upp i rök just bakom han

Vet inte om ni upplevt exakt som jag,
men jag kan inte heller riktigt skjuta ner jets.
Har haft 3-4 gånger nu att jag jagar en jet med heli, och heatseekers sprängs bredvid/på jetten men inget händer. Utan flares.

Det värsta var att det hände mig också, jag blev locked on och påskjuten av heatseekers när jag redan hade använt mina flares, och tänkte "im fuckt", sedan känner och hör jag hur två raketer sprängs, antigen jävligt nära, eller på mig, men min jet tar ingen skada.....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Mitt bf3 stannar mitt i ett game, ljudet loopar och datorn fryser totalt.. aldrig haft det problemet innan.. :((((

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vissa rundor registreras inte. Jag spelade 3-4 rundor härom kvällen.. men bara två registrerades och räknades till win/loss. När jag kollade mot antalet kills så fattas jag 13 kills som inte finns med i battle reports men som är i min totala kills i statsen. Jag har märkt att när poäng och ribbons räknas upp i slutet på rundan så får man inga ribbons för Conquest eller Conquest winner (om man var i vinnande laget) och dom rundorna dyker inte heller upp som battle reports.. Egentligen spelar det ingen roll för mig, men det måste vara en bug, kanske en som flera har?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Vad fan är det med handgranaterna som dödar en bakom >20 cm betong?

Sen är det lite tråkigt att man ofta skall behöva tömma ett mag i folk för att de skall dö Fast sen är väl inte mitt sikte det bästa. Men man tycker ju att folk borde bli supressed när de får 20+ kulor i bröstet och inte sätta det där djävla oneshotet hela tiden. Grrrr.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Jag får ibland när servern byter karta att det är en svart skärm med loading loggan i hörnet men spelet startar aldrig. Väldigt konstigt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bullenovitch:

Det går inte att använda MAVen om man står vid en ammo-låda pga att man redan plockat upp en ny MAV innan man hunnit använda den "gamla".

Likadant med soflam, väldigt jobbigt..

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

När man springer utanför "Combat zone" i t.e.x Rush och dör, om man sedan blir revivad så kvarstår bruset på skärmen som uppstår när man går utanför zonen.

Skrivet av Sposckis:

Mitt bf3 stannar mitt i ett game, ljudet loopar och datorn fryser totalt.. aldrig haft det problemet innan.. :((((

Säkert dina drivrutiner till ljudet. Mitt Xonar D2X gjorde så också innan för ett bra tag sedan. Då kör jag S/PDIF.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

* Fastnar vid loadingscreen ibland

* Efter den lilla patchen 28/4 kan jag knappt döda med M98B längre. 50m, båda står still och siktar på huvudet. No kill. Den är värdelös nu.

* En del kills räknas inte. Oftast när jag har en killing-spree och dragit ner 5-6 pers står det bara 2-3 reggade som kills.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

jag har nu ett tag blivit kickad av PunkBuster

"Disallowed Program/Driver [119005]"

och jag vet inte hur jag ska lösa det.

saken är den att jag brukar kunna spela kanske en rund och lite till SEN kickas man av det här helt random.
jag har pratat med dice och dem hänvisar till PB
jag har pratat med PB och dem säger typ "kom på vad som är fel och meddela oss sen lolthxbye"

jag avinstallerade 3 uppgraderingar/säkerhets skit till min w7 och det blev bättre i 2 dagar sen återkom det (uppdateringarna är inte installerade igen)

någon som vet hur jag kan gå till väga? skulle verkligen kunna spela bf3 nonstop nu när jag väntar på Diablo 3 :/

Skrivet av TomS:

* Fastnar vid loadingscreen ibland

* Efter den lilla patchen 28/4 kan jag knappt döda med M98B längre. 50m, båda står still och siktar på huvudet. No kill. Den är värdelös nu.

tycker jag inte? testa att sätta på ett x4 sikte eller punkt sikte och kör igen, den skjuter väldigt bra för mig! (jag använder bara punkt sikte)

Skrivet av TomS:

* En del kills räknas inte. Oftast när jag har en killing-spree och dragit ner 5-6 pers står det bara 2-3 reggade som kills.

har märkt det med, igår fick jag äran att äga sönder 4 killar som stod med ryggen mot mig. på scoreboarden stod det 3 kills

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomS:

* Fastnar vid loadingscreen ibland

* Efter den lilla patchen 28/4 kan jag knappt döda med M98B längre. 50m, båda står still och siktar på huvudet. No kill. Den är värdelös nu.

* En del kills räknas inte. Oftast när jag har en killing-spree och dragit ner 5-6 pers står det bara 2-3 reggade som kills.

Supressed? Då går kulorna inte dit man siktar. Även om du lyckas få siktet rätt svänger kulan iväg helt random vid suppression.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Supressed? Då går kulorna inte dit man siktar. Även om du lyckas få siktet rätt svänger kulan iväg helt random vid suppression.

ja att köra supressed är ju riktigt svårt/omöjligt att få att funka väl, lite tråkigt faktiskt eftersom det är ju inte direkt ljudet eller eldflamman som avslöjar en sniper ändå (utan reflektioner och ljud när kulan flyger förbi)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Supressed? Då går kulorna inte dit man siktar. Även om du lyckas få siktet rätt svänger kulan iväg helt random vid suppression.

Varför känns suppressed helt random? Låt och matade på en recon med min LMG men aset bara poppar upp och drar headshot. Tvärt om när jag spelar recon själv så skjuter som ett skott och jag blir suppressed. Fag spel.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?