Battlefield 3 BUGGTRÅD för senaste patchen....

Permalänk

Battlefield 3 BUGGTRÅD för senaste patchen....

Tjenare.
prata om buggar ni hittar med nya patchen.

Det jag har sett hittills är att min stinger vill inte locka på jets eller helikoptrar den lockar i 2 sec sen försvinner det och jag kan inte locka alls längre på det målet, fanskapet flög ring runt C "hilltop" caspianborder och jag kan inte skjuta alls på den

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Har inte testat själv men enligt changelog så är räckvidden mindre nu. Är det bara det kanske?

EDIT:
"The IGLA and Stinger now lock on much more quickly and disable an attack aircraft in 1 hit, but have significantly reduced range. This should allow Stingers to mount an effective close range point defense, without dominating an entire airspace."

Permalänk
Medlem

Läste något om att "below radar" också är effektivare, vet inte om det stämmer.

Det är inte alls säkert att det är en bugg, man behöver bara anpassa sig efter förändringarna. Kan gälla för en hel del av "konstigheterna" som uppstår.

Permalänk
Medlem

Får black screen, trodde det var som tidigare med language då jag har RU-version och fixade eng ver. Men läste på battlelogforumet att flera andra med multiversion får det med. Inte haft något problem med BF3 tidigare, grym patch!

Edit: Fixat!

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av loweb_:

Får black screen, trodde det var som tidigare med language då jag har RU-version och fixade eng ver. Men läste på battlelogforumet att flera andra med multiversion får det med. Inte haft något problem med BF3 tidigare, grym patch!

Edit: Fixat!

Hur fixat? Kan vara bra för andra att veta som får samma problem som du.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Det går inte att slidea fram på marken :(((

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Blir man återupplivad samma sekund som man skall komma till deploy-menyn så fastnar man i deploy-menyn, levande, och kan således varken deploya eller röra sig..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Blir man återupplivad samma sekund som man skall komma till deploy-menyn så fastnar man i deploy-menyn, levande, och kan således varken deploya eller röra sig..

Det är iofs ingen ny bugg, det har hänt mig innan.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Här har ni en ny underbar bugg Det som händer är att den blinkar sådär av sig själv, in och ut ur menyn så försvinner det. har även varit i en Scout heli som sjönk neråt trots att jag planade ut och höll ner w (jag hade flugit rakt fram tididigare och stkulle stanan i luften när det hände).

http://www.youtube.com/watch?v=erkR2ydpbqQ

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Tjenare.
prata om buggar ni hittar med nya patchen.

Det jag har sett hittills är att min stinger vill inte locka på jets eller helikoptrar den lockar i 2 sec sen försvinner det och jag kan inte locka alls längre på det målet, fanskapet flög ring runt C "hilltop" caspianborder och jag kan inte skjuta alls på den

Skrivet av Frux:

Har inte testat själv men enligt changelog så är räckvidden mindre nu. Är det bara det kanske?

EDIT:
"The IGLA and Stinger now lock on much more quickly and disable an attack aircraft in 1 hit, but have significantly reduced range. This should allow Stingers to mount an effective close range point defense, without dominating an entire airspace."

Jag klarar utan problem att låsa på helis/jets med stinger Låser snabbt som fan gör dem

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Här har ni en ny underbar bugg Det som händer är att den blinkar sådär av sig själv, in och ut ur menyn så försvinner det. har även varit i en Scout heli som sjönk neråt trots att jag planade ut och höll ner w (jag hade flugit rakt fram tididigare och stkulle stanan i luften när det hände).

http://www.youtube.com/watch?v=erkR2ydpbqQ

Är ju bara att trycka esc två gånger...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Tjenare.
prata om buggar ni hittar med nya patchen.

Det jag har sett hittills är att min stinger vill inte locka på jets eller helikoptrar den lockar i 2 sec sen försvinner det och jag kan inte locka alls längre på det målet, fanskapet flög ring runt C "hilltop" caspianborder och jag kan inte skjuta alls på den

Iglan's räckvidd är reducerad, samtidigt som below radar för heli och plan även funkar emot iglas osv nu. Är nog därför. Så ingen bugg.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Här har ni en ny underbar bugg Det som händer är att den blinkar sådär av sig själv, in och ut ur menyn så försvinner det. har även varit i en Scout heli som sjönk neråt trots att jag planade ut och höll ner w (jag hade flugit rakt fram tididigare och stkulle stanan i luften när det hände).

http://www.youtube.com/watch?v=erkR2ydpbqQ

Gammal bugg.

jag har hittar redan 3 gammal bugg är fortfarande kvar och en ny bugg är varje gånger jag dör eller tryck knapp N att ändra storlek på minikarta då blink skärm svart.

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Medlem

Min jet började hoppa rundor och fick stall utan anledning...sen fick man Connection timed out Aldrig haft det innan och har ändå spelat snart 150h...

Permalänk

Varje gång jag trycker m för att ändra mode på kartan så blinkar skärmen svart i nån sekund. Skall testa uppdatera drivrutinerna.

Permalänk

Det går inte att använda MAVen om man står vid en ammo-låda pga att man redan plockat upp en ny MAV innan man hunnit använda den "gamla".

Permalänk

ok but still, första ronden så började den locka sen försvann det och höll på så lite konstigt och då steg helikoptern :P, dock märkte i andra rundan att det försvann helt kanske var en tillfällig bugg för andra rundan var det, antingen kunde man locka eller inte alls, första rundan var nu lockar vi...............................nej det får du inte så hör det på så
Så vart lite skeptisk på mekaniken men som sagt försvann efter servern startade om

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Varje gång jag trycker m för att ändra mode på kartan så blinkar skärmen svart i nån sekund. Skall testa uppdatera drivrutinerna.

samma som mig? http://www.youtube.com/watch?v=C6sJq1dvR0Q&list=UURpi-pcVwzN4...

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

ok but still, första ronden så började den locka sen försvann det och höll på så lite konstigt och då steg helikoptern :P, dock märkte i andra rundan att det försvann helt kanske var en tillfällig bugg för andra rundan var det, antingen kunde man locka eller inte alls, första rundan var nu lockar vi...............................nej det får du inte så hör det på så
Så vart lite skeptisk på mekaniken men som sagt försvann efter servern startade om

När helikoptern stiger så blir avståndet längre. Kan det ha varit precis på gränsen av maxavståndet kanske?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Här har ni en ny underbar bugg Det som händer är att den blinkar sådär av sig själv, in och ut ur menyn så försvinner det. har även varit i en Scout heli som sjönk neråt trots att jag planade ut och höll ner w (jag hade flugit rakt fram tididigare och stkulle stanan i luften när det hände).

http://www.youtube.com/watch?v=erkR2ydpbqQ

det är bara att klicka esc för att bli av med de

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Det går inte att slidea fram på marken :(((

Upptäckte också det, komer ändra competitive scenen lite.

Permalänk
Avstängd

upplever inga buggar... det enda är att man ej kan skjuta på folk som ligger bakom vissa stenar annars upplever jag inga problem alls. blir aldrig DC eller ngt behöver aldrig rejoina spelet har aldrig crashat inga problem inne i menyn i spelet absolut ingenting det enda är att man ej kan skjuta på vissa folk när armen sticker ut bakom en sten.

Min kompis har dock ett större problem hans Flares funkar inte han skickar ut dom men Missilen skiter i dom o bara fortsätter rakt in i planet. (oavsett avstånd) vi va på en tom bana och testade oss fram men dom funkar helt enkelt inte.

Permalänk

Japp. Alla knappar som påverkar kartan, b m och n orsakar svart skärm. Samma sak om man blir beskkjuten (vilket får kartan att byta mode).

Permalänk
Avstängd

Vad i hela världen är det som låter i bakgrunden?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av vetej:

Gammal bugg.

jag har hittar redan 3 gammal bugg är fortfarande kvar och en ny bugg är varje gånger jag dör eller tryck knapp N att ändra storlek på minikarta då blink skärm svart.

Jaså, har spelat 100 timmar innan denna patchen utan att få det och fick det inom en timme med patchen så inte så konstigt man tror den är ny

Skrivet av Blazin87:

Vad i hela världen är det som låter i bakgrunden?

Han har väl ett välkylt system

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Vad i hela världen är det som låter i bakgrunden?

Haha det där var inte mycket till oljud, kan filma min dator när den är i load ska du få höra

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Haha det där var inte mycket till oljud, kan filma min dator när den är i load ska du få höra

Tyckte det lät helt sjukt mycket

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Tyckte det lät helt sjukt mycket

Nja inte så värst, lät inte värre än min burk
Har en oljudskälla i min dator som jag inte lyckas lokalisera, trodde först att det var en av chassifläktarna, misstänker nu att det är nätagget som varvar upp

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att spelet slutar svara? Jag har fått det nu sen senaste patchen... :/

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Nja inte så värst, lät inte värre än min burk
Har en oljudskälla i min dator som jag inte lyckas lokalisera, trodde först att det var en av chassifläktarna, misstänker nu att det är nätagget som varvar upp

Då skall ni höra min^^' Sitter 7st 3k RPMare, samt hyper 212+ PnP i ett chassi med öppen sida.. Precis bakom skärmen. Tack gode gud för slutna lurar! På top utav det så ser ni min sign med lagring. HEHEHE.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP