Permalänk
Medlem

Origin kundtjänst?

Hej!
Jag skulle vilja få tag i Origins kundtjänst. För något år sedan så var jag på EAs Live chat men jag kan inte hitta den igen. Någon som vet var man kan hitta Live chatten eller en Emil-address?

/Eric

EDIT: Jag hittade det! Får vänta tills imorgon när de öppnar igen, den är stängd för kvällen

Permalänk
Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

Jag har tittat där, men hittade inte lösningen på mitt problem! Jag skulle vilja prata med någon istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Jag har tittat där, men hittade inte lösningen på mitt problem! Jag skulle vilja prata med någon istället!

Gå till den amerikanska sidan så kan du prata med techsupport i chat. Har själv gjort detta, de löste mina problem inom sec. Bästa supporten jag varit med om. Hästlängder bättre än den så kallade supporten som Steam bedriver.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Gå till den amerikanska sidan så kan du prata med techsupport i chat. Har själv gjort detta, de löste mina problem inom sec. Bästa supporten jag varit med om. Hästlängder bättre än den så kallade supporten som Steam bedriver.

Steam supporten är bedrövlig.

Permalänk
Medlem

Logga in battlelog. På den vänstra sidan av hemsidan så finns det "Feedback Support".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Logga in battlelog. På den vänstra sidan av hemsidan så finns det "Feedback Support".

Tack!
Det där var ett bra ställe att hitta det på!

Permalänk
Medlem

Väcker liv i denna tråd igen. Jag hittade till sist ett formulär för att kontakta EA/Origin supporten igår på morgonen. Har inte blivit kontaktad ännu idag om ärendet. Är det någon som har erfarenhet om hur länge det kan ta att lösa ett ärende?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Väcker liv i denna tråd igen. Jag hittade till sist ett formulär för att kontakta EA/Origin supporten igår på morgonen. Har inte blivit kontaktad ännu idag om ärendet. Är det någon som har erfarenhet om hur länge det kan ta att lösa ett ärende?

Det tog 2-3 veckor för mig. Ring ist! Mitt problem löste sig på 2 sek. De skyllde på att de hade "mkt" att göra. Så ring ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Det tog 2-3 veckor för mig. Ring ist! Mitt problem löste sig på 2 sek. De skyllde på att de hade "mkt" att göra. Så ring ist.

Tack för tipset!

Det var däremot helt omöjligt att hitta deras nummer så jag chattade med supporten i stället och fick nummret av dem. Det blev dock ett 20minuter långt telefonsamtal i mitt fall då jag måste bli vidarekopplad till en annan person för att på problemet åtgärdat, som tur var fanns det dock en sida där man kunde ringa supporten direkt över internet så samtalet blev gratis.

Här är en länk där man kan ringa supporten gratis direkt över nätet om någon annan behöver kontakta dem.
http://gethuman.com/phone-number/Electronic-Arts-Tech-Support/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p