Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem

Hey hvorfor køber i dem ikke på E-bay.de så kommer der ikke told på...

http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=See-All-Categories&_from...

Permalänk
Medlem
Skrivet av got2kill:

Hey hvorfor køber i dem ikke på E-bay.de så kommer der ikke told på...

http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=See-All-Categories&_from...

Det lär ju bli tull ändå eftersom skärmarna fortfarande skickas från Korea = utanför EU

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Den här skärmen hade varit ett drömfynd om den inte hade backlight bleeding

Vet ifan om det hjälper men öppna upp skärmen och klistra el-tejp runt om kring listen läste det på något forum, värt att prova kanske?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av spesse:

Hoppsan nu har det kommit igenom men det tog tid
eBay order 2012-03-26
30 mar kl 19:14 Sydkorea, The sender has deposited the item abroad.
31 mar kl 07:08 Sydkorea, The item has been dispatched from the sorting terminal abroad for onward transport to Sweden.
4 apr kl 13:12 Stockholm EMS, Under customs clearance at Posten AB
4 apr kl 13:12 Stockholm EMS, The item has arrived from abroad to Posten´s international terminal for sorting.
Hmm ser inte så bra ut ang. att slippa tullavg.

Japp som befarat Posten vill ha in uppgifter, den kom i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spesse:

Japp som befarat Posten vill ha in uppgifter, den kom i alla fall.

Men den kom ialla fall! Ska bli riktigt intressant att höra vad du tycker om den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

CROSSOVER 27Q LED-P Beställd.
Bilder och uppdateringar kommer!

Permalänk
Medlem

Om intresset finns kan jag göra en unboxingvideo med lite kommentarer osv.

Är det några speciella frågor ni vill att jag inkluderar så pma mig så ska jag försöka svara på dem i videon.

Skärmen gick iväg idag med fedex från Seoul, så har den förhoppningsvis redan nästa vecka, fingers crossed...

:: Uppdate::
Ship date Apr 6, 2012
Estimated delivery Apr 12, 2012 by 6:00 PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enkei:

Är det några speciella frågor ni vill att jag inkluderar så pma mig så ska jag försöka svara på dem i videon.

Skärmen gick iväg idag med fedex från Seoul, så har den förhoppningsvis redan nästa vecka, fingers crossed...

Ship date Apr 6, 2012

Mkt intressant! Massa skärm för pengarna. Skulle tro att om vi räknar bort alla mellanhänders marginall på en säg Dell så är inte den här skärmen så mkt billigare.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enkei:

Ship date Apr 6, 2012

Vad har du för skärm nu? Skulle vara kul om du jämförde..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på om modellerna som klarar över 60 hz kommer tillbaka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av John Deo:

Men den kom ialla fall! Ska bli riktigt intressant att höra vad du tycker om den.

Ja vi bor ju grannar så du kan få vara med på upp packningen installationen etc. vi kan dricka sprit med och fira du vet vad jag bor.

Permalänk
Medlem

Spesse. Låter som en dejt! Hojta till så kommer jag som ett skott.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spesse:

Ja vi bor ju grannar så du kan få vara med på upp packningen installationen etc. vi kan dricka sprit med och fira du vet vad jag bor.

Skrivet av John Deo:

Ha det så trevligt.

Permalänk
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12104816']..........

Själv känner jag mig en smula snopen efter att ha upptäckt att CrossOvern levereras med foten fastsatt. Känns som rätt stor risk att det blir något brott i stativet under resans gång. =/
Jaja, det är väl bara att vänta och se... På just Crossover står det faktiskt i specifikationen att den ska klara 57-75Hz, och de kan ju inte gärna avse lägre upplösningar då skärmen inte levererar det på egen hand.
Jag skulle vilja avråda folk från att beställa de här skärmarna om man inte känner att man kan ta en förlust på 3000 kr. Det kommer säkert komma modeller som klarar 85/97Hz igen. Känner att jag ångrar köpet i skrivandes stund... Suck!

Skrivet av charliem:

Om det inte är något fel på panelen skärm så är jag övertygad om att du kommer hitta en köpare som täcker dina utgifter om du vill bli av med den.

Och om jag får fråga, vad är det som gör att du ångrar köpet?

Som jag befarade så blev det nåt knas med foten. Dock inte så säkert att det uppstått under frakten, kan nog ha hänt under tillverkningen.
Metallfästet baktill, högst upp på foten där skärmen fäster, är tillböjt på ena sidan. Så skärmen går att luta alldeles för mycket åt vänster.
Tyvärr så gör det att den inte går att vrida tillräckligt mycket åt höger när man vrider om till porträttläget.... Försökte böja med en liten tång men det gav inget. Får testa att skruva loss hela skärmen och banka med en hammare, dock så är det viss risk att man har sönder hela foten då. Är det inte en gaspatron i också som möjliggör höjdjustering? Eller är det en billigare mekanism?
En negativ sak med själva konstruktionen är att det är jättesvårt att trycka ner skärmen, upp går jätteenkelt, men för att ta ner den bör man resa sig och ställa sig vid sidan om och trycka med handen på själva foten där bak. Då går det bra.

Några 75 hertz ser jag givetvis inte till i Nvidias kontrollpanel, bara 59/60. Det var väntat egentligen men säljaren skriver trots allt på Ebay att den klarar 75 och eftersom den saknar skalare så hoppades man ju.

Till råga på allt verkar det som att tryckknapparna är döda, händer inget när jag försöker sänka/höja ljusstyrkan. Inte speciellt kul för den pumpar ut 250-350 candela.
Hur är det för er andra, var skärmarna inställda på max från start eller kanske något lägre?
Känns inte helt bra att sälja vidare något som lyser så här starkt. Trycker jag på fel ställe?

Betraktningsvinklarna är inte heller så där superba som man hade hoppats. Extremt white glow, men det har lite att göra med den höga ljusstyrkan, problemet är bara att även vanliga färger förändras och tappar en del ljusstyrka från vinklar. Inte alls lika bra som min hederliga Dell 2209WA eller NEC med specialfilter.

Det positiva kan väl sammanfattas med att skärmen fungerar och inte har några direkta skavanker, bildmässigt i alla fall.
Samt att jag kom undan med 168 kronor i tullen.

Men jag vill bestämt avråda folk från att ta den här chansningen om de nu inte har gott om pengar att leka med.
När man inte får några 85/97 hertz så vet jag inte vad poängen är riktigt.
Den låga kostnaden?
Tja, det blir inte så extremt billigt om man har otur och får betala mycket i tullavgift och moms.
Eller om skärmen går sönder efter något år eller två...
Jag sitter nu med en skärm som jag antagligen blir tvungen att sälja under inköpspris pga defekta tryckknappar...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av spesse:

Skrivet av John Deo:

Love is in the air
Everywhere I look around
Love is in the air
Every sight and every sound
And I don't know if I'm being foolish
Don't know if I'm being wise
But it's something that I must believe in
And it's there when I look in your eyes
Love is in the air
In the whisper of the trees
Love is in the air
In the thunder of the sea
And I don't know if I'm just dreaming
Don't know if I feel sane
And it's there when you call out my name
(Chorus)
Love is in the air
Love is in the air
Oh oh oh
Oh oh oh
Love is in the air
In the rising of the sun
Love is in the air
When the day is nearly done
And I don't know if you're an illusion
Don't know if I see it true
But you're something that I must believe in
And you're there when I reach out for you
Love is in the air
Every sight and every sound
And I don't know if I'm being foolish
Don't know if I'm being wise
And it's there when I look in your eyes

Förlåt, men jag kunde inte låta bli!

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

Är det någon som har koll på om modellerna som klarar över 60 hz kommer tillbaka?

Det framkommer om du läser de fyra, fem första sidorna i tråden!!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Hade en bärbar dator där hälften av tangenterna inte fungerade så jag skruvade lös tangentbordet och tog lös och satte sen tillbaka tangentbordskontakten och sen fungerade tangentbordet perfekt igen.

Nu vet jag inte om det är möjligt att öppna skärmen men om det går kanske det räcker med att trycka till kontakten för knappsatsen.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Tack för att du sa det.
Verkar finnas goda möjligheter att skruva isär skärmen, inte mindre än åtta skruvar längs med varje kant. Sen är det även tre små skruvändar som sticker ut på baksidan av tryckknapparna. Sen hur det ser ut när man väl fått isär chassit är en annan sak, men man måste ju försöka.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12145022']Det framkommer om du läser de fyra, fem första sidorna i tråden!!

Vill du vara så vänlig att svara på min fråga istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Om intresset är tillräckligt starkt och de koreanska återförsäljarna kan bli övertygade om att de kan sälja tillräckligt många för att det ska bli en lönsam affär. Finns en tråd på overclock.net med en poll du kan rösta på om du vill hjälpa till, men det snabbaste sättet att hålla koll på detta är helt enkelt att hålla dig uppdaterad på ebay efter nya produkter samt att försöka ta direkt kontakt med återförsäljarna själva (green-sum, dream-seller, osv) och se vad dom säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ransalad:

Om intresset är tillräckligt starkt och de koreanska återförsäljarna kan bli övertygade om att de kan sälja tillräckligt många för att det ska bli en lönsam affär. Finns en tråd på overclock.net med en poll du kan rösta på om du vill hjälpa till, men det snabbaste sättet att hålla koll på detta är helt enkelt att hålla dig uppdaterad på ebay efter nya produkter samt att försöka ta direkt kontakt med återförsäljarna själva (green-sum, dream-seller, osv) och se vad dom säger.

Okej, jag registrerar mig gärna där så att jag kan visa mitt intresse. Lagom till 15e maj ska man ju ha ny dator! Vet du vad tråden heter?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mangemongen:

Okej, jag registrerar mig gärna där så att jag kan visa mitt intresse. Lagom till 15e maj ska man ju ha ny dator! Vet du vad tråden heter?

http://www.overclock.net/t/1232084/yamakasi-catleap-q270-100h...

Antar att det är den som menas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon158432:

Alltså den tråden måste ju spridas på swec. Det måste ju vara minst 50 pers här som skulle köpa en sån här om det gick? MINST. De har 540 intresserade men behöver 1200. Med 1200 så kommer de tillverka skärmar med garanterade 100hz. Det är IPS och 2560x1440.. Det känns som att intresset borde vara enormt. Det ska dessutom gå att få garanterat icke-defekta ex.

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge mig lite tips om vilken ebaysäljare är bäst?

Även val av skärm hade vart kul om någon kunde hjälpa mig med. Finns 3st som jag har sett, Shimian, Yamakasi och CrossOver. Vilken är bäst?

Är fruktansvärt sugen på en sådan här skärm..

Permalänk
Medlem

Crossover för byggkvalité och bra fot. Spelar foten ingen roll ta någon av de billigare.

dcsamsungmall skickar snabbt om du inte orkar vänta. Svårt och avgöra vilken säljare som är bäst annars. Alla har typ samma priser/avtal.

Permalänk
Medlem

Blev precis uppringd av FedEX då dom ville ha portkod för leverans. Antar att min crossover kom igenom tullen utan problem då vilket var trevligt. Hur var det för er övriga fick ni också leverans av FedEX eller kom det via posten?

Beställde från dc_samsungmall, han skickade skärmen samma dag och total har leveransen tagit ganska precis 1 vecka (och då har det ändå varit påskledighet med röda dagar och allt).

/norris

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nrj:

Blev precis uppringd av FedEX då dom ville ha portkod för leverans. Antar att min crossover kom igenom tullen utan problem då vilket var trevligt. Hur var det för er övriga fick ni också leverans av FedEX eller kom det via posten?

Beställde från dc_samsungmall, han skickade skärmen samma dag och total har leveransen tagit ganska precis 1 vecka (och då har det ändå varit påskledighet med röda dagar och allt).

/norris

Fedex brukar efterfakturera tull, iaf vad jag har erfarenhet av.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om Crossover 3020MDP?
Den är lite dyr, men det är alla 2560x1600-skärmar. Hur mycket ligger tullen på? Går den inte att komma undan så kanske det ändå är bättre att bara köpa i Sverige...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Fedex brukar efterfakturera tull, iaf vad jag har erfarenhet av.

Fått skärmen nu, inga fel och inga döda pixlar vad jag kan se. Allt jag kan säga är WOW, bilden slår helt klart den på min gamla Dell 2209WA, glossy är helt klart att föredra!

Återstå att se om jag får en faktura på tullavgift, dock nämnde varken FedEx budkillen eller supporten som jag pratade med någonting om det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Enkei:

Crossover för byggkvalité och bra fot. Spelar foten ingen roll ta någon av de billigare.

dcsamsungmall skickar snabbt om du inte orkar vänta. Svårt och avgöra vilken säljare som är bäst annars. Alla har typ samma priser/avtal.

Skrivet av nrj:

/norris

Ja det verkar som att Crossover känns som det rätta valet. Tror jag beställer en senare i veckan

Nrj det hade vart sjukt trevligt om du kunde ta lite bilder på din crossover, och kanske ge lite små åsikter om den, om du har lust!

Edit: Var det denna du köpte? http://www.ebay.com/itm/CROSSOVER-27Q-LED-27-Monitor-2560X144...

La du ett bud som han accepterade, eller köpte du den för hans begärda pris? dcsamsungmall ligger typ 25-30$ över de andra...