Tele2 kontrar Tre med erbjudande

Permalänk
Medlem

Jag skaffade 3Total med en Galaxy S2 från The Phone House.
Alla telefoner från The Phone House, förutom iPhone, är olåsta.

Ifall man redan har en ny telefon och inte har någonting emot att binda sig i två år, så kan man plocka ut en telefon och sälja direkt i "obruten förpackning".
Om man lyckas få runt 4000:- är halva abonnemanget "betalt".

Jag hade tänkt att sälja min S2a när S3an släpps, om det nu visar sig vara nått vettigt.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Beställde en HTC One X via Tele2(direkt via webshoppen).
Ringde även upp de och verifierade att telefonen kommer olåst.

Permalänk
Medlem

Varför är det så billigt? Det måste ju vara något fuffens? Snart är ju 4G här? Är det därför?
Eller är det för att de vill att alla ska använda deras abonnemang för betalningar i framtiden (NFC)
och därav får de in alla pengar i microtransaktioner.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

nje, kan dels vara att bara för ett företag gör en "crazy" deal, så plockar det oerhört mycket folk, bara tänk själv 345/349 istället för 700kr/ mån många tar det just pga priset.

Så då måste ju någon mer göra det så inte dom får kunder som byter operatör, skulle gått från tele2 till tre om inte tele2 hade gjort samma deal.

Men sen kan det finnas andra grunder med, att dom vill fånga in fler kunder som betalar dom i 2 år framåt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Någon som vet ungefär leverans tid på en iPhone 4S ? Eller överlag från deras sida, vet att det står upp till fyra veckor på just iPhone men känns konstigt att just dom ska ha längre än övriga..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

när jag beställde stod det 1-2v, men efter några samtal så kunde dom gissa på mellan 3-4v då efterfrågan är hård och leveranserna är små.

Så skulle man gissa på 3-4v så lutar det betydligt mer mot 4v.
Gör som ja, kolla runt med butiker kring dig och se vilka som har i butik och teckna samma abb via dom.
Gjorde jag igår iaf, orkade inte vänta på tele2s leverans

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Varför är det så billigt? Det måste ju vara något fuffens? Snart är ju 4G här? Är det därför?
Eller är det för att de vill att alla ska använda deras abonnemang för betalningar i framtiden (NFC)
och därav får de in alla pengar i microtransaktioner.

Jag tänker lite likadant. Snart är Win 8, ute med dess så kommer microsoft slå på stora trumman tillsammans med Nokia, Skype osv osv. Samtidigt vill alla operatörer spärra Skype. Vågar man hoppas på en ny telecom snart?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

EU vill hindra spärrandet av gratistjänster, så man får se hur bra det går för telia mfl mfl som tänkte göra det.
Dock så sa telia att det handlar bara om deras "billigaste" tjänster som dom spärrar i...hmm

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Jag tänker lite likadant. Snart är Win 8, ute med dess så kommer microsoft slå på stora trumman tillsammans med Nokia, Skype osv osv. Samtidigt vill alla operatörer spärra Skype. Vågar man hoppas på en ny telecom snart?

Man vet ju att alla operatörer gick ihop och startade ett bolag för mobilabetalningar för ett halvår sedan. Så detta kommer på bred front snart. Och genom detta så kommer gömda avgifter som alltid. Så säkert att tele2 o tre kommer tjäna ihop allt då. Q2 är igång snart. Många företag ställer om då. Plus att Tre har ingen 4g licens. Har tele2 det?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Man vet ju att alla operatörer gick ihop och startade ett bolag för mobilabetalningar för ett halvår sedan. Så detta kommer på bred front snart. Och genom detta så kommer gömda avgifter som alltid. Så säkert att tele2 o tre kommer tjäna ihop allt då. Q2 är igång snart. Många företag ställer om då. Plus att Tre har ingen 4g licens. Har tele2 det?

Japp, Tele2 har 4G licens Jag är en utav de som använder deras 4G-nät.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av Knugen1:

Beställde en HTC One X via Tele2(direkt via webshoppen).
Ringde även upp de och verifierade att telefonen kommer olåst.

Med smart unlimited?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Med smart unlimited?

Med Maxi Unlimited givetvis

Permalänk
Skrivet av Knugen1:

Med Maxi Unlimited givetvis

menar det:P blev sur för att den inte listades när jag tog min galaxy Note, men mest för jag tänkte sälja den direkt och köpa en Note ny på blocket, men jaja, vet du eller någon om man har t ex abbonemang SMART, kan man då ändra till Maxi Unlimited eller Maxi som det heter igentligen och få en ny mobil? lär få betala för den andra man tog med det abbonemanget men endå?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

menar det:P blev sur för att den inte listades när jag tog min galaxy Note, men mest för jag tänkte sälja den direkt och köpa en Note ny på blocket, men jaja, vet du eller någon om man har t ex abbonemang SMART, kan man då ändra till Maxi Unlimited eller Maxi som det heter igentligen och få en ny mobil? lär få betala för den andra man tog med det abbonemanget men endå?

Jag hade ungefär 1 år kvar på mitt kompisabonnemang så jag är tvungen att betala en faktura på ungefär 1300kr för att avsluta abonnemanget och sedan börja med ett Maxi abonnemang med HTC One X som jag längtar efter

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Jag hade ungefär 1 år kvar på mitt kompisabonnemang så jag är tvungen att betala en faktura på ungefär 1300kr för att avsluta abonnemanget och sedan börja med ett Maxi abonnemang med HTC One X som jag längtar efter

ahh ok, synd, läst några har kunnat byta men förmodligen en helt annan situation.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

har man bindningstid kvar så brukar man kunna få lösa ut dom resternade mån i en slutnota.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Är det bättre o billigare att köra tex Tele 2 Smart + Mobilsurf Medium 80 kr/mån än o köra deras 345kr abonnemang?

Permalänk
Skrivet av dj christian:

Är det bättre o billigare att köra tex Tele 2 Smart + Mobilsurf Medium 80 kr/mån än o köra deras 345kr abonnemang?

Nja det bror ju på.

Smart 169kr + Surf 80kr + förhöjd månadsavgift för telefon 200kr om man nu tar den. = 449 då har du 5gb surf
Maxi 345kr och då ingår allt det som är skrivet ovan fast med 10gb surf.

Så 449kr mot 345kr. Välj själv vad som blir billigast. Men det blir ju Maxi såklart Men det är ju om du vill ha en ny telefon oxå.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Eventuellt kommer jag snart ta detta abonemang men behöver ej mobilen, någon som intresserad att köpa en till bra pris? Har en Note och är nöjd. Kan välja mobil antingen hot Tre eller Tele2 som isf är oöppnad, olåst och med alla papper

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk

Har hämtat ut en iphone 4s, någon som vill köpa?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

gör som alla andra, kräng ut på tradera

sen finns det en marknads del här på swec.
http://www.sweclockers.com/annonser

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har nu tagit Tre erbjudandet och skippar Tele2 efter 15 års tid nära varit dom trogen. Anledningen jag bytte var att jag tror på bättre data trafik via Tre. Men supporten igår sa till mig att jag får nerladdning 5 mbit, först sa hon 10 men ändrade sig. Men vart jag än läser på olika ställen så står det max 32 mbit, vad är det som gäller, skulle jag nå omkring 4 så är jag absolut nöjd.

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Skrivet av janptr:

Eventuellt kommer jag snart ta detta abonemang men behöver ej mobilen, någon som intresserad att köpa en till bra pris? Har en Note och är nöjd. Kan välja mobil antingen hot Tre eller Tele2 som isf är oöppnad, olåst och med alla papper

Om ni kollar mitt inlägg i Nokia 808 Pureview-tråden ser ni att det finns en smidigare lösning än att plocka ut en telefon man inte vill ha.

Visa signatur

Skåda e-penis: Antec Fusion | RM550x | B350m Mortar Arctic | Ryzen 1700 + Wraith RGB | 16GB LPX LED 3200Mhz@cl16 |10TB hd & 120GB ssd | Asus GTX770 DCU II OC | 2x120mm Silent Wings 3 | Win10x64 Pro
Skärmar: Pioneer KURO PDP-LX5090 | Asus VX239H-W |
Styre: Apple Alu Mini Keyboard | R.A.T.7 Contagion | Razer Scarab | DMC-CM1 + PCremote |
Ljud: Aurelia Magenta, 5 st | Anthem MRX 500 | Adire Audio Dharman Ported Sub | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Nog inga problem att fixa till min order. Men om du handlar mobil längre fram som ex kostar 4000 kr har du då 1500 kr tillgodo?

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem

Måste säga att 3's erbjudande är bättre då tele2 har Hastighet upp till 10 Mbit/s och 3 har Hastighet upp till 32 Mbit/s så jag betalar gärna 4kr extra för 22 Mbit/s mer.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av janptr:

Har nu tagit Tre erbjudandet och skippar Tele2 efter 15 års tid nära varit dom trogen. Anledningen jag bytte var att jag tror på bättre data trafik via Tre. Men supporten igår sa till mig att jag får nerladdning 5 mbit, först sa hon 10 men ändrade sig. Men vart jag än läser på olika ställen så står det max 32 mbit, vad är det som gäller, skulle jag nå omkring 4 så är jag absolut nöjd.

Dom har en maxhastighet på 32Mbit/s men som sagt så kommer du i verkligeheten få ut mellan 5-7Mbit/s.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Måste säga att 3's erbjudande är bättre då tele2 har Hastighet upp till 10 Mbit/s och 3 har Hastighet upp till 32 Mbit/s så jag betalar gärna 4kr extra för 22 Mbit/s mer.

Beror lite på vad du ska göra med den hastigheten och hur täckningen ser ut
För min del kvittar det om det är 6Mbit eller 600Mbit.

aftonbladet och mailen går inte snabbare för det hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hellre Telia alla dagar för bäst täckning där jag befinner mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Beror lite på vad du ska göra med den hastigheten och hur täckningen ser ut
För min del kvittar det om det är 6Mbit eller 600Mbit.

aftonbladet och mailen går inte snabbare för det hehe

Jag spelar gärna spel och streamar mycket så då är det trevligt med höre hastighet. Men det är klar som du säger att man kommer inte märka någon skillnad om man bara surfar aftonbladet

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Hellre Telia alla dagar för bäst täckning där jag befinner mig iaf.

Kan hålla med, Telia om man bor på landet eller i mindre stad. 3 om man bor i större stad och inte vistas utanför den större staden så mycket.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred