Permalänk

Account suspention

Tjenna

Förra veckan så lacka ja ur på en annan spelare då han/hon gjorde sig förtjänt av det ( enligt mig ) och han/hon sa då att jag blev reportad för de. Tänkte inte så mkt mer på de då man blir suspendad 3h om de är första gången man blir reportad, så min kommentar på de blev "be my f*ckin guest, I haven't got any raid untill wednesday anyways" / ignore.

Då måste väl den spelaren ha väntat med att reporta mig till nu idag då jag plötsligt fått en suspention på 48h.

Är de möjligt att han/hon bara fjäskat för GM och dragit nå historia bara för att ja ska missa raiden imorgon då eller?

Och finns det någon chans att få en suspention minimerad så jag slipper missa morgondagens raid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Tjenna

Förra veckan så lacka ja ur på en annan spelare då han/hon gjorde sig förtjänt av det ( enligt mig ) och han/hon sa då att jag blev reportad för de. Tänkte inte så mkt mer på de då man blir suspendad 3h om de är första gången man blir reportad, så min kommentar på de blev "be my f*ckin guest, I haven't got any raid untill wednesday anyways" / ignore.

Då måste väl den spelaren ha väntat med att reporta mig till nu idag då jag plötsligt fått en suspention på 48h.

Är de möjligt att han/hon bara fjäskat för GM och dragit nå historia bara för att ja ska missa raiden imorgon då eller?

Och finns det någon chans att få en suspention minimerad så jag slipper missa morgondagens raid?

Kanske går att överklaga det hos supporten om du har några bra argument, men rent spontant känns det som att det var rätt åt dig om du inte kan uppföra dig. Blizzard skulle vara MYCKET hårdare mot folk som inte kan bete sig...

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Kanske går att överklaga det hos supporten om du har några bra argument, men rent spontant känns det som att det var rätt åt dig om du inte kan uppföra dig. Blizzard skulle vara MYCKET hårdare mot folk som inte kan bete sig...

Förstår inte riktigt hur du kan tro de va rätt åt mig utan att veta vad som skedde?:)

Men själva frågan är ju om Blizz godtar att man reportar folk för äldre händelser bara för att det ska påverka något betydelsefullt som en raid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Förstår inte riktigt hur du kan tro de va rätt åt mig utan att veta vad som skedde?:)

Men själva frågan är ju om Blizz godtar att man reportar folk för äldre händelser bara för att det ska påverka något betydelsefullt som en raid?

Förstår inte riktigt varför du tror att vi inte tycker det att va rätt åt dig när du inte skrev vad som hände.

Han kan ju ha väntat med att reporta dig tills för bara någon dag sedan. Försöka sig på att mildra bannen är nog till mer besvär än nytta skulle jag tro.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Tjenna

Förra veckan så lacka ja ur på en annan spelare då han/hon gjorde sig förtjänt av det ( enligt mig ) och han/hon sa då att jag blev reportad för de. Tänkte inte så mkt mer på de då man blir suspendad 3h om de är första gången man blir reportad, så min kommentar på de blev "be my f*ckin guest, I haven't got any raid untill wednesday anyways" / ignore.

Då måste väl den spelaren ha väntat med att reporta mig till nu idag då jag plötsligt fått en suspention på 48h.

Är de möjligt att han/hon bara fjäskat för GM och dragit nå historia bara för att ja ska missa raiden imorgon då eller?

Och finns det någon chans att få en suspention minimerad så jag slipper missa morgondagens raid?

hahahaha rättvist så går det när man kaxxar:P

Visa signatur

[i7 930@3,7] [Corsair H70] [1x500GB] [4x1TB] [1x1,5TB] [GA-X58A-UD3R][Corsair 6GB 1333MHz] [Win7x64 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Kan väl tänka mig att det kommer in en del reports som hamnar i kö i väntan på att en GM ska gå över dom. Kanske var så att det var först nu blizzard läste reporten?

Permalänk
Medlem

Mycket svårt att överklaga!

T.ex. skapade en karaktär nämd "Draugstar" Vilket anspeglar på mitt main nick "ErDraug" fick 10 dagars bann för det för att det var för likt "Drug Star"...
Var i kontakt med supporten men de vägrade se reson även fast jag har haft typ 15 karaktärer genom åren och de flesta finns kvar som har hetat antingen ErDraug eller Draug.

Du kan ju alldtid snacka med supporten men chansen att de återkallar en ban eller förkortar den är minimal, speciellt eftersom att du verkar ha förtjänat den

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Ett tips är ju att inte säga när det är på riktigt. Hade du sagt att du inte har raid förrän på fredag så hade det ju inte påverkat onsdagen.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Gm's kan ju kolla på chatlogs så han gjorde väl som han ansåg vara rätt. Svordomar tas väldigt seriöst så ett ban är ganska självklart.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Ett tips är ju att inte säga när det är på riktigt. Hade du sagt att du inte har raid förrän på fredag så hade det ju inte påverkat onsdagen.

haha a shit de tänkte jag inte på xd, måste ta o komma ihåg de:P

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Förstår inte riktigt hur du kan tro de va rätt åt mig utan att veta vad som skedde?:)

Men själva frågan är ju om Blizz godtar att man reportar folk för äldre händelser bara för att det ska påverka något betydelsefullt som en raid?

Dom kollar loggen och tidpunkt och bannar dig inget mer med de. "betydelsefullt som en raid"

Dom banna hela paragon för att dom utnyttja LFR system så spelar ingen roll, du lånar bara wow kontot du äger inte det.

för att annars hade alla kunnat stämma blizzard för random banns.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Dom kollar loggen och tidpunkt och bannar dig inget mer med de. "betydelsefullt som en raid"

Dom banna hela paragon för att dom utnyttja LFR system så spelar ingen roll, du lånar bara wow kontot du äger inte det.

för att annars hade alla kunnat stämma blizzard för random banns.

Ja men paragon bröt inte mot någon av blizzards regler, de va bara det att dem inte accepterade det xd

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Ja men paragon bröt inte mot någon av blizzards regler, de va bara det att dem inte accepterade det xd

Jo dom bröt mot exploit regel dom hade med en kille i som inte hade lootat bossarna som trada allt gear till alla så alla i hela paragon hade fullt LFR 384 efter 10 timmar.

Jo dom bröt mot regler.
25x18 items = 450 items på 10 timmar a inte exploit? okej -.-

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag brukar ibland hålla på o dryga mig på rp servrar ibland när jag har tråligt men jag är aldrig personligt otrevlig mot någon så alla "you are reported" man hör är bara tomma hot

Permalänk
Medlem

Skönt att folk faktiskt bannas av dåligt beteende mot medspelare, tycker communityn i wow mer och mer börjat likna HoN/LoLs community då man nästan blir mörkrädd.
Den förstörda communityn var en av anledningarna till att jag satte wow på hyllan, inte kul att sitta och spela med övertrötta smågrabbar som skriker så att finnarna exploderar om man råkas klanta sig med något eller dylikt..
Anser att vettiga medspelare och bra community gör stor del av ett spel, framförallt i ett MMO som går ut på att spela med andra spelare

Lättare "back in the days" när man bara drog en /callvote kick om folk inte kunde bete sig bland andra spelare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Jag brukar ibland hålla på o dryga mig på rp servrar ibland när jag har tråligt men jag är aldrig personligt otrevlig mot någon så alla "you are reported" man hör är bara tomma hot

Rp servrar specifikt eller vadå? Nån anledning för det?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Nja mest för att det är RP. Där e många så jäkla seriösa med deras rp. Eller oseriösa med erp å andra sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Nja mest för att det är RP. Där e många så jäkla seriösa med deras rp. Eller oseriösa med erp å andra sidan

Som rollspelare väljer man de servrarna av en anledning. Att få det hånat och förstört av anledningen att man själv tycker det är kul eller att rp är löjligt är ju bara sorgligt och tråkigt. Erp så vitt jag vet är väl inte direkt accepterat nånstans, samt att det kan folk hålla privat i /tell om de måste, men vanlig rp...en helt annan sak.

Skulle det inte sägas nåt om rollspelare fick stå ivägen för gear eller annan framgång i pvp?

Sen poängen med att stängas av eller få kontot pausat.... Det är inte konstigt många gånger då det ska sväras..kalla varandra för allt mellan A till Z och tävlas om vem som ska ha sista ordet. Kan inte folk bara hålla språket rent och ordnat och spela?

Att konton pausas är många gånger en Gm:s sätt att säga : Du behöver lugna dig lite. Walk it off.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Förstår inte riktigt hur du kan tro de va rätt åt mig utan att veta vad som skedde?:)

Men själva frågan är ju om Blizz godtar att man reportar folk för äldre händelser bara för att det ska påverka något betydelsefullt som en raid?

hahaha, tack för den

Nej, men jag vet från min tid i wow att GMs bara stängde av folk i väldigt grova fall vilket var långt förbi gränsen för hur man beter sig och jag antar att de inte blivit striktare i alla fall med tanke på hur communityn beter sig idag. Därför förutsätter jag att ditt beteende var helt oacceptabelt då du fick så pass mycket som 48h vilket gör det mycket svårt att tycka synd om dig.

Citat:

Är de möjligt att han/hon bara fjäskat för GM och dragit nå historia bara för att ja ska missa raiden imorgon då eller?

De kan se alla chatloggar så om du inte hade ditt rage på den andra personen via skype eller liknande är det väldigt enkelt för dem att se precis vad som sagts mellan er, dock är det lite svårare för dom att veta vad som hänt i interaktion mellan er vilket jag antar var det som fick dig på dåligt humör.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

hahaha, tack för den

Nej, men jag vet från min tid i wow att GMs bara stängde av folk i väldigt grova fall vilket var långt förbi gränsen för hur man beter sig och jag antar att de inte blivit striktare i alla fall med tanke på hur communityn beter sig idag. Därför förutsätter jag att ditt beteende var helt oacceptabelt då du fick så pass mycket som 48h vilket gör det mycket svårt att tycka synd om dig.

De kan se alla chatloggar så om du inte hade ditt rage på den andra personen via skype eller liknande är det väldigt enkelt för dem att se precis vad som sagts mellan er, dock är det lite svårare för dom att veta vad som hänt i interaktion mellan er vilket jag antar var det som fick dig på dåligt humör.

haha har sagt värre saker förr och bara fått 3h därför kommer 48h passande för att täcka hela onsdagen för att sabba raiden imorgon kväll? slump? knappast.

Vad jag menade är att han reportade via en ticket och inte right click report. Då kan han ha påstått massa andra saker som kanske ihnte skett i wow

Permalänk
Medlem

Fair enough. Svär man, avstängd/varnad bör man

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

haha har sagt värre saker förr och bara fått 3h därför kommer 48h passande för att täcka hela onsdagen för att sabba raiden imorgon kväll? slump? knappast.

Om du har blivit bannad för saker innan och inte kunnat bättrat dig får du skylla dig själv. Oavsett vad den andra personen har gjort så är det ändå ett spel/internet, väldigt lätt att köra en /ignore istället för att sjunka till deras nivå.

Permalänk
Skrivet av wooprat:

Om du har blivit bannad för saker innan och inte kunnat bättrat dig får du skylla dig själv. Oavsett vad den andra personen har gjort så är det ändå ett spel/internet, väldigt lätt att köra en /ignore istället för att sjunka till deras nivå.

Aldrig blivit suspendad tidigare på detta konto, 3h var på mitt förra konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Aldrig blivit suspendad tidigare på detta konto, 3h var på mitt förra konto.

Sitter du på samma IP?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Du fick nog 48h för att du sa att det inte spelade någon roll om du fick 3h ban. Det är ju meningen att det ska vara ett straff

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Skönt och se att Blizzard faktiskt stänger av folk som inte kan bete sig mot andra spelare!

Permalänk
Skrivet av Kapten Kattskit:

Skönt och se att Blizzard faktiskt stänger av folk som inte kan bete sig mot andra spelare!

ok

Permalänk

Fick 1 månads ban för mitt fyndiga nick "Fritzl".

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Inaktiv

Med din generellt dåliga ton mot andra, bevisligen, är jag förvånad att du inte fått en ban tidigare.

Att sen logga in på en RP server för att dryga sig? Kom igen...det är ju precis din sort som gjort att andra slutat spela.

...sen har du mage att komma hit och tycka synd om dig själv för att du missar en raid?

Hur tänkte du egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Möter man nån som drygar, Låt han bara va. Antingen låter du han sitta o skrika (skriva) eller så ignorar du han bara. Ingen ide att göra hela saken värre genom att "mata trollet" om vi säger så.

Nu vet inte jag vad som hänt och ska därför inte klaga. MEN, börjar nån bete sig på ett idiotiskt sätt och börjar dryga. Låt han bara va. Annars kan som sagt detta hända, och personligen tycker jag det är rätt för man ska banne mig inte vara otrevlig oavsett vad som nu har skett.