Förvirring om PCB - Black vs. Blue PCB

Permalänk

Förvirring om PCB - Black vs. Blue PCB

Hejsan allihopa!
Jo, det är så här att jag ska snart köpa nytt grafikkort, och var lite sugen på Sapphires HD 7850 och MSis HD 7850. Men den här tråden handlar inte om MSi vs Sapphire utan om man faktiskt får några fördelar/nackdelar med den ena PCBn (baksidan på grafikkortet, tror den heter PCB). Så är det någon skillnad mellan en svart och en blå annat än det estetiska?
Uppskattar svar

Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

Hejsan allihopa!
Jo, det är så här att jag ska snart köpa nytt grafikkort, och var lite sugen på Sapphires HD 7850 och MSis HD 7850. Men den här tråden handlar inte om MSi vs Sapphire utan om man faktiskt får några fördelar/nackdelar med den ena PCBn (baksidan på grafikkortet, tror den heter PCB). Så är det någon skillnad mellan en svart och en blå annat än det estetiska?
Uppskattar svar

de är bara estetiskt

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Skrivet av track_666:

de är bara estetiskt

Lol ok då ska jag inte tänka mer på det då! Tack för det oerhört snabba svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Hejsan allihopa!
Jo, det är så här att jag ska snart köpa nytt grafikkort, och var lite sugen på Sapphires HD 7850 och MSis HD 7850. Men den här tråden handlar inte om MSi vs Sapphire utan om man faktiskt får några fördelar/nackdelar med den ena PCBn (baksidan på grafikkortet, tror den heter PCB). Så är det någon skillnad mellan en svart och en blå annat än det estetiska?
Uppskattar svar

Färgen spelar INGEN roll, men olika tillverkare kan ha olika komponenter, såsom strömreglage osv. på sina kort. Dvs. "samma" kort från X kan vara bättre än från Y. Jag och många andra här på SweClockers skulle nog rekomendera dig att köpa ett Asus kort eftersom de brukar hålla väldigt hög standard på alla sina produkter

Permalänk

Svarta färgen är att föredra, skickar elektronerna snabbare

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Svarta färgen är att föredra, skickar elektronerna snabbare

Hade det vart så att du inte var lika aktiv på SweC så hade jag kallat dig för troll Dock ett väldigt roligt skämt, började skratta inombords

Permalänk
Skrivet av G4ban:

Hade det vart så att du inte var lika aktiv på SweC så hade jag kallat dig för troll Dock ett väldigt roligt skämt, började skratta inombords

man tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av G4ban:

Färgen spelar INGEN roll, men olika tillverkare kan ha olika komponenter, såsom strömreglage osv. på sina kort. Dvs. "samma" kort från X kan vara bättre än från Y. Jag och många andra här på SweClockers skulle nog rekomendera dig att köpa ett Asus kort eftersom de brukar hålla väldigt hög standard på alla sina produkter

Det hade jag kanske gjort, men Asus har ju så sinnessjukt stora kort! Jag vill gärna kunna få plats med mer i mitt chassi

Permalänk
Medlem

PCB är själva kretskortet, det du tänker på(tror jag) är sk "backplate", skulle kunna vara en tanke stelare och en gnutta bättre kylning, men troligtvis bara lite "snyggare".

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem