Permalänk
Medlem

DatorVäskan

Vårat projektarbete är att optimera en dator i ett portabelt-format
då använder vi oss av delar vi har haft hemma eller som folk har gett oss.
Mer info kommer när rapporten är klar.

DatorVäskan

Visa signatur

Stationär: Intel i7 950@3.8Ghz | 3x2GB Corsair Dominator@1600Mhz | 2xGTX 460 OC 1GB | Gigabyte X58A-UD3R |
Server: 4x3.0Ghz | 16x2GB RAM | 2x73GB 15k RPM@Raid | 6x300GB HDD | 2x1000W |

Permalänk
Medlem

HAHAHA. Har med köpt en borr/slip/multitool på biltema. Fyfan rena skiten tyckte jag det va.

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem

Om enda målet är att optimera en dator i portabelt format så får ni svårt att besegra en vanlig laptop med den här metoden!

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kebre001:

Vårat projektarbete är att optimera en dator i ett portabelt-format
då använder vi oss av delar vi har haft hemma eller som folk har gett oss.
Mer info kommer när rapporten är klar.

DatorVäskan

Finfint projekt måste jag säga Får man fråga om det är alu-väskan från biltema ni byggt i? I såna fall skulle jag verkligen uppskatta om du orkade skriva innermåtten på den. Jag håller på med ett väldigt likt projekt, men jag undrar om det går att få in ett ATX-moderkort på bredden, eller om det inte går för fem öre

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Finfint projekt måste jag säga Får man fråga om det är alu-väskan från biltema ni byggt i? I såna fall skulle jag verkligen uppskatta om du orkade skriva innermåtten på den. Jag håller på med ett väldigt likt projekt, men jag undrar om det går att få in ett ATX-moderkort på bredden, eller om det inte går för fem öre

Ja lite mer info vart ni fått grejerna och lite mått vorre gött

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Folk kommer säkert tro att det är en bomb i den

Du skulle ha lagt någonting över, som en platta. Sedan ett tangentbord uppe på det som satt fast och sedan en skärm i överlocket. Så att det blir som en laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flonta:

HAHAHA. Har med köpt en borr/slip/multitool på biltema. Fyfan rena skiten tyckte jag det va.

Japp det är den, helt värdelös. Men billig och fungerade ;P

Skrivet av JayDee:

Om enda målet är att optimera en dator i portabelt format så får ni svårt att besegra en vanlig laptop med den här metoden!

Alltså, vi ville bevisa att man kan få en stationär dators prestanda på ett portabelt format. Vi kan börja räkna prisskillnaden på en laptop med i7 och den här

Skrivet av Deathdancer:

Finfint projekt måste jag säga Får man fråga om det är alu-väskan från biltema ni byggt i? I såna fall skulle jag verkligen uppskatta om du orkade skriva innermåtten på den. Jag håller på med ett väldigt likt projekt, men jag undrar om det går att få in ett ATX-moderkort på bredden, eller om det inte går för fem öre

Det tror jag absolut går! Vi är inte klara ännu, men jag har länkar om du vill med mått:
http://biltema.se/sv/Fritid/Vaskor-och-tillbehor/Teknik/Alumi...

Skrivet av vondran:

Folk kommer säkert tro att det är en bomb i den

Du skulle ha lagt någonting över, som en platta. Sedan ett tangentbord uppe på det som satt fast och sedan en skärm i överlocket. Så att det blir som en laptop

Vi hade den iden!
Men vi fick så lite tid att jag inte hann göra de måtten osv. och vi visste inte om vi skulle behöva ha fläktar i locket pga temp. Så skippade det. Men i rapporten skrev vi med all typ av utveckling som kan påbyggas. t.ex hjul etc etc xD

Visa signatur

Stationär: Intel i7 950@3.8Ghz | 3x2GB Corsair Dominator@1600Mhz | 2xGTX 460 OC 1GB | Gigabyte X58A-UD3R |
Server: 4x3.0Ghz | 16x2GB RAM | 2x73GB 15k RPM@Raid | 6x300GB HDD | 2x1000W |

Permalänk
Medlem

Detta var nog det en av de bästa jag sett haha!

Permalänk
Medlem

Snyggt!! men kan du inte skippa CD/DVD läsaren, skulle se så mycket bättre ut.

Visa signatur

Cooler Master Elite 430 || Corsair 800W Gaming series 80 Plus || Antec Kuhler H2O 620 || Intel Core i5-2500K @ 4.0GHz || Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-15000 1866MHz || ASUS SABERTOOTH P67 B3 || Fractal Design Silent 50mm || XFX Radeon HD 6870 1GB || Corsair Intern SSD 80GB Force Series F80A || Cyborg RAT 3 || Tritton PC51U 5.1 Headset

Permalänk
Medlem

gillar detta som fan, tanke på väskans "Grå mjukstoppad inredning" så lär väl den vara ganska bra tyst?
men frågan är klarar den bra tempraturerna?
vore fan grymt att ta med en väska till ett lan bara xD
dock är inte helt 100 där med nätagget, ser galet ut hur sitter det fast?

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W