Vad tycker du om D3 betan so far?

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

Varför ny dator? Det kräver nu nästan ingenting att driva det på högsta inställningar

Visst, får köra det på 1280x720 när native för mig är 2560x1440, lovar att det inte ser så trevligt ut på 27".

Men jag kör ju Mac, så vad vet jag?

Permalänk
Medlem

Fy fan va tråkigt spel.. tråkiga karaktärer, tråkig miljö.. man har verkligen växt ifrån Diablo

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Varför ny dator? Det kräver nu nästan ingenting att driva det på högsta inställningar

Datorn jag har för tillfället är marginellt snabbare än min mobiltelefon

Permalänk
Sötast
Skrivet av kvicksilv3r:

Hur lyckades du dinga lvl 12? Jag klarade betan med demon hunter och blev bara lvl 9... Något jag missat?

Bara att köra igen... och igen

Skillnaden på en level 9 och 13(betamax) karaktär är rätt så enorm faktiskt!
Questsystemet är byggt på ett sådant vis att du kan välja var du vill starta själv, ifrån början eller vid sista questen innan skeletonking, eller precis var du vill där mellan

Permalänk
Medlem

jag kan inte connecta får felet, 3003?

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem

Tro det eller ej så har jag aldrig spelat diablo 1 eller 2 .. så att med ingenting att jämföra med så gillade jag spelet starkt

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av jalle94:

jag kan inte connecta får felet, 3003?

Gå in på options och byt till America.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Gå in på options och byt till America.

funkar även med EU acc, eller man måste göra ett tillfälligt US acc för betan?

Visa signatur

Nej.

Permalänk

Jag är positivt överraskad av Diablo III. Från att ha varit väldigt tveksam till det så har jag nu blivit ganska övertygad om att jag nog faktiskt ska köpa det.

Det drar dessutom inte alls särskilt mycket prestanda, ändå ser det väldigt bra ut! Jag sitter med ett 5770-grafikkort och det blir bara obekväma fps-drops vid enstaka tillfällen (med mycket objekt på skärmen samtidigt och med många grejer som sker samtidigt). Om jag drar ner några enstaka reglage löser det dock problemet, utan att det knappt blir någon synlig skillnad. Över förväntan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxANTOFFxX:

DIABLO 3 jag fick inte riktigt känslan av att detta är uppföljaren till diablo 2 men fortfarande ett riktigt grymt spel

inte testat D3 , men det har jag kännt sedan man såg mer än intron och musiken

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Tycker det var en rolig upplevelse och jag fnittrade förnöjsamt fler gånger.

Att betan var lätt tycker jag är totalt oväsentligt. Av kommentarer från Blizz att döma, kommer inferno (4e svårighetsgraden) att vara brutalt.

Skill systemet tycker jag är bra. Med oändlig respec har man äntligen tid att själv komma fram till de bästa/roligaste buildsen. I D2 var i alla fall jag tvungen att läsa guider / fråga andra för att hitta de bästa/roligaste buildsen. Mycket roligare att experimentera själv. Att kolla upp en guide är ingen utmaning.

Attributes i D2 var ett skämt. För de flesta buildesen fanns det bara ett sätt att använda pointsen. Lika bra att skita i det då.

Permalänk
Medlem

helt underbart imo.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Får bara ''Error 3003'' :((( Sjukt ledsen, snälla hjälp!!!!!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Då gör dom något med servrarna igen man får vara glad om man kan spela 30-40 min innan dom tar ner servrarna igen för att trixa med dom. Man får väl vänta tills 15 maj

Men jag gilalr spelet och då spelar jag foortafarna DII LOD men inte lika aktivt som förr.
Vist skillträdet är inte likadant som i Diablo eller Diablo 2(eller första diablo är inte heller likadant då man får läsa pergament för att få sina skills)

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker Diablo 3 verkar bli ett riktigt roligt och underhållande spel, kan inte döma spelet för något speciellt egentligen då betan är otroligt
repetitiv och inte innehåller så mycket content och svårighetsgrader. I övrigt, schysst grafik, gillar den riktigt mycket, bra utformade
karaktärer etc. Skill systemet känns faktiskt rätt bra, då man faktiskt får användning av det mesta, ska bli kul att se på högre nivåer
då man får använda sig av ännu mer. Som tidigare nämnt, i diablo 2 använde man inte mycket av sina skills.

Som sorc, teleport och meteor som jag körde som MF, fast ja som man bäddar får man väl ligga lite med men.

Helt klart ett spel som jag kommer lägga ner mycket tid på när releasen väl knackar på dörren.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk

Antingen så har jag som spelare växt ifrån genren eller så har de misslyckats med att skapa en tillräckligt spännande spelupplevelse. Troligtvis lite av det första men betydligt mer av det andra.

Permalänk

mycket serverlagg, fast kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jalle94:

funkar även med EU acc, eller man måste göra ett tillfälligt US acc för betan?

Funkar med EU account. Funkar både med EU klienten och US klienten du laddar ner, fast du måste ändra till America servrarna i options om du har EU klienten.
Du måste även skapa ett Namntag på ditt riktiga Battlenet konto.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har försökt komma in senaste åtta timmarna men får bara error-fel-medelande och server-nere-meddelande.
Börjar tröttna!!!

Visa signatur

Asus P8Z68-VPro/Intel i5 2500k/Corsair SSD Force 60GB/GeForce GTX570/Crucial DDR3 1333MHz 8GB/Corsair Graphite 600T/Corsair Powersupply HX 750W/Samsung SA950 LS27A950

Permalänk
Medlem

jag tyckte det va roligt, kommer inte ihåg så mycket ifrån d2 men jag kommer helt klart att boka d3 när pengarna rullar in.
se hur många timmar av login error man kommer få på release då

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Diablo är inte ett RPG-spel.
Sen, har du spelat D2? Om inte, så har D3 massvis med frihet.

Var är det då ?

Permalänk

Fett kul, välgjort spel. Kommer att köpa det.

Permalänk
Sötast
Skrivet av ottoagda:

Har försökt komma in senaste åtta timmarna men får bara error-fel-medelande och server-nere-meddelande.
Börjar tröttna!!!

Jaså?

Jag har valt att spela betan två gånger idag, båda gångerna tog det c:a 1-2minuter att komma in.

Varför tröttna? Tänk istället

får du 30XX så är det bara att googla, om du får server busy så är det bara att copy/paste sitt password var tredje sekund i en eller två minuter sen är man inne.

Permalänk
Sötast
Skrivet av clumsyandshy:

Antingen så har jag som spelare växt ifrån genren eller så har de misslyckats med att skapa en tillräckligt spännande spelupplevelse. Troligtvis lite av det första men betydligt mer av det andra.

Diablo var aldrig riktigt "spännande" i sig, mest pga speldesignen att det är bara att återuppliva sig själv när man dör, som i de flesta andra spel idag.

Därför finns det även "Hardcore" vilket gör att död är permanent. Helt plötsligt så är spelet MYCKET mer intressant då man konstant är rädd för döden.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas logga in nu?
Vet att det står att de gör underhållning av servrarna nu men de ber än att försöka logga in ändå.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Får bara ''Error 3003'' :((( Sjukt ledsen, snälla hjälp!!!!!

Kör inte på EU, byt till The Americas i options.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Får bara ''Error 3003'' :((( Sjukt ledsen, snälla hjälp!!!!!

Ändra server i options till America.....dock extremt svårt att komma in nu...tror inte att det finns några eu servrar att spela på nu, men jag kan ha fel....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

"Error 37", för alla? Ctrl + v sitt lösen för o komma in i konstanta 5 min fungerar inte för mig iaf.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

CTRL+V är er vän!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Betan har körts till 100% på de amerikanska servrarna. Det är en bugg att det ens går att välja europa.
Den ska vara inställd på "the americas"