The Elder Scrolls Online på gång 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Självklart så hör det till serien, det utspelar sig i samma speluniversum, men det är ändå en spinoff. Precis som Battlespire, Redguard, Stormhold, Dawnstar och Shadowkey.

Jag håller inte riktigt med, och skulle snarare säga att ditt påstående om "en hel del" är väldigt subjektivt. Jämfört med hur mycket dom berättat om tredje eran så finns det knappt en droppe information om andra eran, bara lite kortare texter här och där.

Från 430-talet till 850-talet under andra eran så är Tamriel i ett stort kaos, med ett imperium i ruiner och fyllt med inbördeskrig. Nu vet jag inte exakt vilket år det kommer vara, men tycker ändå dom har ganska stora friheter med att visa detta tidsskede och kan lätt slänga in lite extra inbördeskrig om dom känner för det.

Kanske du har rätt i. Förhoppningsvis så blir det en spinoff som Redguard och liknande, men det lät inte som det.

Mjo. Lite subjektivt är det väl. Men ändå. Efter allt de gjort de senaste två spelen så känner jag mig väldigt osäker på att de kommer göra ett bra jobb.
Jag menar titta bara på vad de gjorde med Cyrodiil.

Eller hur alla vart kåta på "Dragonborn". Som funnits med i ALLA spel.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahl:

+1

Skyrim (och tidigare TES) hade allt för att man skulle känna sig betydelsefull, speciell, tror det blir svårt att skapa den känslan i ett mmo.

Hoppas dom inte försöker göra detta. Det är det värsta som finns i MMOs att man är Hjälten, Räddaren av Världen och väldigt unik och speciell, när man i själva verket är precis som alla andra, då är det bättre att man går vägen som Eve gjorde, att man är speciell, extra kraftfull på något vis, man att det också finns massor av andra som är på samma sätt. Så gjorde de i Rift också, tycker det funkar mycket bättre än att man ska vara någon Unik företeelse. Blir bara löjligt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Jag menar titta bara på vad de gjorde med Cyrodiil.

Jo, det har du rätt i. Inte mycket till regnskog där

Men samtidigt är är det något man tyvärr får leva med, att saker ändras eller bara ploppas fram ut tomma intet som Solstheim, fast nu så har det ju "alltid" funnits. Ibland är det en ändring man gillar, och ibland inte.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Såg det också. Not impressed.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Detta har man ju tänkt varje gång man spelat ett Elder Scrolls, det skulle vara kul att spela med någon! Nåja vi får se hur det blir, tror definitivt att det har kunnandet för att göra ett bra spel, speciellt om mod commuityn hakar på...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Ok, det verkar som det blir tredje persons vy med en actionbar, och world of warcraft lik combat. Dissapointing.

Finns lite läsning här: http://imgur.com/a/fO9Ty#6

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Ok, det verkar som det blir tredje persons vy med en actionbar, och world of warcraft lik combat. Dissapointing.

Finns lite läsning här: http://imgur.com/a/fO9Ty#6

Blir det så, så är det inget elderscrolls för mig och jag passar :/

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån, men det finns inte ens en liten chans att ett nytt mmo kan hota WoW.
När WoW kom ut så var det väldigt buggit, kasst gameplay, obalanserat, dvs det hade MASSOR med barnsjukdomar.
MEN det fanns inget annat mmo ute då så spelarna fick helt enkelt nöja sig med vad som fanns till hands, och fortsätta spela.
Ett nytt mmo kommer få gå igenom alla dessa barnsjukdomar, men nu kan spelarna när som helst bara hoppa tillbaka till WoW om dom får nog (och det gör dom, finns gott om exempel på det)

Jag tycker det är tråkigt att elder scrolls ska ge sig in på mmo marknaden, tycker elder scrolls passar bättre i en miljö med mindre spelare ca 40-80 spelare på varje server räcker gott och väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boxxy:

Inte för att vara sån, men det finns inte ens en liten chans att ett nytt mmo kan hota WoW.
När WoW kom ut så var det väldigt buggit, kasst gameplay, obalanserat, dvs det hade MASSOR med barnsjukdomar.
MEN det fanns inget annat mmo ute då så spelarna fick helt enkelt nöja sig med vad som fanns till hands, och fortsätta spela.
Ett nytt mmo kommer få gå igenom alla dessa barnsjukdomar, men nu kan spelarna när som helst bara hoppa tillbaka till WoW om dom får nog (och det gör dom, finns gott om exempel på det)

Jag tycker det är tråkigt att elder scrolls ska ge sig in på mmo marknaden, tycker elder scrolls passar bättre i en miljö med mindre spelare ca 40-80 spelare på varje server räcker gott och väl.

Say what? När WoW kom fanns bland andra:
Meridian 59
Ultima Online
EverQuest
Asheron's Call
Final Fantasy XI
Dark Age of Camelot
Lineage I & II
osv...

EverQuest II släpptes också några veckor innan WoW.

Om du tror att WoW var det första online-rollspelet så tror du verkligen fel. Om du tror att det inte fanns några reella alternativ till WoW när det släpptes så tror du fel igen. Fel fel fel fel.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Hoppas de förbättrar combaten iaf, tycker den är för klumpig och ska det vara PvP i spelet med D:

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Hoppas de förbättrar combaten iaf, tycker den är för klumpig och ska det vara PvP i spelet med D:

Va? Hur sjutton vet du det.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Kan knappt finna ord för hur osannolikt rutten den här idén är. Det är SÅ extremt uppenbart att man enbart är ute efter en kassako med minimala kreativa insatser; bara att stämpla en megasäljartitel som Elder Scrolls på en säker, välbeprövad och generisk schablon, luta sig tillbaka och håva in stålarna.

Vi står på randen till en tid när vi knappt kan köpa en produkt utan att i förväg behöva registrera, aktivera eller uppge bankkortsnummer online för att överhuvudtaget komma åt dess innehåll. För att därefter bli pådyvlad en uppsjö av "online feautres" ingen jävel någonsin har bett om, men som utvecklare och utgivare vet att vi konsumenter är för dumma för att inse att vi i själva verket vill ha. Och nu är det Elder Scrolls som står på tur, kanske det enda i en alltjämt magrande skara av spel som i alla tider stått som landmärke för allt vad singleplayer innebär. Men inte nu längre.

VOTE WITH YOUR WALLETS!!! Ge fan i att ge utvecklarna pengar för att förstöra vår hobby, det är dags att bojkotta voi perkele.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Va? Hur sjutton vet du det.

Är det inte det han frågar efter?

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Kort teaser (som inte visar något) är uppe på officiella sajten
http://www.elderscrollsonline.com/

Permalänk

Till alla som tror att det är wowdödare:

Tror knappast det, däremot hoppas jag. Men med WoWs spelarbas har jag svårt att tro att alla skulle hoppa av för just detta spel. Om 3-4 år möjligtvis(antagligen ännu längre). Liksom vartenda MMO som släppts efter WoW har ju varit WoWdödare och vi vet ju alla hur det gick med det. Det enda MMO som har haft någon form av impakt på deras spelarbas är ju SWOTOR, om det ens hade med det spelet och göra.

Till alla som gråter över att spelserien har gått i denna riktning:

Enda anledning till att gråta är ifall du tror att detta spel kommer att ge dålig PR till Elder scrolls namnet, annars finns det inget att gråta över. Detta är inte "bethesda softworks" som utvecklar, utan en studio som också ägs av "Zenimax" vid namn "Zenimax online stuidios". Spelet har varit i utveckling i flera år med nära samarbete med "bethesda softworks", bethesda kunde själva inte göra spelet då dom är upptagna med spel som du antagligen tycker bra om (fallout, tes).

Personligen ser jag fram emot detta lir och hoppas att dom gör rätt val, än så länge så ser det lovande ut! Bådar gott med stora namn from Dark age of camelot och Ultima online om jag inte minns fel.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Ok, det verkar som det blir tredje persons vy med en actionbar, och world of warcraft lik combat. Dissapointing.

Finns lite läsning här: http://imgur.com/a/fO9Ty#6

Inte förvånad. Actionbar-gameplay är det enda som är något så när logiskt i ett MMORPG. Servern behöver då inte bry sig om exakt var alla är i varje givet ögonblick(och i precis vilket väderstreck de viftar sitt svärd ) utan det räcker med att "Player1 skadar Player2 med 55dmg" - och att spelarpositioner och/eller vektorer uppdateras med kanske 0,5-2s mellanrum.

grov förenkling menmen.

Permalänk
Medlem

Säkert anledningen varför det inte vart något Fallout: Online.... AAAARRRGH!

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Det ser ju tyvärr ganska fult ut.. hoppas att de lagt mer tid på spelmekaniken än grafiken..

Permalänk
Medlem

jahopp som jag skrevpå förra sidan så verkar det bli precis som jag trodde. ännu ett wow fast med andra kläder.

PASS!

Permalänk
Skrivet av Tallkotten:

Till alla som tror att det är wowdödare:

Tror knappast det, däremot hoppas jag. Men med WoWs spelarbas har jag svårt att tro att alla skulle hoppa av för just detta spel. Om 3-4 år möjligtvis(antagligen ännu längre). Liksom vartenda MMO som släppts efter WoW har ju varit WoWdödare och vi vet ju alla hur det gick med det. Det enda MMO som har haft någon form av impakt på deras spelarbas är ju SWOTOR, om det ens hade med det spelet och göra.

Till alla som gråter över att spelserien har gått i denna riktning:

Enda anledning till att gråta är ifall du tror att detta spel kommer att ge dålig PR till Elder scrolls namnet, annars finns det inget att gråta över. Detta är inte "bethesda softworks" som utvecklar, utan en studio som också ägs av "Zenimax" vid namn "Zenimax online stuidios". Spelet har varit i utveckling i flera år med nära samarbete med "bethesda softworks", bethesda kunde själva inte göra spelet då dom är upptagna med spel som du antagligen tycker bra om (fallout, tes).

Personligen ser jag fram emot detta lir och hoppas att dom gör rätt val, än så länge så ser det lovande ut! Bådar gott med stora namn from Dark age of camelot och Ultima online om jag inte minns fel.

Sluta babbla om kom med något vettigt... Skulle starkt rekommendera en svenskakurs

P.S 6gb ram på dual-channel är ej att rekommendera.

Permalänk
Skrivet av tompa1122:

Sluta babbla om kom med något vettigt... Skulle starkt rekommendera en svenskakurs

P.S 6gb ram på dual-channel är ej att rekommendera.

Tycker jag kommer med vettiga svar till det jag adresserar.
Jag ser att stavningspolisen är lika populärt nu som för flera år sedan, bästa sätt att dra ner någon på jorden, eller hur?

Min svenska är väl inte den bästa när målet är en argumentation på internet, otroligt mycket bättre i fall där den behöver vara det. Men å andra sidan förstår jag inte varför jag ska behöva bevisa mig för dig.

Medveten om det, men datorn rullar på och har inte köpt nytt RAM än. Får väl se till att göra det någon dag, ser till att skicka ett PM till dig då!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat ett MMO någonsin, specifikt då jag vägrar låta mitt spelande styras av när andra individer har tid/möjlighet att medverka, men nu kommer jag ju bli tvungen! *Hyttar med näven*

Jag hoppas att det kommer suga, stenhårt, så jag slipper!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

hoppas de e gratis...

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Har aldrig spelat ett MMO någonsin, specifikt då jag vägrar låta mitt spelande styras av när andra individer har tid/möjlighet att medverka, men nu kommer jag ju bli tvungen! *Hyttar med näven*

Jag hoppas att det kommer suga, stenhårt, så jag slipper!

Hehe, det där är främsta anledningen till att jag slutade spela Final Fantasy XI, som var mitt första och enda MMO. Så mycket tid gick till spillo när jag och mina vänner skulle samlas osv, och bara en bråkdel var roligt spelande. Tveksamt att jag kommer ge detta MMO någon chans av samma anledning, vilket är synd, då jag varit ett stort fan av TES-serien sedan den startade 1994 och har alla spel som släppts fram till nu, inklusive dom ruttna mobilspelen Stormhold och Dawnstar som släpptes 2003.

Permalänk

Hade hellre sett ett Fallout MMO, men det här kan ju bli hur bra som helst.

Visa signatur

"Antar dock att du menar SLI(Scalable Link Interface), och inte SFI[I](Svenskundervisning för invandrare)" - lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Va? Hur sjutton vet du det.

Ja den är ju klumpig i de nuvarande spelen och ifall de ska gå på en liknande combat stil nu i mmo:t.....

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Ja den är ju klumpig i de nuvarande spelen och ifall de ska gå på en liknande combat stil nu i mmo:t.....

Ah. Trodde du menade att du faktiskt sett "combat" redan. Därav min förvåning.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Säkert anledningen varför det inte vart något Fallout: Online.... AAAARRRGH!

Vad jag vet så äger Interplay licensen för ett fallout mmo så oavsett om bethesda vill eller inte så får dom inte göra ett.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Inget KotOR 3 och nu inget Fallout 4.
Testade att spela Star Wars The Old Republic, men jag är så jävla kass på MMO's. Tröttnar. :/

Visa signatur

En shot på det, tack