Permalänk

7970 eyefinity, hjälp.

Hej sitter nu på ett gigabyte 7970 och en benq xl2410t. Har tänkt att köpa två skärmar till att köra eyefinity, har en budget på runt 3k kan överstiga lite ifall det behövs. Men till min fråga vilka skärmar ska jag ha och behöver jag någon sorts adapter? Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning, martin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zatzydude:

Hej sitter nu på ett gigabyte 7970 och en benq xl2410t. Har tänkt att köpa två skärmar till att köra eyefinity, har en budget på runt 3k kan överstiga lite ifall det behövs. Men till min fråga vilka skärmar ska jag ha och behöver jag någon sorts adapter? Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning, martin

Skickades från m.sweclockers.com

Viktigt att notera i detta fall är att du bara kommer kunna köra din XL2410t i 60 Hz om du kör den i eyefinity (antingen det eller överskrida din budget väldigt mycket för att köpa 2 120Hz'are till.) Eyefinity funkar bara när alla skärmar har samma frekvens.
Du kommer högst troligen behöva en mini-dp till hdmi/displayport adapter beroende på vilka skärmar du köper.

Permalänk

Okej tack för svaret. Men känns som att 60 hz kommer duga bra till mina behov just nu eftersom jag inte spela så värst mycket fps spel just nu. Vilka skärmar skulle du rekomendera?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej Martin, jag tycker du ska brassa på med det dyraste, det blir alltid bäst.
MVH din kompis Limpan!

Permalänk
Medlem

Hej Martin, jag tycker du ska köra på det billigaste, det är oftast bäst.
MVH din kompis Agge!