D3 - Installationsproblem!!

Permalänk
Medlem

D3 - Installationsproblem!!

Morsning

Har köp D3 digitalt via battlenet laddat ner hela paketet och sedan när jag installerar proget så runt 25% så får jag error
"Diablo-III-8370 en gb installer\installer tome 3 mpqe could not be opened because an error 108 occurred"

Någon annan som fått detta? och hur löser man detta?
Har kört downloadern igen så den har sökt igenom alla filer då jag trodde att jag saknade ngt...

Hjälp!!

Permalänk
Medlem

Hade samma problem som du.
Om du tittar i din installationsmapp (8370-enGB ...etc), om någon av filerna har ".part" på slutet betyder det att filen är korrupt.
Du måste helt enkelt ladda ner installationen igen, men ha kvar din gammla mapp med filerna och länka till den när du laddar ner igen, så borde den uppdatera filerna.
Installationsfönstret borde komma upp automatiskt efter det att den laddat klart filerna, så tryck INTE på cancel även fast det står 100%. Detta kan ta lite tid, tog drygt 5 min efter det att det stod"finished downloading...". Gäller bara att vänta

Permalänk
Medlem

Tog bort tome 3 och kör downloadern nu igen så den får tanka ne en ny tome 3, dock ser jag här nu i min diablo 3 mapp medans downloadern laddar ner nya tome 3 så heter den nu ".part" dock är den ju inte färdigladdad... kanske försivnner när den har blivit "klar"

Permalänk
Medlem

Den bör försvinna, vänta bara tills installationen startar av sig själv så ska det fungera :).
Antar att du gjorde som jag och stängde ner rutan när det stod att den hade laddat klart filerna.

Permalänk
Medlem

du köpte via blizzards hemsida, fick du någon nyckel? fick du den direkt? eller hur funkar det?

Permalänk
Sötast

Har du patchat installern?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120512/forladda-diablo-ii...

Den var sönder och måste fixas.

Permalänk
Medlem

Jag har samma fel. Håller på att felsöka detta på Blizzard's forum tillsammans med "Hulk". Ett tips är att högerklicka på nedladdningsklienten och välj "run as administrator", kanske hjälper kanske inte. Jag blev less och håller på att ladda ner 7,6gb på nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marengen:

Morsning

Har köp D3 digitalt via battlenet laddat ner hela paketet och sedan när jag installerar proget så runt 25% så får jag error
"Diablo-III-8370 en gb installer\installer tome 3 mpqe could not be opened because an error 108 occurred"

Någon annan som fått detta? och hur löser man detta?
Har kört downloadern igen så den har sökt igenom alla filer då jag trodde att jag saknade ngt...

Hjälp!!

Du fick väl ett mail 2-3dagar sen som berätta att om du laddat ner innan 12 maj måste ladda ner ny patcher. När du sen kör den så rikta den där du ladda ner spelet till innan så tankar du hem ytterligare 60mb ca.

Länken från mailet:

http://eu.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-install...

Funka fint för mig!

Permalänk
Skrivet av xarl:

du köpte via blizzards hemsida, fick du någon nyckel? fick du den direkt? eller hur funkar det?

Jag fick ingen nyckel, spelet blir direkt aktiverat på ditt konto.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Japp, du behöver ingen nyckel för du betalar ju och aktiverar spelet direkt. Sen är det bara att ladda ner o rocka loss kl 00.01

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Innan man installerar måste man kolla att download-programmet fixat alla tre delar. "Installer tome 1/2/3.MPQE

Dom får inte ha filändelsen ".part"

Jag har laddat ner den nya, fixade, download ern 2 gånger, laddat ner hela skiten 7.9 gig 2 gånger men det vill sig inte. Testar om det funkar med att bara ta bort .part ändelsen. Filen är där och är lika stor som dom andra... återkommer

edit: Har självklart väntat till install-programmet startat av sig självt och downloadern varit helt klar.

Testar att disablea peer2peer när downloadern försöker repareara fil 3 för tredje gången :/
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4008280949

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem

Hej, jag har problem med installern till Diablo III. När jag trycker på knappen "Install" ploppar det upp en ruta som säger att mitt operativsystem inte är kompatibelt med Diablo III, då mitt operativsystem är Windows 7 och jag kör inte installern i något annat kompabilitetsläge.

Någon annan som har detta problem eller vet hur jag kan gå till väga för att fixa det?

Permalänk
Medlem

Det fungerade för mig nu, men gud j-vulen så långsamt.

Ta bort alla filer som har .part i slutet

Ladda ner den här -> http://eu.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-install...

Högerklicka och välj "starta som administrator". Spara till samma rot-katalog som du valde att installera i från början.

Vänta tills allting är klart och installationen börjar av sig själv. Om ni har katalogen med filerna öppen kommer ni se ändelsen .part tas bort från alla filer. DET TAR ETT J'VLA TAG! 5minuter för min del med en SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naano:

Hej, jag har problem med installern till Diablo III. När jag trycker på knappen "Install" ploppar det upp en ruta som säger att mitt operativsystem inte är kompatibelt med Diablo III, då mitt operativsystem är Windows 7 och jag kör inte installern i något annat kompabilitetsläge.

Någon annan som har detta problem eller vet hur jag kan gå till väga för att fixa det?

Du måste nästan ha laddat ner med fel klient. Ta länken jag postade och prova ladda om.

Permalänk
Medlem

Exakt som mandrake skrev, när downloadern har tankat klart allt och det står finished men rutjäveln försvinner inte så om man går in i diablo mappen då så håller den på och convertar den som är ".part" till en vanlig ".mpqe" och när den är klar med det DÅÅÅ stängs downloadern ner och installationsproget öppnas...

Jävla värdelöst sätt blizzard har gjort, folks börjar ju nästan gråta när det blir massa error, tkr de borde kunna gjort så att downloadern är KLAR när allt är KLART och inte "klar" fast den måste stå och tugga i 10 min till... as... aja nu funkar det för mig iaf och jag har ingen ".part" fil...

Kan man andas lugnt igen

Permalänk
Medlem

Jag använder den som finns på battle.net - EU English och sedan Windows.

Är det något annat du har länkat? ( Jag sitter för tillfället och laddar ner installern och vill inte starta om om det är samma klient )

Permalänk
Medlem

Den ska fungera. Det var den gamla som det var problem med. Se till att allt är nerladdat prdentligt innan du påbörjar installationen bara.

Permalänk
Medlem

Jag disableade peer 2 peer (under preferences i downloadern), det löste problemet för mig

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem

Precis installerat min, står dock "total download remaining 59.8MB" i installationsfönstret, ska det vara så?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

Har aldrig varit med om något liknande. Sprungit fram o tillbaka till skolan 3 ggr nu. Tur att de har 100/100 här istället för min sketna 2mbit.

Hur går det för er? har tagit bort part filerna och installerar om för 3:e gången gillt nu. Har diablat peer to peer. fan, hoppas det funkar. Ser att installern installerar TOME 3 part. samma fil som jag tog bort. Ska det vara så eller ändra det till MPQE sen`?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naano:

Hej, jag har problem med installern till Diablo III. När jag trycker på knappen "Install" ploppar det upp en ruta som säger att mitt operativsystem inte är kompatibelt med Diablo III, då mitt operativsystem är Windows 7 och jag kör inte installern i något annat kompabilitetsläge.

Någon annan som har detta problem eller vet hur jag kan gå till väga för att fixa det?

Japp, lösning: Högerklicka på setup-filen efter du laddat ner med downloadern. Välj "egenskaper" och sedan kompabilitetsläge.
Välj Windows vista sp 2, verkställ och sedan kör setupfilen som administratör. (Funkade för mig windows 7 64)

Skrivet av Fragaolle:

Har aldrig varit med om något liknande. Sprungit fram o tillbaka till skolan 3 ggr nu. Tur att de har 100/100 här istället för min sketna 2mbit.

Hur går det för er? har tagit bort part filerna och installerar om för 3:e gången gillt nu. Har diablat peer to peer. fan, hoppas det funkar. Ser att installern installerar TOME 3 part. samma fil som jag tog bort. Ska det vara så eller ändra det till MPQE sen`?

Testa att kör downloadern som administratör och disablea peer to peer under "preferences" (går att välja från rullmenyerna när downloadern är igång). Inget behov av att ta bort några filer eller filnamn, den upptäcker om det är fel själv.
Så fick iallafall jag det att fungera.

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem

Hittat lösningen på alla problem jag fått genom att googla iaf, det är MÅNGA trådar på blizzards officiella forum

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Skrivet av Orebro:

Hittat lösningen på alla problem jag fått genom att googla iaf, det är MÅNGA trådar på blizzards officiella forum

har laddat ner installern nu men ingen installation startar upp automatiskt men jag har ingen part längre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wooohooooo
yes. nu ska jag hem och se om det går att installera skiten. annars får jag komma tillbaka till skolan vid midnatt.

Installer TOME 1 och 2 och 3, ingen part bara MPQE

Permalänk

fan, fitthelvetet fryser fortfarande vid 1%. när jag installerar spelet i program, så hamnar det direkt en temp fil på skrivbordet. var det så för er också?

fan kom igen installation, orkar inte...

yesssssssssssssss- 2, 3 , 4 %
oh yes baby

nu har den fryst vid 5%, blir rädd varje gång det fryser sig.

Första gången jag installerade spelet fick jag error vid 40% men då tog det inte mer än 2-3 minuter att komma till 40. Nu har det väldigt lång tid.

Permalänk
Medlem

Hade en del problem med downloadern, och senare error 108, och efter det klagade installern på för gammalt operativsystem. Men allt är åtgärdat efter att ha gått igenom trådarna på blizzards diabloforum. Även fått koden från spelbutiken, så nu är det bara att vänta på att klockan står tolv och att loginservrarna håller!

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk

tackar för den här tråden löste mitt problem me installationen.

Cheers:)

Permalänk
Medlem

Hej jag har ett problem när jag installerar Diablo för att jag sätter in skivan som man fick med sedan så kommer Updating setup files.
Och detta kan på gå i timmar igår hade jag det igång i 9 timmar -.-
Ska jag fortsätta det vara igång eller hur ska jag göra skulle uppskatta svar.

MVH Inte så datakunnig kille