Permalänk
Skrivet av hag.com:

Jag fattar inte riktigt det här.. Ska du dra upp anslutningar till "ryggstödet" från moderkortet? Eller ska du ha det öppet mitt på den, och i så fall, varför det? Kommer det inte bli ganska vekt och lätt att någon kommer åt det och förstör någon komponent?...

Moderkortet kommer att ligga på sin plåt, för att jag tycker det är snyggt så. Vekt kommer det inte att bli, (min nuvarande pc har jag helt utan chassi, bara en gammal moderkortsplåt) är mer orolig för ESD och damm. Har funderat på en plexi kåpa över moder och grafikkort, men det kanske blir ett senare jobb...

Permalänk
Medlem

nickname, spisen AKA The Stove

skämt åsido så blir de nog riktigt najs

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Ser mycket trevligt ut, undrar bara vart du fått tag i aluminium stängerna ?
Jag har bara hittat ihåliga alu stänger.
Mvh

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

nickname, spisen AKA The Stove
http://thecoredump.org/images/stove_old.jpg

skämt åsido så blir de nog riktigt najs

Fan, när du lägger upp den där bilden kan jag inte säga emot...
Eller så liknar din spis en pc

Permalänk
Skrivet av lol1337:

Ser mycket trevligt ut, undrar bara vart du fått tag i aluminium stängerna ?
Jag har bara hittat ihåliga alu stänger.
Mvh

Aluminiumet köpte jag på Bengt Greinert AB. Men det borde finnas närmare Örebro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakeflower:

Fan, när du lägger upp den där bilden kan jag inte säga emot...
Eller så liknar din spis en pc

haha tror ingen har sådana spisar längre var bara de första jag tänkte haha! Blir nog snyggt!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Själv är jag oftast inte förtjust i trä i kombination med datorer. Om du är händig med plåt och har möjlighet så skulle jag tycka att en mörkare zinkplåt skulle kunna se riktigt snygg ut mot din aluminiumram.

Poäng kommer när bygget är mer färdigt...

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett spännande bygge! Väldigt udda konstruktion men jag gillar idén att visa upp moderkortet. Vore snyggt med ett lock (gärna med gångjärn) i Plexi. Kanske finns det någon firma som kan hjälpa till att göra kanterna snygga? Har sett en del färdiga plexiglaslådor i butik där man inte kan se skarvarna mellan de olika bitarna, hur man får till det själv vet jag dock inte.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakeflower:

Moderkortet kommer att ligga på sin plåt, för att jag tycker det är snyggt så. Vekt kommer det inte att bli, (min nuvarande pc har jag helt utan chassi, bara en gammal moderkortsplåt) är mer orolig för ESD och damm. Har funderat på en plexi kåpa över moder och grafikkort, men det kanske blir ett senare jobb...

Haha ja, det går väl att köra utan chassi också...

Skrivet av Cyne:

Ser ut som ett spännande bygge! Väldigt udda konstruktion men jag gillar idén att visa upp moderkortet. Vore snyggt med ett lock (gärna med gångjärn) i Plexi. Kanske finns det någon firma som kan hjälpa till att göra kanterna snygga? Har sett en del färdiga plexiglaslådor i butik där man inte kan se skarvarna mellan de olika bitarna, hur man får till det själv vet jag dock inte.

Men jag skulle nog också rekommendera ett lock i plexi.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk

Inte dåligt...

Permalänk

Kolfiberfilm tror jag skulle blivit snyggt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz