Permalänk

Custom made chassi

Har äntligen börjat på mitt chassibygge. Här kommer lite bilder på kylningsprylar, ramens konstruktion och arbetet. Jag ber om ursäkt för den varierande bildkvaliteten, då jag inte alltid har systemkameran till hands så blir det lite bilder från mobilen också. Jag ska bättra mig.
Chassit är av 15 x 15 mm aluminium.

Hårdvara:
Vad det blir för hårdvara är inte spikat än men det lutar åt ett Z77 med 3770K och ett GTX 680 kort.

Mer bilder och text kommer under byggets gång...

Custom made chassi

Permalänk
Medlem

Pluspoäng för sista bilden

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

For the love of God.. MORE!

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att följa, lycka till

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Det var en helvetes mörk öl
Ser jävligt intressant ut, fortsätt uppdatera oss

Permalänk
Medlem

Spännande bygge.

Permalänk

Kommer följas ger poäng då det är färdigt

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett riktigt lovande projekt!
Skall följas

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk

+ 5 redan för Guinness

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk

Guinness må vara det äckligaste jag smakat

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Ser ut att det blir lite vikt i detta.
Följes såklart intensivt.

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk

Det har gått åt ca. 12m aluminium (15x15mm). Med paneler och komponenter skulle jag gissa på en slutlig matchvikt runt 30kg. Vi kan säga att det blir en mycket stationär pc.

Permalänk

Ser mycket lovande ut. Udda format! Vad kommer du täcka den med? Plåt? Plexi?

Visa signatur

Beehive Easy-does-it: Asus Prime Z370-A, Intel Core i7 8700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, EVGA Supernova G3 750 W, GTX 1080 Ti, 2x8 GB DDR4 3000MHz, Samsung 970 EVO NVM-e 500GB, Seagate Barracuda 64MB 2TB
Do. Or do not. There is no try. [Jedi Master Yoda]

Permalänk
Medlem

Varför massiva aluminium stavar ??? skulle det inte varit smartare med ihåliga??? bättre vikt + enklare montering... men ja det funkar väl känns bara som chassit ska palla ett krig me så mycket balkar Men tror på din form!

Permalänk
Skrivet av Joppe Apa:

Ser mycket lovande ut. Udda format! Vad kommer du täcka den med? Plåt? Plexi?

Ja min första tanke var akryl med någon snygg färg, men jag tror att de kan bli svårt att få snyggt speciellt i hörnen. Jag ska lägga upp en skiss så Ni ser hur den kan komma att se ut med paneler på.

Permalänk
Skrivet av neom96:

Varför massiva aluminium stavar ??? skulle det inte varit smartare med ihåliga??? bättre vikt + enklare montering... men ja det funkar väl känns bara som chassit ska palla ett krig me så mycket balkar Men tror på din form!

Det är nog typiskt mig. Överdimensionerat stort och tungt, men de är just det jag gillar. Inget svajigt plåtchassi från ett stort land i Asien.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som en spis men det va ändå snyggt

Permalänk

Varför svarvade du alu fyrkantsstången?

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem

vafan ska du bygga en tvättmaskin eller?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

mahogany

Permalänk

Är det bara jag som tycker att det ser ut som en toastol?

Permalänk
Skrivet av Jonas-2400:

Varför svarvade du alu fyrkantsstången?

För att få fina och släta 90 gradiga ändar. Man kan ju kalla det fräsa om man vill, men det gjordes med svarven...

Permalänk
Skrivet av Gottn:

Ingen dum idé. Jag var lite inne på ek, då det är mer lättillgängligt.

Permalänk
Medlem

Vad har du i "lådan" om moderkortet ska ligga uppe på?

Permalänk
Skrivet av Simplified:

Är det bara jag som tycker att det ser ut som en toastol?

Den är inte så lik min toastol, tror mer på tvättmaskin.

Permalänk
Skrivet av Minimupp:

Vad har du i "lådan" om moderkortet ska ligga uppe på?

Blu-ray, SSD, HDD, 2st. PSU, radiatorer, pump fläktar etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Är det bara jag som tycker att det ser ut som en toastol?

Skrivet av Lakeflower:

Den är inte så lik min toastol, tror mer på tvättmaskin.

måste va någon sorts köksinredning, spis kanske

Permalänk
Medlem

Måste följas
intressant form och helt custom.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

ser riktigt intressant ut, ska verkligen bli kul att se hur slutprodukten blir:)
Kommer följas!:)

Väntar med poäng, men det doftar verkligen en 5:a redan nu:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt det här.. Ska du dra upp anslutningar till "ryggstödet" från moderkortet? Eller ska du ha det öppet mitt på den, och i så fall, varför det? Kommer det inte bli ganska vekt och lätt att någon kommer åt det och förstör någon komponent?...

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.