Skärm Kosta så lite som möjligt!

Permalänk

Skärm Kosta så lite som möjligt!

Hej, har beställt en ny burk för 14k från inet, men har ingen skärm och inte mycket pengar att lägga på en skärm,
Den ska vara ''bra'' den ska ha HDMI, gärna 24'' (24-21,5'' skulle funka med) den ska vara LED (grafikkortet är Gigabyte GTX 670 OC)

tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Skulle vara bra om du kunde ge ett ungefär på hur mycket du vill lägga ut

Permalänk

borde vara perfekt för dig ? http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_amilo_sl23t-1_led-137999...

Led 23" dubbla hdmi och 3ms i responstid kan inte bli bättre än så för en tusing

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

borde vara perfekt för dig ? http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_amilo_sl23t-1_led-137999...

Led 23" dubbla hdmi och 3ms i responstid kan inte bli bättre än så för en tusing

är den LED?

Permalänk

Det står så i beskrivningen i alla fall.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

120Hz för 2k!

http://www.inet.se/produkt/2203189/samsung-tft-23-s23a700d-le...

Glasklar bild och HD upplösning.

Medföljer aktiva 3D-glasögon.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Skrivet av Mansion:

120Hz för 2k!

http://www.inet.se/produkt/2203189/samsung-tft-23-s23a700d-le...

Glasklar bild och HD upplösning.

Medföljer aktiva 3D-glasögon.

Är 120hz bättre än 60hz?

Permalänk
Skrivet av Brisingar:

Är 120hz bättre än 60hz?

För fps ja, bra i almänt snabba spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Den skärmen har bleeding enligt många omdöme, jag vet inte om det är störigt om det är värt att ha 120hz och bleeding eller 60hz utan bleeding?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brisingar:

Är 120hz bättre än 60hz?

Ja, det är som dag och natt. Har aldrig funnits en 120Hz som sålts så billigt. Köpte min för några dagar sedan och fy f*n vad bra den är rent ut sagt.

Spelar mestadels BF3 men även en del dota, hon m.m. och man märker skillnad i alla spelen. Främst i BF3 där det känns som ett helt annat flyt och när jag gick tillbaka till min gamla skärm för att testa kändes det som om allting blev suddigt när man gjorde snabba rörelser.

Rekommenderar starkt!

Visa signatur

NCASE M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brisingar:

Den skärmen har bleeding enligt många omdöme, jag vet inte om det är störigt om det är värt att ha 120hz och bleeding eller 60hz utan bleeding?

Antar att du menar blacklight bleeding och ja, det skall man inte sticka under bordet med... MEN; det är ingenting du tänker på när spelar spel osv. Enda anledningen till att man skulle störas av det är om man sitter och tittar på filmer med mörka sekvenser dagarna i enda.

I spel = Magiskt bra.

Visa signatur

NCASE M1

Permalänk
Skrivet av Mansion:

Antar att du menar blacklight bleeding och ja, det skall man inte sticka under bordet med... MEN; det är ingenting du tänker på när spelar spel osv. Enda anledningen till att man skulle störas av det är om man sitter och tittar på filmer med mörka sekvenser dagarna i enda.

I spel = Magiskt bra.

Jag kollar aldrig på film på min dator då jag har en Boxee Box, men jag spelar,recordar,video editing, kollar youtube,
Men jag är lite ''skraj'' för att Blacklight Bleeing ska vara jobbigt...

Permalänk
Skrivet av Brisingar:

är den LED?

Läs namnet på produkten Fujitsu Amilo SL23T-1 LED

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

ja men i beskrivningen står det: Typ av bildskärm LCD-display / TFT aktiv matris - LED-bakgrundsbelysning

Permalänk
Skrivet av Brisingar:

ja men i beskrivningen står det: Typ av bildskärm LCD-display / TFT aktiv matris - LED-bakgrundsbelysning

precis LED-bakgrundsbelysning

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brisingar:

Jag kollar aldrig på film på min dator då jag har en Boxee Box, men jag spelar,recordar,video editing, kollar youtube,
Men jag är lite ''skraj'' för att Blacklight Bleeing ska vara jobbigt...

risken är nog stor på skärmen från cdon också. tänk så här ju billigare ju vanligare är Blacklight Bleeing och döda pixlar. sen om du skulle få extremt mycket Blacklight Bleeing så skulle du kunna skicka in på garanti.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

så det betyder att skärmen är LED? ( förlåt kan ingenting om skärmar..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brisingar:

Led är ett försäljningsknep. Det är fortfarande LCD.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Brisingar:

Ännu en person som har gått på det försäljningsknepet...

LED är endast bakgrundsbelysningen.

Det som är viktigare är om det är en TN/IPS/xVA panel. Stirra dig inte blind på bakgrundsbelysningen.

Ett tips: Snåla inte för mycket på skärmen. Du får vad du betalar för.

Permalänk

Så Fujitsu Amilo SL23T-1 LED är en helt okej skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Det står: Typ av bildskärm: LCD-display / TFT aktiv matris - LED-bakgrundsbelysning

Visa signatur

Intel i5 2500K, ASUS Sabertooth P67 B3, 16Gb DDR3 Corsair Vengeance CL9, ASUS GeForce GTX 560, 6 TB HDD Samsung, Corsair Force GT 120 GB,

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag den här är prisvärd. Hoppas den är något för dig.

http://produkter.mediamarkt.se/store/norrkoping/dator/datorti...

Visa signatur

Intel i5 2500K, ASUS Sabertooth P67 B3, 16Gb DDR3 Corsair Vengeance CL9, ASUS GeForce GTX 560, 6 TB HDD Samsung, Corsair Force GT 120 GB,

Permalänk
Inaktiv

Snålar du på skärmen så märks det, inga konstigheter med det. Jag har själv en U2711 och känner att jag borde lagt lite extra för en Eizo eller NEC istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OLGA:

Personligen tycker jag den här är prisvärd. Hoppas den är något för dig.

http://produkter.mediamarkt.se/store/norrkoping/dator/datorti...

Nej, den är inte prisvärd. Du ska absolut inte ge mer än 1300 för en TN 60Hz. 1000:- skulle varit ett ok pris för den skärmen.

Permalänk
Medlem

Löjligt pris på Foris FS2331 just nu på komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=616598

sjukt skön skärm, har en själv

Permalänk
Skrivet av Segas:

Snålar du på skärmen så märks det, inga konstigheter med det. Jag har själv en U2711 och känner att jag borde lagt lite extra för en Eizo eller NEC istället.

Eizo/NEC 27" IPS kostar minst dubbelt så mycket som en U2711. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=901380

Jag tror att du har fel inställningar på din skärm?

Jag kör min U2711 på 20% brightness med "Normal" i färginställningar och det ser äckligt bra ut. Nästan i klass med min "RGBLED" (som Dell har namngivit den) på min AW M17x.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Brisingar:

den ska vara LED (grafikkortet är Gigabyte GTX 670 OC)

Varför måste den vara LED bara för att du har ett GTX 670?

Skrivet av Brisingar:

är den LED?

Varför är det så viktigt för dig att det ska vara LED?

Skrivet av Brisingar:

Är 120hz bättre än 60hz?

Bara om man har ett grafikkort som klarar av att mata ut tillräckligt med fps (vilket du har) och är tillräckligt "hardcore". Eftersom du inte vet skillnaden kommer du klara dig fint med 60 Hz.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brisingar:

Men varför säger du då att du ska ha LED?

LED när det kommer till tft-skärmar betyder diodbelysning och har bildmässigt liten eller ingen betydelse. Men för vissa är det viktigt att påpeka att deras skärm bannemig har LED....

Den där Eizon hade nog jag tagit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Simplified:

Eizo/NEC 27" IPS kostar minst dubbelt så mycket som en U2711. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=901380

Jag tror att du har fel inställningar på din skärm?

Jag kör min U2711 på 20% brightness med "Normal" i färginställningar och det ser äckligt bra ut. Nästan i klass med min "RGBLED" (som Dell har namngivit den) på min AW M17x.

Den är ordentligt kalibrerad, men jag vantrivs med den värmen den avger. Storleken på skärmen går lika bra för mig om den är 23-24".

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Varför måste den vara LED bara för att du har ett GTX 670?

Varför är det så viktigt för dig att det ska vara LED?

Bara om man har ett grafikkort som klarar av att mata ut tillräckligt med fps (vilket du har) och är tillräckligt "hardcore". Eftersom du inte vet skillnaden kommer du klara dig fint med 60 Hz.

För att Led får man bättre bild på?
60Hz värka räcka,

Men jag har inte kommit fram till en Skärm än, skulle vilja ha en för ca 1000kr 21,5'' skulle gå bra några förslag? (den ska inte ha Bleeding)