Permalänk
Medlem

1394 firewire, var ska jag sätta den?!

Som titeln lyder, jag har en 1394 sladd som bara passar in i JUSB 1,2 och 3 portarna. Jag satte en USB 2.0 i JUSB 1. Men vart ska jag sätta 1394? Det stod att om jag satte 1394 i en USB port kunde jag skada "the device"

mvh

adam!

Permalänk
Medlem

Du måste ha firewire inbyggt på moderkortet, hjälper ju en del om man vet exakt vad för moderkort du har! *harklar mig högljutt*

Sätt för guds skull inte firewiresladden i nån usb eller ej för avsedd kontakt, annars kan det bli väldigt trista konsekvenser

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Z77A-S01

Så heter mitt moderkort, fan jag e livrädd nu. Kan ngn hjälpa mig :(( Vad ska jag göra av sladd jäveln!!

Permalänk
Medlem

MSI
Z77A-S01
Series
MS-7752(v1.x) Mainboard

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om du kollar på denna bild
http://se.msi.com/pic/product/five_pictures7_100001_201203221...
verkar det inte finnas ett uttag för 1394 firewire tyvärr

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

vad betyder det? vad går jag miste om, om framför allt, vad ska jag göra med sladden(1394)?

Permalänk
Medlem

böka undan sladden eller ta bort den ur chassiet firewire är för en del Nas servers och externa hårddiskar var tänkt som en förbättring för usb och optiska anslutningar höghastighets anslutning men anslut den inte om du inte har en sån anslutning på moderkortet det kan gå sönder om du sätter den i fel samt kopplar i en enhet där.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Låter rimligt, men det jag tycker är udda är att den kommer från front panelen längst upp där vanligt usb finns å hörlur/mick intagen etc. Men jag ska bara skita i den då?

Permalänk
Skrivet av Horph:

Låter rimligt, men det jag tycker är udda är att den kommer från front panelen längst upp där vanligt usb finns å hörlur/mick intagen etc. Men jag ska bara skita i den då?

Yep...du kan inte koppla in den då du inte har något 1394 uttag på moderkortet...hade samma problem med grabbens nya Corsair Carbide 500R...hade också Firewire men inget uttag på moderkortet...hade Firewire 1394 på mitt gamla moderkort använde aldrig den funktionen ändå på 3 år:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Skulle vilja påstå att firewire är utdött, och blev aldrig någon riktig hit eller. Speciellt inte nu när USB 3 har kommit, och thunderbolt är på gång. Även fast jag personligen tror att thunderbolt kommer bli en fluga också...men de är ju min åsikt.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Yes alright! Tack som fan för er dedikation! Hjälper verkligen, skulle aldrig klarat av att bygga datorn på egen hand!