ASUS N56VZ och liknande alternativ?

Permalänk
Medlem

ASUS N56VZ och liknande alternativ?

Hej,

Nu när min Acer TimelineX 5820tg börjar ge upp (gångjärnet som ansluter skärmen till chassit, den ena har slutat kunna vrida på sig av ngn anledning och jag kan inte stänga locket) letar jag nu efter en efterträdare under mitt nästa besök i Sverige. Jag håller fortfarande på att försöka fixa acern förresten, om ngn har ett förslag...

Kan börja med att säga det jag tyckte om acern är att den var kraftig prestandamässigt medans den var tunn, lätt och tyst. Mkt kraft för pengarna, men plast hela vägen, och det kommer jag akta mig för fr.o.m nu.

Därför har jag öppnat ögonen för ASUS N56 serien som ser väldigt solid ut (men dessvärre tjock), simpel design och packat med det senaste. Problemet är att den aldrig verkar komma in i lager, den blir uppskjuten hela tiden och idag står det i komplett.se att den kommer in den 4e. Jag kommer att vara i sverige från 1a men kommer inte att stanna mer än en och en halv vecka. Med risk att den blir försenad ytterligare måste jag leta mig fram plan b, c osv.

Med liknande specs (men tunnare) stirrar jag också lite på Samsung 700z5c men den har dock svagare RAM (1333Mhz vs asus 1600Mhz) och långsammare hd (5400rpm vs 7200rpm). Har alltid velat testa en 7200rpm hd...

Nu undrar jag ifall ni har några andra bra förslag?
Datorn kommer användas för få timmars spelande (mest flight simulator x, max payne 3), lite jobb (office) och mest surfande. Det blir några resor ibland så inga rymdskepp som ASUS G-serien och helst 15,6" vill jag låsa mig till. Hoppas dock N56 inte blir ngt mer försenat..

Tacksam för eventuella inlägg.
Mvh!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jo då, men jag syftar då på den specifika modellen ASUS N56VZ-S4035V som jag länkade till där största skillnaden är 7200rpm HD gentemot 5400rpm, och ingen blueray som jag aldrig använder.

Permalänk
Medlem

minnen?

Någon som vet vilka minnen det är i N56VZ-S4027V. Står olika hos varje leverantör 1333Mhz eller 1600 MHz? Dustin har skrivit båda tex en i texten och en annan siffra i specifikationerna. Vet att det är en snabbare disk i Asus N56VZ-S4035V för samma pris men måste köpa den via dustin men är det andra minnen också?

Permalänk

Jag har köpt Asus N56vz-S4027V och kan vertifiera att de är 1600mhz minnen. De som skiljer denna och S4035V är att denna har blu-ray och en långsammare hårddisk.

Ingen dealbreaker för min del eftersom jag ändå ska lägga in en SSD i den.
Den är en bra dator, tyst, sval. Fungerar perfekt för mina behov och den klarar av Diablo 3 på högsta så jag kan inte klaga.

Permalänk
Medlem

Tack fär svaret beställde en förra veckan så den kommer nu i dagarna blir också att byta disk för mig. Ha det

Permalänk
Medlem

Slutsålt!

Det var ett tajt beslut mellan samsung och n56 men till slut blev det n56, så jag väntar mig också den från komplett. Jag kan skriva en kort recension då för den som vill. 43st såldes på endast 2 dagar.

Jonnin och maltafalas, det vore super fall ni kunde dela med er hur man byter ut hårddisken, har alltid funderat på en momentus xt som verkar vara ganska nära en ssd prestandamässigt. Lite bilder och vilken hdd man ska köpa samt vad man ska tänka på etc.