Passar Asus 680 DC II på Asus Maximus V Gene?

Permalänk
Medlem

Passar Asus 680 DC II på Asus Maximus V Gene?

Hej,

Nån som vet om Asus 680 DC II passar på Asus Maximus V Gene? Då 680 DC II kortet har backplate som bygger på några mm (5-6?) undrar jag om det kan slå i minnes slotten alternativt audioutgången bakpå?

//Lasse

Permalänk
Medlem

Det skulle förvåna mig något avsevärt om Asus inte tänkt på det och gjort de omöjligt att använda tillsammans. Så jag skulle helt enkelt anta att dom har testat med sina egna produklter (åtminstone) så dom passar, något annat hade ju varit idiotiskt.

Permalänk

Ja!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Det skulle förvåna mig något avsevärt om Asus inte tänkt på det och gjort de omöjligt att använda tillsammans. Så jag skulle helt enkelt anta att dom har testat med sina egna produklter (åtminstone) så dom passar, något annat hade ju varit idiotiskt.

Håller med att det skulle vara idiotiskt, men man vet aldrig. Det är väl 2 olika avdelningar som konstruerar

Skrivet av Dangerdan:

Tack då vet jag.

Permalänk
Skrivet av Lasse468:

Tack då vet jag.

Inga problem

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

HEJ. Jag tänkte att detta vore rätt tråda att fråga om passform. Jag ska bygga ihop en ny spel rigg och jag tänkte para ihop 2st 680 DC II TOP med ett asus sabertooth Z77 i en HAF X. Men jag är jävligt osäker på on det får plats (M/B + GPU), kan bara kolla på bilderna och jag vet ju inga mått så vad tror ni ?!

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emec:

HEJ. Jag tänkte att detta vore rätt tråda att fråga om passform. Jag ska bygga ihop en ny spel rigg och jag tänkte para ihop 2st 680 DC II TOP med ett asus sabertooth Z77 i en HAF X. Men jag är jävligt osäker på on det får plats (M/B + GPU), kan bara kolla på bilderna och jag vet ju inga mått så vad tror ni ?!

Har redan kollat upp det och det går inte om man ska tänka på värmen

Mvh EMEC

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emec:

HEJ. Jag tänkte att detta vore rätt tråda att fråga om passform. Jag ska bygga ihop en ny spel rigg och jag tänkte para ihop 2st 680 DC II TOP med ett asus sabertooth Z77 i en HAF X. Men jag är jävligt osäker på on det får plats (M/B + GPU), kan bara kolla på bilderna och jag vet ju inga mått så vad tror ni ?!

Ja, det går, men det kommer bli satans varmt eftersom du inte ens kommer att ha 1 slot mellan korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Ja, det går, men det kommer bli satans varmt eftersom du inte ens kommer att ha 1 slot mellan korten.

Skulle välja 670 DCII top i SLI istället. Tar bara 2 slot och du får en glugg imellan. Du får dessutom 2 papp över och finns att handla

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-670-2-and-3way-sli-...

//Lasse