Denna dator klarar inte Diablo 3????

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNeikter:

Jag sitter på ett bakat 8800GT kort och jag klarar alla dagens spel.. xD Men i sommar då jäklar! Sommarjobb = Ny Speldator!!! XD

Hahaha japp kan inte Vänta till jag får mina nya delar .... fast det blir efter sommar jobb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Well, jag klarar inte heller D3 på mitt 560 ti, inte ens på medium.

Tror jag det. Diablo 3 har ingen medium-setting.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Tror jag det. Diablo 3 har ingen medium-setting.

Som fan? På shadows och sådant skräp finns det väl medium om jag minns rätt?

Iaf, the point is that jag kan köra på low för att det inte ska droppa till under 30 fps när det kommer stora grupper mobs. Antagligen är det ju som vissa säger att drivisarna inte är så bra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Lite större nätagg kanske? Med tanke på att det står att 570 är rekommenderat till 550W

Skickades från m.sweclockers.com

Nja bara om han ska ha 2 grafikkort. enligt sweclockers test drar hela systemet 360W med en överklockad 3960 så ska inte vara några problem.

källa: http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/17...

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Enligt Tomshardware ska ju ett 6450 vara en klass bättre än både HD 2600 och 8600M så det uppfyller ju minimikraven men inte så mycket mer.
Definitivt inte vad TS behöver och frågade efter dock. Finns ju gott om grafikkort för runt tusenlappen som klarar av spelet galant. Frågan är väl om nätagget i datorn skulle klara av 75-100W extra, eller om kortet skulle bli överhettat i den ganska trånga lådan.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Som fan? På shadows och sådant skräp finns det väl medium om jag minns rätt?

Iaf, the point is that jag kan köra på low för att det inte ska droppa till under 30 fps när det kommer stora grupper mobs. Antagligen är det ju som vissa säger att drivisarna inte är så bra..

Mitt gtx 560 ti klarar d3 på maxinställningarna och även bf3 på high. Så det måste vara något fel på ditt

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Well, jag klarar inte heller D3 på mitt 560 ti, inte ens på medium.

Jag kör högsta möjliga med mitt 460.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sj6:

Du har varit medlem sedan 2004 och gör ett sådant här misstag? Nice, det är en bedrift för fan

Hahaha! Bästa jag läst idag men tyvärr så är det ju sant

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Hahaha! Bästa jag läst idag men tyvärr så är det ju sant

Det var det sämsta jag läst idag må jag säga, vad spelar det för roll att jag vat medlem sen 2004?? Det säger ju ingenting, jag behöver inte vart aktiv för det.

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka till butik och slå till försäljaren på flabben, hälsa från SweC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathias G:

Det var det sämsta jag läst idag må jag säga, vad spelar det för roll att jag vat medlem sen 2004?? Det säger ju ingenting, jag behöver inte vart aktiv för det.

Orkade inte läsa igenom hela tråden men... Fick du tillbaka pengarna på MediaMarkt? Och vart är du från?

Edit: Tror också du bör satsa på en CDON/Komplett/Inet dator. Det är troligtvis bäst "bang for the bucket". Rådfråga dock gärna här på forumet. CDON försöker väl ännu sälja in sin THOR serie, samt de brukar ha bra priser... Komplett och Inet är beprövat...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

http://www.tomshardware.com/reviews/diablo-iii-performance-be...

Precis utanför Tristram fick THW ungefär 30fps i 1680x1050 och då är det i princip utan fiender och effekter med allt på lägsta. Jag tycker det kan vara klokt att göra lite efterforskning själv eller skaffa ett andra utlåtande innan man går och köper något på de större kedjorna för de har samma teknikkompetens som en treåring.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av UNIX1337:

6450 är väl det sämsta grafikkortet AMD säljer just nu?

Har 6370 i min laptop funkar helt OK, klarar av EVE - Online på högsta inställningarna utan problem.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Inaktiv

Haha du har tur om du lyckas spela cs 1.6 med den där skiten xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hzup:

"bang for the bucket"

Buck = Slangord för dollar
Bucket = Hink

http://en.wikipedia.org/wiki/Bang_for_the_buck

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Buck = Slangord för dollar
Bucket = Hink

http://en.wikipedia.org/wiki/Bang_for_the_buck

Jupp, skyller på för lite sömn och för mycket jobb xD
Tänkte lite "vafan varför skriver jag hink?..." Och sedan så redde jag aldrig ut varför.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Har 6370 i min laptop funkar helt OK, klarar av EVE - Online på högsta inställningarna utan problem.

6370m är ett rebrandat 5470m, som sitter i min laptop och det presterar bättre än 5450 till stationära

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Enligt Tomshardware ska ju ett 6450 vara en klass bättre än både HD 2600 och 8600M så det uppfyller ju minimikraven men inte så mycket mer.
Definitivt inte vad TS behöver och frågade efter dock. Finns ju gott om grafikkort för runt tusenlappen som klarar av spelet galant. Frågan är väl om nätagget i datorn skulle klara av 75-100W extra, eller om kortet skulle bli överhettat i den ganska trånga lådan.

Läs en gång till , enlight TH är HD 6450 SÄMRE än X1950 PRO som är minimikravet på AMD sidan.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivet av Robhult:

Mitt gtx 560 ti klarar d3 på maxinställningarna och även bf3 på high. Så det måste vara något fel på ditt

Vad har BF3 med saken att göra? hahahahah wtf

Det har verkligen inte någonting med kortet att göra eftersom det bara är just D3 som det inte funkar på.

Permalänk
Skrivet av Rikimaru:

Eller hur... Ett GTX460 är nog för att maxa D3 med 60fps i 1080. Hur misslyckas du med ett GTX560ti? (Vilket för övrigt jag också har...)

Don't ask me, jag har senaste drivisar testat de förra också.
Kortet funkar prima i andra spel.

Det som många av er inte verkar fatta är att spelet funkar fint utmaxat i D3, det jag menar är bara att det räcker att det kommer en riktigt fet jävla bajsfajt med en jävla massa mobs så droppar fpsen under 30. När jag är i stan och, well, överallt där man inte är omringad av spellkastande idioter och mobs så är det över 60+.

Väntar på optimiserade drivisar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

6370m är ett rebrandat 5470m, som sitter i min laptop och det presterar bättre än 5450 till stationära

Yes me knows, blev förvånad att kortet fungerade när jag kompilade drivrutiner till det och testade fast de inte alls hade stöd för den serien ännu.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Det är inte säkert att säljaren är speciellt insatt i hur pass bra dator han säljer eller vilka systemkrav diablo3 har. Han är anställd av företaget för att sälja produkter till kunder, absolut så gör han ett bättre jobb när kunden blir nöjd men hans främsta uppgift ses väl ändå som att sälja företagets prylar :-/

Du kan ju testa att lämna tillbaka datorn, går det inte så är det att bita i det sura äpplet ocvh byta ut grafikkortet till något runt 1000-1500kr. Om du ändå är där så kan du ju försöka deala med honom att bara betala mellanskillnaden för gamla grafikkortet, men troligtvis blir det billigare om du köper på nätet eller begagnat.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Har en annan dator nu med ett GTX 550 Ti som klarar d3 galant på högsta settings, fick förresten lämna tillbaka den gamla datorn utan tjaffs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathias G:

Har en annan dator nu med ett GTX 550 Ti som klarar d3 galant på högsta settings, fick förresten lämna tillbaka den gamla datorn utan tjaffs

Bättre än innan. Vad betalade du för den?
Skönt att höra att det gick smidigt.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem