Permalänk
Medlem

Battlefield 3 Premium

Är det bara jag som får dam av att se det över allt? Det är värsta försäljnings knepet för att man ska köpa det! Asså liksom dogtags som det står på och dem som har dem är de stolta att ha det eller?

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad det är att få damp över..? Det är DICE/EA:s spel och klart man försöker marknadsföra sin egna produkt/produkter?

Permalänk

Jag har premium och är stolt över det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Är det bara jag som får dam av att se det över allt? Det är värsta försäljnings knepet för att man ska köpa det! Asså liksom dogtags som det står på och dem som har dem är de stolta att ha det eller?

Förstår inte va du menar? :S

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sh1ft21:

Premium gör ju så att man får alla framtida expansioner gratis och sen att det är lite extra finesser på sin dog tag är ju bara gött mos!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

För spelaren är spelen ett nöje, något man sysslar med på fritiden. För EA är målen med spel att ta så mycket av dina pengar som möjligt. Bara att gilla läget eller visa med dina pengar att du inte tycker om hur de säljer/marknadsför sina spel genom att inte köpa produkterna.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Finns väl ingen anledning till att skaffa premium? Du får alla expansioner kostnadsfritt gratis och dessutom tillgång till de två veckor före?

Skrivet av Sh1ft21:

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D 4,2GHz | Moderkort: ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI | Ram: 2x16 GB DDR5 Corsair 6000MHz | GPU: GIGABYTE GeForce RTX 4070 SUPER EAGLE OC | Chassi: NZXT H5 Flow | PSU: Corsair RM750e | CPU Kylning: NZXT Kraken X63

Permalänk
Medlem

Nån har ju blivit dödad av en annan med premium.

Blev kallad "Cod-noob" för jag inte tyckte att premium är OP. Förstår inte grejen, jag har inte premium och jag piskar stjärt ändå.

Permalänk
Medlem

För 200kr tror jag det var värt det, för 500kr är jag ytterst tveksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Nån har ju blivit dödad av en annan med premium.

Blev kallad "Cod-noob" för jag inte tyckte att premium är OP. Förstår inte grejen, jag har inte premium och jag piskar stjärt ändå.

Premium gör dig inte till en bättre spelare, du får bara annan utrustning, tillgång till expansions och en förtur i kön när du vill in på en server.

Du får nya dogtags, inget som ger dig extra powers precis
Du får nya vapen, so what? Man måste lära sig använda dom samt låsa upp allt på dom ändå
Du får en ny kniv, ingen längre kniv eller yta som du kan kniva på eller något i den stilen
Du får andra fordon och mappar, men du kan inte använda dom ifall du inte spelar på dessa expansions där dom finns så du får ingen fördel mot dom utan expansionen.

Sammanfattning. Du blir inte OP eller bättre för att du har Premium då det inte gynnar dig ifall du inte spelar på expansionsmapparna där alla andra har samma fördel som dig.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Premium gör dig inte till en bättre spelare, du får bara annan utrustning, tillgång till expansions och en förtur i kön när du vill in på en server.

Du får nya dogtags, inget som ger dig extra powers precis
Du får nya vapen, so what? Man måste lära sig använda dom samt låsa upp allt på dom ändå
Du får en ny kniv, ingen längre kniv eller yta som du kan kniva på eller något i den stilen
Du får andra fordon och mappar, men du kan inte använda dom ifall du inte spelar på dessa expansions där dom finns så du får ingen fördel mot dom utan expansionen.

Sammanfattning. Du blir inte OP eller bättre för att du har Premium då det inte gynnar dig ifall du inte spelar på expansionsmapparna där alla andra har samma fördel som dig.

Precis. Jobbigt när folk klagar
När man kör en TDM så är det oundvikligt dock..

Permalänk
Medlem

Man blir inte bättre av Premium, däremot tycker jag att det är fult av EA/DICE att göra så att man får fler vapen om man köper det.

Dessutom är AUG A3 faktiskt på snudd på OP och behöver en nerf.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Man blir inte bättre av Premium, däremot tycker jag att det är fult av EA/DICE att göra så att man får fler vapen om man köper det.

Det är ju likadant om du köper back to karkand då får du även fler vapen

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Om man ändå hade tänkt och köpa alla expansion pack så är det värt det man tjänar ju 50 kr,
istället för att köpa var och en så får.
Plus att man tjänar 50 kr så får man nya vapen, dogtags, förtur i köer. Hur dåligt är det?

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Har dock köpt BTK när det släpptes så frågan är hur det blir om man köper premium.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Jag tycker bara det är fult att man får tränga sig för i kön, om man inte har premium så kommer man aldrig in på de mer populära servers eller vadå? Har jag missuppfattat det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Det är ju likadant om du köper back to karkand då får du även fler vapen

Vilket även det är lika fult imho.

Men det är så det är, inget att göra åt saken. Gillar man det inte så är köper man inte.

Känns stört att betala först 400 kr för BF3 och sedan 500 för Premium. Men men, smakar det så kostar det, och trots alla sina brister är BF3 fortfarande, i mitt tycke, en av de bästa FPSen.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Precis som andra skrivit så ger ju inte just "Premium" fler vapen, bortser naturligtvis från den kosmetiska knivmodellen och kamouflage. Alla nya vapen är kopplade till "Close Combat". Dock så ger ju "Premium" tillgång till expansionen, och därmed de nya vapnen, två veckor tidigare.

Personligen så förstår jag inte varför jag skulle vilja skylta med att jag har köpt "Premium". Jag köpte det enbart för att det var ett ekonomiskt fördelaktigt sätt att få alla map-packs, speciellt eftersom jag gav ~200:-. Markeringen efter man blivit dödad av en med "Premium" känns bara larvig. Varför har utvecklingstid lagts på sådant trams? Varför inte istället se till att designa ett vettigt användargränssnitt, implementera funktioner som borde vara standard i alla shooters samt fixa buggar som spelet dräller av.

Permalänk
Skrivet av kf:

Precis som andra skrivit så ger ju inte just "Premium" fler vapen, bortser naturligtvis från den kosmetiska knivmodellen och kamouflage. Alla nya vapen är kopplade till "Close Combat". Dock så ger ju "Premium" tillgång till expansionen, och därmed de nya vapnen, två veckor tidigare.

Personligen så förstår jag inte varför jag skulle vilja skylta med att jag har köpt "Premium". Jag köpte det enbart för att det var ett ekonomiskt fördelaktigt sätt att få alla map-packs, speciellt eftersom jag gav ~200:-. Markeringen efter man blivit dödad av en med "Premium" känns bara larvig. Varför har utvecklingstid lagts på sådant trams? Varför inte istället se till att designa ett vettigt användargränssnitt, implementera funktioner som borde vara standard i alla shooters samt fixa buggar som spelet dräller av.

Instämmer helt med dig!

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Som jag ser det sparar man bara pengar genom att köpa premium typ sådär 200+ kr genom att köpa det samlat. Annars måste man ge typ 130 kr MINST för varje expansion sedan. Sen får man ju också spela expansions 2 veckor tidigare än folk utan premium.

Jag ser inget negativt med detta, väl värt 430 kr som man kan få det för.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Premium är ju mer "in favor" åt spelarna, DICE och EA förlorar ju på det. Man får alla expansions för fjuttiga 400kr men om de säljer alla expansions var för sig så blir det ca 130x5=650 kr.

Så vad är det som är dåligt med det?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Intresant att knappt några reagerar på att man får trängas i kön
vi tar senariot att du är på ica och köar till kassan när det är 8personer framför dig sen kommer en kille och ställer sig först i kön betalar och går förbi.

Avskyr premium pga att man får tränga sig

Permalänk

Orka stå i kö för att få spela? Jag går alltid in på servrar som har några plaster lediga trots att jag har premium. Smidigt annars med premium då man kan köpa alla DLCs på en gång och inte behöver stressa med att köpa dem vartefter, nu behöver man bara vänta på att ladda ner kommande DLCs.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Orka stå i kö för att få spela? Jag går alltid in på servrar som har några plaster lediga trots att jag har premium. Smidigt annars med premium då man kan köpa alla DLCs på en gång och inte behöver stressa med att köpa dem vartefter, nu behöver man bara vänta på att ladda ner kommande DLCs.

Håller med dig 100%, jag själv väntar aldrig i någon kö.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

ända gången jag står i kö är om det är en bra server och eller jag har en nice youtube film och kolla på medans jag väntar

"nu behöver man bara vänta på att ladda ner kommande DLCs" + det blir billigare over all

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

Utvecklingstid har lagts på sådant "trams" för att det drar in pengar, vilket i slutändan tillåter DICE att satsa ännu mer pengar i sina spel och göra dem ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Battlefield premium känns som om det faller under jantelagen för dom flesta....
Kösystemet känns skönt tycker jag, betalar jag så ska jag före.
Dom som vill visa att dom stödjer bf3/dice/ea genom att ha en lite dogtag,
Vad är skillnanden på dom som har ett klubbpin från valfritt fotbollslag, dom har oxå köpt sin "dogtag"...

Gnälla över att 499:- är dyrt, prioritera om så har ni råd, alt be om en högre veckopeng...

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

själv har jag till 99% av tiden valet 1-5 platser lediga i klickat för att slippa stå i kö. trots att jag har premium. fast det blir ju drygt att komma in på servrar med kö om man inte har premium just för att över hälften är premium. har själv utnyttjat fördelen 1 gång eller så. då trängde jag mig från plats 4 och kom in direkt. kändes riktigt drygt...
den delen får faktiskt tumme ner från mig.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Tycker ändå att M16A3 är mer i behov av en nerf, eller vara på ett annat ställe i upplåsningsstegen, är trotts allt det assault rifle som är mest allsidigt, och är extremt lättanvänt i alla situationer, och då tycker jag inte det hör hemma som det vapen man börjar med, finns ju inte riktigt någon poäng med att fortsätta låsa upp vapen när man börjar med ett vapen som är ett av de bästa vapnen i nästan alla situationer, och inte har någon direkt svaghet.

AUGen blir ju ändå utklassad av många vapen i närstrid även om den är väldigt stark på avstånd

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem

dom som säger att AUG A3 behöver få en nerf har dock inte märkt vilken kraft den hederliga AEK-971 har, AEK-971 skjuter ut 900 rounds per minute medans Aug ligger på 700 rounds per minute,

en sak som behövs nerfas det är dock om du kör med en kombination med AUG A3 underslung rail och grenade launcher (smoke) för den har nästan ingen bullet drop alls dvs säga du kan döda folk på 1000+ m avstånd utan problem (grenade launcher smoke).

M417 behövs nerfas lite också då den har 50dmg per round i närstrid och 350 rounds per minute, dvs max 3 skott för att döda någon oavsett avstånd och den har en låg bullet drop då det är en sniper vapen som är tänkt till mer aggressiva "sniper" spelare...

EDIT:

här har ni dmg chart. så ni kan kolla upp lite hur mycket skada vart vapen gör men ha i åtanke även hur många rounds per minute den gör..

http://symthic.com/charts.php?class=-&sort=Class&adsc=ASC&att...

sen om ni kollar på assault så ser ni att AUG A3 gör lika mycket dmg som AEK-971 fast AEK-971 har 200 rounds per minute mer än AUG A3

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.