Permalänk
Medlem

Vilket Chassi?

Tjena!

Nu kommer ett litet dilemma jag har. Det är så att jag har en budget på 400kr och jag ska köpa ett chassi. Jag har hittat dessa tre:
http://cdon.se/hemelektronik/bitfenix_outlaw_tower_no_psu_bla...
http://cdon.se/hemelektronik/thermaltake_v4_black_edition_tow...
http://cdon.se/hemelektronik/ikonik_zariaa20%2a_tower_no_psu_...
Vilken ska jag välja kom gärna med andra förslag.
Tack!

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Medlem

Tja, kollat begagnat med? Chassin skänks nästan bort. Visst kan vissa vara dåligt behandlade med. Men i samma stad kan man ju inspektera sakerna själv. Frakt äter oftast upp priser på chassin. 400kr är väldigt lite. Du kan inte låna lite extra av dina päron ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Bitfenix outlaw har Jonas gjort en recension på som du kan kolla.
Har byggt i det en gång och man får ungefär vad man betalar för. Allt passar bra, men plåten är tunn och så.
Så det är ett prisvärt chassi, men du ska inte spara in på något annat och hoppa upp till ett FD Define R3 som du kommer kunna ha mycket längre?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag har mATX kort i mitt nuvarande Ace chassi, men den har dåligt luftflöde. Hur är det att dra kablar i bitfenixen?

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Medlem

Bitfenix outlaw är det jag hade rekommenderat av de tre. Innovativ kabellösning gör att man enkelt kan få det prydligt utan att dra bakom moderkortsplåten.

Permalänk
Medlem

Men kan man dra kablar bakom moderkorts plåten om man vill?

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Avstängd

Asså 400 spänn är inte någe mycket till ett chassi spara så du kan köpa ett ordentligt sen ist

Permalänk
Medlem

Saken är att jag har pengar men vill personligen inte betala mer än 400 kr.

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrez:

Men kan man dra kablar bakom moderkorts plåten om man vill?

Nej, det är bakom 3.5"/5.25" platserna det finns en smidig plats för det. Bakom moderkort är ovanligt eller icke existerande i lägre prisklasser.

Permalänk
Medlem

Ok

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Medlem

btw, varför köra på ATX när du har ett mATX moderkort? Sedan är dyrare chassin oftast tystare pga tjockare matrial som inte vibrera lika mycket, Samt fläktar som medföljer håller oftast högre kvalitet.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

btw, varför köra på ATX när du har ett mATX moderkort? Sedan är dyrare chassin oftast tystare pga tjockare matrial som inte vibrera lika mycket, Samt fläktar som medföljer håller oftast högre kvalitet.

Annars så blir det så himla trång i chassit.

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Medlem

Vilket ska man köra på ett Outlaw eller Shinobi?

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Medlem

Bitfenix Outlaw självklart av dom kandidaterna, prisvärdare chassi är svårt att hitta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

var i vårt avlånga land finns du mirrez? finns säkert en sweclockare i närheten som har ett hyggligt chassi till salu i närheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nattmannen:

var i vårt avlånga land finns du mirrez? finns säkert en sweclockare i närheten som har ett hyggligt chassi till salu i närheten.

I Södertälje

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A78L-M LX V2 CPU: AMD-FX4100 Grafikkort: Asus GTX 550 Nättagg: Nått skit på 460 watt

Permalänk
Medlem

Du borde kunna hitta en Fractal Design Define R3 för en hyfsad penning. De dyker upp då och då på marknaden. Om du letar efter ett bra micro atx chassi är Fractal Design Mini ett bra alternativ som kan ta riktiga prestanda komponenter. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1117938

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig köpa ett chassi för 400-600kr igen.

Köp ett lite dyra chassi istället.

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k