[GW2] Friskyttarna rekryterar till Guild Wars 2

Permalänk
Medlem

[GW2] Friskyttarna rekryterar till Guild Wars 2

Server: Gandara (EU)

Hemsida:Friskyttarna.eu

Friskyttarna är ett MMO-community som funnits i en virtuell värld nära dig sedan starten 2010. För tillfället är vi representerade med gillen i LotRO, SWTOR, World of Tanks, The Elder Scrolls Online och Guild wars 2. Friskyttarna står för en avslappnad och balanserad syn på spelande där personen bakom tangenterna är viktigare än den digitala karaktär denne reprenterar. Vi har i dagsläget medlemmar av de flesta åldrar, med ett medel någonstans i området kring 30. Även om några verkar ha slutat räkna efter 39.

Vårt mål är att uppleva allt Tyria har att bjuda på, vilket innebär att vi kommer klassificera oss som ett PvX-gille. Friskyttarna huserar även spelare som tänkt lägga allt fokus på antingen PvE eller sPvP/WvW, så det finns något för alla. En liknande uppdelning finns bland de för närvarande fem officerarna.

Planerade gruppaktiviteter kommer styra kosan mot alla områden av spelet och vi kommer köra en WvW grupp så ofta det finns ett par online som är intresserade. Gruppspel generellt är något vi uppmuntrar och ägnar oss mycket åt i de sektioner som är aktiva i dagsläget, både i form av raid-/instansgrupper och pvpgrupper.

Vi har i skrivande stund samarbeten med Alina och CDON vilket bland annat innebär specialerbjudanden och tävlingar, mer info om dessa finnes på vår hemsida.

Varmt välkommen in på forumet med en ansökan eller ytterligare frågor, länken finner ni här ovanför.

Rekryteringsvideo

Väl mött,
Victor - "Ulmir"

Ny bild + länk till thisisgandara.com
Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Ser ut som en trevlig guild, kan definitivt bli så att man kanske inte kan låta bli att skicka en ansökan. Jag föredrar generellt sett multinationella guilder men er atmosfär verkar riktigt mysig! Sen att ni inte kör på Far Shiverpeaks är ju ett plus i mina ögon då jag alltid undviker hypade servrar

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Ser ut som en trevlig guild, kan definitivt bli så att man kanske inte kan låta bli att skicka en ansökan. Jag föredrar generellt sett multinationella guilder men er atmosfär verkar riktigt mysig! Sen att ni inte kör på Far Shiverpeaks är ju ett plus i mina ögon då jag alltid undviker hypade servrar

Du är varmt välkommen!

Vi kommer eventuellt samarbeta med något/några internationella gillen framöver, främst för WvW. Tanken är dock att se hur de olika gillena på servern utvecklas in-game innan vi tecknar upp oss för något. Dessutom återstår det att se om vi ens känner att ett samarbete behövs.

Gandara är för övrigt en väldigt internationell server då det är GW2Gurus "officiella" EU-server, så omgivningen kommer bli multinationell oavsett.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd

haha satt och funderade på er idag på jobbet, om det skulle finnas en chans för att en ålänning på 25 skulle ha en möjlighet att ansluta sig till er.

// john-erik

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Kan ni inte byta namn till något coolare som typ "Black Ninjas"?

Permalänk
Medlem

Verkar vara en trevlig guild, kanske lämnar in en ansökan

Är väll mest en "social" spelare som spelar lite när jag känner för det, men kör ändå gärna lite PvP och självklart lite WvW ibland. Då känns det ju bra med en guild som kör lite av varje och där det inte är superhöga prestationskrav. Har redan förbeställt spelet, men får se hur mycket man hinner spela när det väl släpps, kommer nog ha fullt upp med högskolestudier... Men man får ta sig tid Är man för ung för att gå med om man bara är 19?

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Kan ni inte byta namn till något coolare som typ "Black Ninjas"?

Hoppas du skojjar...

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Är man för ung för att gå med om man bara är 19?

Det finns inga ålderskrav bara sunt förnuft, så du är välkommen att ansöka!

Visa signatur

ARK Survival | Embers Adrift

Permalänk

Har haft skoj i Friskyttarna och ser fram emot GW2. Precis som ovan sa är det sunt förnuft som gäller och inga rage fyllda kvällar.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Ikväll smäller det! Guildevents planerade hela helgen med allt ifrån sPvP, WvW till jumping-puzzles. Sannolikt kommer det vara full aktivitet i Mumble (som förra BWE) så sitt inte ensam och lira utan haka på!

www.friskyttarna.eu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gammarayburst:

Ser ut som en trevlig guild, kan definitivt bli så att man kanske inte kan låta bli att skicka en ansökan. Jag föredrar generellt sett multinationella guilder men er atmosfär verkar riktigt mysig! Sen att ni inte kör på Far Shiverpeaks är ju ett plus i mina ögon då jag alltid undviker hypade servrar

ja exakt, det känns lite som om far shiverpeaks kommer bli den nya stormscale.... FY

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

varför blir spelet svart i vissa vinklar?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jag planerar att införskaffa detta spelet och är alltid intresserad att spela med ett roligt gäng! Har inga direkt MMO meriter men slö spelat en del olika spel. Nu senast SWTOR.

Som sagt söker mest att gött gäng att spela med på kvällarna/nätterna när man inte har något bättre för sig.

Visa signatur

[ Intel i5-2500K ][ ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 ][ Kingston HyperX 1600MHz 8GB ][ XFX Radeon HD 7950 ][ OCZ SSD Agility 3 120gb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomiis:

Jag planerar att införskaffa detta spelet och är alltid intresserad att spela med ett roligt gäng! Har inga direkt MMO meriter men slö spelat en del olika spel. Nu senast SWTOR.

Som sagt söker mest att gött gäng att spela med på kvällarna/nätterna när man inte har något bättre för sig.

Du är välkommen!

MMO-meriter är för övrigt inget krav och eventuella frågor kan nog besvaras rätt bra av de i gillet som spelat MMO's längre än jag kutat runt på jorden.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Alla taggade inför kvällens stresstest? Hoppas på att få se många online.

Visa signatur

ARK Survival | Embers Adrift

Permalänk
Skrivet av Malmis:

Alla taggade inför kvällens stresstest? Hoppas på att få se många online.

OFC, ses på mumble..

Kl 19:00 start va?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malmis:

Alla taggade inför kvällens stresstest? Hoppas på att få se många online.

Lätt, första gången jag får testa GW2. (spelade inte gw1 heller)

Skrivet av ericsundell2:

OFC, ses på mumble..

Kl 19:00 start va?

Jag har förstått det som att det är 19:00 som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malmis:

Alla taggade inför kvällens stresstest? Hoppas på att få se många online.

Grymt taggad! Här ska inte en enda minut gå till spillo! :>

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Permalänk
Medlem

Ett tips till er hemsida är att lägga till någon sorts text för videorna och gärna gruppera dem per spel. Det skulle göra det mycket lättare att avgöra vilka filmer jag vill se eller inte se.

Och vi får se, snart kanske jag ansöker om medlemskap också!

Permalänk
Skrivet av Motsols:

Ett tips till er hemsida är att lägga till någon sorts text för videorna och gärna gruppera dem per spel. Det skulle göra det mycket lättare att avgöra vilka filmer jag vill se eller inte se.

Vi lanserade en helt ny sajt för två dagar sedan, och det finns fortfarande lite skönhetsdetaljer att fixa.

Du kan vara försäkrad om att videosektionen är en av dem.

Välkommen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Vi lanserade en helt ny sajt för två dagar sedan, och det finns fortfarande lite skönhetsdetaljer att fixa.

Du kan vara försäkrad om att videosektionen är en av dem.

Välkommen!

Jag ville bara slänga in min kritik i förhoppning att ni tar med det inför framtida ändringar
Jag ser att ni kör en Linux server med Apache så jag antar att ni programmerat det i PHP, eller valde ni något annat roligt språk?

Om jag och mina polare går med i Friskyttarna, får även vi som medlemmar fri tillgång till att lägga upp videor på hemsidan eller är det någon annan som bestämmer över det?

I övrigt måste jag säga att er hemsida ser bra ut, kollade på en annan guilds hemsida för ett par dagar sedan och bara deras design gjorde att jag inte ville söka mig till dem. Mer svårläst text på en seriös hemsida får man leta efter!

Permalänk
Medlem

detta låter intressant minst sagt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Jag ville bara slänga in min kritik i förhoppning att ni tar med det inför framtida ändringar
Jag ser att ni kör en Linux server med Apache så jag antar att ni programmerat det i PHP, eller valde ni något annat roligt språk?

Om jag och mina polare går med i Friskyttarna, får även vi som medlemmar fri tillgång till att lägga upp videor på hemsidan eller är det någon annan som bestämmer över det?

I övrigt måste jag säga att er hemsida ser bra ut, kollade på en annan guilds hemsida för ett par dagar sedan och bara deras design gjorde att jag inte ville söka mig till dem. Mer svårläst text på en seriös hemsida får man leta efter!

Friskyttarnas youtubekanal är det fritt fram för alla medlemmar att använda och det är de filmerna som sedan läggs upp på hemsidan. För tillfället är det inte många som gör filmer öht, så alla bidrag uppskattas.

Du, liksom polarna är varmt välkomna!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Problem med webbsajten?

Permalänk
Skrivet av Buio:

Problem med webbsajten?

Beklagar nertiden.

Vår serverhost genomförde ett byte av datacenter under natten. Just nu pågår uppgradering av hårdvaran i servern med bl.a nya diskar i raiden. Vilket är anledningen till att det är så lång nertid. Det finns en del data att flytta. Men servern lär vara upp och snurra igen under kvällen.

Permalänk

Blir att lira nu i helgen och se om spelet verkligen är så bra som det ser ut, sen skickar jag nog in en ansökan. Verkar vara ett trevligt ställe att hänga på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Blir att lira nu i helgen och se om spelet verkligen är så bra som det ser ut, sen skickar jag nog in en ansökan. Verkar vara ett trevligt ställe att hänga på

Du är varmt välkommen!

Eftersom allt nollställs till denna beta skulle jag se upp för att rolla asura&sylvari om jag vore du. De raserna är ju nya till denna bwe så just deras startzoner lär vara knökfulla. (Minst sagt)

Hemsidan är för övrigt online igen med den nya designen, välkomna dit också allihop!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Var är det billigast att förboka spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Var är det billigast att förboka spelet?

Tror inte det finns någon förbokning som är billigare än ett förköp (pre-order vs pre-purchase).

Komplett tar 399:- för en en pre-purchase.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=748881&cks=ASS&assoc=B99...
OBS! Det är en "fysisk" pre-purchase så porto tillkommer. Man får en minibox med ett serienummer skickad till sig, och sen laddar man ner klienten och reggar konto efter det.

Digital download pre-purchase finns på cdon.se för 449:-
http://cdon.se/spel/guild_wars_2/
Eller officiella sajten för €54,99 som är cirka 470 SEK.
https://buy.guildwars2.com/en/

Eller kolla på Prisjakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=250558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Var är det billigast att förboka spelet?

En digtal kostar dig 399:- även på cdon med friskytterabatt.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert