Vilken passar bäst till BF3?

Permalänk
Medlem

Vilken passar bäst till BF3?

Hej!
Vilken av dessa Grafikkort passar till BF3 o ni måste välja?:)

Grafikkort RADEON HD 5830
eller
ASUS GEFORCE 9500GT TOP 512MB DDR3 PCI-E VGA/DVI/HDMI

Svara gärna

Permalänk
Entusiast

Båda är ganska gamla kontors-kort och kommer möjligen inte ens kunna starta Battlefield 3 och om dom kan det så blir det ett bildspel

Om detta handlar om att du ska köpa ett grafikkort eller om det där är grafikkorten i 2 olika datorer så-NEJ, NEJ OCH ÄN EN GÅNG, NEJ!
Köp en ny äkta speldator om du ska spela Battlefield 3, det räcker med att punga ut 5000-6000 så får du en duglig dator för Battlefield 3

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bass_eee:

Hej!
Vilken av dessa Grafikkort passar till BF3 o ni måste välja?:)

Grafikkort RADEON HD 5830
eller
ASUS GEFORCE 9500GT TOP 512MB DDR3 PCI-E VGA/DVI/HDMI

Svara gärna

-------------------
Dina googleskills är inte alltför höga, va?

Ifall du hade sökt på priserna t e x, bara där hade du förstått att det ena är extremt mycket sämre än det andra

För att ge dig ett "litet" tips så är 9500gt sämre.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Båda är ganska gamla kontors-kort och kommer möjligen inte ens kunna starta Battlefield 3 och om dom kan det så blir det ett bildspel

Om detta handlar om att du ska köpa ett grafikkort eller om det där är grafikkorten i 2 olika datorer så-NEJ, NEJ OCH ÄN EN GÅNG, NEJ!
Köp en ny äkta speldator om du ska spela Battlefield 3, det räcker med att punga ut 5000-6000 så får du en duglig dator för Battlefield 3

-------------
Nu snackas det lite väl mycket här, va

5830 är bara en smula långsammare än ett 5850, så SÅ jäkla dåligt är det inte, kan man spela bf3 med ett 8800GT på low och lägre upplösningar så kan jag lova dig att det går med ett 5830

Däremot inte med ett 9500GT, så där har du rätt.

Men att spela med ett 5830 fungerar alldeles utmärkt, om man bara inte har alltför höga krav på upplösningar och fps

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Entusiast
Skrivet av godspeed:

-------------
Nu snackas det lite väl mycket här, va

5830 är bara en smula långsammare än ett 5850, så SÅ jäkla dåligt är det inte, kan man spela bf3 med ett 8800GT på low och lägre upplösningar så kan jag lova dig att det går med ett 5830

Däremot inte med ett 9500GT, så där har du rätt.

Men att spela med ett 5830 fungerar alldeles utmärkt, om man bara inte har alltför höga krav på upplösningar och fps

Jaha...? Trodde att allting under "xx50" i Radeon-serierna var Radeons "kontorskort" precis som Nvidia gör så med alla kort under "x50".

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Jaha...? Trodde att allting under "xx50" i Radeon-serierna var Radeons "kontorskort" precis som Nvidia gör så med alla kort under "x50".

-------------------------
Nej, HD5830 lanserades som ett lite billigare alternativ till HD5850 och 5870, dock failade det då det ofta bara skiljde några få kronor mot 5850 och ibland t o m dyrare än dem, så därför var de ingen hit precis ute bland butikshyllorna

Har själv sålt några, därav så visste jag om det

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

HD5830 är ju iaf de klart bättre av de där 2 korten och kan kanske palla med BF3.

http://www.hwcompare.com/90/geforce-9500-gt-1gb-gddr3-vs-rade...

Edit: Inser att ni hunnit skriva en hel del här medans ja skrev mitt inlägg
Kikar ni inte på fotbollen

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

Okej.
Men allt fungerar i dator förutom just grafikkortet skicka länk till grafikkort som skulle passa tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndiOne:

HD5830 är ju iaf de klart bättre av de där 2 korten och kan kanske palla med BF3.

http://www.hwcompare.com/90/geforce-9500-gt-1gb-gddr3-vs-rade...

Edit: Inser att ni hunnit skriva en hel del här medans ja skrev mitt inlägg
Kikar ni inte på fotbollen

-------------------------------
Hehe, fotboll är ungefär lika intressant i mina ögon som navelludd, och då vinner ändå navelluddet

Jämfört med t e x ett gtx260 så är det där kortet t o m snabbare enligt dem där..hm, måste kolla det på lite fler ställen bara för det ^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bass_eee:

Okej.
Men allt fungerar i dator förutom just grafikkortet skicka länk till grafikkort som skulle passa tack

---------------
Menar du som andra alternativ eller såsom att man ska välja åt dig mellan de där två korten?

Vad får kortet max kosta?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Vad har din dator för komponenter och vad är din budget?

Permalänk
Medlem

5830 är väl ungefär 100-150% snabbare än 9500gt

Permalänk
Medlem

typ höst 100

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

---------------
Menar du som andra alternativ eller såsom att man ska välja åt dig mellan de där två korten?

Vad får kortet max kosta?

typ 1000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bass_eee:

typ 1000kr

Köpt begagnat här på marknaden, borde kunna hitta ett 6870, 560Ti etc för den summan.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalajfa:

Bägge i crossfire så är du hemma.

Ena är ett Nvidia kort därför kan det inte köras i Crossfire..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bass_eee:

typ 1000kr

-------------
Okej, vad har du i din dator för saker då?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ena är ett Nvidia kort därför kan det inte köras i Crossfire..

tror han menar nvidia som dedikerat physx kort och det andra som gpu dvs 5830t som sköter grafik medans andra sköter physx om det nu inte är en för klen gpu nvidia 9500 gt

kika begmarknaden efter grafikkort som de andra sagt annars tar du hd 5830 det behöver kablar från nätagget för att funka bara så du vet

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ena är ett Nvidia kort därför kan det inte köras i Crossfire..

Skrivet av mini-z1994:

tror han menar nvidia som dedikerat physx kort och det andra som gpu dvs 5830t som sköter grafik medans andra sköter physx om det nu inte är en för klen gpu nvidia 9500 gt

kika begmarknaden efter grafikkort som de andra sagt annars tar du hd 5830 det behöver kablar från nätagget för att funka bara så du vet

Är det bara jag som tror att han var sarkastisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Är det bara jag som tror att han var sarkastisk?

nej, han va säriös, duh!

en kompis vet jag kör bf3 med ett 5830, men jag vet inte riktigt va för inställningar han kör på, han hade en kass cpu när vi börja lira o kunde knappt köra alls, men sen uppgradera datorn så blev de fart, fast vet inte om han kör på low eller medium

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

nej, han va säriös, duh!

en kompis vet jag kör bf3 med ett 5830, men jag vet inte riktigt va för inställningar han kör på, han hade en kass cpu när vi börja lira o kunde knappt köra alls, men sen uppgradera datorn så blev de fart, fast vet inte om han kör på low eller medium

Vad innebär det?...;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Vad innebär det?...;)

meh, nu ska vi inte va sådana!

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk

Vet inte med är bör inte ett Radeon HD 5830 vara snabbare än ett Radeon HD 4850?
Low med 1680x1050 funkar utmärkt i battlefield 3. Dock inte lika mycket "ögongodis" som om det vore på Ultra.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Dumma och potentiellt vilseledande tips undanbedes.

Permalänk
Medlem

Skulle ASUS GeForce GTX 550 Ti 1GB klara BF3?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bass_eee:

Skulle ASUS GeForce GTX 550 Ti 1GB klara BF3?:)

väldigt tveksamt, gör som många före mig sagt och släng upp en köpes annons på marknaden

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

det kommer funka fint men om du fps jägare e de inte nåt att roppa hej över.
dock gissar jag på att du inte e det skulle jag vara du skulle jag lirak upp ett hd 6850 beggat för typ 800. mest prisvärda kortet ute atm och de rullar fin fint i bf3.

Jag andvänder ett sådant skall dock köpa nytt snart.

EDIT: läste fel trodde du snacka 560 ti..
jag skulle inte skaffa ett 550 TI till BF3

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bass_eee:

Skulle ASUS GeForce GTX 550 Ti 1GB klara BF3?:)

Jadå det ska väl funka... Du kommer väl få hyfsad FPS på low/medium med lite lägre upplösning.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Vet någon ett bra grafikkort som funkar till BF3 under 1000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bass_eee:

Skulle ASUS GeForce GTX 550 Ti 1GB klara BF3?:)

Min flickvän kör med ett sånt i bf3, 1920*1080 @ low så håller man iaf 50-60fps och det är klart spelbart om man inte bryr sig hur det ser ut.

Visa signatur

/dev/null