Vad tycker ni om Close Quarters?

Permalänk

Tänker då aldrig betala för extra banor lol

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Entusiast

Det är rätt kul, antagligen mest för att det känns nytt o fräscht jämfört med alla andra BF3 banor man nött i många timmar.

Så man lär ju tröttna rätt snabbt på CQ, längtar verkligen till armored kill, lever den expansionen upp till sitt namn som denna så blir det nog skitbra
Creds till DICE för att ha gjort ett snyggt spel ännu snyggare btw

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Sämst_._

Permalänk
Medlem

Helt OK... ganska skönt med lite "all out, guns blazing" gameplay efter att man varit tvungen att lubba över halva Caspian border, eftersom en lvl 3:a snodde min jeep...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

vart köper man spelet då? ja vill inte punga ut 499kr för något jag redan har (alltså bf3, strike at karkand)...

ah nm...

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/153184-battlefield_3_c...

premium inehåller 5 DLC plus förtur för att komma in på servar. köper du alla för sig själv blir det 750kr, köper du premium så blir det 499kr. back to karkand kostar 150kr, så även om du har det och planerar på att skaffa de övriga "expansionerna" så kommer du spara pengar på att köpa premium.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

Förstår inte alla som skriver att det inte är något squadplay i Conquest Domination. Jag och några polare spelade tillsammans och vi vann varje runda och blev dessutom ace squad alla dessa. Arbetar man i lag kommer det alltid att gå bättre än om man springer runt som ett kiosk och bara skjuter hej vilt.

Close Quarters är ett roligt, actionfyllt alternativ när man tröttnat på att springa över de stora mapsen. Jag kommer nog alltid föredra banor med fordon (spec helikoptrar) men jag tycker att det är ett väldigt lyckat försök till göra BF3 till en bredare spelupplevelse.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk

Det är klart godkänt men inget för mig dock, Man får lite samma känsla som när man har spelat COD alltså att det känns meningslöst och bortkastad tid när man har spelat klart det finns inget djup i spelsättet, men det är klart att man hellre spelar detta än COD alla dagar i veckan. Bättre ljud, animationer, grafik och mindre stelt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Känns lite för mycket CoD och lite för lite Battlefield, men det fungerar ju. Skulle vilja klassa den bland de sämsta expansionerna i Battlefields historia, men fortfarande godkänd.

Ziba Tower och Donya Fortress är hyffsat bra ändå, Scrap Metal är en oerhört kass bana, och jag har ännu inte lyckats hitta en enda server som kör Operation 925, vilket är oerhört synd.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av highsound:

Förstår inte alla som skriver att det inte är något squadplay i Conquest Domination. Jag och några polare spelade tillsammans och vi vann varje runda och blev dessutom ace squad alla dessa. Arbetar man i lag kommer det alltid att gå bättre än om man springer runt som ett kiosk och bara skjuter hej vilt.

Close Quarters är ett roligt, actionfyllt alternativ när man tröttnat på att springa över de stora mapsen. Jag kommer nog alltid föredra banor med fordon (spec helikoptrar) men jag tycker att det är ett väldigt lyckat försök till göra BF3 till en bredare spelupplevelse.

Ja, att man får fördel genom att springa tillsammans är ju inget att tveka över, som alltid i BF3.
Det är snarare spawnsystemet (både extremt kort tid och random plats), avsaknaden av behovet av ammunition, reparation, helande och återupplivande, tex, som tar bort behovet av "klassiskt samarbete".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Ja, att man får fördel genom att springa tillsammans är ju inget att tveka över, som alltid i BF3.
Det är snarare spawnsystemet (både extremt kort tid och random plats), avsaknaden av behovet av ammunition, reparation, helande och återupplivande, tex, som tar bort behovet av "klassiskt samarbete".

Klart du kan spawna på squad mates. Varför skulle behovet av ammunition och helande vara mindre? Är det något man behöver så är det just det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinSc:

Klart du kan spawna på squad mates. Varför skulle behovet av ammunition och helande vara mindre? Är det något man behöver så är det just det.

Banorna är små och spawntiderna minimala. Man lever mycket kortare tid här än på "vanliga" banor så behovet av ammunition och helande är inte så stort enligt mig, eller det blir åtminstone inget taktiskt i det förutom spammande av lådor. Att spawna på lagkamrater är visserligen bra, men är det vad som kallas samarbete numera?

Permalänk
Medlem

Blir nog att köpa det ikväll...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Då har de fyra nya banorna släpps med Close Quarers samt fyra nya spelsätt. Vad tycker ni om det? Är det värt pengarna?

Min personliga åsikt är att det stinker Call of Duty rejält över banorna även om det är helt ok att spela. Det är tur att man vet att det kommer fler banor för om jag för fem år sedan hade sett gameplay från detta så hade jag aldrig kunnat tro det skulle vara Battlefield!

Jag kan köpa att de har täta banor med närstrid men kan de inte göra de tre gånger större istället så hade tillämpning för 64 spelare fungerat?

Då jag saknar bf3 känslan i stora kartor har jag nästan bara gått ner till TDM men saknat ett mål i TDM så Closee Quarters är perfekt för mig. Passa mig bra. Full fart och tajta strider Absolut super kul. Spelar mest Zaiba och scrap metal.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Banorna är små och spawntiderna minimala. Man lever mycket kortare tid här än på "vanliga" banor så behovet av ammunition och helande är inte så stort enligt mig, eller det blir åtminstone inget taktiskt i det förutom spammande av lådor. Att spawna på lagkamrater är visserligen bra, men är det vad som kallas samarbete numera?

Åå, går ju att få ruskigt team spel. Du kan ju fortfarande bli ressad i typ ~12 sekunder. Så bara in och tömma rummet trycka upp folk och om och om och om och om igen. Love it
Bara att hänga på och kriga om du vill, pma för mer info.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

Åå, går ju att få ruskigt team spel. Du kan ju fortfarande bli ressad i typ ~12 sekunder. Så bara in och tömma rummet trycka upp folk och om och om och om och om igen. Love it
Bara att hänga på och kriga om du vill, pma för mer info.

Som jag skrev allra först att själva grejen då är att man springer tillsammans är hela samarbetet, inte övriga funktioner i spelet. Visserligen blir det då ett större behov av ammunition (men ammoperken hjälper till att tona ner det) när man kan återuppliva varandra osv, men du kanske förstår vad jag menar? CQ är inte direkt designat efter det som en gång i tiden var unikt i BF-serien, något som i princip också föll bort i BF3..

Jag gillar BF3 men har mer och mer dragit mig till infanteriservrar, och hua, TDM för kortare sessioner, men CQ är lite för mycket för mig. Tvekar inte att det blir roligare och speciellt effektivare om man kör med tajta polare.

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett bra komplement till de övriga banorna BF3 erbjuder. Blir dock tjatigt som f*n om man enbart nöter CQ. Jag tycker att alla banor utom en är bra, den med massa stålstegar och ramper överallt (namn?)

Tycker att 16 och 24 spelare är för lite, 32 är precis lagom. Ska bara hitta en server som roterar ALLA maps med 32 spelare. Lirade några timmar på en igår som var riktigt trevlig men blev perm bannad per automatik för jag skrev "i've gotten 5 kills on the same guy, on the same spot 5 times with claymores. Dumb much?" Baam, perm bann... derp

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Conquest Domination måste vara sämsta modet någonsin. Banorna hade varit rätt bra, om man kunde lira vanlig Conquest på dom, med spawn på flagg.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Som jag skrev allra först att själva grejen då är att man springer tillsammans är hela samarbetet, inte övriga funktioner i spelet. Visserligen blir det då ett större behov av ammunition (men ammoperken hjälper till att tona ner det) när man kan återuppliva varandra osv, men du kanske förstår vad jag menar? CQ är inte direkt designat efter det som en gång i tiden var unikt i BF-serien, något som i princip också föll bort i BF3..

Jag gillar BF3 men har mer och mer dragit mig till infanteriservrar, och hua, TDM för kortare sessioner, men CQ är lite för mycket för mig. Tvekar inte att det blir roligare och speciellt effektivare om man kör med tajta polare.

Spelar bara inf. Saknar bf2 känslan i dom stora kartorna så kan inte spela det. Efter typ 1.5k timmar i heli så funkar det bara inte att sätta sig i fordon i bf3. Det är inte dåligt/tråkigt det bara känns fel. Som att köra bil. Ingen utmaning.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Sjukt kul är det. Ända jag inte gillar är det där gungame eller fasiken det hette....

edit:

Gun Master

Visa signatur

^^^
@¿@
o