Lenovo ThinkPad Edge E530 - Prisvärd bärbar för dagligt användande?

Permalänk
Skrivet av anon36896:

Davidrone: du har hela tiden kunnat hitta ett tydligt svar på din fråga om grafikkortet längre upp i tråden.

Tack, missade det trots att jag skummat igenom hela tråden.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Skulle detta minne funka att stoppa i så man får 8GB?
http://www.dustinhome.se/product/5010642238/corsair-vengeance...

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av davidrone:

Skulle detta minne funka att stoppa i så man får 8GB?
http://www.dustinhome.se/product/5010642238/corsair-vengeance...

Det borde funka utmärkt – det är samma minne som jag använde, men häften så stort och med bättre CAS. Men, det är kanske ännu bättre att köpa två stycken om du har råd!
Du läste väl vilken skillnad det blev när jag använde två likadana Corsair-minnen?

Permalänk
Skrivet av anon36896:

Det borde funka utmärkt, men det är kanske ännu bättre att köpa två stycken om du har råd!
Du läste väl vilken skillnad det blev när jag använde två likadana Corsair-minnen?

Fast det kan väll även berott på dual channel? Du hade inget test med 2x4GB stickor.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av davidrone:

Fast det kan väll även berott på dual channel? Du hade inget test med 2x4GB stickor.

Nej, jag hade inget extra 4 GB-minne att testa med; annars hade jag förstås gjort det. Men, kombinationen av de båda (olika) minnena gav ju det sämsta resultatet för den inbyggda grafiken.
Jag ser fram mot att läsa ditt test av två 4 GB-stickor!

Permalänk
Skrivet av anon36896:

Nej, jag hade inget extra 4 GB-minne att testa med; annars hade jag förstås gjort det. Men, kombinationen av de båda (olika) minnena gav ju det sämsta resultatet för den inbyggda grafiken.
Jag ser fram mot att läsa ditt test av två 4 GB-stickor!

Har beställt nu så kan posta resultat senare i veckan

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av davidrone:

Har beställt nu så kan posta resultat senare i veckan

Beställde du ett eller två minnen?
Om du har beställt två minnen tror jag att många här skulle uppskatta om du testar alla tänkbara kombinationer på samma sätt som jag gjorde.
Det ska bli intressant att se vilka resultat du får.

Obs! Datorn är väl hopskruvad och passningen är tajt!
När du har lossat de tre skruvarna får du ta i vänligt men bestämt och dra i det lilla fingergreppet som finns i bakstyckets vänstra kant för att lossa och lyfta upp bakstyckets vänstra sida. Du kan INTE bända försiktigt med en mejsel på högersidan eftersom bakstycket har några klackar som går in under kanten på högersidan.

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna lämna någon detaljerad recension åt mig? Min syster är nämligen ute efter en laptop och vi har kollat på just denna som finns på Dustin för 6490kr.

Hur känns den? Är den snabb,tex går det fort att få upp webbläsaren, fungerar den utmärkt till surfande och hur känns själva byggkvalitén? Står mellan Lenovo Thinkpad E530 och en Acer Aspire S3-951

Tacksam om ni säger vad ni tycker

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Skulle ni kunna lämna någon detaljerad recension åt mig? Min syster är nämligen ute efter en laptop och vi har kollat på just denna som finns på Dustin för 6490kr.

Hur känns den? Är den snabb,tex går det fort att få upp webbläsaren, fungerar den utmärkt till surfande och hur känns själva byggkvalitén? Står mellan Lenovo Thinkpad E530 och en Acer Aspire S3-951

Tacksam om ni säger vad ni tycker

ThinkPads har alltid haft superb byggkvalité och ThinkPad har liksom alltid varit Businessdatorer.
När Lenovo tog över efter IBM som byggde dem först så sjönk kvalitén något, men den är fortfarande väldigt bra.
Sen så finns ThinkPad Edgeserien som är lite mindre businessinriktad än allt annat med ThinkPad på sig, och det är fortfarande bra byggda grejer.
ThinkPads har alltid bra byggkvalité kan du utgå ifrån.

Just ang. E530 så har man väl sagt att det kunde vart bättre med tanke på hur ThinkPads brukar vara byggda, men fortfarande så är det bra byggt.

http://www.dustin.se/product/5010641138/lenovo-thinkpad-edge-...

Är ju typ gratis numera också. Hur snabbt det går att få upp en webbläsare beror snarare på hårddisken, och det brukar inte skilja sig mellan datorer särskilt. Jag har en ThinkPad Edge E420S, och i den så startar webbläsaren när jag trycker på knappen, men jag har även en SSD-disk i den.

Sen, den känns inte plastig och den är inte byggd i blank plast. Oerhörda plus IMO.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

ThinkPads har alltid haft superb byggkvalité och ThinkPad har liksom alltid varit Businessdatorer.
När Lenovo tog över efter IBM som byggde dem först så sjönk kvalitén något, men den är fortfarande väldigt bra.
Sen så finns ThinkPad Edgeserien som är lite mindre businessinriktad än allt annat med ThinkPad på sig, och det är fortfarande bra byggda grejer.
ThinkPads har alltid bra byggkvalité kan du utgå ifrån.

Just ang. E530 så har man väl sagt att det kunde vart bättre med tanke på hur ThinkPads brukar vara byggda, men fortfarande så är det bra byggt.

http://www.dustin.se/product/5010641138/lenovo-thinkpad-edge-...

Är ju typ gratis numera också. Hur snabbt det går att få upp en webbläsare beror snarare på hårddisken, och det brukar inte skilja sig mellan datorer särskilt. Jag har en ThinkPad Edge E420S, och i den så startar webbläsaren när jag trycker på knappen, men jag har även en SSD-disk i den.

Sen, den känns inte plastig och den är inte byggd i blank plast. Oerhörda plus IMO.

Låter som ett bra betyg! Får nog bli en sådan, kommer dock inte köpa SSD eller mer minne utan det får bli stock till att börja med, och kanske uppgradera om ett par år. Men om jag nu skulle köpa denna, då kommer jag få tillgång till Windows 8 för 139kr, visst? Hur kommer datorn egentligen påverkas då ifall Lenovo inte släpper några drivrutiner osv för Windows 8 på denna dator?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Låter som ett bra betyg! Får nog bli en sådan, kommer dock inte köpa SSD eller mer minne utan det får bli stock till att börja med, och kanske uppgradera om ett par år. Men om jag nu skulle köpa denna, då kommer jag få tillgång till Windows 8 för 139kr, visst? Hur kommer datorn egentligen påverkas då ifall Lenovo inte släpper några drivrutiner osv för Windows 8 på denna dator?

Drivrutinerna kommer inte vara ett problem, och om du sen skulle vilja ha en SSD-plats i den så har E530 en mSATA-plats för det.
Alltså kan du ha två hårddiskar i den. Sjukt värt tycker jag, för jag stoppade i en SSD i min E420S, men jag har fortfarande en mekanisk att lagra saker på.
Stora SSD-diskar kostar ju skjortan..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Drivrutinerna kommer inte vara ett problem, och om du sen skulle vilja ha en SSD-plats i den så har E530 en mSATA-plats för det.
Alltså kan du ha två hårddiskar i den. Sjukt värt tycker jag, för jag stoppade i en SSD i min E420S, men jag har fortfarande en mekanisk att lagra saker på.
Stora SSD-diskar kostar ju skjortan..

Verkligen tacksam för din hjälp! Är det tex en sådan som gäller då: http://www.inet.se/produkt/5316003/crucial-ssd-m4-256gb-msata? Det är ju 6,0Gb/s kanske finns någon billigare i 3,0Gb/s klassen? Inte hos Inet däremot.

Kan du boota från din mSATA SSD?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Verkligen tacksam för din hjälp! Är det tex en sådan som gäller då: http://www.inet.se/produkt/5316003/crucial-ssd-m4-256gb-msata? Det är ju 6,0Gb/s kanske finns någon billigare i 3,0Gb/s klassen? Inte hos Inet däremot.

Kan du boota från din mSATA SSD?

Det är en sådan liten disk som gäller, precis. De är typ 3x5cm stora, så oerhört små grejer.
Jag köpte en 60GB OCZ Nocti och satte i min, och det är min systemdisk.
Fungerar utmärkt!

Sen, en till grej som är värt att notera är att jag tror att E530 har ThinkPads typiska matta skärm, vilket jag tycker är en väldigt bra sak i alla fall.
Fungerar mycket bättre i starkt ljus. E420S som jag valde istället för E530 (storleksskäl) tror jag är den enda ThinkPaden där Lenovo fick för sig att sätta en blank skärm på.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sskludde:

Verkligen tacksam för din hjälp! Är det tex en sådan som gäller då: http://www.inet.se/produkt/5316003/crucial-ssd-m4-256gb-msata? Det är ju 6,0Gb/s kanske finns någon billigare i 3,0Gb/s klassen? Inte hos Inet däremot.

Kan du boota från din mSATA SSD?

Det är rätt typ av SSD, men det finns en risk att Lenovon bara har en 3 Gbps-anslutning och att man inte får ”full” teorietisk hastighet med en 6 Gbps-enhet. mSATA-diskarna lär tyvärr aldrig blir lika billiga som 2,5-tumenheterna eftersom de tillverkas i mycket mindre antal och det nästan inte finns någon eftermarknad ...
Du hittar lite info om detta tidigare i tråden, liksom om hur du gör för att boota från MSATA-disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Det är rätt typ av SSD, men det finns en risk att Lenovon bara har en 3 Gbps-anslutning och att man inte får ”full” teorietisk hastighet med en 6 Gbps-enhet. mSATA-diskarna lär tyvärr aldrig blir lika billiga som 2,5-tumenheterna eftersom de tillverkas i mycket mindre antal och det nästan inte finns någon eftermarknad ...
Du hittar lite info om detta tidigare i tråden, liksom om hur du gör för att boota från MSATA-disken.

Okej men är det verkligen 1600x900 upplösning på den? På Lenovo.com hittar jag nämligen inget högre än 1366x768.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sskludde:

Okej men är det verkligen 1600x900 upplösning på den? På Lenovo.com hittar jag nämligen inget högre än 1366x768.

Eftersom sskludde inte verkar lita på vad jag har skrivit tidigare i tråden (jag sitter med min nyinköpta E530 brevid mig) kan någon annan här kanske vara snäll att svara honom i stället?

Permalänk

Någon som har haft samma grafikkorts drivrutin problem som jag nämnde tidigare i tråden? Alltså att inte kunna ladda ner nVidias senaste drivrutin (301.42) Jag har testat på tre olika sätt: 1. Leta upp drivrutinen manuelt på deras hemsida, ladda ner och installera. 2. Låta nVidias hemsida söka igenom datorn för att själv leta upp "den bästa" drivrutinen. 3. Gå in i nVidias kontrollpanel och söka på uppdateringar. I alla tre fallen har jag fått samma drivrutin att ladda ner (den senaste 301.42) Och samma sak händer varje gång. Det står "denna grafikdrivrutin hittar inte kompatibel grafikmaskinvara" Och sen så avslutas installationen.

Ska man ha några speciella drivrutiner ifrån lenovos hemsida enbart till e530 som jag har missat eller? Och isåfall vilka?

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Eftersom sskludde inte verkar lita på vad jag har skrivit tidigare i tråden (jag sitter med min nyinköpta E530 brevid mig) kan någon annan här kanske vara snäll att svara honom i stället?

Ber så mycket om ursäkt, läste hela tråden, kan jag verkligen ha glömt bort det Hittade ditt inlägg direkt angående upplösningen, tackar!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Jag hittade nu denna http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=D...

Det verkar som att det är därifrån den hemsidan man ska ta allting, och helt strunta i själva komponent tillverkarens sida.
Rätt eller fel?

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabbe the 222:

Jag hittade nu denna http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=D...

Det verkar som att det är därifrån den hemsidan man ska ta allting, och helt strunta i själva komponent tillverkarens sida.
Rätt eller fel?

Skulle gissa på att det är rätt, då det är så på min HP som har både Intel Graphics och AMD grafik.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Beta drivrutiner 304.48!

Skrivet av gabbe the 222:

Någon som har haft samma grafikkorts drivrutin problem som jag nämnde tidigare i tråden? Alltså att inte kunna ladda ner nVidias senaste drivrutin (301.42) Jag har testat på tre olika sätt: 1. Leta upp drivrutinen manuelt på deras hemsida, ladda ner och installera. 2. Låta nVidias hemsida söka igenom datorn för att själv leta upp "den bästa" drivrutinen. 3. Gå in i nVidias kontrollpanel och söka på uppdateringar. I alla tre fallen har jag fått samma drivrutin att ladda ner (den senaste 301.42) Och samma sak händer varje gång. Det står "denna grafikdrivrutin hittar inte kompatibel grafikmaskinvara" Och sen så avslutas installationen.

Ska man ha några speciella drivrutiner ifrån lenovos hemsida enbart till e530 som jag har missat eller? Och isåfall vilka?

Jag ladda ner beta 304.48 drivrutiner från nvidias hemsida http://www.nvidia.co.uk/object/notebook-win7-winvista-64bit-304.48-beta-driver-uk.html och hade inge problem med att uppdatera grafikdrivrutinerna då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputnick89:

Jag ladda ner beta 304.48 drivrutiner från nvidias hemsida http://www.nvidia.co.uk/object/notebook-win7-winvista-64bit-304.48-beta-driver-uk.html och hade inge problem med att uppdatera grafikdrivrutinerna då!

Men hur fungerar egentligen bytet mellan Intel- och nvidia graphics, dvs energisparande och prestanda GPU?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Men hur fungerar egentligen bytet mellan Intel- och nvidia graphics, dvs energisparande och prestanda GPU?

Programvaran nvidia optimus känner av när extra prestanda behövs och byter då grafikprocessor. I nvidia kontrollpanel under menyn skrivbord kan man kryssa i "Visa ikonen GPU-aktivitet i meddelandefältet" nu kan man se vilka program som körs på nvidia grafikkortet bredvid klockan. Man kan även högerklicka på program ikonen och välja "Kör med grafikprocessor" och välja vilket grafikkort som programmet ska köra på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputnick89:

Programvaran nvidia optimus känner av när extra prestanda behövs och byter då grafikprocessor. I nvidia kontrollpanel under menyn skrivbord kan man kryssa i "Visa ikonen GPU-aktivitet i meddelandefältet" nu kan man se vilka program som körs på nvidia grafikkortet bredvid klockan. Man kan även högerklicka på program ikonen och välja "Kör med grafikprocessor" och välja vilket grafikkort som programmet ska köra på!

Okej, verkar vara en trevlig funktion, helt klart! Man kommer väl antagligen bli en gnutta avundsjuk på syrran när den kommer hem, om hon nu bestämmer sig för den. Visade nämligen upp den nyss för henne, vad ska man säga, hon gnällde på att den var blå. Blir en gnutta irriterad, har ni någon möjlighet att skicka en bra och detaljrik bild så man kan visa en riktigt bra bild på hur skönheten ser ut? Hon vill egentligen ha en svart...

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

har ni någon möjlighet att skicka en bra och detaljrik bild så man kan visa en riktigt bra bild på hur skönheten ser ut? Hon vill egentligen ha en svart...

Hade nog helst velat ha en svart jag också men ibland får man offra sig
Tog några bilder men tyvärr hade jag bara tillgång till halvdålig mobil men det kanske ger en lite bättre bild av hur maskinen ser ut

http://clanuhf.com/pics/think1.jpg
http://clanuhf.com/pics/think2.jpg
http://clanuhf.com/pics/think3.jpg
http://clanuhf.com/pics/think4.jpg
http://clanuhf.com/pics/think5.jpg

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FouR:

Hade nog helst velat ha en svart jag också men ibland får man offra sig
Tog några bilder men tyvärr hade jag bara tillgång till halvdålig mobil men det kanske ger en lite bättre bild av hur maskinen ser ut

http://clanuhf.com/pics/think1.jpg
http://clanuhf.com/pics/think2.jpg
http://clanuhf.com/pics/think3.jpg
http://clanuhf.com/pics/think4.jpg
http://clanuhf.com/pics/think5.jpg

Tackar, klart mycket bättre bilder än vad jag sätt innan! Får bli en djup diskussion med syrran nu. Har även mailat Dustin och frågat om det är möjligt att få exakt samma dator specifikationsmässigt fast i svart då det trots allt är en beställningsvara, men det är väl antagligen deras leverantör som endast har blå.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Tackar, klart mycket bättre bilder än vad jag sätt innan! Får bli en djup diskussion med syrran nu. Har även mailat Dustin och frågat om det är möjligt att få exakt samma dator specifikationsmässigt fast i svart då det trots allt är en beställningsvara, men det är väl antagligen deras leverantör som endast har blå.

Skriv gärna svaret från Dusin här i tråden. Är också intresserad av denna dator men den blå färgen avskräcker mig en aning.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

Skriv gärna svaret från Dusin här i tråden. Är också intresserad av denna dator men den blå färgen avskräcker mig en aning.

Det ska jag! Även jag kan nog hålla med syrran som hellre hade velat ha den i svart.

Nä! Nu vill vi se svart borstad aluminium.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Tack för drivrutinslänken sputnik 89! Den fungerade. Tycker bara att det är konstigt att deras "senaste" som har blivit accepterad av microsoft och därför inte längre är i beta stadiet inte kunde hitta "kompatibel grafikmaskinvara" när BETA drivrutinen kunde det

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.

Permalänk

Tack till FouR för bra bilder! Själv tycker jag den är snygg i blått, men det är ju en smaksak.

Märkligt det där med färger. I tio års tid var ALLA laptops svarta. Sen kom Apple med sin revolution - en Macbook i silver, så då kunde man välja på HELA TVÅ olika färger! Tänk om det bara skulle finnas svarta bilar? Eller endast svarta och silver -- kom någon med en röd bil så vart han/hon genast utfrusen.

Det är samma tangentbord som på min egen gamla Edge 13. Det är otroligt skönt, men det finns ett par egenheter att nämna: för det första så envisas Lenovo med att kasta om ordningen på Fn och Ctrl nere till vänster mot vad alla är vana vid. Det går att ställa om det i BIOS, men det står fortfarande lite tokigt på knapparna.

För det andra så står det inte F1, F2, F3 osv på funktionsknapparna (jo, men med ultraliten, röd text) - utan deras alternativa Fn-text (t ex ljusstyrka, koppla till projektor osv). Inget problem för de flesta, men om man programmerar mycket som jag så vill man hellre ha F1, F2 osv på knapparna.

Jag hittade Lenovos spec för E530 på deras webbplats, ett PDF-dokument. E530 finns i ett 20-tal olika varianter, med olika upplösningar på skärmen (de flesta har 1366 x 768, men någon har 1600 x 900), med blank eller matt sjärm, med olika färger på locket (svart, blå, röd), med olika storlekar på hårddisken. Jag tror de finns med olika chipset, ett för AMD också - men jag är inte helt säker.

Är själv bara intresserad av 1600 x 900 - versionen med i7-3612QM.

da-li: funkar kylningen bra? 3612QM lär ju alstra en hel del värme, så jag undrar om fläkten surrar mycket?