Permalänk
Medlem

Bf2 cd-nyckel inte giltig

Hej sweclockers!
jag har ett problem, jag köpte bf2 inte bfbc2 för typ 2 veckorsen, jag hade en innan men nu så uppdaterade jag båda till 1.5! men, nu när jag vill joina en annan server än local så står det att min cdnyckel är inte giltig? ska jag skriva in den igen? isåfall hur???

Tacl på förhand

Permalänk
Medlem

Vad menar du med att du uppdaterade båda till 1.5?
Har förövrigt ingen aning, men testa att kolla i Origin bland ditt spel ifall du kan skriva något

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av SebbeTS:

Hej sweclockers!
jag har ett problem, jag köpte bf2 inte bfbc2 för typ 2 veckorsen, jag hade en innan men nu så uppdaterade jag båda till 1.5! men, nu när jag vill joina en annan server än local så står det att min cdnyckel är inte giltig? ska jag skriva in den igen? isåfall hur???

Tacl på förhand

Tror du har sabbat nyckeln. Handla ny alternativt kontakta ea om du vågar erkänna att ena är crackad.
Lycka till.

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Vad menar du med att du uppdaterade båda till 1.5?
Har förövrigt ingen aning, men testa att kolla i Origin bland ditt spel ifall du kan skriva något

wat

Bf2 generationen har en helt egen servertjänst som inte har med Origin att göra. Om han haft Bf2 DL från Origin, vart skall han skriva?...och vad skall han skriva?...

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Hejsan SebbeTS,

Skrivet av SebbeTS:

Hej sweclockers!
jag har ett problem, jag köpte bf2 inte bfbc2 för typ 2 veckorsen, jag hade en innan men nu så uppdaterade jag båda till 1.5! men, nu när jag vill joina en annan server än local så står det att min cdnyckel är inte giltig? ska jag skriva in den igen? isåfall hur???

Tacl på förhand

Jag förstår inte riktigt vad du menar (hade en version men köpte en till?), men har erfarenhet av ett liknande problem.
Jag köpte BF2 CC och det visade sig att min Special Forces nyckel var kapad, någon hade redan registrerat den.
Kontaktade dera online helpdesk, skickade foto på skivor, nycklar, datum och kvitto och fick en digital version av BF2 CC.

Ta kontakt med deras online helpdesk/chat.
Det tar ca en halvtimme

Permalänk
Medlem

det jag menar är, jag köpte Battlefield 2 för typ kanske 4 årsedan men sedan skulle jag och en familjemedlem kör tillsammans, så jag köpte en till hos GameStop i Stenungsund (göteborg) men efter att jag har instalerat den så kommer det upp när jag loggar in (din cd-nyckel är inte gilltig), har provat att installera om den, avinstallerat och instalerat, jag uppdaterade båda till 1.5 så kan jag få dom senaste servrarna och spella med min familjemedlem, spela på local kan jag ändå, men när jag ska köra på onlineservrar kommer det upp! (din cd-nyckel är inte gilltig)

vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Hejsan SebbeTS,

Skrivet av SebbeTS:

det jag menar är, jag köpte Battlefield 2 för typ kanske 4 årsedan men sedan skulle jag och en familjemedlem kör tillsammans, så jag köpte en till hos GameStop i Stenungsund (göteborg) men efter att jag har instalerat den så kommer det upp när jag loggar in (din cd-nyckel är inte gilltig), har provat att installera om den, avinstallerat och instalerat, jag uppdaterade båda till 1.5 så kan jag få dom senaste servrarna och spella med min familjemedlem, spela på local kan jag ändå, men när jag ska köra på onlineservrar kommer det upp! (din cd-nyckel är inte gilltig)

vad tror ni?

Det verkar som att cd nyckeln är kapad.
Ta kontakt med EAs online helpdesk så hjälper de dig att lösa problemet.

Permalänk
Medlem

Eller fixa en ny från GameStop, då dom sålt dig en dålig nyckel

Permalänk
Medlem

Många har detta problem oftast fixas det sig genom att köra spelet som administratör.