Guild Wars 2, En besvikelse?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Twister86:

Jag älskar döda x, samla på sig y, prata med z quests.

Hatar quests som är mer komplicerade och krävs mindgames.

Jag tyckte Swtor/Wow hade bra quests, men det tråkiga med Wow just nu är dels grafiken (även om den inte är så farlig) så combat-systemet känns för simpelt och saknar EFFEKTER. Och gubbarna är piss fula, om man gjort gubbarna snyggare hade jag nog återgått till Wow igen.

Men jag gillar iallafall "grind-games".. Det ska bara vara en bra motor i dom också så det är värt och grinda XX antal timmar i det och ha en usefulness i slutändan med bra loot , gear, items, cash, osv.

(Har över 10k achi points i wow)

Tycker inte om PvP heller, utan jag gillar PvE mera. Som nån sade tidigare i tråden så är GW2 för PvP älskare.

Kör hellre Battlefield 3 eller Dota 2 / LoL / HoN om jag vill spela PvP i balanserad struktur. (där skills är mer avgörande än gear)

Om du är så förtjust i grind bör du nog spela Tera istället för Guild Wars 2, de flesta jag känner tycker att grind är den värsta delen av alla MMOn.

Att Guild Wars 2 bara skulle vara för PvP älskare förstår jag inte, jag ser sällan någon motivation bakom uttalandet. Min erfarenhet av betorna är att PvE är riktigt bra, bästa jag provat hittills.

Ett tips är att rpova eventuell trial av Guild Wars 2 när det dyker upp, om du uppskattar PvEn tror jag att det skulle ha potential att fylla både ditt PvE och PvP behov.

Permalänk
Medlem

Twister86 måste bara fråga, du har inte testat GW2 betan va?

Permalänk

Nope har inte testat. Men som tur är GW2 Free2play och Tera Pay2play Så jag kan köra både samtidigt och ändå bara betala för ett spel i månaden. Så kommer nog ha tid framöver och prova båda.

Som sagt jag gillar grind med belöning, som t.ex älskar jag Auction house, ja alltså i Wow, men jag älskar också Diablo 3 (som också är grind) och bara grinda mobs/guld/items och sen sälja på AH. Och ja jag spelade Runescape i 3-4 år som säger väl en hel del om grind (där är det typ bara grind) och fick tillomed nån level i 99.

Så om det finns auction house i båda spelen så, vet nån nåt om det? Finns de nån AH i GW2 / Tera ?

Det är ganska så roligt för i början så lvlade man faktiskt sina SKILLS i MMORPG , men sen WoW kom ut så har dom tagit bort det konceptet helt och bara kört combat/character level. Alltså i WoW levlar man bara sin gubbe med exp, genom att slåss göra quests m.m. Och så är det för nästan alla nya MMO spel också, Rift, m.m.

I gamla gamla spel som Ultima Online, Dransik, EverQuest, T4C, Runescape, så fick man faktiskt levla sin Woodcutting, Mining, Crafting, Smithing, Fletching, Taming och annat sånt kul. När kan de komma ett MMO som återskapar detta med ny bra grafik?

Istället för att springa ut de första man gör och döda sitt lvl 1 monster med yxan/svärdet, istället välja och gå vägen och ta en såg och såga när ett träd och få exp (både char xp och xp i den färdigheten) och sen kunna sälja trä:et via t.ex en marknadsplats som Auction house och som ger dig guld och som du kan köpa/använda på massa olika sätt i spelet och faktiskt ett spel där GULD kan vara värdefullt och inte bara skit som många andra spel är inte guld värt ett skit.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Twister86:

Nope har inte testat. Men som tur är GW2 Free2play och Tera Pay2play Så jag kan köra både samtidigt och ändå bara betala för ett spel i månaden. Så kommer nog ha tid framöver och prova båda.

Som sagt jag gillar grind med belöning, som t.ex älskar jag Auction house, ja alltså i Wow, men jag älskar också Diablo 3 (som också är grind) och bara grinda mobs/guld/items och sen sälja på AH. Och ja jag spelade Runescape i 3-4 år som säger väl en hel del om grind (där är det typ bara grind) och fick tillomed nån level i 99.

Så om det finns auction house i båda spelen så, vet nån nåt om det? Finns de nån AH i GW2 / Tera ?

Det är ganska så roligt för i början så lvlade man faktiskt sina SKILLS i MMORPG , men sen WoW kom ut så har dom tagit bort det konceptet helt och bara kört combat/character level. Alltså i WoW levlar man bara sin gubbe med exp, genom att slåss göra quests m.m. Och så är det för nästan alla nya MMO spel också, Rift, m.m.

I gamla gamla spel som Ultima Online, Dransik, EverQuest, T4C, Runescape, så fick man faktiskt levla sin Woodcutting, Mining, Crafting, Smithing, Fletching, Taming och annat sånt kul. När kan de komma ett MMO som återskapar detta med ny bra grafik?

Istället för att springa ut de första man gör och döda sitt lvl 1 monster med yxan/svärdet, istället välja och gå vägen och ta en såg och såga när ett träd och få exp (både char xp och xp i den färdigheten) och sen kunna sälja trä:et via t.ex en marknadsplats som Auction house och som ger dig guld och som du kan köpa/använda på massa olika sätt i spelet och faktiskt ett spel där GULD kan vara värdefullt och inte bara skit som många andra spel är inte guld värt ett skit.

Du får XP för att samla crafting materials som att hugga träd, plocka grönsaker och hugga malm. Däremot så går den XPn till character level. När man sen tillverkar prylar av det man samlat så levlar man i ett crafting profession som till exempel armorsmith.
Grejerna man craftar kan man sen använda själv eller sälja i Black Lion Trading Post som är ett auction house.

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Jag älskar döda x, samla på sig y, prata med z quests.

Hatar quests som är mer komplicerade och krävs mindgames.

Jag tyckte Swtor/Wow hade bra quests, men det tråkiga med Wow just nu är dels grafiken (även om den inte är så farlig) så combat-systemet känns för simpelt och saknar EFFEKTER. Och gubbarna är piss fula, om man gjort gubbarna snyggare hade jag nog återgått till Wow igen.

Men jag gillar iallafall "grind-games".. Det ska bara vara en bra motor i dom också så det är värt och grinda XX antal timmar i det och ha en usefulness i slutändan med bra loot , gear, items, cash, osv.

(Har över 10k achi points i wow)

Tycker inte om PvP heller, utan jag gillar PvE mera. Som nån sade tidigare i tråden så är GW2 för PvP älskare.

Kör hellre Battlefield 3 eller Dota 2 / LoL / HoN om jag vill spela PvP i balanserad struktur. (där skills är mer avgörande än gear)

Om det är grindfest utan omväxling du gillar så är jag inte förvånad att gw2 inte lockar dig eftersom dom uttryckligen sagt att det är precis vad dom vill undvika. Men att säga att ett spel inte har någon poäng pga dina egna högst personliga åsikter är bara dumt. Många med mig är trötta på timmar av ändlös grind och vill ha lite omväxling emellanåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Döda x och y, är det inte lixom att "bekämpa ondskan" som är grejen med sådana här spel?

Sedan finns det quests där man ska släcka eld, bära grejer och samtidigt akta sig för kaniner, springa runt som en kossa och stångas med andra.

Om det är något spel som har varierande uppdrag skulle jag rekommendera GW2

Permalänk
Medlem

Hatar verkligen att grinda, finns inget som känns så meningslöst, tyckte därför inte om TERA då det kändes som alla andra asiatiska grind-MMOs men med ett annat combatsystem.
Spelade wow i några år och kände att en gubbe på högsta lvl var tillräckligt för att aldrig orka köra upp någon mer till högsta lvl. Man var verkligen spy-less på att sitta och facerolla mobs tills man kom upp i lvl kändes totalt hjärndött..
Förstår verkligen inte hur man kan tycka det är kul att grinda..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Nope har inte testat. Men som tur är GW2 Free2play och Tera Pay2play Så jag kan köra både samtidigt och ändå bara betala för ett spel i månaden. Så kommer nog ha tid framöver och prova båda.

Som sagt jag gillar grind med belöning, som t.ex älskar jag Auction house, ja alltså i Wow, men jag älskar också Diablo 3 (som också är grind) och bara grinda mobs/guld/items och sen sälja på AH. Och ja jag spelade Runescape i 3-4 år som säger väl en hel del om grind (där är det typ bara grind) och fick tillomed nån level i 99.

Så om det finns auction house i båda spelen så, vet nån nåt om det? Finns de nån AH i GW2 / Tera ?

Det är ganska så roligt för i början så lvlade man faktiskt sina SKILLS i MMORPG , men sen WoW kom ut så har dom tagit bort det konceptet helt och bara kört combat/character level. Alltså i WoW levlar man bara sin gubbe med exp, genom att slåss göra quests m.m. Och så är det för nästan alla nya MMO spel också, Rift, m.m.

I gamla gamla spel som Ultima Online, Dransik, EverQuest, T4C, Runescape, så fick man faktiskt levla sin Woodcutting, Mining, Crafting, Smithing, Fletching, Taming och annat sånt kul. När kan de komma ett MMO som återskapar detta med ny bra grafik?

Istället för att springa ut de första man gör och döda sitt lvl 1 monster med yxan/svärdet, istället välja och gå vägen och ta en såg och såga när ett träd och få exp (både char xp och xp i den färdigheten) och sen kunna sälja trä:et via t.ex en marknadsplats som Auction house och som ger dig guld och som du kan köpa/använda på massa olika sätt i spelet och faktiskt ett spel där GULD kan vara värdefullt och inte bara skit som många andra spel är inte guld värt ett skit.

I GW2 så levlar man sina skills och låser upp mer och mer skills ju längre man kommer.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Den sista videon gillade jag Snygg grafik + skönt med marknad.

Har Tera också auktion hus?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Nja tera har ett halvt Auction house, det är mer än broker än ett Auction house, GW2 enligt videon har ENBART ett broker system och inte ett auction house alls men aja.

I teras fall kan du om spelaren är online skicka ett anbud på ett annat pris än det satta därför det är ett halvt action house men ändå inget riktigt action house.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Nja tera har ett halvt Auction house, det är mer än broker än ett Auction house, GW2 enligt videon har ENBART ett broker system och inte ett auction house alls men aja.

I teras fall kan du om spelaren är online skicka ett anbud på ett annat pris än det satta därför det är ett halvt action house men ändå inget riktigt action house.

Lite mer komplicerat än så är det nog skulle jag vilja påstå. Skulle inte vilja kalla det varken auction house eller broker personligen.

Permalänk
Skrivet av anon70536:

Du får XP för att samla crafting materials som att hugga träd, plocka grönsaker och hugga malm. Däremot så går den XPn till character level. När man sen tillverkar prylar av det man samlat så levlar man i ett crafting profession som till exempel armorsmith.
Grejerna man craftar kan man sen använda själv eller sälja i Black Lion Trading Post som är ett auction house.

Jag tror du missförstod. Att hugga träd och samla blommor för att levla och då automagiskt bli bra på magi/slåss är rätt märkligt ochnågot som i alla fall jag stör mig på inom nya mmo:s. I Ultima Online med flera så blev du bra på just det du gjorde. Inga levels alls, bara skills, så ville du bli bra på att slåss med svärd så var det bara att gå ut och öva, som i skyrim ungefär.

Twister86: mortal online låter som något du skulle gilla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DustPuppy:

Jag tror du missförstod. Att hugga träd och samla blommor för att levla och då automagiskt bli bra på magi/slåss är rätt märkligt ochnågot som i alla fall jag stör mig på inom nya mmo:s. I Ultima Online med flera så blev du bra på just det du gjorde. Inga levels alls, bara skills, så ville du bli bra på att slåss med svärd så var det bara att gå ut och öva, som i skyrim ungefär.

Twister86: mortal online låter som något du skulle gilla.

Skickades från m.sweclockers.com

Missförstod ingenting, påstår inte att Guild Wars 2 har det han ville ha. Jag förklarade bara hur det funkar där.

Permalänk
Skrivet av anon70536:

Missförstod ingenting, påstår inte att Guild Wars 2 har det han ville ha. Jag förklarade bara hur det funkar där.

Då var det jag som missförstod dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DustPuppy:

Då var det jag som missförstod dig.

Skickades från m.sweclockers.com

np

Ontopic så har väl den här tråden för övrigt börjat tappa sitt syfte?

Permalänk
Medlem

här är en bra idé till quest systemet - gör så att det hela håller en och samma historia tills man nått en viss lvl, sedan får man nöta dungeons/raids - precis som i början utav DIABLO, du lvlar medans du går igenom en historia - en riktig historia, ist för en massa små historier - det är detta som får mig att vilja spela spel, jag struntar i grafiken, vill ha en bra historia, då det är det ett spel handlar om för mig, interaktiv film typ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ATRmayo:

här är en bra idé till quest systemet - gör så att det hela håller en och samma historia tills man nått en viss lvl, sedan får man nöta dungeons/raids - precis som i början utav DIABLO, du lvlar medans du går igenom en historia - en riktig historia, ist för en massa små historier - det är detta som får mig att vilja spela spel, jag struntar i grafiken, vill ha en bra historia, då det är det ett spel handlar om för mig, interaktiv film typ

Jag vet inte om du har provat Guild Wars elelr Guild Wars 2, men om man följer missions i GW1 och personal story i GW2 får man en enhetlig story med en röd tråd som börjar redan från början. Det du verkar störa dig på låter mer som min erfarenhet av WoW-storyn som inte får någon röd tråd förrän långt in i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Det är ganska så roligt för i början så lvlade man faktiskt sina SKILLS i MMORPG , men sen WoW kom ut så har dom tagit bort det konceptet helt och bara kört combat/character level. Alltså i WoW levlar man bara sin gubbe med exp, genom att slåss göra quests m.m. Och så är det för nästan alla nya MMO spel också, Rift, m.m.

I gamla gamla spel som Ultima Online, Dransik, EverQuest, T4C, Runescape, så fick man faktiskt levla sin Woodcutting, Mining, Crafting, Smithing, Fletching, Taming och annat sånt kul. När kan de komma ett MMO som återskapar detta med ny bra grafik?

Istället för att springa ut de första man gör och döda sitt lvl 1 monster med yxan/svärdet, istället välja och gå vägen och ta en såg och såga när ett träd och få exp (både char xp och xp i den färdigheten) och sen kunna sälja trä:et via t.ex en marknadsplats som Auction house och som ger dig guld och som du kan köpa/använda på massa olika sätt i spelet och faktiskt ett spel där GULD kan vara värdefullt och inte bara skit som många andra spel är inte guld värt ett skit.

WoW hade separat crafting/gathering system med egna lvlar? och det har kommit flera MMOs genom åren som använt alla möjliga kombiationer för levels, DDO körde en klassisk kombo följandes gamla papper och penna regler, The Secret World har ett liknande system, WoW hade faktiskt ett liknande system bakomliggandes de vanliga lvl systemet där de hade weapon skill osv.

Problemet som är, som inte bara gäller MMOs utan spel allmänt är att de måste tilltala en vid bas för att tjäna in pengar och anlendingen till att många försökt göra WoW kloner är det att WoW är det många som spelar började med, en bekant till mig såg min gamla Everquest Kunark låda på hyllan runt releasen av burning crusade och undrade varför jag köpt en dålig WoW klon Många spel har kommit med inovativa ideér och använt gamla goda varianter av saker men när spelen blir sönder sågade 2månader innan release av vissa (hänvisar till denna tråden t.ex.) är det svårt att klara sig i en redan hård marknad och de större spelen, speciellt WoW är mästare på att bygga in nya saker från andra spel i deras egen och folk tror att det då är Blizzard som kom på det för det är där de ser det först.

Sedan hade EQ t.ex. sina egna brister m.m. men nostalgi kan färga väldigt mycket, idag vill spelare ha grafiken från BF3, Storylines från de bästa RPGs som någon sin gjorts, inte en krash eller bugg, kunna köra det på 5år gammal hårdvara och känna samma känsla som de kände när de var 7år gamla och tyckte att allt som var 3D var tufft. Det är lite som att försöka återskapa bilden folk har av hur julafton var när man var liten och sedan applicerar man det på en vardag och blir besviken att livet inte är lika bra som det man selektivt minns och helst vill man ha allt detta innan spelet ens är klart, annars suger det ju.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

här är en bra idé till quest systemet - gör så att det hela håller en och samma historia tills man nått en viss lvl, sedan får man nöta dungeons/raids - precis som i början utav DIABLO, du lvlar medans du går igenom en historia - en riktig historia, ist för en massa små historier - det är detta som får mig att vilja spela spel, jag struntar i grafiken, vill ha en bra historia, då det är det ett spel handlar om för mig, interaktiv film typ

Det finns exact såna spel som du söker:

De kallas singleplayer spel.

MMOs gör ett medvetet val och det är oftast att inte gå alltför djupt på historien - folk vill ha variation över hundratals timmar (eller tusentals), inte ett intensivt äventyr bara för din karaktär som är över på ett par timmar. Eller som nån beskrev Elder Scrolls Online...

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

WoW hade separat crafting/gathering system med egna lvlar? och det har kommit flera MMOs genom åren som använt alla möjliga kombiationer för levels, DDO körde en klassisk kombo följandes gamla papper och penna regler, The Secret World har ett liknande system, WoW hade faktiskt ett liknande system bakomliggandes de vanliga lvl systemet där de hade weapon skill osv.

Problemet som är, som inte bara gäller MMOs utan spel allmänt är att de måste tilltala en vid bas för att tjäna in pengar och anlendingen till att många försökt göra WoW kloner är det att WoW är det många som spelar började med, en bekant till mig såg min gamla Everquest Kunark låda på hyllan runt releasen av burning crusade och undrade varför jag köpt en dålig WoW klon Många spel har kommit med inovativa ideér och använt gamla goda varianter av saker men när spelen blir sönder sågade 2månader innan release av vissa (hänvisar till denna tråden t.ex.) är det svårt att klara sig i en redan hård marknad och de större spelen, speciellt WoW är mästare på att bygga in nya saker från andra spel i deras egen och folk tror att det då är Blizzard som kom på det för det är där de ser det först.

Sedan hade EQ t.ex. sina egna brister m.m. men nostalgi kan färga väldigt mycket, idag vill spelare ha grafiken från BF3, Storylines från de bästa RPGs som någon sin gjorts, inte en krash eller bugg, kunna köra det på 5år gammal hårdvara och känna samma känsla som de kände när de var 7år gamla och tyckte att allt som var 3D var tufft. Det är lite som att försöka återskapa bilden folk har av hur julafton var när man var liten och sedan applicerar man det på en vardag och blir besviken att livet inte är lika bra som det man selektivt minns och helst vill man ha allt detta innan spelet ens är klart, annars suger det ju.

Det var inte så jag menade, som alla dagens mmorpg tror det ska vara. Wow jag slår lite med mitt svärd, nu får jag skill level 2 i one-handed swords. Jag minar på en sten, mining level 2!

Jag menar ett eget system för varje skill, där man får XP i sin skill istället. Man slår på en sten, man får 15 XP i mining. Det krävs 100 XP för level up. Osv...

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Det finns exact såna spel som du söker:

De kallas singleplayer spel.

MMOs gör ett medvetet val och det är oftast att inte gå alltför djupt på historien - folk vill ha variation över hundratals timmar (eller tusentals), inte ett intensivt äventyr bara för din karaktär som är över på ett par timmar. Eller som nån beskrev Elder Scrolls Online...

http://i.imgur.com/937F9.png

vem säger att historien måste vara kort? du är väldigt trångsynt. en historia behöver inte vara i single player spel, det är bara idioti, nästan som att säga att bara windows datorer kan starta spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

vem säger att historien måste vara kort? du är väldigt trångsynt. en historia behöver inte vara i single player spel, det är bara idioti, nästan som att säga att bara windows datorer kan starta spel...

... Det är bara Windows som kan starta Windows spel. Allt hänger på designen.

Vad jag snackar om är vart man lägger krutet. MMO gör det inte på story driven gameplay. Det är inte svårare att förstå än så. GW2 har sin personal story questline som är mer än många andra MMO har att komma med, men man har ju knappast några illusioner om att den matchar Mass Effect, Dragon Age, Elder Scrolls eller vad du nu vill jämföra med - lika lite som dom tre matchar multiplayer delen av GW2.

Permalänk
Medlem

Att jämföra Gw2 och Tera är som att jämföra äpplen och päron..
Gillade du Tera, så kolla in Ncsofts andra spel som skall komma ut i år Blade&soul

Det är mer likt Tera,dvs mer koreansk spelstil med grinding osv..

Permalänk
Medlem

Haha, jag kan aldrig undvika att skratta när jag ser asien MMOs. Dom ser så extremt löjliga ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

... Det är bara Windows som kan starta Windows spel. Allt hänger på designen.

Vad jag snackar om är vart man lägger krutet. MMO gör det inte på story driven gameplay. Det är inte svårare att förstå än så. GW2 har sin personal story questline som är mer än många andra MMO har att komma med, men man har ju knappast några illusioner om att den matchar Mass Effect, Dragon Age, Elder Scrolls eller vad du nu vill jämföra med - lika lite som dom tre matchar multiplayer delen av GW2.

nej, det är inte "bara" windows som kan starta windows spel, windows spel är ett spel som använder DirectX, detta kan dock köras i LINUX gränssnit det med....

vad en kreativ story line har att göra med gameplay är absolut noll. ett spel kan har världens bästa gameplay = bf2 med absolut ingen story alls. hade jag velat spela ett sådant spel hade jag kört bf2 men icke, när det gäller RPG spel i all sin ära, oavsett MMO eller inte, så ska det ha en MAIN STORYLINE från start och inte en massa bajs quest som inte har något alls med storyn att göra. nuff said.

du skulle inte se en film - vars början inte har något alls med filmen att göra.
du skulle inte läsa en bok... som inte kommer någon vart.
du skulle inte spela ett RPG spel utan en RIKTIG historia som man KAN följa MEDANS man spelar SPELET.
du skulle inte ta del utav en debatt om du inte skulle kunna ändra någon annans vy eller upplysa folk om en situation.
DU SKULLE INTE SNACKA SKIT OM DU VISSTE VAD SOM ÄR SKIT.

hoppas du hängde med... -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thxsen:

Att jämföra Gw2 och Tera är som att jämföra äpplen och päron..
Gillade du Tera, så kolla in Ncsofts andra spel som skall komma ut i år Blade&soul
http://www.youtube.com/watch?v=ODD790bO2VU

Det är mer likt Tera,dvs mer koreansk spelstil med grinding osv..

Spelet i sig såg ointressant men de hade ett intressant element!
I några sekvensser visade de gångar som gav åtminstone mig starka vibbar av att ett pussel skulle lösas för att komma vidare. Det verkade väldigt intressant då jag genast kom att tänka på Zelda. Ack vilket mervärde ett pussel á la Zelda skulle ge!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ATRmayo:

[...] och inte en massa bajs quest som inte har något alls med storyn att göra. nuff said.[...]

Det finns sidequests som kanske inte tillför så mycket till main story, men som ändå känns givande för att de ger en starkare inlevelse i kultur och karaktärer i ett spel. Sådana kan göra att man får ut mer av main storyn.

Sen finns det ju också som du säger quests som bara fyller ut speltid, som man snarare känner sig mer och mer bortkopplad från storyn om man gör. Fördelen med olika typer av questsystem är att du inte behöver göra dem om dem inte tillhör main storyn. Så dyker det upp "bajs quest" är det bara ignorera dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Det finns sidequests som kanske inte tillför så mycket till main story, men som ändå känns givande för att de ger en starkare inlevelse i kultur och karaktärer i ett spel. Sådana kan göra att man får ut mer av main storyn.

Sen finns det ju också som du säger quests som bara fyller ut speltid, som man snarare känner sig mer och mer bortkopplad från storyn om man gör. Fördelen med olika typer av questsystem är att du inte behöver göra dem om dem inte tillhör main storyn. Så dyker det upp "bajs quest" är det bara ignorera dem.

ja men att hålla på att göra "side quests" som bara ska ge inlevelse till kultur tills man nått end-game....är väll inte "kultur inlevande" snarare slav arbete och grinding -.- a.k.a bajs quests.

Permalänk
Medlem

Vill man ha bra story i ett MMO rekommenderar jag att man kollar in The Secret World, mer story/lore och bra sådan får man leta efter även i singel-player spel, GW2 helt ärligt gör en miss med sin variation på cut-scenes(enligt mig), jag förstår att det var ett artistiskt val bla bla men fortfarande lite synd då de plockar ur en ur världen, hade de gjort som TSW tror jag det hade blivit bättre (och nej det är inte "härmas" iom att de hade liknande i GW1, något som faktiskt gjorde att GW PvE story var så pass intressant).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

GW2 har inte "Döda x Döda y Grindgames" , Av alla de quest jag har gjort änsålänge (spelat 16 tim) har man kunnat avklara questen genom att tex. Reparera,döda, plocka upp saker som ligger utspritt eller släppa lös pups etc etc.. Man väljer själv hur man vill avklara questen. man måste inte döda en enda Varelse i de flesta fall.