Diablo 3 item värdering

Permalänk
Skrivet av griid_83:

what!? skulle inte alls tro att den är värd så mycket...

Sök själv på ias 7% / crit dmg 27 / dex

Och kolla va den billigaste ringen kostar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av griid_83:

Med de statsen jag hade på vapnet när jag sorterade var det bara en som låg högre

Stats i form av str/dex/int på ett vapen är generellt sett irrelevanta om de inte är väldigt höga. I ditt fall är inget av dem såpass högt att det gör ditt vapen bättre än ett magiskt vapen med lite högre dps. Life on hit, crit damage, socket, hög chance to XX on hit, hög vitality är de stats som främst kan öka ett vapens värde då de tillför något annat än ren vapenskada.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Stats i form av str/dex/int på ett vapen är generellt sett irrelevanta om de inte är väldigt höga. I ditt fall är inget av dem såpass högt att det gör ditt vapen bättre än ett magiskt vapen med lite högre dps. Life on hit, crit damage, socket, hög chance to XX on hit, hög vitality är de stats som främst kan öka ett vapens värde då de tillför något annat än ren vapenskada.

Ja okey, men jag vill bara veta vad ni tror om värdet. Har fortfarande inte fått något svar på vad jag egentligen frågade efter. Bara en massa förklaringar hit och dit...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Ja okey, men jag vill bara veta vad ni tror om värdet. Har fortfarande inte fått något svar på vad jag egentligen frågade efter. Bara en massa förklaringar hit och dit...

Skulle säga runt 1000k. Sänk med 10% om du inte får den såld

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Ja okey, men jag vill bara veta vad ni tror om värdet. Har fortfarande inte fått något svar på vad jag egentligen frågade efter. Bara en massa förklaringar hit och dit...

Du har fått förklarat för dig hur du hittar ett pris på den, varför ska vi göra det åt dig? Bättre du lär dig så kan du lägga ut items snabbare i framtiden och tråden blir inte full med saker som är lätta att hitta rätt pris på.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av griid_83:

Ja okey, men jag vill bara veta vad ni tror om värdet. Har fortfarande inte fått något svar på vad jag egentligen frågade efter. Bara en massa förklaringar hit och dit...

Det är precis det som är poängen. Istället för att någon annan skall kolla AH åt dig är det bättre du själv kollar upp priset, exempelvis som jag förklarat. Man behöver inte lägga särskilt mycket tid för att få lite koll på AH och varje gång man själv lägger tid på att prissätta ett föremål blir man vassare på det så nästa föremål blir enklare.
Det finns prylar som kan vara väldigt svåra att sätta "rätt" pris på, men en majoritet av de som postas i den här tråden är tämligen enkla och det handlar mer om lättja eller ovilja hos den som efterfrågar priset. Desto mer tramsiga förmål som postas i tråden desto sämre hjälp får de som faktiskt har hittat en klurig sak.
Detta är naturligtvis inte riktat enbart mot dig utan förhoppningen är att de flesta som postar i tråden åtminstone gör ett uppriktigt försök att prissätta sina prylar innan de landar här. Därav dessa "förklaringar hit och dit" istället för ett rakt svar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Bara en liten notis för vissa så ni tänker på det. Bara för att ett filter som passar in på ert item ligger på 10 miljoner innebär det inte automatiskt att det filtret är värt 10 miljoner. Försök tänka lite realistiskt. Finns många idioter på AH som försöker chansa på höga buyouts för att få upp sitt filter i pris. Men det innebär naturligtvis inte att folk köper det bara för det.

Så enda chansen att faktiskt lära sig lite om hur mycket ett filter kan vara värt är att kontinuerligt sitta och pilla med AH och få lite medelvärden. Men AH är så fuckat just nu att det är nästan omöjligt att få medelvärden. Ena dagen kan något ligga på 3 mille, andra dagen, 10 mille.

Man får gambla rätt mycket just för att bottarna förstör och ändrar priser. Släng RMAH åt helvete så kommer många bottar försvinna. För det påverkar GAH också.

Ett exempel: Mitt item som jag länkade här ovan lite tidigare ligger på 25-35 mille just nu. Innebär såklart inte att jag kommer kunna sälja det för det priset. Chansen finns alltid dock.

Permalänk

Vanguard Urge

Skulle jag kunna få en värdering på dessa?

Har försökt hitta likvärdiga och de verkar ligga 250-500K. Eller är jag helt ute och cyklar?

edit: Bilden verkade inte fungera.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

Någon som har nån hum om vad http://img21.imageshack.us/img21/1295/amulol.jpg kan vara värd?

Mvh

Permalänk
Medlem

Någon som har ett hum om vad den kan vara värd?

EDIT: Stokke, fy vad läskigt att jag hade skrivit som dig (Kollade inte posten innan jag postat själv)

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hittade precis dessa:

Kan de vara värda något tro?

Permalänk
Medlem

Ett par fräcka byxor.

Uploaded with ImageShack.us

Har kollat runt lite men har riktigt svårt att komma på vad jag ska sätta på dessa byxor. liknande varierar väldigt mycket i pris. är orolig att jag kanske sätter mig för lågt.

Permalänk
Medlem

Oj oj, den är värd en del!

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

Oj oj, den är värd en del!

Någon uppfattning om hur mycket? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Någon uppfattning om hur mycket? :S

Jag har sett liknande ligga uppe för mellan 5 och 10 mille buyout, så där någonstans förmodligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AsDfreQ:

Jag har sett liknande ligga uppe för mellan 5 och 10 mille buyout, så där någonstans förmodligen.

Lade ut den för 4.9m Min bid, så får vi se!

Permalänk
Medlem

Tar gärna emot kommentarer på följande items:

http://oi47.tinypic.com/2wmoq2q.jpg

Permalänk
Medlem

vad tror ni dem hära är värda ? osäker då stout hold har liknande stats som ett par handskar för 17m förutom att dem saknar critical hit chance och mina har det.

-

-

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

vad tror ni dem hära är värda ? osäker då stout hold har liknande stats som ett par handskar för 17m förutom att dem saknar critical hit chance och mina har det.
http://img832.imageshack.us/img832/7928/screenshot022qv.jpg
-
http://img201.imageshack.us/img201/5184/screenshot023qk.jpg
-
http://img444.imageshack.us/img444/3061/screenshot024h.jpg

Well det ligger liknande med dex,vit,crit chance för 1mil bid 3 mil buyout, saknar mf, physical men bägge dom är inte direkt något man bryr sig om att betala för om inte mf vore perfect möjligen.

ligger ett par med 10% crit för 5/8 mil
och ännu ett par med 9.5crit för 4.7 bid

Att där skulle ligga några för 17 mil utan crit är ju rätt lol, vem skulle betala för de.
Synd dom saknade en secondary stat som ias/Crit dmg, då hade värdet typ 10 dubblats

Permalänk
Medlem

"Bra lr Anus?"

Sökte lite på AH men hittade ingen riktigt o jämföra riktigt med...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Uppskattat värde?

Visa signatur

Stationär: 8600k @ 5Ghz (Corsair Hydro H80) | GTX 1080TI | Corsair Vengeance RGB 16GB 3000Mhz | Corsair Gold: RM750X | nzxt s340 elite

Laptop: Macbook Air 13" 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Well det ligger liknande med dex,vit,crit chance för 1mil bid 3 mil buyout, saknar mf, physical men bägge dom är inte direkt något man bryr sig om att betala för om inte mf vore perfect möjligen.

ligger ett par med 10% crit för 5/8 mil
och ännu ett par med 9.5crit för 4.7 bid

Att där skulle ligga några för 17 mil utan crit är ju rätt lol, vem skulle betala för de.
Synd dom saknade en secondary stat som ias/Crit dmg, då hade värdet typ 10 dubblats

detta hjälpte inte speciellt mycket.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

detta hjälpte inte speciellt mycket.

Tänk lite själv om där finns items med samma stats som ligger både under och över så är det inte direkt svårt att lägga sig på ett bra ställe ;>

Permalänk
Medlem

Denna var svår att sätta pris på. Tar gärna emot hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Denna var svår att sätta pris på. Tar gärna emot hjälp.

http://i.imgur.com/y7o1P.png

Typ jätte mycket xD

Permalänk
Medlem

La upp en 1h monk vapen för 150k buyout, den hade 960 dps och halvbra stats.
känner mig rätt snäll nu när jag kollade igenom priserna på AH på liknande vapen ^^

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bern:

Sökte lite på AH men hittade ingen riktigt o jämföra riktigt med...

Vad söker du på om du inte httar något liknande? Det finns flera hundra ceremonial knife med minst 200 i vit på AH varav flera i samma dps-klass som din. Det finns snäppet bättre som ligger ute för 40-50k.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bern:

"Bra lr Anus?"
http://s18.postimage.org/4zexqqdft/image.jpg

Sökte lite på AH men hittade ingen riktigt o jämföra riktigt med...

Skulle tippa på någon mille!