Fundering kring drivrutiner, ladda ner tidigare eller senare efter installation ?

Permalänk
Medlem

Fundering kring drivrutiner, ladda ner tidigare eller senare efter installation ?

Jo, jag har en liten kort defus fråga som jag bara lär ta upp med er. Det är så att jag har fått låna ett GeForce GTX 460 på prov ihop på att köpa det lite senare. Men jag tänkte på det här med drivrutinerna, ska jag ta hem dom nu, eller ska jag ta hem dom efteråt jag har installerat kortet ?

Eller det har kanske ingen större betydelse ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Installera kortet sen ta hem drivisarna. Är väll ingen big deal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trendy:

Installera kortet sen ta hem drivisarna. Är väll ingen big deal?

Nä, man kan kanske kan tycka det. Men nu kände jag ändå att jag var tvungen att fråga.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Själv brukar jag förbereda mig med samtliga drivrutiner innan jag byter komponenter. Men egentligen spelar det ingen roll hur du gör.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Driversweeper är bra att använda om du byter från ett amd kort med:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Nä, orsaken till att jag nu ställer det här ( med risken att man idiotförklara sig själv ) kanske självklara frågan, det är bara det att jag inte vill att det ska bli något strul i och med att man sätter i eller installerar in kortet helt enkelt med det inbyggda grafikkretsen som finns på moderkortet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Nä, orsaken till att jag nu ställer det här ( med risken att man idiotförklara sig själv ) kanske självklara frågan, det är bara det att jag inte vill att det ska bli något strul i och med att man sätter i eller installerar in kortet helt enkelt med det inbyggda grafikkretsen som finns på moderkortet.

-------------------
Snäll som jag är, då jag varit i kontakt med facket och bråkat med min fd chef idag igen så ska jag hjälpa dig med hur jag brukar göra

1: Avinstallerar drivrutinerna från det gamla kortet (även om det är samma chiptillverkare typ byte från ett atikort till ett annat atikort)
2: Kör driversweeper 2 gånger i felsäkert läge (japp, jag är lite paranoid på området, hehe)
3: In med det nya kortet och installera de senaste drivrutinerna

Hoppas det blir till någon hjälp och att du fick lite mer svar
Det här gör jag bara om jag inte ska installera om hela burken i samband med grafikkortsbytet för att vara på säkra sidan att inga gamla drivers ligger och spökar

Sen så tror jag inte du kommer få problem med det inbyggda, vad är det för inbyggt, intels?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Sen så tror jag inte du kommer få problem med det inbyggda, vad är det för inbyggt, intels?

Ja, det är någon Intel hd graphics family krets som jag har.

Tack, ska jag väl också säga.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10