Permalänk

Ny Datorstol

Hejsan,
Har länge suttit på min älskade Mark som jag nu haft i 2-3år. Och nu har den sprukit i båda armstöden och lite i sitsen så jag tänkte att det var dax att skaffa en ny stol.
Så jag åkte över till jyks och som märkligt var hade dom en Mark stol inne eftersom jysk har fan aldrig något i lager...
Men sagt och gjort jag köpte en ny mark stol och jag tänkte fyfan vad bra! ny stol likadan är super nöjd med min Mark jag har nu.
Så jag skruvade ihop stolen direkt jag kom hem tyckte att den inte riktigt stämde med min gamla när jag skruvade ihop den men inget jag tänkte på då.
Och när den var färdig skruvad satte jag mej och jag kände direkt VAFAN den här är inte alls skön... Jag kollar och jämför min gamla med min nya och ser direkt att den gamla har ett helt nytt underred (det stolsdynorna ligger på) Som både är lägre och inte samma konstruktion. Sittdynan var också ca 2-3cm smallare och ryggstädet inte alls lika långt. Antagligen någon ny leverantör...
Vart grymt besviken och tänker fan inte ge jysk mina 1000kr för nått jag inte vill ha.

Så nu undrar jag vad jag ska köpa för stol? några förslag?
(inget från ikea eller jysk redan kollat dom, Och inte hittat nån jag gillar)

Permalänk
Medlem

Denna är ruggigt bekväm. Bred och fina armstöd. Haft 2 st http://www.xxxlutz.se/sortiment/c/product/Arbetsstolar/ARBETS...

Visa signatur

Asus P8z77-V | Intel Core i5 3570K 4.2 Ghz | Noctua NH-U12P SE2| 8gb corsair 1600mhz DDR3 |Asus Gtx 670 Dc2 4gb | Nzxt Hale 90 650W 80+ | Windows 7 Ultimate | Samsung 830 128gb SSD | 1tb Wd caviar black | Fractal Design R3| Samsung Sa700D |

Permalänk
Medlem

Markus från ikea är helt klart skön, kolla in den.
http://www.internetmobler.se/product.html/kontorsstol-svart-2... annars denna, jävligt skönt för röven iaf:)

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk

VIll gärna ha en med högrygg

Skrivet av Sländan:

Denna är ruggigt bekväm. Bred och fina armstöd. Haft 2 st http://www.xxxlutz.se/sortiment/c/product/Arbetsstolar/ARBETS...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Permalänk

Mio har ju en som heter Race får vel bli en sån annars

Permalänk

Undvik alla billiga märken på ikea/jysk/rusta och liknande och kör istället på en begagnad ordentlig stol som är gjord för kontorsbruk, t.ex Kinnarps eller RH

EDIT: Ja fan kan du lägga de pengarna är ju annonsen som suomito länkade ett bra köp då stolarna är nya.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd

Till alla er som länkar markus stolar.. Sluta för fasen
Det är en av dom fulaste mest obekväma skit stolar jag setat i, i hela mitt liv..
Jag är 1,94, väger 86 kilo, och denna stol är fanemig bara slöseri på pengar. Ska ni ge förslag, ge förslag på stolar ni själva har setat i och vet är bekväma.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GoldToazt:

Hejsan,
Har länge suttit på min älskade Mark som jag nu haft i 2-3år. Och nu har den sprukit i båda armstöden och lite i sitsen så jag tänkte att det var dax att skaffa en ny stol.
Så jag åkte över till jyks och som märkligt var hade dom en Mark stol inne eftersom jysk har fan aldrig något i lager...
Men sagt och gjort jag köpte en ny mark stol och jag tänkte fyfan vad bra! ny stol likadan är super nöjd med min Mark jag har nu.
Så jag skruvade ihop stolen direkt jag kom hem tyckte att den inte riktigt stämde med min gamla när jag skruvade ihop den men inget jag tänkte på då.
Och när den var färdig skruvad satte jag mej och jag kände direkt VAFAN den här är inte alls skön... Jag kollar och jämför min gamla med min nya och ser direkt att den gamla har ett helt nytt underred (det stolsdynorna ligger på) Som både är lägre och inte samma konstruktion. Sittdynan var också ca 2-3cm smallare och ryggstädet inte alls lika långt. Antagligen någon ny leverantör...
Vart grymt besviken och tänker fan inte ge jysk mina 1000kr för nått jag inte vill ha.

Så nu undrar jag vad jag ska köpa för stol? några förslag?
(inget från ikea eller jysk redan kollat dom, Och inte hittat nån jag gillar)

http://www.internetmobler.se/product.html/domitalia-urban-kon...
http://www.internetmobler.se/product.html/kontorsstol-svart?c...
http://www.internetmobler.se/product.html/kontorsstol-svart-2...

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk

Vad har du för budget? Chilli har väldigt sköna kontorsstolar, somnade i min polares en gång och det säger mig mer än tillräckligt när det kommer till 'bekvämlighet'. Kinnarps är väl en av de bästa märkena men också dyraste, köp en bagagnad isåfall.

http://www.chilli.se/sv/artiklar/arbetsplats/kontorsstol/inde...

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Till alla er som länkar markus stolar.. Sluta för fasen
Det är en av dom fulaste mest obekväma skit stolar jag setat i, i hela mitt liv..
Jag är 1,94, väger 86 kilo, och denna stol är fanemig bara slöseri på pengar. Ska ni ge förslag, ge förslag på stolar ni själva har setat i och vet är bekväma.

Nu är väl alla kanske inte riktigt så långa, och kanske därför de trivs med stolar du ogillar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Rekommenderar verkligen att kolla på blocket eller söka på google efter begagnade Kinnarps stolar! Köpte mig själv en modell 8000 igår på blocket för 500kr i nyskick. Har aldrig varit så nöjd med en stol som jag är idag. Bytte upp mig från den klassiska skinnstolen för runt 500kr från ikea!

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem

Tycker (personligen) att de två översta ser ruggigt obekväma ut...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nu är väl alla kanske inte riktigt så långa, och kanske därför de trivs med stolar du ogillar.

Att köpa en stol från tex kinnarps är att rekommendera då den kommer hålla mycket längre.

Själv köpte jag en ikea stol och den började låta konstigt efter en vecka. Dock blev den rätt skön med ett par filtar=)

Permalänk
Medlem

Denna har jag både hemma och på jobbet; art.nr. 8782N78 (modell Plus [8] med både nackstöd och stora armstöden), oslagbar enligt mitt tycke.

Se http://www.kinnarps.com/sv/se/Produkter-och-inspiration/Offic...

Den jag har hemma var ett demo-ex så jag kunde komma undan med lite mindre pengar - de är ju inte gratis dessa stolar men som nån skrev, de håller länge och kvalitéten - ja man får det man betalar för helt enkelt.

Snåla icke på en bra stol! Man köper datordelar för många, många tusen men glömmer oftast att man skall sitta vid datorn också

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Till alla er som länkar markus stolar.. Sluta för fasen
Det är en av dom fulaste mest obekväma skit stolar jag setat i, i hela mitt liv..
Jag är 1,94, väger 86 kilo, och denna stol är fanemig bara slöseri på pengar. Ska ni ge förslag, ge förslag på stolar ni själva har setat i och vet är bekväma.

Håller med, testade markus-stolen under ett par veckor och fick problem med skuldror och nacke som aldrig förr. Vinkeln för ryggstödet är för rak och höjden gör det omöjligt att slappna av ordentligt när man sitter i den. Dock "Volmar" från IKEA kan jag rekommendera, mycket skönare stol. Suttit i en sådan i drygt 8 månader nu och fungerar väldigt bra.

Visa signatur

PC: i7 3770k, Asus P8Z77-M PRO, 16GB @ 1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 120GB Intel 330
HTPC: i5 3450, ASRock Z77M mATX, 8GB @1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 160GB Intel 320
Server (Ubuntu 12.04): Pentium G2030 3Ghz, 4GB @ 1600Mhz, 160GB VelociRaptor, 4*1TB 7200RPM @ RaidZ

Permalänk
Medlem

Känns som ett riktigt bra klipp. Synd att man inte är dalmas.

Permalänk

Dom är ju så JÄVLA fula så det är sjukt. vill mer ha nån läder stol,

Skrivet av epatnor:

http://www10.kinnarps.com/Images/Products/DeskChairs/Size3/87...

Denna har jag både hemma och på jobbet; art.nr. 8782N78 (modell Plus [8] med både nackstöd och stora armstöden), oslagbar enligt mitt tycke.

Se http://www.kinnarps.com/sv/se/Produkter-och-inspiration/Offic...

Den jag har hemma var ett demo-ex så jag kunde komma undan med lite mindre pengar - de är ju inte gratis dessa stolar men som nån skrev, de håller länge och kvalitéten - ja man får det man betalar för helt enkelt.

Snåla icke på en bra stol! Man köper datordelar för många, många tusen men glömmer oftast att man skall sitta vid datorn också

Permalänk

Den sista ser ju äkligt skön ut, något sånt jag är ute efter men vill helst inte köpa en stol dyrare än 1,5k...

Permalänk

Vill inte ha nån Rinnarps eller RH stol, dom är så jävla fula och fan inte ens skönta att sitta i... visst att dom kanske är bra, men man sitter inte bekvämt i dom

Skrivet av gammarayburst:

Undvik alla billiga märken på ikea/jysk/rusta och liknande och kör istället på en begagnad ordentlig stol som är gjord för kontorsbruk, t.ex Kinnarps eller RH

EDIT: Ja fan kan du lägga de pengarna är ju annonsen som suomito länkade ett bra köp då stolarna är nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldToazt:

Vill inte ha nån Rinnarps eller RH stol, dom är så jävla fula och fan inte ens skönta att sitta i... visst att dom kanske är bra, men man sitter inte bekvämt i dom

Redan trasig rygg så att det känns fel att sitta rätt?
Antar att den är lite kaputt efter tre år på en Mark från Jysk.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Till alla er som länkar markus stolar.. Sluta för fasen
Det är en av dom fulaste mest obekväma skit stolar jag setat i, i hela mitt liv..
Jag är 1,94, väger 86 kilo, och denna stol är fanemig bara slöseri på pengar. Ska ni ge förslag, ge förslag på stolar ni själva har setat i och vet är bekväma.

Jag är 2 meter och Markus har funkat i ett par år för mig. Betydligt skönare än Kinnarpsstolar för 25 000 på jobbet.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk

Den gamla modeller är riktigt skön.. grymt mycket bättre än nå jävla rehab stol

Skrivet av BergEr:

Redan trasig rygg så att det känns fel att sitta rätt?
Antar att den är lite kaputt efter tre år på en Mark från Jysk.

Permalänk
Medlem

köp inte denna stol

Undvik denna stol i bilden nedan, är ren skit. Armstödet har spruckit på båda sidorna, kostade mig endast 500kr på Jysk ett par år sedan. Har för mig att den går efter namnet "Magnus".

Dold text