EA bekräftar Battlefield 4 Beta hösten 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Bf2 nuff said

BF1942 nuff said

Permalänk
Medlem

Ahh tack alla ni negativa människor, alltid skönt att få skratta före man lägger sig!
Denna tråd påminner mig om den tiden då CS var det mesta hatade och spelade spelet på planeten. Tror inte ens CoD brukar ha så här mycket hat i en och samma tråd.

Själv håller jag BF3 som bästa FPS:et just nu, bra känsla i bössorna, bra möjligheter till olika spellägen och ljuvlig presentation. Hade de bara mage att balansera framförallt helikoptrarna så hade det nästan varit perfekt. Commander funktionen var synd att den försvann, men ska vi vara ärliga så var det ganska sällan den användes på ett korrekt sätt i BF2, ofta var det bara en källa till frustration.

Tror att när väl BF4 står runt knuten, dvs ca 2år, så är de flesta less på BF3 och då kommer fyran som ett brev på posten. Ahhh säger några av er nu, men jag spelar BF2 fortfarande så hade de bara gjort trean som tvåan så hade det inte varit ett problem! Jo du och de två dussin till spelar fortfarande BF2 (ja jag vet att det är fler än så)är inget ett företag kan leva eller tjäna pengar på. I spelbranschen så är spel färskvara oavsätt vi vill det eller inte. Dock har åsikten att spelutvecklare ska jobba gratis och inte tjäna pengar vuxit fram. Att folk dessutom sitter och beklagar sig över att de har möjligheten att köpa mer innehåll till ett redan fullspäckat spel i form av DLC för några ynka hundringar är bara löjligt. De allra flesta av er lägger ut mångdubbelt den summan på pizza, burgare, snus, cigg, alkohol, godis och läsk under en månad. Men ni gråter blod och klagar som småbarn när ni för 150:- (vilket jag har för mig att deras DLCn kostar om man inte köper Premium) får otaliga timmar av underhållning.. Och tycker man inte det är kul, spela inte, är BF2 så mycket roligare så gör det enkelt för dig, spela det istället. Billigt bra och precis som du vill ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bazookan:

Försöker du trolla?

OnT: Jag får en lite obehaglig känsla när jag läser nyheten, BF4 känns väldigt framstressat :/ Om DICE släpper BF4 Q1 2014, samma grafik, samma vapen, färre men ngt modifierade mindre banor, 5 DLC samt Premium så är mjölk mjölk mjölka kossan, mjölka tjuren stämpeln på sin plats. Någon som känner igen konceptet ifrån en annan spelserie?

Visst har BF3 skänkt sjukt många roliga speltimmar, samt en hel del asgarv hehe det kan jag inte förneka Gillar verkligen BF3, hoppas bara att inte EA kommer att sabba trevliga snygga Battelfield!

Hur menar du med framstressat? DICE har KANSKE redan jobbat i ett halvår på BF4 ... Och det är fortfarande 1,5 år kvar (minst). DICE jobbade inte mycket mer på BF3 (om man inte räknar Frostbite 2).

Resten bygger ju mest på spekulationer som inte har bekräftats än, men jag håller med om att det skulle vara tråkigt med ett "likadant" spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

DayZ är en mod men den gör om hela spelet. Varför är inte en mod ett spel? Det är något man spelar, alltså ett spel.

Eget spel

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag tycker om detta. BF3 har allt för att kunna vara ett fulländat spel. Grafiken är fortfarande näst intill obegripligt snygg och det är inga fel på motorn så vitt jag vet, så frågan är ju varför de istället väljer att skapa ett helt nytt spel i BF-serien istället för att sitta i några dagar och faktiskt fullända det spel som de redan har ute när det egentligen för det mesta bara behövs lite finslipningar?

Svaret på den någorlunda retoriska frågan är väl antagligen just pengar, tyvärr - men folk i mängder kommer ändå köpa BF4 när det släpps, så varför skulle de inte göra så?

Permalänk
Inaktiv

Äh, tror jag hoppar över BF4 om det inte är radikalt annorlunda BF3, vilket jag tvivlar det är...

Permalänk
Medlem

Kanske redan tagits upp (för trött för att läsa hela tråden) men de snackade ju om att bf3 utvecklades till pc i första hand och skulle sedan portas till konsol. Detta sa de ju även inte alltför lång tid innan släpp. Sedan kom det fram att det var tvärtom.

Ska detta även släppas på xbox360 osv så är det väl inte mycket att hänga i julgranen tycker jag personligen, om de nu inte gör som de sagt förut att utveckla till pc och sedan porta skiten till konsolerna.

Sen kan man fråga sig vad skillnaden kommer bli, det är ju ändå gubbar som springer runt och skjuter lite så att säga. Kommer väl kännas som en mod till bf3.
Göra ett spel år 2012 för något som kom 2005(xbox360) känns väl sisådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Hur ska vi kunna bli nöjda när de försämrar något? De hade något som var bra men valde att rasera det.

Jag tycker b f 3 är det bästa spelet dom gjort, men så klart tycker alla olika. Origin däremot hatar jag mer än dåligt toapapper som går söner när man torkar sig i röven

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LocSin:

Ahh tack alla ni negativa människor, alltid skönt att få skratta före man lägger sig!
Denna tråd påminner mig om den tiden då CS var det mesta hatade och spelade spelet på planeten. Tror inte ens CoD brukar ha så här mycket hat i en och samma tråd.

Själv håller jag BF3 som bästa FPS:et just nu, bra känsla i bössorna, bra möjligheter till olika spellägen och ljuvlig presentation. Hade de bara mage att balansera framförallt helikoptrarna så hade det nästan varit perfekt. Commander funktionen var synd att den försvann, men ska vi vara ärliga så var det ganska sällan den användes på ett korrekt sätt i BF2, ofta var det bara en källa till frustration.

Tror att när väl BF4 står runt knuten, dvs ca 2år, så är de flesta less på BF3 och då kommer fyran som ett brev på posten. Ahhh säger några av er nu, men jag spelar BF2 fortfarande så hade de bara gjort trean som tvåan så hade det inte varit ett problem! Jo du och de två dussin till spelar fortfarande BF2 (ja jag vet att det är fler än så)är inget ett företag kan leva eller tjäna pengar på. I spelbranschen så är spel färskvara oavsätt vi vill det eller inte. Dock har åsikten att spelutvecklare ska jobba gratis och inte tjäna pengar vuxit fram. Att folk dessutom sitter och beklagar sig över att de har möjligheten att köpa mer innehåll till ett redan fullspäckat spel i form av DLC för några ynka hundringar är bara löjligt. De allra flesta av er lägger ut mångdubbelt den summan på pizza, burgare, snus, cigg, alkohol, godis och läsk under en månad. Men ni gråter blod och klagar som småbarn när ni för 150:- (vilket jag har för mig att deras DLCn kostar om man inte köper Premium) får otaliga timmar av underhållning.. Och tycker man inte det är kul, spela inte, är BF2 så mycket roligare så gör det enkelt för dig, spela det istället. Billigt bra och precis som du vill ha det.

Det bästa någon skrivit i denna tråden! Stort plus i kanten till dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om det nu ska utvecklas till konsoler med hoppas jag att det är xbox720 och ps4 så inte pc varianten får lida allt för mkt. Finns nog inte en chans i helvete att dom gör ett pc only spel med pengakåta EA bakom ryggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Du har totalt missuppfattat vad som gör teambaserade multi-fps till ett bra spel.

Nej då det har jag inte, men jag vet inte vad man ska lägga på ett spel som redan har allt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Det bästa någon skrivit i denna tråden! Stort plus i kanten till dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Det kunde varit värre, det kunde varit som CoD som inte sysslar med expansioner utan säljer varje "nytt" spel för 500kr
Dice vet vad som menas med expansioner eller "samma allt, ny handling" och tar betalt för den lilla extra underhållningen med ett rimligt pris.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

usch, kommer inte köpa BF3 p.g.a EA.
Övergav serien till slut och bf3 var faktiskt underhållande men inte riktigt min grej om jag ska vara ärlig.

EDIT: Dessutom antar jag att de kommer återanvända motorn väldigt mycket och köper jag spelet så blir jag en hypokritiker(d.v.s mina åsikter om COD serien), det vill jag inte vara.
Men blir spelet oerhört bra så köper jag det, ifall man jämför BC2 och BF3 så är det en viss skillnad I gameplay som faktiskt skiljer spelet, hoppas det blir samma sak med BF4.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Asså snälla ni som nämner spel... Mario Kart, Skyrim, TETRIS för i helvete... Håller med övriga som tycker att det bara är massa negativt i denna tråd. Väldigt tråkigt att folk inte vet vad de pratar om, o måste förstöra i ämnen de TYDLIGEN inte förstår sig på... De klart som fan att BF3 är ett sjukt genomarbetat spel när de gäller spelupplevelse... O JA... BF3 HAR buggar... alla spel har buggar... men till skillnad från t.ex skyrim så bygger inte BF3 som spel på buggar... Ja trodde folk fattat efter så här lång tids snack om BF3 att BF3 ÄR ett spel som fått upp ögonen för andra speltillverkare.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Man är väl trött på att behöva punga ut pengar varje år på samma spel.

ja men GÖR INTE det då! våga vägra köpa! jag köper nästan bara spel från "okända" utvecklare för att det oftast vågar ta ut svängarna betydligt mycket mer!

Jag har inte köpt ett spel på MYCKET LÄNGE som varit lika kul som BF3, det är ju ett helt UNDERBART spel! mitt galma as till dator orkar driva det och det är hur snyggt som helst! givetvis inte lika snyggt som på ultra men who gives a crap? det är krig!

Jag känner inte till något MODERNT (nyare än 5 år) fps spel med större kartor/fler fordon än vad bf har, gör ni? Är det ngn som egentligen har räknat hur många det finns? Tycker man inte firestorm eller caspian border är stora kartor är det ju fel någon annan stans! vad begär ni? att det ska ta minst 10 minuter att springa mellan varje checkpoint? det blir ju bara löjligt långsamt! det enda jag kan tycka är trångt det är för luftstrider, där känns det ju som att man alltid svänger, men det är ju en kompromiss för att slippa springa 10 minuter innan man ens ser en fiende!

Sluta gnäll över allt som fungerar! Vill ni ha ett spel som är perfekt för ER så GÖR DET SJÄLV DÅ! EA gör inte alltid bra spel men förmodligen BETYDLIGT bättre än vad ni skulle klara av! håller ni inte med så bevisa motsatsen!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Nej då det har jag inte, men jag vet inte vad man ska lägga på ett spel som redan har allt?

Jag antar att du mest spelar som sniper?

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Jag minns den tiden då Beta test var hederligt bugg/glitch letande av utvalda hängivna fans. Nu är de ett enda stort reklam jippo för att rädda dåliga spel.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Jag minns den tiden då Beta test var hederligt bugg/glitch letande av utvalda hängivna fans. Nu är de ett enda stort reklam jippo för att rädda dåliga spel.

Hoppar du mycket när du spelar?

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Asså snälla ni som nämner spel... Mario Kart, Skyrim, TETRIS för i helvete... Håller med övriga som tycker att det bara är massa negativt i denna tråd. Väldigt tråkigt att folk inte vet vad de pratar om, o måste förstöra i ämnen de TYDLIGEN inte förstår sig på... De klart som fan att BF3 är ett sjukt genomarbetat spel när de gäller spelupplevelse... O JA... BF3 HAR buggar... alla spel har buggar... men till skillnad från t.ex skyrim så bygger inte BF3 som spel på buggar... Ja trodde folk fattat efter så här lång tids snack om BF3 att BF3 ÄR ett spel som fått upp ögonen för andra speltillverkare.

WORD +10000000!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Hoppar du mycket när du spelar?

M e l l a n s l a g ä r m i n b ä s t e v ä n.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Kommer garanterat bli ett "Frostbite 3", antagligen bara lite minor uppgrades här och där. Jag vill se ett Battlefield så som Battlefield 1942 var! Stora kartor med fordon plats för 20-30 pers, ett DC-3? Hela BF3 känns som alla kör sitt eget race...

Personligen ser jag antingen ett nytt WW2 BF-spel, eller en framflyttning till 2142 perioden igen. Titan-mode i 2142 tyckte jag var bland det skönaste BF spelandet jag vart med om (sen 1942 och framåt). En härlig blandning av Conquest (med en twist), och Close Quarters Combat, när man väl fick ner sköldarna på Titan.

I vilket fall som, oavsett NÄR spelet utspelas, så vill jag se en bättre sammanhållning på TEAMPLAY delen, samt mindre unlocks. Hellre fler förvalda kits isåfall. Och om dom ändå trilskas med att ha unlocks, så vill jag gärna se att samma unlock låses upp på ALLA vapen samtidigt. Låser jag upp rödpunkts-sikte på M16, så vill jag att alla Assault-gevär ska ha den upplåst. Blir ju ändå lite väl tjatigt, om man ska behöva "levla upp" ett annat vapen hela tiden. Går ju ändå att få viss skillnad beroende på vilket vapen man väljer, utan att för den skulle behöva levla på nytt.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem

Jag ser verkligen fram emot detta Battlefield. Om DICE bara får göra sitt jobb utan att EA ska ändra på saker o ting så tror jag verkligen att det kan blir något.

Med tanke på hur mycket pengar som lades ner på bf3 så får man ta och hoppas att budgeten på fyran blir ännu större.
Sen så håller ju Dice håller på att anställa en massa ny personal, 20-50 platser skulle jag gissa, så har antallet anställda kommer att gå från ca 200 till 230-250.
Det tycker jag talar för att DICE kommer ett lägga ner mycket tid på Battlefield 4 samtidigt som dom kommer att fortsätta färdigställa alla buggar och DLCs till Bf3

Skrivet av YamahaDGX630:

Svenska militären... jag har inte sagt nåt om "svenska" militären... xD o tyvärr jag har ingen källa... de enda ja kan säga är att ja läste om att militären börjat använda BF3 för att träna sina förmågor i t.ex krig

Tror du syftar på någon artikel i aftonbladet där en DICE anställt berättade att DICE samarbetade med den svenska militären för att få input på hur "ett krig går till". Typ att dom fick modellera av riktiga vapen, soldater fick tala om hur dom tyckte att spelet skulle vara osv osv.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem

Skulle dock mer vilja se det som Battlefield 4 DEMO. Då det, i mina ögon, är mer ett demo än något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

*****Bf4 bör man ta efter vad man gjorde i bf2. *****
*Stora banor
*Alla fordon som finns i bf2
*bomber till flygplanen
*Inte oändligt med ammo i flygplanen....samt de andra fordonen också...
*comander - bara ETT artelleri och inga mortar....
*Fler länder, japan, kina, britterna.....
*Mer riktat till PC och inte till konsol(ang flygplan och helo...)
*UAV och inte "live" karta (som cod som visar vara alla är, så fort man skuter...)
*6 man grupper
*VOIP ingame och inte på battlelog...

Håller tummarana för ett kanon spel Work it DICE

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400A RGB | Moderkort: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | CPU: Intel i7 7700K 4.4Ghz | CPU-kylare: Corsair H80I V2 | RAM: Corsair 16GB | SSD: 500GB | Grafikkort: GTX 1080 | PSU: Corsair 750W | Skärm: ACER XB273U 165Hz

Permalänk
Medlem

Toppen! BF2 är det bästa/roligaste spelet jag någonsin spelat. Trodde att Dice skulle göra en uppföljare på BF2 men lyckades inte riktigt med BF3 tycker jag. Det som fattas är stora kartor och kommunikationen inom gruppen/laget. Annars är BF3 sketkul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av petehell:

Toppen! BF2 är det bästa/roligaste spelet jag någonsin spelat. Trodde att Dice skulle göra en uppföljare på BF2 men lyckades inte riktigt med BF3 tycker jag. Det som fattas är stora kartor och kommunikationen inom gruppen/laget. Annars är BF3 sketkul!

håller med

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400A RGB | Moderkort: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | CPU: Intel i7 7700K 4.4Ghz | CPU-kylare: Corsair H80I V2 | RAM: Corsair 16GB | SSD: 500GB | Grafikkort: GTX 1080 | PSU: Corsair 750W | Skärm: ACER XB273U 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lantz326:

bf4 bör man ta efter vad man gjorde i bf2.
*Stora banor
*Alla fordon som finns i bf2
*bomber till flygplanen
*Inte oändligt med ammo i flygplanen....samt de andra fordonen också...
*comander - bara ETT artelleri och inga mortar....
*Fler länder, japan, kina, britterna.....
*Mer riktat till PC och inte till konsol(ang flygplan och helo...)
*UAV och inte "live" karta (som cod som visar vara alla är, så for man skuter...)
*6 man grupper
*VOIP ingame och inte på battlelog...

Håller tummarana för ett kanon spel Work it DICE

Håller med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Märker att många är emot BF3... o visst... ja kanske är en fanboy av spelet ( trots att jag faktiskt inte spelar de )

Men då ställer jag frågan hur de kommer sig att BF3 används i simulatorer för militären...

Källa?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Lägg av!

Skrivet av Uvania:

Näää, BF franschisen har helt tappat sin charm nu när EA har satt klorna i det, BF BC1 och BC2/Vietnam och Battlefield 1943 för xbox 360/ps3 var episkt men BF3 är så satans långtråkigt och överdrivet flashigt överallt med alla soleffekter etc.. dom borde göra det mindre realistiskt för jag vill inte bli bländad i ett spel och få ont i ögonen -.-

Det här måste vara den mest bakåtsträvande kommentaren jag någonsin läst!

Att folk ens har mage att klaga till den här grad på BF3 är rentav skrämmande. Som andra redan sagt, om ni hatar det så mycket lägg då av ? Idag finns det inget krigsspel som är så här realistiskt men ändå håller sig "flytande", dra upp ARMA och resten om ni vill, men att klaga på buggar för att sen kröna just ARMA är bara idioti. Sällan har man sett så trasiga spel vid release..

Och för att vara helt ärlig så tvivlar jag på att ens hälften av er är gamla nog att levt i "1942´s era" fullt ut..

So plixx, låt oss istället fröjdas över det faktum att AK bara ligger någon månad bort och att världens bästa spelserie ska produceras ännu en gång

Skål!

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Medlem

Personligen hoppas jag stort på ett spel i WW2-miljö! Det skulle nog också kunna vara rätt smart av DICE och EA att försöka satsa på att bli det nya stora WW2-liret. Taggaaaaad!!