Microsoft lanserar möss och tangentbord inför Windows 8

Permalänk
Avstängd

VA? Lanserar Microsoft möss och tangentbord för Windows 8? Men jag har ju läst i kommentatorsfälten på Sweclockers att Windows 8 bara är för tablets och touch på skärmen?

Permalänk
Medlem

Ni får gärna göra en recension på tangentbordet, det ser så fruktansvärt snyggt ut, bara att hoppas på att det är skönt att skriva på. Gillar inte "höga" knappar.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Det där måste vara den obekvämaste musen någonsin? :z

Vad händer med ergonomi?

Den är tänkt för folk med backslick och rosa skjorta. De förtjänar ingen ergonomi så det är helrätt!

Båda tummarna nedåt får samtliga av dessa produkter. Leksaksskräp för casualanvändare.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Entusiast

Hahahaha! Visade den för morsan och det första hon kom att tänka på var en dammsugare!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Tycker iaf det är lite coolt med en mus som har touch. Varför visar inte Sweclockers denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Det går nog allt att göra ett litet smidigt tangentbord som inte ser ut som någon slängt ihop på en kafferast.

Vad hade du velat se för annorlunda mot det där då?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Musikälskare

lol den där musen, va hände eller ja va tänkte dom ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamZero:

VA? Lanserar Microsoft möss och tangentbord för Windows 8? Men jag har ju läst i kommentatorsfälten på Sweclockers att Windows 8 bara är för tablets och touch på skärmen?

Menar du att dendär saken är en mus?
Jag trodde de var:
En sån man sätter under bordsbenet när man har ojämna golv.
Något att sätta mellan tårna för att lufta bättre.
En triss skrapa.
Kylplatta till miniräknare.
Bokstöd.
Bromskloss för modellbilar.
Start block för pyslingar.

Men inte fan hade jag gissat på en mus.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Den där musen alltså...

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Känns som Microsoft sneglat på prisvinnande Rapoo: http://www.inet.se/produkt/6606342/rapoo-e6300-bluetooth-comp...

Dock så kostar Rapoo ett par hundra mindre och fungerar till både PC(windows/linux) och mac. Undrar om Microsofts version gör det.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Det där måste vara den obekvämaste musen någonsin? :z

Vad händer med ergonomi?

tycker den ser ganska ergonomisk ut faktiskt. utan bakre delen så är det ännu mindre risk att man ska behöva lyfta handen från bordet. särskilt på en så liten skärm den är tänkt för.
sen förstår jag mig inte på dom sluttande inskärningarna som alla "ergonomiska" möss har för tumme och ringfinger. jag tycker det är mest naturligt att greppa musen rakt från sidorna.
det enda som jag är lite skeptisk till är att det ser ut att kunna bli lite trångt att vila lillfingret mot musen.

sidoscrollen låter också väldigt smart i kombination med windows 8. ser fram emot w8. äntligen lite nytänk.

Permalänk
Medlem

Härre min je vilken mus... Förm före funktion. NEJ tack!

Tangentborden ser så där ut men det är nog mestadels tablet anpassningar. Det enda MS tangentbord jag själv köper förblir Ergonomic Keyboard 4000.

Permalänk
Medlem

Känns som de trollar och kollar hur långt de kan gå innan folk säger stop.

Sen va fan är med alla och touch nu för tiden?, allt ska va touch.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anaii:

Känns som Microsoft sneglat på prisvinnande Rapoo: http://www.inet.se/produkt/6606342/rapoo-e6300-bluetooth-comp...

Dock så kostar Rapoo ett par hundra mindre och fungerar till både PC(windows/linux) och mac. Undrar om Microsofts version gör det.

Ja dom funkar på OSX v 10.6 och 10.7 enligt denna:

http://www.zdnet.com/windows-8-customized-mice-keyboards-due-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Ja det var en bra liknalse:)

Musen såg ju inte direkt bekväm ut men det vore ju konstig om dom släpper en produkt som är obekväm...

Microsoft gör annars bra tangentbord. Till exempel det jag har nu och min tidigare. Både bra för spel och för att skriva. Låter inte så mycket. Billiga och håller länge.
Dock verkar detta vara skit.

Permalänk
Skrivet av Zoidberg:

Vilken o-ergonomisk mus.

Titta bara...
http://windowsteamblog.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/Comm...

(Från länken ovan)

När man nu får se hur den skall hållas så tror jag nog att den är bekväm, när man inte spelar spel utan bara slösurfar så skulle jag nog valt den före min Explorer 3.0.

Visa signatur

...

Permalänk

Jisses va många som är proffs på ergonomi här på swec, imponerande. Töntar.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Inaktiv

Sjyst tangentbord om något Surfaceierat :/

Permalänk
Skrivet av Zoidberg:

Vilken o-ergonomisk mus.

Titta bara...
http://windowsteamblog.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/Comm...

(Från länken ovan)

Musen ser ganska liten ut, hoppas på att en XL kommer.

Permalänk
Medlem

800kr för icke mekaniskt tangentbord, nej tack.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Permalänk

Skönt att se lite högkvalitativa icke-mekaniska tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ska dem också köra på sånna super platta tangentbord.
Om det känns något som Apple tangentborden så spyr jag. De må va snygga men det är ju helt otroligt hemska att skriva på, jag kan inte i min vildaste fantasi förstå att folk faktiskt tycker om dem.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk

Musen ser ju ut som någonting från robot wars! En såndär flipprobot!

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte kommer ha nått Windows 8 är dessa saker helt ointressanta.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Snacka om att Apple kommer att bli gnälliga när de ser den designen. Tangentbordet har ju runda hörn och det är dessutom SVART!

Fy på er Microsoft! Vet ni inte att Apple har patent på allt som kan anses vara stilrent?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oneone:

nice, letat efter ett nytt tangentbord och wedge ser bra ut, inge numpad det är ju perfa.

Ingen numpad (eller standardlayout i allmänhet) är första dealbreakern för mig. I övrigt så såg designen rätt fin ut.

Skrivet av Domifuling:

Men en oneliner där man kallar andra för "töntar", det visar att man är cool och kunnig, det

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Tycker det är många som kastar skit på prylarna, hur kan man (menar såklart musen) göra det? Utan att ha testat prylarna. Själv är jag realist!! Jag dömer när jag testat. Och den dagen kommer ju när man får göra det

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Domifuling:

Man behöver inte vara särskilt "kunnig" inom ergonomi för att se att den där musen är helt värdelös ergonomiskt sett, och kommentaren om töntar var helt onödig.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Man behöver inte vara särskilt "kunnig" inom ergonomi för att se att den där musen är helt värdelös ergonomiskt sett, och kommentaren om töntar var helt onödig.

Hur kan du vara så säker på att den är oergonomisk? Jag håller min mus på exakt samma sätt som Zoidbergs bild representerar när jag inte spelar, och jag är garanterat inte ensam om det heller.

Visa signatur

...