Permalänk

Min nyinköpta Alienware m14x

Tjenare Swec!

Här kommer lite bilder på min nyinköpta Alienware m14x.

i7 3610QM
8 gig 1600mhz ram
Geforce gt 650m 2 gb / Intel HD 4000
500 gb sata

Klipsch 2.1 ljud och lite annat smått o gott.

Kom gärna med frågor!
Har ni inget bra att säga så säg inget alls. Kom gärna med kritik och önskelmål om bilder.
Kan skaffa bättre bilder ikväll eller imorgon!

Min nyinköpta Alienware m14x

Permalänk
Skrivet av torsvensson:

Tjenare Swec!

Här kommer lite bilder på min nyinköpta Alienware m14x.

i7 3610QM
8 gig 1600mhz ram
Geforce gt 650m 2 gb / Intel HD 4000
500 gb sata

Klipsch 2.1 ljud och lite annat smått o gott.

Kom gärna med frågor!
Har ni inget bra att säga så säg inget alls. Kom gärna med kritik och önskelmål om bilder.
Kan skaffa bättre bilder ikväll eller imorgon!

Min nyinköpta Alienware m14x

Alldeles för lite bilder. Är så himla tråkigt med folk som lägger upp gallerier med 2-3 bilder.

Permalänk
Avstängd

Tycket det är för mycket bling på dessa datorer, gillar stilrent typ borstat metall !
Men finns andra smaker absolut

Permalänk
Medlem

league of lesbians!

Permalänk
Medlem

det var ju ett kul galleri med en p12 dator deluxe

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Avstängd

Häftig, vad kostade den samt hur presterar den i spel?

3p pga för lite bilder och LoL

Permalänk
Hedersmedlem

Jösses, är det Jul i Juli? Väldigt mycket olika färger..

Vad väger en sån där egentligen?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Jösses, är det Jul i Juli? Väldigt mycket olika färger..

Vad väger en sån där egentligen?

Ordet släpbar är nog väl tillämpat här skulle jag tro

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Ordet släpbar är nog väl tillämpat här skulle jag tro

Ordet "överflödigt" är även tillämpat här

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

hmmm först en alienware sen visar du league of legends launchern sedan skriver du att bilden är tagen med en iphone.
Kan du vara 14 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Ordet "överflödigt" är även tillämpat här

Haha! Absolut

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av GetzTheGoldfish:

hmmm först en alienware sen visar du league of legends launchern sedan skriver du att bilden är tagen med en iphone.
Kan du vara 14 år?

Nej, köpte den på grund av studentrabatten, League Of Legends för jag inte har installerat DOTA 2 inu.
Att jag säger att bilden är med iphone är för att jag kan skaffa bättre bilder på request, med rejäl kamera. Men eftersom ingen har frågat om det, så har jag inte gjort det inu.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Jösses, är det Jul i Juli? Väldigt mycket olika färger..

Vad väger en sån där egentligen?

Strax under 3 kg

Permalänk
Medlem

You got to have alot of money and that laptop is the shit

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Häftig, vad kostade den samt hur presterar den i spel?

3p pga för lite bilder och LoL

Har bara hunnit att testa LoL men ligger på stadiga 61 fps på max. Men har somsagt bara haft den i ungefär 2½ dag, så har inte hunnit testa så mycket

Permalänk

På League of Legends kan man stänga av Vsync för den är på som standard i inställningar. Så fps:en den ligger troligen inte runt 60 på din dator. Kanske mer eller mindre vad vet jag enbart att på min datorn när jag slog av Vsync så steg min Fps till 150-170.

3 poäng för att det är en laptop.

Permalänk
Skrivet av SWEHACKER:

På League of Legends kan man stänga av Vsync för den är på som standard i inställningar. Så fps:en den ligger troligen inte runt 60 på din dator. Kanske mer eller mindre vad vet jag enbart att på min datorn när jag slog av Vsync så steg min Fps till 150-170.

3 poäng för att det är en laptop.

Körde utan Vsync, låg på runt 140-150.

Permalänk
Medlem

Köpte du den här på Elgiganten för 14k

Permalänk

Lite mer seriös fråga, jag inser faktiskt att man kan köpa alienware för att få en välbyggd dator (läs dell) samt en laptop som har lite rejält tilltagen kylning till skillnad från de mesta andra skräpet på marknaden.

Hur presterar Grafikkortet i spel? är extremt sugen på att köpa i princip samma fast med SSD. Vore jätte tacksam för svar.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya