Permalänk

X-BOXs kontakter...

Tjenare!

Jag har nu för stunden en PlayStation 2 som rockar.. men har funderat på en X-BOX också..

Som jag har det nu så är min PS2a inkopplade via en optisk kabel till min hemmabioreceiver. När jag kollade lite snabbt på X-BOXen hittade jag ingen optisk ut, ingen annan kontakt än för 230V och till RGB/Scart modulen.. Så hur gör man då om man vill koppla in den till en förstärkare??

Visa signatur

-GhostMan-
Victory alone is not everything,
but is it not, after all what really counts?

Permalänk
Medlem

Du får köpa en specialkabel. Jag har för mig att den kostar ca 400:-

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Du får köpa en specialkabel. Jag har för mig att den kostar ca 400:-

Var får man tag på en sådan då? Kopplar man in den där kabeln som normalt går till TVn sitter eller?

Visa signatur

-GhostMan-
Victory alone is not everything,
but is it not, after all what really counts?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Denna adapter verkar stödja optisk ut http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=22087&t=1270&l=...
Den använder RGB scart vilket för de flesta (de som har en tv som stödjer det) ger den bästa bilden (de som kan köra komponent bör dock göra det istället)

PSXCare har en kabel för 300:- som ser ganska intressant ut, XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital guld. Finns på http://www.psxcare.com/xbox-hardware.asp (dom var däremot hutlöst dyra på matrix chippen)

Frågan är dock om det finns någon adapter som stödjer digitalkoax istället för optisk ut.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Ok tackar.

Sedan undrar jag om det finns någon som kan rekommendera sin X-box och ge lite tips på vad man göra med den om man moddar den...

Visa signatur

-GhostMan-
Victory alone is not everything,
but is it not, after all what really counts?

Permalänk
Medlem

Kolla på www.xbox-scene.com där finns det guider för nästan allt man huvudtaget kan hitta på att göra med en xbox.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Du får köpa en specialkabel. Jag har för mig att den kostar ca 400:-

Advanced Scart (RGB+optisk) skulle OnOff ha 260kr för. Sen skulle dom ha 160kr lr 180kr för den optiska kabelstumpen oxå.

Visa signatur

...Where The "A" In Socket-A Stands For Amazing...