Hur Många? [har slutat spela Diablo III]

Permalänk
Medlem

lirade dygnet runt i en vecka, tror jag sov typ 8-10h på 7 dagar. tror det var lite därför jag tröttnade så snabbt också! Lirat upp alla klasser och klarat diablo på inferno med alla förutom min wd och har mer guld än vad jag nåågonsin kommer kunna göra av med. klarat spelet? tror det.. Men har haft några fruktansvärt roliga timmar ändå! första veckan var helt magisk enligt mig

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Klarat softcore, lvl3x på HC (aldrig dött) blev bara helt less på spelet.

You don't say!

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk

lirade mycket de första två veckorna, döda diablo på inferno osv sen tröttnade jag. Spelar inte alls nu

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

lirade mycket de första två veckorna, döda diablo på inferno osv sen tröttnade jag. Spelar inte alls nu

Rätta mig om jag har fel, men var inte det på snudden till world first?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

lirade dygnet runt i en vecka, tror jag sov typ 8-10h på 7 dagar. tror det var lite därför jag tröttnade så snabbt också! Lirat upp alla klasser och klarat diablo på inferno med alla förutom min wd och har mer guld än vad jag nåågonsin kommer kunna göra av med. klarat spelet? tror det.. Men har haft några fruktansvärt roliga timmar ändå! första veckan var helt magisk enligt mig

Känner du att du har för mycket guld så får du gärna dela med dig, PaPaGoja#2616

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Skrivet av philip_BNF:

lirade mycket de första två veckorna, döda diablo på inferno osv sen tröttnade jag. Spelar inte alls nu

Skrivet av Mixe:

Rätta mig om jag har fel, men var inte det på snudden till world first?

World first tog ju bara några dagar i SC och HC tog väl ungefär en månad tror jag..

... och Jay Wilson som sa att ingen skulle ta Inferno-Diablo på flera månader xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flintan86:

World first tog ju bara några dagar i SC och HC tog väl ungefär en månad tror jag..

... och Jay Wilson som sa att ingen skulle ta Inferno-Diablo på flera månader xD

Det var väl över en vecka, eller minns jag så fel?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Det var väl över en vecka, eller minns jag så fel?

Det finns då youtubeklipp uppladdade 19:e maj (4 dagar efter release). Men jag undrar om det inte redan var 18:e maj?.. Hmm.

Permalänk

Jag spelade igenom det en gång..vid andra varvet så orkade jag inte med att göra precis samma skit igen, och igen, och igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Spelade bf3 i 3 månader...sen slutade jag.

vill någon köpa min bf3 acc med premium?

öööö, vad tusan har det med tråden att göra?

Permalänk
Medlem

Jag har mer eller mindre slutat spela nu och jag måste säg att det var väl värt pengarna då det är få spel som ger en så mycket för pengarna. Vet inte vad folk förväntade sig? Låter som de trodde det skulle var det nya WoW som det skulle lira i flera år.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Jag kommer säkerligen tillbaka till att spela D3 mycket, men just nu blir det bara lite eftersom det är sommar...

Skrivet av furuliden:

Jadu, du får nog allt lära dig att läsa grafer lite bättre.

http://cdn2.ubergizmo.com/wp-content/uploads/2012/06/xfire.jp...

Man ser ju att det fortfarande är cirka 55.000 som spelar. Som mest så var det runt 140.000. En minskning på cirka 61%. Med enkel slutledning så kan vi se att det är ungefär 39% som fortfarande spelar.*

* Enligt Xfire, och senaste mätning den 24 Juni 2012

Timmar spelade, inte spelare

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Spelade som en galning när de kom, Spelar fortf dock inte lika mycket brukar oftast bara köra act1/act2 runs, 1-2gånger sen stänger jag av

Permalänk
Medlem

Orkar inte spela mer, blir tråkigt på Inferno. Kör BF3 igen.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

hur många har börjat spela diablo 2 igen??? jag har iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Ett bra spel som behöver patchas för att få ett end game.

Retirerat tillbaka till World of Tanks

Permalänk
Medlem

Saknar känslan man fick av Diablo 2!

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

hur många har börjat spela diablo 2 igen??? jag har iaf

Skrivet av Delzino:

Saknar känslan man fick av Diablo 2!

Prova. Nu.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Hela grejen med spelen idag är att det ska tjänas pengar. Varför släpper man inte pvp, färdiga spel rakt av från start? Jo det är för att dom alltid vill göra expansioner och på så sätt få in lite mer cash.

Det är samma visa varje spelsläpp i princip de senaste 10 åren. Sen steam mf andra som gått i bräschen för hur enkelt det är att koppla kontokort o köpa spel.

Ytterst få spel idag är wow beundrandsvärda mer än några timmar samt grafik. Ett spel de senaste 5 åren har impat på riktigt på mig som i gamla tider och det är the witcher 2. Det spelföretaget är ett polskt icke stort företag som är styrt av aktier och annat. Det är dom företagen som levererade förr och det är dom som fortsätter leverera epic games.

Sen så är inte d3 o många spel dåliga. Överlag är de flesta spel väldigt bra men inget "wow" som sagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Skräpspel tänkte jag skriva men sen tänker jag på hur många som faktiskt gillar det. Så jag skriver så här i stället: Jag har sällan blivit så besviken eller haft så tråkigt när jag spelat en AAA titel som med D3. Så det är i alla fall en som slutat spela. Jag önskar att jag köpt det på skiva så jag hade kunnat använda den som lerduva nästa skjutomgång, nu fick jag nöja mig med avinstallation och svavelosande svordomar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Jag kommer säkerligen tillbaka till att spela D3 mycket, men just nu blir det bara lite eftersom det är sommar...

Timmar spelade, inte spelare

Jo, det är klart att det är speltimmar! ^^
Men det ger ändock en någorlunda bild på hur många som spelar nu i jämfört med då. Betydligt mindre nu än då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

lirade dygnet runt i en vecka, tror jag sov typ 8-10h på 7 dagar. tror det var lite därför jag tröttnade så snabbt också! Lirat upp alla klasser och klarat diablo på inferno med alla förutom min wd och har mer guld än vad jag nåågonsin kommer kunna göra av med. klarat spelet? tror det.. Men har haft några fruktansvärt roliga timmar ändå! första veckan var helt magisk enligt mig

Har du guld som du inte behöver. Kan jag få lite?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Delzino:

Har slutat spela? Undrar bara av ren nyfickenhet? För jag rör inte ens auction house längre

+1

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte, men min bror och kompis gjorde det i typ 2 veckor... dom har inte rört spelet på månader

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Hela grejen med spelen idag är att det ska tjänas pengar. Varför släpper man inte pvp, färdiga spel rakt av från start? Jo det är för att dom alltid vill göra expansioner och på så sätt få in lite mer cash.

Det är samma visa varje spelsläpp i princip de senaste 10 åren. Sen steam mf andra som gått i bräschen för hur enkelt det är att koppla kontokort o köpa spel.

Ytterst få spel idag är wow beundrandsvärda mer än några timmar samt grafik. Ett spel de senaste 5 åren har impat på riktigt på mig som i gamla tider och det är the witcher 2. Det spelföretaget är ett polskt icke stort företag som är styrt av aktier och annat. Det är dom företagen som levererade förr och det är dom som fortsätter leverera epic games.

Sen så är inte d3 o många spel dåliga. Överlag är de flesta spel väldigt bra men inget "wow" som sagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Om din teori stämde på D3 så skulle PvP-patchen kosta pengar, vilket den inte kommer att göra utan är annonserad som just en patch (med obestämt datum). Jag tycker Blizzard lyckas gå rätt bra ifrån grejen med att bara tjäna pengar då de lägger ner rätt mycket resurser på att korrigera och förbättra spelet, trots att nästa stora inkomst kommer bli först när en expansion dyker upp. Och nej, jag tror inte en sekund på de som tror att RMAH ger någon relevant inkomst.

Jag håller dock med om att The Witcher 2 är ett av de mest imponerande spelen på länge. Ettan stack dock inte ut alls lika mycket så det handlar inte bara om att det är små företag som gör spelen. Jag fick precis vad jag förväntade mig av D3 för den delen. Av någon anledning tycker jag dock att i princip alla spel som stoltserar med väldigt bra grafik (tekniskt sett, inte fokus på grafisk design) blir sådana jag blir helt ointresserad av, så jag håller med dig i någon mån ändå, även om jag tycker den trenden funnits väldigt länge.

Permalänk

Spelade som en dåre vid släpp och fick upp två chars till 60 på kort tid. Tröttnade snabbt eftersom jag inte orkar farma för inferno act 2 och vidare.
Fick för mig att levla upp alla chars till 60 och det var faktiskt riktigt roligt att spela igen - trots att det är samma story hela tiden.
Tröttnade återigen - startade en hc-gubbe men blev snart drabbad av fryslagg som finns i mängder i D3 oavsett dator och dog.
Tröttnade stenhårt.
Nu har jag startat upp en ny gubbe och det är faktiskt lika roligt igen.

Resultatet är ungefär samma som när man lirade D2 med andra ord (spela-tröttna-spela).
Har man problem med att det är samma story hela tiden är det helt enkelt så att Diablo inte är för dig och då får du helt enkelt vara nöjd med de xx spelatimmarna du klarat av hittills. Oavsett om man kör en gubbe till 60 eller fler så blir det fler speltimmar i Diablo 3 än vilket annat story-mode-spel som helst så sluta whinea!

Permalänk
Medlem

Väldigt många som verkar sura över att det var en dålig uppföljare, jag tycker att spelet har lyckats utmärkt med tanke på den dåliga förutsättningen det hade att lyckas..

Folk inser inte att konceptet hack & slash inte längre kan underhålla folk en längre tid.. Nu när åren har gått sedan tvåan kräver vi mer av spel än just vad D3 erbjuder, spelets idé är för begränsad för att bli ett spel som spelas mycket och länge av många. Spelet är helt enkelt för enformigt och begränsat för 2012.

Sluta antyda att D3 är ett dåligt spel. Det är ett bra spel som inte kunde gjorts bättre pga alla nostalgiska krav. Ni vet väl kanske själva hur det är att få ett infall och lira Sim City/Packman/Bomberman eller andra spel-klassiker som man vuxit upp med, det håller 1-2 veckor och kommer i perioder.

Skärpning!

Permalänk
Medlem

Jag har lagt ner, jag trodde det skulle vara mer to it än vad det var. Hoppas att det kanske kommer något nytt häftigt att ta itu med i spelet!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Jag spelade nonstop som en galning vid release men nu väntar jag bara på PvP och har inte spelat på flera månader.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

blizzards största flopp genom tiderna?

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |