Nästa iOs har inget stöd för YouTube

Permalänk
Medlem

Nästa iOs har inget stöd för YouTube

Ja, som ni ser i titeln så har nästa version av iOs för iPhone inget stöd för YouTube från början. Källa

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Nu står det ju inte vilken källa Sydsvenskan har, men The Verge har en annan uppfattning om det hela: http://www.theverge.com/2012/8/6/3223775/apple-youtube-ios6

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

jobbigt att bara ladda ner appen eller skriva in adressen i safari?

Största dealbreakern är väl googlemaps som dem inte har längre

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Google kommer komma ut med en egen app till Youtube, den nuvarande appen har hängt kvar sedan 2005. Det går fortfarande att se på youtube med den vanliga internetsidan, eller m.youtube.com som enligt många är bättre än appen ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

jobbigt att bara ladda ner appen eller skriva in adressen i safari?

Största dealbreakern är väl googlemaps som dem inte har längre

Måste ju säga att den nya kart-appen är betydligt mycket bättre än den som funnits tidigare, utifrån min egen erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayrin:

Måste ju säga att den nya kart-appen är betydligt mycket bättre än den som funnits tidigare, utifrån min egen erfarenhet.

Apple hade ju en massa restriktioner som Google blev lidande av. Apple styr sitt system väldigt hårt. Simple as that.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

De tar bara bort appen som Apple själva har gjort, förstår inte varför de hade en från början..

Ägaren (Google) kommer nu kunna göra en egen app i app store med säkert fler uppdateringar och bättre för övrigt.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayrin:

Måste ju säga att den nya kart-appen är betydligt mycket bättre än den som funnits tidigare, utifrån min egen erfarenhet.

med den nya navigatorn i google maps slår den allt jag provat, fungerar riktigt bra och även bättre än andra appar för 600-1000 kronor och det
är värt mycket för mig

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fafne:

Kommer apple snart att lansera sin egen iTube

Och hävda att de uppfunnit nåt revolutionerande igen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Och hävda att de uppfunnit nåt revolutionerande igen?

Va? Apple skulle aldrig påstå någonting sådant

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Sanning med modifikation ...

"native" stöd finns ej mer.
Dock är det som tidigare sagt, att det kommer en frisående app från Google själva.

Personligen tycker jag detta är bra, då förhoppningarna att en kommande app, kanske är 1000ggr bättre än nuvarande integrerade app.

Anledningen är kort och gott att avtalet gällande detta, mellan Google/Youtube och Apple har löpt ut.

Visa signatur

- none -

Permalänk

Denna tråd är ju bara fail, TS verkar vara ganska opåläst. Precis som andra sagt så tar Apple bort själva appen, att köra Youtube via safari fungerar fortfarande och till och med bättre! Sen kommer även Google släppa en ny uppdaterad Youtube-app som man kan ladda ned gratis från App Store.

Permalänk
Medlem

Ja ... megafail, eller helt enkelt vanligt trollande så fort Apple och Google hamnar i samma sammanhang ...

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att Google gör en bättre youtube app som man laddar ner från appstore.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Det enda det innebär är att den kommer bli betydligt bättre då google som äger youtube själva kommer behöva bry sig om användar upplevelsen i appen... knappast en dålig situation..

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Nu är den existerande youtube appen inte alls så dålig som android-fanboysen vill att den ska vara. Om Google själva lägger in en app i AppStore får man väl ladda ner den istället. Kommer säkert vara väldigt lik den som finns.

Kollar mycket på youtube på min iPad och skulle faktiskt vilja veta vad som är så dåligt med den för jag vet inte vad som fattas eller är kass.

Det som kommer bli sämre är att googles nya app kommer ha stöd för annonser vilket den nuvarande inte har. Vi kommer få stå ut med pop-ups och avbrott för reklam som vi har på PC nu (om man inte kör AdBlock vill säga).

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grundis10:

Mitt hat mot apple bara växer och växer...

Det här är ju ett rätt vanligt exempel på det löjliga hat som finns mot Apple. Någon (plus ett gäng som klickat gilla) som uppenbarligen inte har en aning om bakgrunden utan bara ser en rubrik och sen säger att Apple är skit. Man ser det så ofta nu för tiden. Om folk ändå kunde läsa på lite innan de vräker ur sig saker till höger och vänster så skulle detta vara ett mycket trevligare forum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

...
Kollar mycket på youtube på min iPad och skulle faktiskt vilja veta vad som är så dåligt med den för jag vet inte vad som fattas eller är kass.
....

Det jag saknar i den integrerade iPad-appen är möjligheten att spela playlists samt att se kommentarerna trådade. Nu blir det ett perfekt tillfälle för google att göra en riktigt bra youtube-app och fixa dessa saker!

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Den har utvecklats helt klart! Men fortfarande inte i klass med apples - senaste androidenheten jag provade var S3:an

Jag vill inte ställa mig på någon sida här, men jag tror att android rullar på bättre för att de slänger på bättre och bättre hårdvara, istället för att faktiskt fixa mjukvaran som är trasig. Är väl att i nån mån jämföra det med ett grafikkort och dåliga drivrutiner som laggar, då skaffar man starkare grafikkort istället för att fixa drivrutinen.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av coll:

Det jag saknar i den integrerade iPad-appen är möjligheten att spela playlists samt att se kommentarerna trådade. Nu blir det ett perfekt tillfälle för google att göra en riktigt bra youtube-app och fixa dessa saker!

Hmm, ja playlists vore nice, comments brukar jag undvika bläddra bland ändå eftersom de är ännu värre än på detta forumet.

Jag kommer störa mig på reklamen dock.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheesier:

Jag vill inte ställa mig på någon sida här, men jag tror att android rullar på bättre för att de slänger på bättre och bättre hårdvara, istället för att faktiskt fixa mjukvaran som är trasig. Är väl att i nån mån jämföra det med ett grafikkort och dåliga drivrutiner som laggar, då skaffar man starkare grafikkort istället för att fixa drivrutinen.

Skulle ju isåfall jämföra det mot att köpa en dator med monsterhårdvara och sen köra win95 på det?

Lite det jag tycker android gör fel - ett par hundra olika enheter - alla med olika speccs - blir ju ett helvete att göra en bra mjukvara för alla. Kanske lite därför apple har lite mer flyt? Det är ju bara ett fåtal enheter de måste skriva koden för

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Och allt är baserat på ver 1.0 utav beta utvecklarnas iOS6, känns inte vidare trovärigt?!

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Skulle ju isåfall jämföra det mot att köpa en dator med monsterhårdvara och sen köra win95 på det?

Lite det jag tycker android gör fel - ett par hundra olika enheter - alla med olika speccs - blir ju ett helvete att göra en bra mjukvara för alla. Kanske lite därför apple har lite mer flyt? Det är ju bara ett fåtal enheter de måste skriva koden för

Nja, är mer att android var skriven utan touchscreen i åtanke, så när det kom touchscreen gjorde de ful-lösningar (så jag har förstått det hela iafl).

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Skulle ju isåfall jämföra det mot att köpa en dator med monsterhårdvara och sen köra win95 på det?

Lite det jag tycker android gör fel - ett par hundra olika enheter - alla med olika speccs - blir ju ett helvete att göra en bra mjukvara för alla. Kanske lite därför apple har lite mer flyt? Det är ju bara ett fåtal enheter de måste skriva koden för

Utan tvekan hjälper det när man vet vad man skriver koden till. Precis som konsolspel.
Många köper inte heller den dyraste Android telefonen utan köper något billigt skräp så länge den har Android vilket kan resultera i en väldigt dålig upplevelse skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

Apple har alltid varit dåligt
Ännu en anledning till att hata skiten

Kom igen nu. Håll det på en saklig nivå...Åtminstone

Som andra redan påpekat så funkar youtube.com bättre än appen. Och den nya kartappen (helt vektorbaserad för övrigt) verkar väldigt bra och intuitiv.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Google(android) är medvetna om det lilla lagget som finns på många androidmobiler,(min s2'a tex) och har sagt att de ska fixa det till nästa androidversion(jelly bean). Projektet heter operation butter om jag inte kommer ihåg fel, med tanke på att de ska flyta som smör!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

och du tycker android är bättre? Att ha android är som att spela cs med 20 fps - laggar fan o hans moster - apple tuffar på i solida 100fps.

Responsiviteten i apples touch är vida överlägsen alla androidenheter som finns.

Sen finns alltid tvisten att apple är låst osv osv - svar ja. Men det fungerar ju?

Använt en S3a?

Har själv en sådan och den "laggar" mindre än min förra iPhone.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

och du tycker android är bättre? Att ha android är som att spela cs med 20 fps - laggar fan o hans moster - apple tuffar på i solida 100fps.

Responsiviteten i apples touch är vida överlägsen alla androidenheter som finns.

Sen finns alltid tvisten att apple är låst osv osv - svar ja. Men det fungerar ju?

Och vilken Android jämför du med nu? En för tusenlappen?

Permalänk

Youtube appen är ju helt värdelös några av dom viktigaste sakerna går ju inte att göra t.ex. ställa in videokvaliten samt en värdelös avancerad sökning.
Bättre att gå in via webbläsaren och spara den som en genväg.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grundis10:

Mitt hat mot apple bara växer och växer...

Antar att du sitter med en ganska schysst android mobil? Eller en android över huvudtaget... Du kan ju tacka Apple för iphone för utan den hade smarta mobiler varit ganska korkade i dagsläget:/

Tror vi kan tacka apples designers och "nyskapare" för ganska många fräscha produkter utanför deras sortiment.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."