Permalänk
Medlem

Ok komplett har ju sin 9.6 paragraf men kan dom inte istället ringt kunden och säga: Verkar som det är mycket damm, och enligt paragraf osv så kan vi ta en viss summa för blåsa rent den. Då skulle det vara snabbt och enkelt.

Permalänk
Medlem

Så jävla löjligt utav Komplett. De kan ju åtminstonde kolla så att problemet är dammrelaterat... Det är ju som att lämna in en smutsig bil på reparation, sen säger reparatören att nej det här går inte. Vi gör inget för bilen är smutsig, kom aldrig mer tillbaka hit!

Så sjukt löjligt. Om de inte kan bevisa att det beror på dammet så borde dom ju fan inte kunna slita ner din garanti sådär...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Det är idioter som TS som gör att det kan vara extremt påfrestande att jobba inom service...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Den typen av inlägg, helt utan någon förklaring, är farligt nära:

"§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet."

Det är kanske hans egna personliga åsikt och då anser jag att du som moderator är helt ute och snurrar?
För villka retar han upp? Komplett som är ett företag? det är ju dagens sanning för alla företag att det finns positiva kunder och negativa, men då självklart vill man ju uppnå status positivt på alla

Så länge inte ALLA eller en större majoritet jobbar för komplett här? så känns det som att det är rätt lugnt på din paragraf

Men för att gå tillbaka till ämnet så tror jag TS har fått sina svar och vi nu väntar på svar från när om han skickar in den igen?

//Skane

Skrivet av Featic:

Det är idioter som TS som gör att det kan vara extremt påfrestande att jobba inom service...

Är det inte därför "service" finns? Dom/du? ska ju göra sitt jobb och då göra rätt? Sen att service personal känner negativa saker över hur en kund lämnar in en sak och detta objekt inte är rätt skött ska göra deras vardag jobbig kan jag inte förstå? Men vad vet jag, har ju bara en bror som jobbat inom service branchen i över 10 år och fått höra allt mellan himmel och jord, men kontentan är ju att det är ju på jobbet... Men kanske dags och söka ett jobb som är roligare? Mil.se hett tips

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Så jävla löjligt utav Komplett. De kan ju åtminstonde kolla så att problemet är dammrelaterat... Det är ju som att lämna in en smutsig bil på reparation, sen säger reparatören att nej det här går inte. Vi gör inget för bilen är smutsig, kom aldrig mer tillbaka hit!

Så sjukt löjligt. Om de inte kan bevisa att det beror på dammet så borde dom ju fan inte kunna slita ner din garanti sådär...

Det är väl ändå ganska uppenbart att det är värmerelaterat när TS hade problem med värmen på grafikkortet, och man ser hur mycket damm som sitter i den. (Med tanke på hur mycket som är i datorn och bara på själva fläkten så är nog kylflänsen innanför skyddet helt igentäckt.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Nej absolut inte, man ska inte behöva städa varje vecka. Men nån gång i bland får man nog ta sig i kragen och göra det. Eller menar du att komplett ska bygga någon slags scifi pryl som automagiskt undviker damm? Förr eller senare ansamlas en mängd damm nog stor för att störa/förstöra komponenter. Har man låtit det gå så långt tycker jag nog att komplett har en poäng.

Om inte datorn är placerad i någon slags industrilokal som aldrig städas, borde inte damm vara ett problem ens efter flertal års användning. Och långt innan det blir kritiskt kommer man få varningstecken. Din städmani är ingenting som en vanlig datoranvändare varken har eller bör ha.

Nu har jag inte läst hela tråden, men jag har svårt att föreställa mig hur damm faktiskt orsakar att komponenter slutar fungera.

Edit: Det var rätt dammigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kazzun:

Ok komplett har ju sin 9.6 paragraf men kan dom inte istället ringt kunden och säga: Verkar som det är mycket damm, och enligt paragraf osv så kan vi ta en viss summa för blåsa rent den. Då skulle det vara snabbt och enkelt.

jo de var de jag pratade med goran om i kundtjänst. Jag tyckte de borde ha ringt till mig. Jag har jo ändrat min epost från hotmail till g mail de senaste 2 åren.
De vill ha 500 för service avgifter för dammet som är igentäppt. Så som de berättade, sa sa de att inga komponenter är trasiga.

Hade de kunnat se detta fel innan jag skicka in den för service ?
För de sa att de e något fel på hårddisken, iomed jag får något fel meddelande ifrån start!
Men när jag fick den tillbaka så var det inget fel, även om de stod att hårddisken vad skadad.
Nu börjar jag minnas fler saker.

Jag hade betalat dem 500 kr om de hade ringt till mig. Allt handlar om snabbt och bra service i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Varför finns det spår efter ett dammsugarmunstycke i dammet? Du är väl medveten om riskerna med det?

Jag har dammsugit mina datorer i över 10 års tid. Aldrig tagit sönder en endaste pinal. Har alltid monterat / skruvat i datorer utan ESD armband osv. Aldrig någonsin har något gått sönder...

Förstår inte varför alla är så nojiga. Om man dammsuger en dator så låter man den ju självklart inte ligga som ett plåster mot moderkortet.. Sen spelar det väl ingen som helst roll om han har lagt plastdelen av dammsugaren mot nätagget för att få upp lite damm...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Jag vet inte varför du skriver som du gör, men att komma med ett sådant huvudlöst påstående kan inte rendera någonting annat en en fet anmälan från mig...

TS har redan visat onödig attityd mot ett flertal användare bara i denna tråden, jag misstänker att det snart kommer stå "Avstängd" under hans nick.

Jag står fortfarande på Kompletts sida i denna debatten, i synnerhet nu när:
1) Vi har sett hur datorn såg ut när komplett först fick den. (Det där var -mycket- damm, precis som jag trodde: dansande dammråttor)
2) Vi vet att TS har dammsugit sin dator (återigen någon som komplett på sin sida säger att man -inte- ska göra.)
Ser också ut som TS har haft dammsugaren i direktkontakt med själva nätagget...

Bra för TS att komplett faktiskt tog emot hans dator på det tredje försöket (om jag förstod det hela rätt?), men med tanke på hur TS har misskött sitt avtal, pratat illa om komplett (och antagligen inte varit så trevlig i sin egen direktkontakt med dom) och gnällt i allmänhet ska han vara glad att komplett inte bara gav honom ett stort, gult finger.
Han har ju till och med sagt att han såg grafikkortet ligga på ~100 grader, redan där borde det ha ringt en varningsklocka.

Jag kan hålla med att det är lite halvdålig stil av komplett att de inte gjorde en felsökning på hans dator när de först fick den, åandra sidan så har teknikern sina rutiner att följa, och jag antar att han öppnade chassit, såg ett kilo damm och drog slutsatsen att datorn inte blivit städad sedan den köptes --> bryter mot garantiavtalet --> skicka tillbaks den direkt.

Jag ska även nämna att jag varit en kund på komplett sedan slutet av 90-talet och har faktiskt inte ett enda egentligt klagomål att komma med. De få gånger jag har behövt lämna in något på garanti eller haft något problem har de löst det snabbt, smidigt och enkelt.
Ta bara det här som exempel: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/5...
Istället för att jag ska skicka in min dator, riskera fraktskador samt bli datorlös i en vecka erbjuder de mig ett separat nätverkskort - den som kallar det för dålig service har, för att citera en viss användare: "GPSen inställd på Ankeborg, och satt Messi på bänken".

Är jag köpt av komplett, eller en hemlig komplett-agent? Nej.
Dock är jag en väldigt nöjd kund, och nöjda kunder försvarar och återkommer till sina återförsäljare, i synnerhet när andra pratar illa om vederbörande utan egentlig anledning.
PS: Jag hade dragit svärd å Inets och Webhallens vägnar också.

Edit: Till de som verkar tro att "vanliga svenssons" inte verkar förstå att en dator behöver städas med jämna mellanrum: ni underskattar grovt "snittsvenssons" kunskaper om datorskötsel. Ni ser inte ett dugg coola ut när ni klankar ner på och/eller använder "en svensson fattar inte detta" som argument - ni ser bara patetiska ut.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nolimitsoya:

Det är nog det senare.
Hade jag fått den burken hade jag åtgärdat kortläsaren, blåst lite med en luftburk när jag ändå var inne och kollat om grafikkortet fungerade sen. I sådana fall bjudit på den hemskt dyra och tidskrävande luftblåsningen. *harkel* Om det inte gjorde det hade någon fått ringa upp dig och vänligt och pedagogiskt tala om att grafikkortet är trasigt, att det är ditt fel, att det inte kommer gå på garantin och att det ett nytt kort kommer kosta si och så mycket.

Nu låter det på dig som om allt fungerade igen med bara en snabb rengöring, eller?
Vad, exakt är det de vill ha 500kr för? Rengöring, frakt, felsökning ... alltihop, eller nått annat?

Jo, sen att jag fick ingen D-link med min nya dator. "nya köp"
Gjorde att jag hade inget internet.
Tänk er jag fick inte ens ett nätverkskort.

Ni skriver att jag gnäller,det är ts fel.
Skrev jag eller nämnde jag något om de var kompletts fel när jag fick fel varor ?
Fick tom skicka tillbaka varan, min egen tid! Sen min egen tid igen att vänta på något jag har betalt för.
Ja nu passar jag på att minnas saker och slänga tillbaka skit.
Kunde inte de varit good will och kompenserat mig för de som hände första gången jag fick min beställning!
Fick vara utan internet och jag klaga inte då, men nu passar man på.

Permalänk

Rent gissningsvis en glappande eller trasig SATA-kabel då, vilket ju verkar rätt rimligt med tanke på hur snävt böjd någon av kablarna var på Kompletts foto. Det verkar ju en aning sniket att kräva betalt för lite burkluft tredje gången samma maskin är inne för service på grund av slarvig montering.

Nåja, inga jättepengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

Jo, sen att jag fick ingen D-link med min nya dator.
Gjorde att jag hade inget internet.
Tänk er jag fick inte ens ett nätverkskort.

Ni skriver att jag gnäller,det är ts fel.
Skrev jag eller nämnde jag något om de var kompletts fel när jag fick fel varor ?
Fick tom skicka tillbaka varan, min egen tid! Sen min egen tid igen att vänta på något jag har betalt för.
Ja nu passar jag på att minnas saker och slänga tillbaka skit.
Kunde inte de varit good will och kompenserat mig för de som hände första gången jag fick min beställning!
Fick vara utan internet och jag klaga inte då, men nu passar man på.

Vi dödliga använder aldrig ett expansionsnätverkskort, det är numera (99% säker) inbyggt i alla moderkort.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

Jag tycker komplett har skött ärendet rätt. Sen TS dryga attityd mot andra i forumet ger inte mig någon medkänsla för honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machee:

Jo, sen att jag fick ingen D-link med min nya dator. "nya köp"
Gjorde att jag hade inget internet.
Tänk er jag fick inte ens ett nätverkskort.

Jag vet inte exakt vilket moderkort du har, men det ser ut att vara ett relativt modernt MSI-kort. (Sitter på ett sådant själv), och de har inbyggt nätverkskort.
Testade du ens det innan du ringde och skrek åt komplett?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Vi dödliga använder aldrig ett expansionsnätverkskort, det är numera (99% säker) inbyggt i alla moderkort.

Jag gissar att det är ett trådlöst expansionskort som åsyftas och att TS inte har någon kabelanslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag vet inte exakt vilket moderkort du har, men det ser ut att vara ett relativt modernt MSI-kort. (Sitter på ett sådant själv), och de har inbyggt nätverkskort.
Testade du ens det innan du ringde och skrek åt komplett?

jag är inkompetent, men ni verkar vara mer inkompetenta som säger emot vad jag säger ?

Jag fick inte ens ett nätverkskort, jag vet hur ett nätverkskort ser ut!!!

Jag fick något platt, komplett ursäkta sig och jag tog emot deras ursäktan.
Jag fick helt något annat, den var platt och dens plats gick inte ens in var nätverkskortet ska in.
Förstår ni ?

De hade blivit "fel"mänskligt fel ifrån kompletts sida.
Jag fick skicka tillbaka den, för jag har inte beställt ett sådant. jag har beställt ett nätverkskort.
Sen fick jag mitt nätverkskort.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Jo, men damm förstör inte komponenterna i datorn. Om dom inte är överhettade måste det vara något annat fel eller hur?
Har en polare som har en ca 3 år gammal Packard Bell med världens sämsta chassi och inga filter, den typ käkar damm.
Dock har han ALDRIG ens öppnat datorn eller gjort rent den, om man tittar in så är det så mycket damm så det täcker hela graffet, processorn och moderkortet, hela kittet.
Men men han har aldrig problem med den, som tur är blir den högst 85C, sen är datorn i ett litet "rum" som det får plats kanske 2 pers i om man inte vill att det ska bli trångt. I alla fall så komplett riktiga snåljåpar, skyller ifrån sig på damm...

Damm förstör datorn och får den att få konstiga bluescreens,överhetting mm. Fläktar som stannar och fungerar dåligt mm. Det är bevisat så att ha en dator full av damm som du beskriver att din polare har så kanske han ahr haft extremt tur då jag vet själv att jag har rensat polares och släktingars datorer som inte funkade pga av damm så städa datorn måste man, inge snack om saken!

Sen såg jag bilderna, mycket damm och detta kan ha orsakat massa fel. Så är det tyvärr.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Machee:

jag är inkompetent, men ni verkar vara mer inkompetenta som säger emot vad jag säger ?

Jag fick inte ens ett nätverkskort, jag vet hur ett nätverkskort ser ut!!!

Jag fick något platt, komplett ursäkta sig och jag tog emot deras ursäktan.
Jag fick helt något annat, den var platt och dens plats gick inte ens in var nätverkskortet ska in.
Förstår ni ?

De hade blivit "fel"mänskligt fel ifrån kompletts sida.
Jag fick skicka tillbaka den, för jag har inte beställt ett sådant. jag har beställt ett nätverkskort.
Sen fick jag mitt nätverkskort.

Hur har det gått nu? Skickade du in datorn igen?

Permalänk
Medlem

Nej, ska göra de imorgon! ska gå till butiken på amiralsgatan i malmö

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Machee:

Nej, ska göra de imorgon! ska gå till butiken på amiralsgatan i malmö

Det kanske löser sig för dig. Dom skulle kolla på felen eller hur?

Permalänk
Medlem

ja och förhoppningsvis åtgärda micro sdhd m.m Kommer vara nog den sista gången jag återlämnar den med denna garantin som löper ut feb 2013.
Sen får man se var man ska handla datorer framöver, kan bli komplett igen. Kanske som användaren så, jag har haft otur i beställning,kundservice och i support. De kan hända alla. Hoppas de blir bättre.

Permalänk
Medlem

Shit vad mycket damm..Inte konstigt att ditt grafikkort är mer eller mindre rökt..1 eller 2 ggr om året räcker..Har jag lite damm så kör jag med tryckluft, men det har hänt att jag har kört med dammsugaren också, men då drar jag ner effekten på dammsugaren till min. och givetvis håller en bit ifrån..
Så jag är faktiskt på Kompletts sida i detta fallet..grafikkortet måste ha fått stryk pga damm på fläkten..och just den typen av fläkten som blåser rakt ut från lådan (original) är nog extra känslig också..
Personligen så är jag nöjd med Komplett, men jag har iofs inte reklamerat nånting hittills tack och lov..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Den typen av inlägg, helt utan någon förklaring, är farligt nära:

"§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet."

Jag orkar bara inte räkna upp alla de gånger de vägrar ta åt sig garanti ärenden och klantat sig med beställningar jag gjort från dem trots att jag lagt dem personligt över telefon och det bokstavligt stått och hållit i sakerna jag skulle beställa för att sedan meddela att de är slut så jag inte får dem, när det gäller garanti ärenden vet jag fler i min bekanskapskrets som upplever samma sak, man får bara tillbaka sakerna med meddelandet "Du har förstört sakerna själv" trots att de inte fungerade när man fick dem från första början...och det är väl just deras garantier denna tråd handlar om

Permalänk
Medlem

Låter lite drygt av dom. När vår familjedator från HP gick sönder för flera år sen(grafikkort som brann upp pga damm om jag minns rätt) så fick vi ett nytt ändå. Var inget tjaffs om det.

Håller dock med komplett att det är smart att göra rent datorn då och då

Permalänk
Avstängd

Jag är inte lika snäll som multiman i detta fallet. Och anser att även om man är upprörd behöver man inte gå till den nivån då man börjar tala illa om personer.

*tråd rensad*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

TS har redan visat onödig attityd mot ett flertal användare bara i denna tråden, jag misstänker att det snart kommer stå "Avstängd" under hans nick.

Shit man kan ju nästan tro att jag är synsk.

Tack för rensningen Typh00n, men kanske lika bra att låsa tråden istället?
TS är avstängd och det kan inte komma något gott ur denna tråden längre (om det ens någonsin gjorde det).
Lär snarare urarta i ett "komplett fanbois" vs "komplett haters" flamewar annars.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Edit: Jag låser upp denna tråden igen då jag tyker det fortfarande kan finnas diskussioner kvar om ämnet. Men håll tråden på en bra nivå och hetsa inte upp er. För en sansad diskussion.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Hej, tack för du öppnar upp denna tråd.

Jag skulle lämna in datorn för service personligt på amiralsgatan med en kod.
Den som jobba där fick upp ett fel meddelande och skulle ta kontakt med kundtjänst.

Där informerade han mig om att de inte kan ta emot datorn alls, de var ett missförstånd ifrån komplett.
Fick lämna in datorn och så skulle någon "med hög behörighet inom komplett" ringa till mig.

För jag vek inte mig, jag ville att de skulle ta emot datorn och laga den.
För min Micro SD, SDHC och sata var i sönder. Som jag har förstått så har det inget med damm att göra.
Även om jag bad dem laga detta innan denna service gång.

Så ringer denna killen ifrån komplett och berättar till mig:
Vi kan inte ta emot den alls, inte ens för att damma av. Vi håller inte på med service.
Så min enda chans att serva datorn var att jag skulle ha koll på min gamla hotmail adress, där de kontakade mig för att
betala 500:- för service innan min garanti skulle fråntas. Jag sa till dem ni kunde ha ringt mig smo andra företag.
El-giganten ringde upp mig för att betala en avgift för min bärbara eller så skulel de skicka tillbaka den.
Jag sa ja betalar och allt var löst.

Så berättade jag till honom, ni kunde åtgärdat dessa sakerna Sd och sata..de har inget med damm att göra ?
Han svarar mig, din garanti är tyvärr över.
Jag sa till honom, vet du ens varför jag lämna in min dator för service. De var för hårddisken var i sönder.
När jag startar windows, så står de något liknande som: "hårddisken är skadad"
Han säger till mig tyvärr, när jag säger till honom..har hårddisken något med damm att göra ?
Sedan säger han till mig, vi kan ge dig rabatt på hårddisk.
Jag sa till han då, den gången jag köpte min dator helt ny.
Så fick jag en helt annan komponent än mitt nätverkskort, jag klaga inte i 3 veckor. Plus fick ta min privattid för att åtgärda deras fel.
Kan vi inte komma förnuftigt till ett bra beslut här.
"tyvärr" De ordet passar inte in.

Sedan sa jag att jag ska gå vidare detat med ARN, han svarade mig då:
"vi har många såna fall"
hur spydig får man lov att vara, min garanti har precis blivit hävd av något jag har itne blivit upplyst om.

Något att tillläga, min dator är fri ifrån damm. Den fick service ifrån en privat butik i malmö.
Snabbt och enkelt 300:-.
Men datorn kraschar fortfarande, när den ska intallera om windows. Tydligen hade de inget med damm att göra?
Jag är väldigt besviken på komplett. Aldrig mer.

Permalänk
Medlem

Nu har man pratat med konsumentverket, de säger det finns 3 årigt reklamtionsrätt.
Att det har varit fel på en komponent innan dvs "konstruktionsfel" så är det deras skyldighet, att laga de. De har två chanser på sig.
Undrar hur de kommer stå till detta.
Så spelar inte bevisbördan så mycket.
Sen hur vet de att dammet har skadat mina komponenter? de vet de jo inte.
Kan vara skadade sen innan och sen har de lockats damm dit. Bevisbördan är inte viktig.

Permalänk
Medlem

Inte orkat läsa igenom allt men har det löst sig för dig? Annars måste väl de bevisa att dammet har orsakat skadan. För du hade vad jag läst köpt till en extra garanti på 3 år? Om du gjort det vad täcker den extra garantin? Det är ju 3 år på alla elektroniska prylar sålänge man kan bevisa att man inte själv orsakat skadan.

edit:

Skrivet av Machee:

Nu har man pratat med konsumentverket, de säger det finns 3 årigt reklamtionsrätt.
Att det har varit fel på en komponent innan dvs "konstruktionsfel" så är det deras skyldighet, att laga de. De har två chanser på sig.
Undrar hur de kommer stå till detta.
Så spelar inte bevisbördan så mycket.
Sen hur vet de att dammet har skadat mina komponenter? de vet de jo inte.
Kan vara skadade sen innan och sen har de lockats damm dit. Bevisbördan är inte viktig.

Ja man måste tyvärr alltid påpeka det för företag att den rätten finns och då ändrar de sig helt plötsligt. Kom ihåg det varje gång en säljare vill sälja dig extra garanti. Du har ALLTID 3 år på ALLA elektroniska prylar. Jobbat på norska marknaden och de jäklarna har fem år. Kul när man sitter och säger tyvärr har din garanti gått ut och då kontrar de med men jag har 5 års garanti...

Men tyckte mig läst du hade köpt till en extra garanti?

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"