Permalänk

xbox eller ps2

.

Permalänk
Medlem

X-Box har väl bättre grafik i och med att den har bättre utrustning?

Men jag hade satsat på ett PS2 iallafall.
Skönare kontroller, GTA Vice City, Final Fantasy... Crash Bandicoot
Nuff said.

Permalänk

Jag är då nöjd med min X-BoX iallafall.
Kan bara se en anledning till att köpa "Plerre" istället för X-Box och det är att det finns fler spel. Men den har ju ett par år på nacken också.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

xbox, köpte själv en i helgen och är än så länge helnöjd
att det finns lite spel är ju egentligen inte något argument då man knappast kan spela alla iaf, och det finns gott om bra spel.

Permalänk
Medlem

xbox helt klart, ska köpa mej ett i jul

Permalänk
Medlem

Det här är inte den första "Xbox eller PS2?"-tråden, varför inte bara köpa båda?:) När det gäller datorn köper man grejer för tiotusentals kronor men när det gäller spelkonsoller för 2000kr måste man plötsligt välja en av dem:confused:. Xbox har inga spel som tilltalar mig, däremot finns det fler bra spel än jag hinner köpa till mitt PS2. Gamecube däremot går jag och funderar på att inhandla eftersom jag är ett Resident Evil-fan.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

det berro helt på vilken sorts spel du gillar. Gillar du RPG, så måste du satsa på PS2, sport xbox, action båda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
det berro helt på vilken sorts spel du gillar. Gillar du RPG, så måste du satsa på PS2, sport xbox, action båda

Menar du RPG där karaktärerna har jättestora ögon och jättestora svärd då eller?

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer

Menar du RPG där karaktärerna har jättestora ögon och jättestora svärd då eller?

för att inte glömma spik-håret
usch för sådana spel...

tycker det finns bra med bilspel (och verkar komma många bra) till xbox, PGR är ju underbart

Permalänk

men gott folk,vakna!!!!hur *** kan ni tycka xbox e bättre än ps2?!?!graffen e bevisat bättre å spelen e helt underbara på ps2(gemfört me xbox super tennis.virtua rally lr va *** dom nu heter)plus att handkontrollen e helt mongo å själva konsolen har ful design,å inte nog me d,d e microsoft som har gjort den!!!!du som nu skulle köpa en xbox,köp ps2 iställe,den kommer du inte bli besviken på!

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

är grafiken bevisat bättre? länk tack, tror förövrigt inte på det för fem öre.

bättre spel? det är väl högst en smaksak, finns så enormt många skitspel så det är inte sant till ps2, enda bra är väl i princip GTA-serien. Men gillar man rpg's så passar nog ps2 bra. Personligen avskyr jag rpg's.

mongo handkontroll? det är väl högst en smaksak, den passar mig
utmärkt, skönt med nått att ta i jämfört med playstations små fjuttar.

ful design? det är väl högst en smaksak, tycker den är rätt läcker, grönt och svart passar bra ihop.

det är microsoft som gjort den? för idiotiskt att ens kommentera.

Permalänk
Medlem

Med risk för att reta upp alla Xbox fantaster så måste jag säga att Xbox kontrollen är den sämsta handkontrollen jag nånsin testat. Den är för stor och knapparna är verkligen inte placerade på ett bra sätt. Jag kan inte förstå hur folk tycker att den är bekväm.

Visa signatur

"The wolf attacked Little Red hood, not knowing that Little Red Hood had laser eye beams, great combat skills and a powerful uppercut!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
men gott folk,vakna!!!!hur *** kan ni tycka xbox e bättre än ps2?!?!graffen e bevisat bättre å spelen e helt underbara på ps2(gemfört me xbox super tennis.virtua rally lr va *** dom nu heter)plus att handkontrollen e helt mongo å själva konsolen har ful design,å inte nog me d,d e microsoft som har gjort den!!!!du som nu skulle köpa en xbox,köp ps2 iställe,den kommer du inte bli besviken på!

Aj, det var smärtsamt att läsa igenom

Men jag måste säga att jag tycker Xboxen är lite vassare. Jag tycker om kontrollen också

Permalänk

Jag hade lugnt valt en Gamecube. Hallå Metroid Prime någon? Dessutom ska Squaresoft släppa spel till den och Super Smash Bros Melee är ju inte fel det heller

Dessutom kommer väll Zelda och annat stuff så..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
men gott folk,vakna!!!!hur *** kan ni tycka xbox e bättre än ps2?!?!graffen e bevisat bättre å spelen e helt underbara på ps2(gemfört me xbox super tennis.virtua rally lr va *** dom nu heter)plus att handkontrollen e helt mongo å själva konsolen har ful design,å inte nog me d,d e microsoft som har gjort den!!!!du som nu skulle köpa en xbox,köp ps2 iställe,den kommer du inte bli besviken på!

Grafiken bättre på PS2? Skojar du eller?

Spelen är som sagt en smaksak och jag tycker att Halo är ett hyffsat spel iallafall. Tony Hawk 4 och Splinter Cell verkar inte heller fy skam.

Fotkontrollen är inte heller nått stort problem. Jag tycker den är skön, men om du nu inte tycker det är det väl bara skaffa en av de andra, mindre kontrollerna.

Ful design. Jovisst, men inte fan köpte jag skiten för att kolla på boxen. Köpte du ditt PS2 av den anledningen?

Jupp, det är M$ som har gjort den. Kanske inte världens mest sympatiska företag, men seriöst. Skulle du ragga på den näst snyggaste tjejen bara för att den snyggaste tjejen har rika föräldrar?

Köp en X-Box och bli nöjd.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grillkorv
Jag hade lugnt valt en Gamecube. Hallå Metroid Prime någon? Dessutom ska Squaresoft släppa spel till den och Super Smash Bros Melee är ju inte fel det heller

Dessutom kommer väll Zelda och annat stuff så..

Squaresoft = dem som har gjort final fantasy?

Om det är dem är det väl en enormt bra anledning att hålla sig ifrån Gamecube? Kan inte tänka mig nått tråkigare än japanska RPG faktiskt

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs

för att inte glömma spik-håret
usch för sådana spel...

Ojdå, glömde jag spikhåret *rys*

Nej, de är inget vidare. :/

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har två saker att säga:
* Dagisbarn tycker att Xbox-kontrollern är för stor.
* Xbox-Live.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Glöm för jävelen inte PRO EVOLUTIONS SOCCER 2 till PS2.
PES2 till PS2

Det enda spelet jag vet som ska vara "ett måste" till X-box är Halo.
Och det är ju på gång till PC såå...

Ps2 har ju härliga PES2, GTA Vice City, Final Fantasy serien, Ratchet and Klank, Crash Bandicoot + alla billiga Playstation 1 spel.
Finns många kanonspel till PS One ju...

Aja, det hela är väl en smaksak.
Min ranking är
Ps2 (i och med Pes2, Handkontroll, Final Fantasy + andra "RPG")
GameCube (klassiskt härliga Nintendo med Mario och hela köret).
X-Box.

Permalänk
Medlem

FYI så kan man använda ps handkontrollen till xboxen, så det argumentet håller inte

det kommer så många guldlir till xbox i vinter/vår så det är inte sant, för att nämna några: Apex, Midtown Madness 3, Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball, Mercedes-Benz World Racing, Pro Race Driver (uppgraderad variant från ps2 som inte klarade av det)

längtar...

Permalänk

Verkar som om många väljer konsoll bara efter ett visst spel. T.ex. Gamecube för Mario och Zelda. PS2 för Final Fantasy. Jag valde den som har kraftigast hårdvara. Skaffa hårdvaran så kommer de roliga spelen efter hand.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs

det kommer så många guldlir till xbox i vinter/vår så det är inte sant, för att nämna några: Apex, Midtown Madness 3, Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball, Mercedes-Benz World Racing, Pro Race Driver (uppgraderad variant från ps2 som inte klarade av det)

längtar...

Detta är min personliga uppfattning

Tre racing spel är inte så mycket att komma med tycker jag.
Finns redan tonvis med det till Ps2 och PC.
Dead or Alive är spelet med stora bröst? Patetiskt tycker jag. Väldigt löjligt.
Apex vet jag inte vad det är.

Detta är ju då min personliga uppfattning när det gäller spel.
Fightingspel med stora bröst är inte min grej.

Permalänk
Medlem

men uh... nämn tre _bra_ racingspel till ps2? enda jag känner till är GT3.
sen DoA är ju bara för skojs skull, nu hoppar dom upp o ner och spelar volleyball istället
Apex är ett tufft racingspel, sök och du skall finna.

ps. detta är endast vad jag tycker, och bör inte tas på allvar ds.

Permalänk
Hedersmedlem

Gillar du fightingspel alls då?
Capcom ska släppa iaf två av sina fightingspel (MvC2 och CvS2) med stöd för Xbox-live. Skulle inte förvåna mig om SNK (eller vem som nu äger företaget) gjorde likadant och börjar släppa KoF-spel med stöd för Xbox-live.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

Hur är det med chippning och X-Box Live? Har hört att det kan kuka ur nått enormt om man har chippat.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns modchip med en switch så man kan stänga av den vid behov (Xbox-live). Eller så väntar man tills de kommer på nåt sätt att gå runt det, det är ju trots allt 4 månader kvar till lanseringen här i "yurop".

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Nja, fightingspel kan jag gilla, om det är till exempel Batman eller nåt sånt.
Skulle aldrig få för mig att spela Tekken eller nåt sånt annat skit.
Definitivt inte ett volleyboll spel där dragkraften är stora bröst

Jo, men fyra racingspel?
Känns som att det är för mycket racing på en gång
Och det finns ju Colin McRae och hela galoppen till PC och Ps2.

Permalänk
Medlem

swithcen är inte säker då det loggas i nån fil när du kör moddat, och så så fort du kopplar upp dig (med modden av) så bannas du. Det är vad jag har förstått av diverse forum...

godnatt

Permalänk
Hedersmedlem

Om man blivit bannad kan man inte koppla upp med modden av, men man blir inte bannad om man inte kopplar upp med modchip på. Det gäller alltså att vara försiktig så man inte glömmer den på när man ska spela för då är det kört. (har jag hört)

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obfleur
Nja, fightingspel kan jag gilla, om det är till exempel Batman eller nåt sånt.
Skulle aldrig få för mig att spela Tekken eller nåt sånt annat skit.
Definitivt inte ett volleyboll spel där dragkraften är stora bröst

Jo, men fyra racingspel?
Känns som att det är för mycket racing på en gång
Och det finns ju Colin McRae och hela galoppen till PC och Ps2.

Har Batmannen varit med i nån fightingspel?
Tekken suger, ja, men det finns ju bara till PS2..

Finns mer än fyra racingspel. Colin 3 ska också komma till Xbox och Gamecube om du inte sett det. Tror Xbox har närmare 10 racingspel, om inte det är fler.

Visa signatur

Nämen hej!