Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Finns WvWvW (3 servrar slåss mot varandra), och instansierade battlegrounds (typ 8vs8 objective based)

Aha okej

Skrivet av Phukkitt:

Jag gissar att azmodan med "vanliga spelläget" syftade på PvE, inte PvP?

Ja precis, t.ex springa runt o göra massa quests med kompisar (om man nu har några ) eller själv (i mitt fall haha ). Det finns också förutsätter jag?

Edit: Jag antar även att man i detta förmodade "quest läge" springer på andra spelare som man kan hänga med om man så vill? Som sagt helt färsk på detta med MMO hållt mig till vanliga offline RPG jag hehe.
Tack för hjälp och tålamod

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av azmodan:

Ja precis, t.ex springa runt o göra massa quests med kompisar (om man nu har några ) eller själv (i mitt fall haha ). Det finns också förutsätter jag?

Edit: Jag antar även att man i detta förmodade "quest läge" springer på andra spelare som man kan hänga med om man så vill? Som sagt helt färsk på detta med MMO hållt mig till vanliga offline RPG jag hehe.
Tack för hjälp och tålamod

Yes, stämmer bra. Dessutom så är det ständigt "dynamiska" quests (om man nu kan kalla dem så) som pågår lite överallt, och där är alla som hjälps åt med och delar på belöningen, man behöver inte vara i grupp för det. Säg t.ex. att du är och hjälper en bonde på hans farm, så plötsligt blir farmen attackerad av banditer. Det blir då ett quest och alla har möjlighet att hjälpa till, man behöver ej heller acceptera questen först utan den dyker automatiskt upp på skärmen, och när eventet är över får man sin belöning beroende på hur mycket man hjälpt till.

Kolla lite gameplay på t.ex. youtube så lär du hitta en massa intressant.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Skrivet av Orici:

Tydligen så ska nVIDIA släppa en ny drivrutin den 15/21 augusti som innehåller GW2 fixar.

Vet du om man kommer kunna använda den till laptop med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Yes, stämmer bra. Dessutom så är det ständigt "dynamiska" quests (om man nu kan kalla dem så) som pågår lite överallt, och där är alla som hjälps åt med och delar på belöningen, man behöver inte vara i grupp för det. Säg t.ex. att du är och hjälper en bonde på hans farm, så plötsligt blir farmen attackerad av banditer. Det blir då ett quest och alla har möjlighet att hjälpa till, man behöver ej heller acceptera questen först utan den dyker automatiskt upp på skärmen, och när eventet är över får man sin belöning beroende på hur mycket man hjälpt till.

Kolla lite gameplay på t.ex. youtube så lär du hitta en massa intressant.

Hmm, jag känner hur spel-köpar-tarmen börjar orma sig mer och mer ju mer info jag hittar och läser Det du säger låter ju riktigt intressant även det och jag tror att det får bli ett köp om inget extremt händer, tack för hjälp och ska kolla youtube efter mer grejer
Dock får det nog kanske bli ett senare köp, utlandssemester inplanerad så det beror på lön osv. Det är inga problem att börja lite senare än "alla andra" antar jag..?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Jag viill börja med att förklara varför GW2 är en stor potential E-Sport, det finns flera stora anledningar och fördelar för att detta ska slå igenom stort!

Fördelar!
Det är totalt jämnt, alla spelar på samma vilkor! Det finns inget elite eller rating gear som i många andra PvP spel vilket gör att det ej blir jämnt! ALLT finnas att få redan från början, det enda man kan låsa upp är bara snyggare gear fast med totalt samma stats!

Det är lätt att komma igång, att börja spela Structured PvP i GW2 är väldigt lätt! Man gör sin gubbe och går igenom tutorialen och hoppar direkt in i “Heart of the Mist”, vilket är PvP stället! Direkt när man kommer in i Heart of the Mist så blir man automatisk maxad level och får tillgång till allt gear och liknande man behöver, man får även alla skills upplåsta! Så man kan vara igång inom en timme med highend PvP från när man startade gubben!

Spelet utvecklas aktivt för att kunna bli ett E-Sports spel, det är en av anledningarna dom ej har byggt in ett duel system i spelet än, för dom balanserar efter 5on5 Strucuted PvP, detta för att optimisera för E-Sport!

Matcherna är korta och intensiva vilket gör det roligt att kolla på då det ofta är action! En match tar allt från mellan 5-15 minuter och allt är aktivt och varenda sekund räknas!

Det finns redan nu i betan en stor community och flera nystartade lag som satsar väldigt stort! Många börjar även redan ta in proffs från andra spel för att ha kontrakt på det, som tex Heaton, Kalimist, Flyn, Tosan och Sonydigital för att nämna några namn, och dessa är bara för en organisation, Team Paradigm! Det finns även en relativt stor Svensk scen då det finns redan planer och även lag som börjat organisera redan nu!

Minus
Det ända stora minuset jag ser just nu är att hypen är lite för liten men den växer absolut! Och även så finns det just nu inte ett sätt att hosta turneringar men detta har dom lovat ska komma snart! Ett annat stort minus är att det ej just nu finns ett släppt spectatorsystem! Men detta ryktas finnas i dev verisionen av spelet alltså kommer det snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilazazel:

Det ända stora minuset jag ser just nu är att hypen är lite för liten men den växer absolut!

Pratar du specifikt om hypen för GW2 eller för e-sport i GW2?
Hypen för GW2 är nämnligen alldeles för stor för stor..
På den punkten kommer det bli samma sak som med alla andra mmos de senaste åren; "Ni sa ju att det skulle vara nytt och revolutionerande!"
Sen kommer dom flesta bli besvikna och lämna, och de som inte föll för hypen och genuint tycker om spelet kommer stanna. Man får bara hoppas att det är tillräckligt många.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Hmm, jag känner hur spel-köpar-tarmen börjar orma sig mer och mer ju mer info jag hittar och läser Det du säger låter ju riktigt intressant även det och jag tror att det får bli ett köp om inget extremt händer, tack för hjälp och ska kolla youtube efter mer grejer
Dock får det nog kanske bli ett senare köp, utlandssemester inplanerad så det beror på lön osv. Det är inga problem att börja lite senare än "alla andra" antar jag..?

"Spel-köpar-tarmen" xD Jag lolade högt på bussen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm, vart med på näst senaste stresstestet, och tyckte att de andra spelarna och npc'erna poppade upp väldigt nära mig. Dvs kort viewrange. Någon som vet om man kan ställa in detta på något vis? (hade alla inställningar på max visual)

Edit: detta var i startområdet där alla pvp vendoers osv är. Vart mycket folk, men viewrangen var rent av larvigt låg (ca 20m)

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tydligen så ska nVIDIA släppa en ny drivrutin den 15/21 augusti som innehåller GW2 fixar.

Källa?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Hmm, vart med på näst senaste stresstestet, och tyckte att de andra spelarna och npc'erna poppade upp väldigt nära mig. Dvs kort viewrange. Någon som vet om man kan ställa in detta på något vis? (hade alla inställningar på max visual)

Edit: detta var i startområdet där alla pvp vendoers osv är. Vart mycket folk, men viewrangen var rent av larvigt låg (ca 20m)

Det kan ha berott på lagg.. Jag hade samma problem när jag först portade in i the mists.. men efter några minuter försvann lagget och det va som vanligt igen

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Det kan ha berott på lagg.. Jag hade samma problem när jag först portade in i the mists.. men efter några minuter försvann lagget och det va som vanligt igen

Var där inne ganska länge och var så hela tiden. Hoppas det är något som försvinner tills release iaf.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starcus:

"Spel-köpar-tarmen" xD Jag lolade högt på bussen!

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, bra att man kan rädda någons bussresa

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

http://alphagw2.guildlaunch.com/forums/viewtopic.php?t=861444... men jag vet inte hur tillförlitligt det är

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Fast just det näst senaste var ju rätt buggigt när det gäller grafiken, jag hade massor av texturer/geometri som blinkade eller försvann så...

I senaste stress testet så flöt det på som smält smör ^^

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Undrar hur det egentligen kommer gå för Gw2..
1) de är koreanskt företag bakom det(Har ingen aning om hur mycket dom fått röra vid spelet, men det verkar vara väldigt lite eftersom de har fått så bra betyg av många).

2) E-sport möjligheter? Finns det? Kommer dom balansera spelet till PVE OCH PVP?

3) Arena... Det va de bästa med World of Warcraft, speciellt 3v3 skulle jag vilja se i Gw2 om jag börjar spela det. Framför allt skulle jag också vilja ha Rated BG(Fler än 5v5) som de fanns i wow. Detta va de som höll mig kvar de sista 2 månaderna innan jag sluta spela WoW, de va extremt kul.

PVP är främst det jag undrar över, om de finns nån möjlighet för E-Sport som de va i TBC-WOTLK i WoW.

Sist men inte minst, är där dedikerade dungeons och raids ? Alltså inte open world bossar utan en portal som tar en till ett raid/dungeon med de personer man spelar med. Om detta finns, undrar jag också ifall developers har tendens att Nerfa sönder sånna här saker?

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

1) de är koreanskt företag bakom det(Har ingen aning om hur mycket dom fått röra vid spelet, men det verkar vara väldigt lite eftersom de har fått så bra betyg av många).

2) E-sport möjligheter? Finns det? Kommer dom balansera spelet till PVE OCH PVP?

3) Arena... Det va de bästa med World of Warcraft, speciellt 3v3 skulle jag vilja se i Gw2 om jag börjar spela det. Framför allt skulle jag också vilja ha Rated BG(Fler än 5v5) som de fanns i wow. Detta va de som höll mig kvar de sista 2 månaderna innan jag sluta spela WoW, de va extremt kul.

PVP är främst det jag undrar över, om de finns nån möjlighet för E-Sport som de va i TBC-WOTLK i WoW.

Sist men inte minst, är där dedikerade dungeons och raids ? Alltså inte open world bossar utan en portal som tar en till ett raid/dungeon med de personer man spelar med. Om detta finns, undrar jag också ifall developers har tendens att Nerfa sönder sånna här saker?

Målet med GW2 är att det ska bli E-sport.. klasserna balanseras inte kring pve eller wvw, dom balanseras utifrång Structured PvP (minigames/arena) så ja, det kommer att funka, speciellt då ingen har någon fördel av gear mer än utseendemässigt.. Är det PvP du är ute efter så är spelet helt klart för dig, är du dock en av dom som föredrar att använda macros kanske det inte är så passande dock..

Aldrig testat PvE riktigt mer än till lvl 10-15.. Men dungeons finns, sen hur svåra dom är vet jag itne..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Av de dungeons jag sett videos från verkar dom vara ruskigt svåra. Om jag förstått det rätt kommer det finnas 5 manna dungeons och inga raids (10 eller fler spelare)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Jag är rätt säker på att dessa HoM items är account bound.

Just det, glömde att det var massa soulbound och skit. Tacka vet jag EVE market ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

1) Nja, Arena.net är helt amerikanskt. NC Soft äger dem, men de får köra sitt race helt själva. Se bara på Guild Wars. Grundarna av ArenaNet är dessutom tre mycket framstående personer från Blizzard, (nu är det bara en kvar dock, men de lade grunden).

2-3) Det kommer dröja, men visst kommer det ha möjligheter för det. SPVP verkar enormt tävlingsinriktakt. Structured PvP är inte serverbundet, utan globalt över alla servrar. Antagligen kommer det komma fler varianter längre fram (färre spelare/andra modes etc).

Det är lite farligt att tro att GW2 är en WoW-ersättare. Det har en helt annan struktur, framförallt på PVE. Spelet är inte alls grind-inriktat (som nästan alla andra prenumerations-MMO är). Eftersom PvE inte har den traditionella healer-tank-dps uppbyggnaden så kommer pve dungeons vara lite annorlunda. Visst finns det vissa professions (aka klasser) som är bättre på det ena och andra, men det är inga extrema skillnader som i t.ex. WoW.

Permalänk
Medlem

Att de vill att GW2 skall bli e-sport ser jag som en nackdel och fel väg att gå. Nästan ingen gillar scenario PvP vilket Structured PvP är, E-sport funkar bäst i FPS eller spel som Dota.

Vad de flesta är ute efter i GW2 och anledningen de drog blickarna till sig var pga deras WvW, men det verkar mer och mer som att WvW bara kommer vara en lekplats utan mening, bara springa runt utan rewards.

I 99% av mmos som har haft scenario PvP så har spelarna blivit trötta på det efter 1 månad. T.ex Warhammer, Rift och nu senast SWToR, det är så sjukt repetativt och förutsägbart och efter att ha spelat samma karta för 547 gången så vill man bara klösa ut ögonen.

Jag önskar de fokuserat mer på WvW som DaoC gjorde och de flesta PvPare fortfarande anser som det bästa PvP spelet.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Att de vill att GW2 skall bli e-sport ser jag som en nackdel och fel väg att gå. Nästan ingen gillar scenario PvP vilket Structured PvP är, E-sport funkar bäst i FPS eller spel som Dota.

Vad de flesta är ute efter i GW2 och anledningen de drog blickarna till sig var pga deras WvW, men det verkar mer och mer som att WvW bara kommer vara en lekplats utan mening, bara springa runt utan rewards.

I 99% av mmos som har haft scenario PvP så har spelarna blivit trötta på det efter 1 månad. T.ex Warhammer, Rift och nu senast SWToR, det är så sjukt repetativt och förutsägbart och efter att ha spelat samma karta för 547 gången så vill man bara klösa ut ögonen.

Jag önskar de fokuserat mer på WvW som DaoC gjorde och de flesta PvPare fortfarande anser som det bästa PvP spelet.

Har funkat bra för GW1 de senaste 7 åren, men nu blev inte det något enormt inom E-sport, däremot höll Anet många egna turneringar och gör fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

1. ArenaNet har väldigt mycket eget styre, detta pga att NCsoft startade NCwest där ArenaNet är med och påverkar och NCwest är mer eller mindre helt självstyrande, stora företag är ofta egentligen uppdelade i mindre företag och ofta självstyrande så ArenaNet är egentligen ett eget företag i NCwest koncernen som i sin tur tillhör NCsofts koncern. Anledningen till att många spelstudios inte får vara självständinga är det att de ofta bara är inhyrda av publishers eller att publishers står för alla pengar och gärna vill micromanage:a sin investering (sällan till bra resultat) men ArenaNet behöver inte bråka med publishers utan de har NCsoft isf och NCsoft är bara intresserade av att se vinst på pappret och så länge de gör det har de ingen anledning att lägga sig i :).

2. 5vs5 och troligen andra kombos 1,2 och 3, kommer finnas och ArenaNet har lagt ner mycket tid på att få det e-sport vänligt och det kommer vara mycket balansering för PvP och tittar man på GW1 så vet man att de tar det seriöst men att de inte gör en blizzard och direkt nerfar något eller ändrar så det blir kaos, ofta löser sig problemet själv genom att någon hittar en counter in andra skills och gör de inte det så går de in och gör en minimal ändring.

3. WvWvW har inte direkt (AFAIK) ett personlig ranking system men du kan med ditt guild ockupera områden och liknande och för guilds kommer det nog finnas någon typ av ranking för hur mycket de hjälpt till osv (baserat på det jag sett och GW1)

ArenaNet är ganska försiktiga (har iaf varit med GW1) för att nerfa saker, de har ofta som jag sa ovan gått in med inställningen att spelarna oftast kan lösa problemen själva i spelen, det enda jag vet att de aktivt jobbat med i dungeons i GW1 är att förhindra (utan att sabba gameplay) farming, det finns områden i GW1 som är ett helvete att ta sig igenom även med bra builds och ett bra team så tror inte de kommer vara så carebear som vissa tror.
Problemet är väl kanske om GW2 blir så lyckat att det blir en större % av folk som inte är villiga att lägga 1timme på att lösa ett problem eller inte kan hantera att vissa saker är för svåra eller kräver mer skill i gruppen utan hellre vill bara traska igenom allt men jag hoppas de iaf håller kvar vid sin gamla filosofi och kör på game by gamers for gamers och inte låter några whiners på forum grina sönder utmaningen

Det var en av de få fördelarna med att GW1 inte hade ett riktigt forum, mycket mindre spam whine.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Kan man gå fel med ett mmorpg utan månadskostnad?

Ser det som extremt positivt, att dom förhoppningsvis inte behöver ta beslut primärt utefter att hålla kvar så många månadsbetalare som möjligt.

Sen folk som är rädda för speltapp etc, känns fortfarande som att speltappen hamnar helt annorlunda när folk inte behöver avgöra om det verkligen är värt ännu en månadsavgift, det är lätt att fortsätta och återuppta när det bara är att starta igång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Kan man gå fel med ett mmorpg utan månadskostnad?

Ser det som extremt positivt, att dom förhoppningsvis inte behöver ta beslut primärt utefter att hålla kvar så många månadsbetalare som möjligt.

Sen folk som är rädda för speltapp etc, känns fortfarande som att speltappen hamnar helt annorlunda när folk inte behöver avgöra om det verkligen är värt ännu en månadsavgift, det är lätt att fortsätta och återuppta när det bara är att starta igång!

Detta med månadskostnad har väl främst varit det som avskräckt mig tidigare från MMORPG. Även om jag haft råd så har det inte känts rätt bara, nu ska dock MMORPG oskulden tas!
Skönt o inte känna att man måste spela för att man betalat en månadsavgift, utan man spelar för att man vill o det är roligt

Verkar riktigt roligt, o blir bara mer o mer sugen ju mer jag läser om spelet

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Månadskostnad är den bästa lösningen. Du får allt spelet har att erbjuda för ett fast pris, du har exakt samma förutsättningar som alla andra och du behöver inte en tjock plånbok i ditt verkliga liv för att kunna tävla med andra.

B2P som GW är är väll bättre än F2P iallafall, fast vissa saker har kommit fram i item shoppen som är lite oroande.

Finns i stort sett inget positivt med F2P, kanske för investerarna men inte för spelare, större del av utvecklingen läggs på item shoppen, stor del läggs på fluff saker som pets, nytt content släpps väldigt glest och är oftast av dålig kvalitet, gold selling är ett väldigt stort problem, inflationen är enormt stor, en bra community finns knappt, saker i item shoppen har bättre stats än saker i spelet eller gör saker bättre än du någonsin hade kunnat göra utan dem..och det är bara början.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

De verkar ju inte direkt ha ont om stresstests i plånboken^^

"We will be conducting a stress test tomorrow Wednesday, August 15 from 12:00 Noon PACIFIC Time to 4:00 PM PACIFIC Time.

We will be actively working on the game during the event, so you might experience connectivity problems or discover features that are not working as designed.

Any issues you experience are a result of the rigorous conditions of the stress test, and are in no way representative of the state of the game at launch.

By participating in this stress test, you’re helping us make Guild Wars 2 a better game. Thanks for your cooperation—we’ll see you in-game!
--
Please note:
* The stress test is open to anyone who has pre-purchased Guild Wars 2.
* Characters will not be wiped from the previous Stress Test."

källa: Facebook

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Vilket borde bli runt 21 svensk tid

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Månadskostnad är den bästa lösningen. Du får allt spelet har att erbjuda för ett fast pris, du har exakt samma förutsättningar som alla andra och du behöver inte en tjock plånbok i ditt verkliga liv för att kunna tävla med andra.

Man behöver en tjock plånbok i verkligheten för att ens kunna spela spelet om det ska vara månadskostnad...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Sååå vilken tid är det i Sverige?

Permalänk
Medlem

21:00-01:00 Onsdag->Torsdag