Hårddisken hittas inte

Permalänk

Hårddisken hittas inte

Hej,

Sedan jag nyligen installerat om mitt OS (Windows 7 Home Premium x64), så hittar jag inte min lagringshårddisk när jag går in i "Min Dator", men den finns listad i "Hårdvara" fliken när jag går in på egenskaper på systemdisken. Jag har kollat så att det inte är fel på sladden och hårddisken är igång och hörs. Hoppas ni förstår vad jag menar och vet hur man kan fixa detta.

Det är en WDC WD800JD 80 GB SATA hårddisk.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Hittar inte hårddisk

En dum fråga kanske men har du kollat start/dator/hantera/Diskhantering. vet jag fått göra det ibland och starta upp den därifrån.

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Skrivet av Rjtheman:

En dum fråga kanske men har du kollat start/dator/hantera/Diskhantering. vet jag fått göra det ibland och starta upp den därifrån.

Jag hittar den där, men den går inte att öppna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samuel_Karlsson:

Jag hittar den där, men den går inte att öppna.

Har den en bokstav på sig? Om inte, högerklicka och ge den en.

Permalänk
Medlem

Hårdisken hittas inte.

Inte ens om du anger ny enhetsbeteckning ?.
så jag brukar göra..

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Javohl:

Har den en bokstav på sig? Om inte, högerklicka och ge den en.

Detta. Blev lika förvirrad som TS när jag köpte min SSD men det är hur enkelt som helst att fixa!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Tack för svaren, den hade visst ingen bokstav. Konstigt att den försvann när jag ominstallerade OS, innan var det ( F: ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samuel_Karlsson:

Tack för svaren, den hade visst ingen bokstav. Konstigt att den försvann när jag ominstallerade OS, innan var det ( F: ).

skönt det löste sig..

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..