Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är så fel att jag måste åka ända till Perstorp för att skaffa nytt ID-kort,jag försökte på sparbanken i Kristianstad men tydligen måste man vara kund hos dem och jag har ju Swedbank,mitt gamla ID kommer från sparbanken.
Vad spelar det för roll vilken bank man tillhör vill ju bara ha ett nytt ID-kort.

Permalänk
Medlem

Efter att min motorcykel stått still hela semestern p.g.a. verkstadsarbete (och verkstäder som haft semester) kunde jag äntligen dra ut och köra "Mälaren runt"i lördags. Mot slutet av turen inser jag dock att mitt bakdäck är helt slut! Så det blev till att åka hem och parkera den igen, så nu står den tills dess att jag fått på ett nytt bakdäck, suck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelleplu:

Efter att min motorcykel stått still hela semestern p.g.a. verkstadsarbete (och verkstäder som haft semester) kunde jag äntligen dra ut och köra "Mälaren runt"i lördags. Mot slutet av turen inser jag dock att mitt bakdäck är helt slut! Så det blev till att åka hem och parkera den igen, så nu står den tills dess att jag fått på ett nytt bakdäck, suck!

Ungefär liknande råkade jag ut med min skoter i vintras. Körde första turen i typ mars någon gång Först byta en kaputt trailingarm, så det skulle målas och grejas vilket tog lite tid. Sedan gick den inte riktigt bra så det skulle kollas upp hos mekaniker vilket också tog tid. Sen när jag väl fått hem den och dragit upp den till fjälls så visar det sig att han hade en tendens att strypa sig vid fullt gaspådrag vilket inte var så kul. Tillbaka till mekanikern någon vecka till och sen kunde man köra med den men då var ju all snö borta nästan

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ungefär liknande råkade jag ut med min skoter i vintras. Körde första turen i typ mars någon gång Först byta en kaputt trailingarm, så det skulle målas och grejas vilket tog lite tid. Sedan gick den inte riktigt bra så det skulle kollas upp hos mekaniker vilket också tog tid. Sen när jag väl fått hem den och dragit upp den till fjälls så visar det sig att han hade en tendens att strypa sig vid fullt gaspådrag vilket inte var så kul. Tillbaka till mekanikern någon vecka till och sen kunde man köra med den men då var ju all snö borta nästan

Tog ett tag innan jag fattade att du menade snöskoter och inte skoter av mc-typ. "Skoter till fjälls? När det är snö? Vad fan sysslar han med?" Synd att det inte är ordentlig vinter här i Stockholm, då hade man ju kunnat nyttja nöjesfordon året runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokorai:

De tycker att byxorna luktar tvättmedel, men tvättat dem har jag inte gjort.

Lapparna sitter inte kvar på byxorna? Där borde dom annars se ifall dom legat i blött eller inte.

Permalänk
Medlem

Snacka om att man har ångest.
Resan börjat ta slut nu

4 dagar kvar bara, dovk har man 2v på hemma plan men det går ju inte jämnföra.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Snacka om att man har ångest.
Resan börjat ta slut nu

4 dagar kvar bara, dovk har man 2v på hemma plan men det går ju inte jämnföra.

Semester på hemmaplan är bästa semesetern, det blir vad du gör det till

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Semester på hemmaplan är bästa semesetern, det blir vad du gör det till

Pfst, skitsnack
Sitter nere i kroatien inne på andra och sista veckan.
Riktigt skönt med fötterna i havet, ta sig en fruktigt drink, 30c+ , bara skita i allt hemma hehe

T.om bekväm värme, trots inte ett enda moln på snart två veckor.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Pfst, skitsnack
Sitter nere i kroatien inne på andra och sista veckan.
Riktigt skönt med fötterna i havet, ta sig en fruktigt drink, 30c+ , bara skita i allt hemma hehe

T.om bekväm värme, trots inte ett enda moln på snart två veckor.

Här i skogarna där jag bor har det varit 10 grader och ösregn hela dagen. Skatta dig lycklig!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag är lite lagom less och småförbannad. För någon dag sedan så bestämde sig min dator för att bara stänga av sig, och därefter inte vilja boota windows längre. Går inte ens att boota windows installationsskiva längre. Tror hårddisken åkte. Blev så jävla less att jag i rent raseri beställde en 27" iMac istället. Ska bli skönt att göra sig av med pc och windows...

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Är väldigt glad just nu, precis kommit hem från flickvännen och livet leker mest hela tiden just nu.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Är överlycklig att man slipper göteborg imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Är väldigt glad just nu, precis kommit hem från flickvännen och livet leker mest hela tiden just nu.

Gratulerar! Kul att det går bra för någon!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Finns det någon tråd som är motsatsen till denna? Man kan ju även bli glad för något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Finns det någon tråd som är motsatsen till denna? Man kan ju även bli glad för något.

Ja men den är i princip död. Alla är bara sura ;).
Senaste inlägg den 7 Januari 2012. Sedan dess har det bara gått utför :D.

http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Permalänk
Medlem

Slut på veckan!
Lön!
Vågar man hoppas på en fredagspanel?

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Vargas: Vi kan ju alltid hoppas på en panel dom är ju alltid lika trevliga o titta på.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Blivit lite irriterad/ledsen sen sist, var till läkaren idag och fick veta att jag slitit(sträckt?) av korsbandet i högerknä och inte borde träna Men utöver det är jag fortfarande glad.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargas:

Slut på veckan!
Lön!
Vågar man hoppas på en fredagspanel?

Lön 27:e här, tyck synd om mig allihoP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Lön 27:e här, tyck synd om mig allihoP!

Ingen lön alls, tyck synd om mig och alla andra arbetslösa studenter

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ingen lön alls, tyck synd om mig och alla andra arbetslösa studenter

Ja, dig kan man tycka synd om men inte den som på får sin lön på måndag. Är pengarna slut så beror det på dålig planering.
Själv har jag inte fått lön på över 10 år, men pension :).

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagerja:

Ja, dig kan man tycka synd om men inte den som på får sin lön på måndag. Är pengarna slut så beror det på dålig planering.
Själv har jag inte fått lön på över 10 år, men pension :).

Jag skämtade i mitt inlägg Har inga problem att få ekonomin att räcka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagerja:

Ja, dig kan man tycka synd om men inte den som på får sin lön på måndag. Är pengarna slut så beror det på dålig planering.
Själv har jag inte fått lön på över 10 år, men pension :).

Då har du gått i pension tidigt? För det finns väl ingen 75-åring på Sweclockers kan jag väl tänka mig?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kalium:

Då har du gått i pension tidigt? För det finns väl ingen 75-åring på Sweclockers kan jag väl tänka mig?

Det vet jag inte men rätt gamla människor finns här, sen kan man ju gå i förtidspension också men det går väl inte runt 50 antar jag.

Permalänk
Medlem

Fick pension när jag fyllde 60. Var före det 3½ år arbetslös.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk

Buuuuääääh imorgon börjar skolan första dagen i 7'an buuuääh tänk om det är svårt

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Buuuuääääh imorgon börjar skolan första dagen i 7'an buuuääh tänk om det är svårt

Min erfarenhet är att 7:an till 9:an är dom svåraste skolåren ända tills man slutat gymnasiet, högskolan är givetvis svårare.

Gymnasiet är rena barnleken beroende på program, men överlag verkar alla jag pratat med hålla med

Permalänk
Medlem

Högstadiet var räkmacka för mig, och gymnasiet är definitivt ingen räkmacka men då går jag natur matte/data.
Allt är väl olika.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Buuuuääääh imorgon börjar skolan första dagen i 7'an buuuääh tänk om det är svårt

Vill minnas att enda jobbiga med högstadiet var 9:an. 7:an och 8:an var inte det minsta jobbiga.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

I efterhand känns både högstadiet och och gymnasiet som rena barnleken. Men behöver ju i princip bara vara där för att klara sig igenom om man är lite lat.