Kort som klarar de nyaste spelen i 60fps

Permalänk

jag tvivlar faktiskt på att ett singel 680 klarar 60 fps konstant på ultra =/

Permalänk
Medlem

men nu kör han ju inte i så jätte hög upplösning så det ska nog funka med 660ti. I värsta fall så överklockar han lite så blir det nog helt okej.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

men nu kör han ju inte i så jätte hög upplösning så det ska nog funka med 660ti. I värsta fall så överklockar han lite så blir det nog helt okej.

Tack för svar. Är den inte dock överklockad redan? Länk: http://www.inet.se/produkt/5409605/evga-geforce-gtx-660ti-204...

Det står i slutet OC, alltså överklockad. Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsansvejsan123:

Tack för svar. Är den inte dock överklockad redan? Länk: http://www.inet.se/produkt/5409605/evga-geforce-gtx-660ti-204...

Det står i slutet OC, alltså överklockad. Eller har jag fel?

Jaha, Men den går att överklocka ännu mer

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med mitt GTX 670 i alla fall!

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Nej, det går inte att låsa upp den.

asså den är ju låst som x4 av en anledning, men vissa exemplar har gått och låsa upp utan problem

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Entusiast
Skrivet av qMetal:

Ett överklockat 680 borde ligga där vid. 55-60 fps. T.ex. Asus DCII TOP som de körde OC kom ju upp i 79 fps i lägsta. Om man går 20-25 fps under det i multiplayer så ligger man vid gränsen.
Håller med annars att folk inte förstår riktigt.

Nej du, avg FPS 79 och min FPS 66 http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/9#...
Jag har själv kortet och det snittar 55-60FPS i multiplayern men jag är nöjd!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av hippsieee:

asså den är ju låst som x4 av en anledning, men vissa exemplar har gått och låsa upp utan problem

Nej, II x4 965BE har bara 4st kärnor och är därför omöjligt att låsa upp extra, du tänker på Phenom II X4 960T som det går eventuellt att låsa upp 2st extra kärnor.

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Nej du, avg FPS 79 och min FPS 66 http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/9#...
Jag har själv kortet och det snittar 55-60FPS i multiplayern men jag är nöjd!

Läs igen...

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Jaha, Men den går att överklocka ännu mer

Jag önskar att jag kunde överklocka. Vet inte hur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsansvejsan123:

Jag önskar att jag kunde överklocka. Vet inte hur...

Msi afterburner och söka runt i forumet är lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsansvejsan123:

Jag önskar att jag kunde överklocka. Vet inte hur...

Det är inte nödvändigt att överklocka då kortet som sagt redan är överklockat från fabrik.
Men om du vill göra det så är det bara att ladda ner msi afterburner

Permalänk
Entusiast
Skrivet av qMetal:

Läs igen...

Tänkte först att du menade GTX 680 men jag kollade upp resultatet och Sweclockers skrev att min FPS:en var 70 så jag utgick helt enkelt ifrån att du hade skrivit fel men nu såg jag att du skrev ett överklockat kort

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av damoloni123:

Båda är bra men nvidia har då släppt kort som är snabbare än amd annars ser jag inte nån stor skillnad.

Båda är bra men nvidia har släppt kort som är snabbare än AMDs i BF3
AMD:s kort är snabbare overall, särskilt med GHz edition. De har dessutom mer minne och är billigare.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx-660-ti/10#pagehead

Medelfps på bf3 i ultra på 660ti är 65 fps. På HD upplösning. Så det ska funka.

Permalänk
Medlem

7950 är mest bang for the buck under 3k, detta säger jag som nvidia fanboy som aldrig skulle rört ett AMD kort själv.

annars är det GTX 660 ti som gäller

iofs kanske någon har kampanj så du kan få ett GTX 670/7970 för under 3k? kolla runt lite

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1105789
Köp det o klocka, hur lätt som helst. 2565 kr på cdon med 5% rabatt
Det är billigare o bättre än 660ti på allt utom Bf3. Dock är det bättre i stort sett på alla andra spel.

Permalänk
Medlem

Hej!!

Kommer min ny beställda dator klara dom "nya" spelen på en ganska "bra" nivå?;

Corsair Carbide 300R Midi Tower Svart

Silver Power SP-S650 650W PSU

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Intel® Core i5-3570 Processor (inte K?)

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Corsair SSD Force Series 3, 240GB 2.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stryparn:

Hej!!

Kommer min ny beställda dator klara dom "nya" spelen på en ganska "bra" nivå?;

Corsair Carbide 300R Midi Tower Svart

Silver Power SP-S650 650W PSU

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Intel® Core i5-3570 Processor (inte K?)

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Corsair SSD Force Series 3, 240GB 2.5"

Jo men du hade inte tänkt köpa en kylare till processorn också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Jo men du hade inte tänkt köpa en kylare till processorn också?

Tjena!

Under komponenten står det; Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 6MB, Boxed w/fa.

Står allt rätt till eller måste jag ändra ordern?

Är ganska okunnig..

Permalänk
Medlem

Ni får ju dra av fps ifrån sweclockers test som qmetal sa, dom testar i SP där man får avsevärt högre fps än i multiplayer battle.
För mig flöt bf3 igenom hela SP utan några problem alls, sen i MP blev det en käftsmäll på fpsen.

Så swecs fps säger väldigt lite hur det fungerar i MP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stryparn:

Tjena!

Under komponenten står det; Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 6MB, Boxed w/fa.

Står allt rätt till eller måste jag ändra ordern?

Är ganska okunnig..

Skriv egen tråd eller sök på recensioner. Finns en hel del för ditt grafikkort. Inte fint att hoppa in sådär mitt i en tråd.

Men det är en kylare till din processor. Inte den tystaste men det funkar när man inte överklockar. Annars finns kylare för några hundralappar som du kan byta till om du vill.

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Finns inget ensamt grafikkort på marknaden med en GPU som har ett minsta värde på 60fps i battlefield 3@ultra (då snackar jag även MSAA) i 1920x1080.

Kolla bara på swec test så ser du själv att inget är ens i närheten, swec kör dessutom singleplayer under en bilscen.
Många på swec spelar 8-32 spelare, TDM och liknande som inte alls kräver samma sorts prestanda som conquest large 64. Därför kan folk få en missvisande bild av prestandan av olika grafikkort.

EDIT:slarvade med upplösning.

Det går nästan, se ovan. min processor tror jag drar ner lite prestanda också.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hippsieee:

asså den är ju låst som x4 av en anledning, men vissa exemplar har gått och låsa upp utan problem

Nu hittar du på. Det stämmer inte.

965an _ÄR_ endast quad-core och kommer alltid att vara. End of discussion!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stryparn:

Tjena!

Under komponenten står det; Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 6MB, Boxed w/fa.

Står allt rätt till eller måste jag ändra ordern?

Är ganska okunnig..

Skulle rekommendera att lägga till en kylare ändå då intels är inte i det bästa laget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Ett överklockat 680 borde ligga där vid. 55-60 fps. T.ex. Asus DCII TOP som de körde OC kom ju upp i 79 fps i lägsta. Om man går 20-25 fps under det i multiplayer så ligger man vid gränsen.
Håller med annars att folk inte förstår riktigt.

Skrivet av Psychadaelic:

jag tvivlar faktiskt på att ett singel 680 klarar 60 fps konstant på ultra =/

Beror på vilken bana men Metro64 fixar mitt kort 55-60FPS på @ 1920x1200 Ultra. B2K banorna är dock en helt annan femma och där kan det definitivt gå ned till 38-40fps.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsansvejsan123:

Tack som fan grabbar, det blir nog 660Ti då!

Go green!

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Skaffa 660 ti.

En dum ide

Permalänk
Medlem

Pröva geforce 660 ti

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ville bara säga att det nya grafikkortet funkar kanon! Det vart 660Ti.

Spelar BF3 på ultra på 55 - 120 fps. Average 55 - 80 typ

Tack igen för hjälpen!