Permalänk
Medlem

Ios - Steam app

Har sökt och försökt hitta någon tråd som jag kan skriva i, men hittade ingen lämplig. Finns de så ber jag om ursäkt.

Jag köpte mig en Iphone 4s idag och installerade en av dem viktigaste apparna, steam appen.
Men nu är det såhär att jag kan inte döda appen riktigt eller något, jag har dubbel tryckt på hemknappen och dödat den där. Men får fortfarande meddelanden att "pelle" har skrivit tex.

Android hade det mycket bättre, där kunde man bara döda appen via "exit app..". Nu verkar det som man måste logga ut, och då måste man skriva in user och pass igen lite irriterande faktiskt.

Hoppas ni fattade vad jag ville ha för hjälp.
Helt ny inom ios.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Du kan ta bort den från notiser

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Du kan ta bort den från notiser

Jag antar dock att han vill att det ska visas när han väl är online. Blir mycket tjat om han ska ändra det på och av varje gång han startar samt stänger av appen.

F.ö. visste jag inte ens om att steam hade en app. Måste kika på den och se om det finns något spännande i den.

Den verkade inte allt för intressant faktiskt. Det är inget jag inte klarar mig utan direkt. Chatten kan man ta hemma när man väl ska spela och butiken bör man egentligen inte ha i fickan eftersom impulsköpen blir väl för många då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Du kan ta bort den från notiser

Nah, blir för jobbigt att göra det hela tiden. Som L.Forsgren sa.

Skrivet av L.Forsgren:

Jag antar dock att han vill att det ska visas när han väl är online. Blir mycket tjat om han ska ändra det på och av varje gång han startar samt stänger av appen.

F.ö. visste jag inte ens om att steam hade en app. Måste kika på den och se om det finns något spännande i den.

Den verkade inte allt för intressant faktiskt. Det är inget jag inte klarar mig utan direkt. Chatten kan man ta hemma när man väl ska spela och butiken bör man egentligen inte ha i fickan eftersom impulsköpen blir väl för många då.

Lite sant som du säger men jag har den ibland för små chatta med en polare när jag är uttråkad när jag inte är hemma. Därför hade det varit gött att kunna döda appen rakt av, precis som man kan göra i android.

Säg att jag behöver bara snacka i 2 minuter med min polare, och då är det dumt att låta appen vara igång och käka batteri tex. Jag vill inte logga ut varje gång för då måste man skriva in uppgifterna hela tiden (vet jag är lite lat där ).

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Nah, blir för jobbigt att göra det hela tiden. Som L.Forsgren sa.

Lite sant som du säger men jag har den ibland för små chatta med en polare när jag är uttråkad när jag inte är hemma. Därför hade det varit gött att kunna döda appen rakt av, precis som man kan göra i android.

Säg att jag behöver bara snacka i 2 minuter med min polare, och då är det dumt att låta appen vara igång och käka batteri tex. Jag vill inte logga ut varje gång för då måste man skriva in uppgifterna hela tiden (vet jag är lite lat där ).

Om man inte gör något så dödas den automatiskt av iOS efter 10 minuter, detta gäller alla appar(undantag finns visserligen, ex WiFi-hotspot). Efter det borde du inte kunna få meddelanden, eftersom Steam vad jag vet inte pushar meddelanden.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Om man inte gör något så dödas den automatiskt av iOS efter 10 minuter, detta gäller alla appar(undantag finns visserligen, ex WiFi-hotspot). Efter det borde du inte kunna få meddelanden, eftersom Steam vad jag vet inte pushar meddelanden.

Jag får meddelanden när folk skriver, men vill tex döda appen själv.
Appen dör väl kanske som du säger men jag får ändå meddelanden att "pelle" har skrivit, och det står att jag är online på mobilen via steam(om jag kollar i friends på datorn).

Hade varit mer gött att kunna styra hela appen i sig som man kan typ på Android, vet att detta nu inte är det.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är bra med IOS är att du slipper ha programmet igång för att få Notiser. Men samtidigt så förstår jag ditt dilemma, men jag tror att enklast för dig själv är att logga ut om du inte vill att du ska stå som online, annars får du ändra i noticer hur du ska få dina notifications.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Black Pearl - Corsair HX 1050W PSU - ASUS P8P67 Deluxe B3 Socket-1155 - Western Digital Caviar® Green 2TB - Corsair SSD Force Series GT 120GB - Intel® Core? i7-2600K Processor - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - 2 st MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piqqo:

Det jag tycker är bra med IOS är att du slipper ha programmet igång för att få Notiser. Men samtidigt så förstår jag ditt dilemma, men jag tror att enklast för dig själv är att logga ut om du inte vill att du ska stå som online, annars får du ändra i noticer hur du ska få dina notifications.

Okey, men som sagt är hel ny på detta så jag får väl vänja mig helt enkelt.
Men jag tackar för allt ni har sagt och ja tack.

Dock drar inte det mer på batteriet då eller så?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

Har sökt och försökt hitta någon tråd som jag kan skriva i, men hittade ingen lämplig. Finns de så ber jag om ursäkt.

Jag köpte mig en Iphone 4s idag och installerade en av dem viktigaste apparna, steam appen.
Men nu är det såhär att jag kan inte döda appen riktigt eller något, jag har dubbel tryckt på hemknappen och dödat den där. Men får fortfarande meddelanden att "pelle" har skrivit tex.

Android hade det mycket bättre, där kunde man bara döda appen via "exit app..". Nu verkar det som man måste logga ut, och då måste man skriva in user och pass igen lite irriterande faktiskt.

Hoppas ni fattade vad jag ville ha för hjälp.
Helt ny inom ios.

Välkommen till ios det handikappade operativsystemet. Ska bli skönt att slippa det till hösten när man får en ny mobil.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Om man inte gör något så dödas den automatiskt av iOS efter 10 minuter, detta gäller alla appar(undantag finns visserligen, ex WiFi-hotspot). Efter det borde du inte kunna få meddelanden, eftersom Steam vad jag vet inte pushar meddelanden.

vad har du för källa på att de stänger av sig efter 10 min om man får fråga?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

vad har du för källa på att de stänger av sig efter 10 min om man får fråga?

http://speirs.org/blog/2012/1/2/misconceptions-about-ios-multitasking.html
http://colloquy.info/project/ticket/2354 Detta problem märker jag själv av när jag kör Colloquy.
http://developer.apple.com/library/ios/DOCUMENTATION/iPhone/Conceptual/iPhoneOSProgrammingGuide/ManagingYourApplicationsFlow/ManagingYourApplicationsFlow.html
"Executing a Finite-Length Task in the Background"-sektionen. Fast där skriver de inte den exakta tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Länkifiering till folket! Kan även tillägga att jag inte är iOS-utvecklare.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.